Sab Simplex
maandag 22 april 2019 om 19:56
Hoi,
Inmiddels trotse mama van een zoontje van 3 dagen. Hij heeft veel last van darmkrampjes dus de verloskundige raadde Sab Simplex aan. Dit vandaag gekocht. We gaan dit zometeen door de voeding mengen.
Mijn vraag is of dit meteen werkt of aantal weken tijd nodig heeft voor je effect merkt?
Ben benieuwd naar ervaringen.
Inmiddels trotse mama van een zoontje van 3 dagen. Hij heeft veel last van darmkrampjes dus de verloskundige raadde Sab Simplex aan. Dit vandaag gekocht. We gaan dit zometeen door de voeding mengen.
Mijn vraag is of dit meteen werkt of aantal weken tijd nodig heeft voor je effect merkt?
Ben benieuwd naar ervaringen.
maandag 22 april 2019 om 20:06
Blijkbaar. De kraamverzorgster zegt dat. Darmrommelingen, scheetjes, benen trappelen, huilen. Dit begint trouwens pas vanaf de fles van 19:00. Het houdt aan tot 3:00 's nachts, daarna slaapt hij gewoon door tot 8 uur en overdag tot 19 uur is hij heel tevreden. Daarna begint het weer.COtweepuntnul schreef: ↑22-04-2019 20:00Kan dat al na drie dagen, darmkrampen?
Ontopic, geen idee, bij oudste wel die andere variant gebruikt, dat sinaasappelspul, maar dat merkte ik niet of dat hielp of niet.
maandag 22 april 2019 om 20:39
Ik heb alleen infacol (het sinaasappelspul) gebruikt, maar dat had heel snel effect. Niet zoals gewenst, want het zorgde vooral voor heel veel boeren zodat mijn guppie nog onrustiger werd. Maar twee dagen later waren de krampjes ook zo goed als weg, dus het kan ook heel snel vanzelf over gaan.
Bij mij een beetje hetzelfde als bij jou: overdag prima, maar dan s avonds gillen van de pijn, kronkelen etc. Duurde dus gelukkig niet lang, dus er is hoop.
Bij mij een beetje hetzelfde als bij jou: overdag prima, maar dan s avonds gillen van de pijn, kronkelen etc. Duurde dus gelukkig niet lang, dus er is hoop.
maandag 22 april 2019 om 21:07
Ja werkt direct.
Mega Tip, geleerd in het ziekenhuis:
Draai de speen vd fles los, druppel het erin en een heel klein beetje melk erin. Als ie de fles niet leeg drinkt dan heeft ie iig dat spul wel op.
Zo ook met vitamine D en evt overige vloeibare medicatie, trouwens.
Edit:
Gefeliciteerd natuurlijk met je kleine man!
Draai de speen vd fles los, druppel het erin en een heel klein beetje melk erin. Als ie de fles niet leeg drinkt dan heeft ie iig dat spul wel op.
Edit:
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 21:08
11.11% gewijzigd
maandag 22 april 2019 om 21:08
Dankjewel voor de tipHobbelster schreef: ↑22-04-2019 21:07Ja werkt direct.
maandag 22 april 2019 om 21:53
Sap Simplex en infacol etc geprobeerd. Uiteindelijk hielp de probiotica en savonds heel veel fietsen met de benen het beste.
En natuurlijk de aanpassing naar een dr brown fles. Hem heel traag laten drinken. ( tussendoor even een paar minuten laten sabbelen op de speen voordat je verder gaat met de fles)
En natuurlijk de aanpassing naar een dr brown fles. Hem heel traag laten drinken. ( tussendoor even een paar minuten laten sabbelen op de speen voordat je verder gaat met de fles)
maandag 22 april 2019 om 22:37
Bij sab simplex gaat het er niet zo zeer om dat het kindje het binnen krijgt. Het zorgt er in de fles al voor dat daar de lucht uit de melk gaat. Dat hoor je er ook uit bruisen. En als die lucht uit de melk is, kan het geen kramp veroorzaken in de darmen.Hobbelster schreef: ↑22-04-2019 21:07Ja werkt direct.
Edit:
Gefeliciteerd natuurlijk met je kleine man!
![]()
dinsdag 23 april 2019 om 22:24
Dat doen die kleintjes ook gewoon wel eens hè. Mijn dame kon (en kan) heel goed poepen, maar heeft de eerste weken ook wel een een dag of drie niet gepoept. En met borstvoeding (ook als dat uit een flesje komt) kan het tot wel 10 dagen zijn.
woensdag 24 april 2019 om 08:14
Pas op met Infacol. Het heeft nare bijwerkingen op lange termijn die je niet terug vindt in de bijsluiter ( wel in medische vakbladen). De darmen worden even stilgelegd waardoor de krampjes afnemen. Bij herhaaldelijk gebruik krijgt je baby luie darmen en gaat poepen heel moeilijk. Op de lange termijn kan dit blijvend zijn en zorgen voor prikkelbare darmen en het niet opnemen van vitaminen en mineralen.
Wat bij ons hielp: fles niet schudden maar roeren, komen er geen belletjes in.
woensdag 24 april 2019 om 20:11
Flesje schudden doet TO sowieso al niet, mag ik hopen?!?!BlauweMolly schreef: ↑24-04-2019 08:14Pas op met Infacol. Het heeft nare bijwerkingen op lange termijn die je niet terug vindt in de bijsluiter ( wel in medische vakbladen). De darmen worden even stilgelegd waardoor de krampjes afnemen. Bij herhaaldelijk gebruik krijgt je baby luie darmen en gaat poepen heel moeilijk. Op de lange termijn kan dit blijvend zijn en zorgen voor prikkelbare darmen en het niet opnemen van vitaminen en mineralen.
dinsdag 30 april 2019 om 19:38