Dinsdag wordt mijn kat ingeslapen

28-04-2019 15:27 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve opa’tje van bijna 17 jaar.
Hij is dementerend, loopt de hele dag heel onrustig door het huis.
Vaak is hij ineens vergeten wat hij ging doen en staat dan verward te miauwen.
Hij hangt letterlijk heel erg aan me, waar ik ga is hij ook en hij klampt zich aan me vast.
Als hij me kwijt is begint hij heel raar te miauwen, dikke paniek.
We merken ook dat hij doof begint te worden want als je ritselt met iets lekkers komt hij niet meer zoals eerst meteen aangerend.
Ook onze andere poes merkt dat hij op is want ze kan niks meer van hem hebben en wil hem steeds wegjagen als hij lekker bij me zit.
Als hij loopt of ergens op springt hoor je zijn gewrichtjes kraken.
Dinsdag komt de dierenarts hier thuis om hem verder lijden te besparen.
En ik weet dat dit het beste is dat ik kan doen voor mijn lieverd, maar wat ga ik hem missen.
Bijna 17 jaar is hij mijn maatje geweest, we hebben samen zoveel meegemaakt.
Ik moest dot even kwijt.
Ach gossie heel veel sterkte morgen en de tijd daarna :redrose: :hug:
Heel veel sterkte morgen ♡
Sterkte morgen! :redrose:
Sterkte, To! Moeilijk om je maatje te moeten missen!
🌹 sterkte morgen. Geniet van vanavond.
Afscheid nemen van een dierbare vriend doet altijd zo verschrikkelijk veel pijn.
Heel veel sterkte morgen en de aankomende weken zo niet maanden, want het verlies heeft echt tijd nodig.

Ik heb vorig jaar mijn hondje in moeten laten slapen. Heb hem laten cremeren en zijn as uitgestrooid in de tuin en daar een mooi boompje op gepland. Dat geeft me wel troost om te zien hoe mooi dat nu gaat groeien. Maar het verdriet blijft...
Ja en?
Sterkte morgen.... 🌺
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Sterkte morgen :hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Je weet dat je je huisdier overleeft, maar pff wat is het moeilijk. Wij hebben onze lieve hond laatst in laten slapen. Na een hoop gedokter, en zorgen. Hij mocht slechts 7,5 jaar worden. Jij kunt terug kijken op een respectabele leeftijd, en je klinkt als een hele lieve baas. Maar het besluit nemen is heel moeilijk. Maar liefde is ook loslaten. Heel veel sterkte.
Dankjewel lieve allemaal, hij ligt nu lekker bij me.
Eigenlijk ben ik moe en moet ik echt naar bed, maar ik weet dat dit de laatste avond met mijn lieve maatje is dus ik blijf zolang mogelijk liggen.
Morgen gaat de wekker op tijd, maar dat kan me nu niet schelen.
Om 14.00 komt de dierenarts, ik ga in de ochtend een lekker stuk zalm voor mijn lieverd halen die hij lekker helemaal op mag eten.
Ik maak veel foto’s, ook nu hij bij me ligt.
Bah, ik zie er zó tegenop en ben er zelfs zenuwachtig voor.
Maar ik weet dat het allemaal maar slechter met hem zal gaan en dat ik hem verder lijden bespaar.
stippelbeestje schreef:
29-04-2019 23:57
Eigenlijk ben ik moe en moet ik echt naar bed, maar ik weet dat dit de laatste avond met mijn lieve maatje is dus ik blijf zolang mogelijk liggen.
Om 14.00 komt de dierenarts, ik ga in de ochtend een lekker stuk zalm voor mijn lieverd halen die hij lekker helemaal op mag eten.
Maar ik weet dat het allemaal maar slechter met hem zal gaan en dat ik hem verder lijden bespaar.
:hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Sterkte Stippelbeestje :hug:
Enjoy the little things in life
stippelbeestje schreef:
Wat naar zeg. Verwen hem nog maar lekker. Heel veel sterkte vandaag. Dit lijkt me zo onmogelijk moeilijk. :redrose: :hug: :hug:
Sterkte vandaag
Such a beautiful place to be with Friends.
Wat ontzettend verdrietig.
Heel veel sterkte.
stippelbeestje schreef:
...

Ach wat verdrietig. Heel veel sterkte.
Hopelijk put je troost uit de wetenschap dat dit het beste en het liefste is dat je voor hem kunt doen.
Heel veel sterkte :rose:
Knuffel :hug:
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Heel veel sterkte :hug:
Sterkte stippelbeestje :hug:

Ruim vijf jaar geleden heb ik ook mijn oude poezebeest in moeten laten slapen. Ze is 19 jaar oud geworden, en het was goed zo.
Ze was heel snel weg, dus het was goed dat ik deze beslissing heb moeten nemen. Ze was helemaal op.
Natuurlijk heb ik haar enorm gemist, ik wilde heel graag weer een andere kat maar kon zelf de beslissing niet nemen.
Na 2,5 jaar kwam er 1 aanlopen die nu alweer 4 jaar bij mij woont.
Mijn lieve meisje vergeet ik uiteraard nooit meer.
Hij is er niet meer, mijn lieve maatje.
Maandag zou hij 17 geworden zijn.
Ik heb hem extra verwend vandaag, hij heeft alles gekregen dat hij lekker vond en ik heb hem extra geknuffeld.
Toen de dierenarts hem de narcose gaf gaf hij geen krimp terwijl dat echt een gemene prik is volgens haar.
Na de prik gaf mijn lieverd me ineens kopjes terwijl hij dat anders nooit deed.
Dit en dat hij die prik maar over zich heen liet komen was volgens de dierenarts een teken dat hij er ook aan toe was.
“Hij bedankt je” zei ze, en dat vind ik wel een mooie gedachte.
Helaas werd hij wel misselijk toen de narcose ging werken en hij gooide alles wat hij gekregen had vandaag er weer uit.
Daarna is hij snel diep in slaap gevallen en toen de dierenarts hem de prik ging geven die zijn hartje stil zou leggen was hij al bijna dood.
Dat betekende volgens de dierenarts dat hij al echt zwak was.
Hij zuchtte nog een keer en toen was hij echt weg.
Onze andere poes lag vanaf haar vaste plekje te kijken naar wat er gebeurde en ze keek heel tevreden en wijs, alsof ze zeggen wilde dat het zo wel goed was.
Ik heb mijn lieve maatje nog twee uur laten liggen om onze poes nog de kans te geven aan hem te snuffelen zodat ze zou snappen dat hij dood is.
Toen ik hem ging begraven in onze tuin kwam de buurkater ook nog even kijken, hij heeft nog aan hem gesnuffeld en hem een lik gegeven.
Ook begon hij mij ineens kopjes te geven en liet me hem aaien terwijl hij dat normaal nooit toelaat.
Toen hij alles gezien had is hij weer weggegaan en heb ik mijn maatje begraven onder de vlinderstruik waar hij met lekker weer lag te slapen.
Ik heb wilde bloemenzaad op zijn grafje gestrooid zodat het er over een paar weken mooi bij staat.
Ik ben enorm verdrietig, maar weet ook dat het goed is zo.
Dat heeft mijn lieverd me wel laten merken en merkte ik ook aan onze poes en buurkater.
Ik mis hem nu al zo enorm, geen miauwende kat tijdens het koken, geen gebedel tijdens het eten en ook geen maatje die bij mijn voeten ligt op het dekentje.
Gelukkig hebben we onze poes nog, maar wat is het nu al vreselijk stil hier😢
Krijg er tranen van in mijn ogen. Je hebt je lieve maatje een waardig en prachtig afscheid gegeven. Echt heel bijzonder.
Heel veel sterkte met het gemis :hug:
Ach wat verdrietig...

Maar overduidelijk de juiste beslissing. Hij heeft een mooi plekje gekregen in de tuin en zal voor altijd een mooi plekje houden in je hart.

Ik wens je veel sterkte.
😿
Nou ik ook tranen in mijn ogen. En hoe bijzonder de reacties van andere poezen.

Sterkte hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven