Droom over kinderwens
dinsdag 30 april 2019 om 22:39
Hi allemaal,
Ik ben een vrouw van 34. Bewust kinderloos. Gewoon nooit een kinderwens gehad. Ik hou van het vrije leven en kan slecht tegen harde geluiden of drukte om me heen, dus wat dat betreft lijkt een baby me ook vreselijk. Vrienden vragen me ook nooit om op te passen omdat ze weten dat ik niets heb met kinderen.
Mijn vriend wil ook absoluut geen kinderen. Hij heeft zelfs een afspraak gemaakt voor een intake om zich te laten steriliseren. Hier ben ik geen voorstander van, want het is zo definitief! Maar hij is vastbesloten. Het is natuurlijk ook zijn lichaam, en ik heb ook geen kinderwens, dus geen onlogische beslissing van hem.
Maar nu had ik afgelopen nacht opeens een hele rare heldere droom. In die droom maakte ik het uit met m'n vriend omdat ik het gevoel had dat ik van binnen wel een kinderwens heb (en hij dus niet), maar dat met hem gewoon niet tot uiting komt omdat hij niet de ware voor me is, en omdat hij geen papa-type is. In die droom wist ik zeker dat ik wilde gaan uitzoeken of ik in een relatie met een andere man wél gevoelens voor een kinderwens zou krijgen. Voor ik straks de vruchtbare leeftijd voorbij ben.
Toen ik wakker werd was ik een beetje verward, maar leek het me ook absurd. Want we hebben een prima relatie. Ik houd van m'n vriend. We willen veel gaan reizen, vaak verhuizen enzo, een kind past helemaal niet in t plaatje. Als ik moeders met kinderen zie lopen ben ik ook absoluut niet jaloers.. ben juist blij dat ik lekker wat tijd heb voor mezelf.
Maar zo'n droom, zou dat iets zeggen? Gewoon rammelende eierstokken, en gaat dat vanzelf weer over?
Iemand ervaring hiermee?
Ik ben een vrouw van 34. Bewust kinderloos. Gewoon nooit een kinderwens gehad. Ik hou van het vrije leven en kan slecht tegen harde geluiden of drukte om me heen, dus wat dat betreft lijkt een baby me ook vreselijk. Vrienden vragen me ook nooit om op te passen omdat ze weten dat ik niets heb met kinderen.
Mijn vriend wil ook absoluut geen kinderen. Hij heeft zelfs een afspraak gemaakt voor een intake om zich te laten steriliseren. Hier ben ik geen voorstander van, want het is zo definitief! Maar hij is vastbesloten. Het is natuurlijk ook zijn lichaam, en ik heb ook geen kinderwens, dus geen onlogische beslissing van hem.
Maar nu had ik afgelopen nacht opeens een hele rare heldere droom. In die droom maakte ik het uit met m'n vriend omdat ik het gevoel had dat ik van binnen wel een kinderwens heb (en hij dus niet), maar dat met hem gewoon niet tot uiting komt omdat hij niet de ware voor me is, en omdat hij geen papa-type is. In die droom wist ik zeker dat ik wilde gaan uitzoeken of ik in een relatie met een andere man wél gevoelens voor een kinderwens zou krijgen. Voor ik straks de vruchtbare leeftijd voorbij ben.
Toen ik wakker werd was ik een beetje verward, maar leek het me ook absurd. Want we hebben een prima relatie. Ik houd van m'n vriend. We willen veel gaan reizen, vaak verhuizen enzo, een kind past helemaal niet in t plaatje. Als ik moeders met kinderen zie lopen ben ik ook absoluut niet jaloers.. ben juist blij dat ik lekker wat tijd heb voor mezelf.
Maar zo'n droom, zou dat iets zeggen? Gewoon rammelende eierstokken, en gaat dat vanzelf weer over?
Iemand ervaring hiermee?
dinsdag 30 april 2019 om 23:03
Ik denk dat als ik nu per ongeluk zwanger zou raken van m'n vriend, en daar redelijk snel achter zou komen, dat ik het dan zou laten weghalen. Onze hele situatie is niet geschikt voor een kind, en bovendien vind ik hem in veel dingen onverantwoordelijk, en hij wil ook helemaal geen kind. Ik zou zeker niet in m'n eentje een kind willen opvoeden.
Als ik zwanger zou worden van een man die wél graag een kind zou willen, dan zou ik het wel houden.
dinsdag 30 april 2019 om 23:03
Alleen op basis van een droom zou ik niks doen. Het is vaak je onderbewuste dat ergens mee bezig is, maar dat kan zich nogal bijzonder uiten. Ik heb wel eens gedroomd dat ik werd gestalkt door paparazzi omdat ze steeds dachten dat ik Beyoncé was. En wakker weet ik echt heel heel heel goed dat die fout niet gemaakt zou worden. En heb ik geen enkele behoefte om beroemd te worden, noch de illusie dat ik dat al ben.
Een definitief besluit kan toch als een afsluiting voelen. En dat vraagt soms wat verwerking, ook als je er achter staat.
Dus zolang je in wakkere toestand niet twijfelt, geen paniek
.
Een definitief besluit kan toch als een afsluiting voelen. En dat vraagt soms wat verwerking, ook als je er achter staat.
Dus zolang je in wakkere toestand niet twijfelt, geen paniek
dinsdag 30 april 2019 om 23:14
In wakkere toestand heb ik ook wel eens een tijdje een kinderwens ervaren, in een vorige relatie. Nu achteraf ben ik echt superblij dat ik daar toen niets mee gedaan heb! Want die toenmalige vriend woont aan de andere kant van de wereld, stel je voor dat je dan samen een kind hebt en uit elkaar gaat, rampzalig.nausicaa schreef: ↑30-04-2019 23:03Alleen op basis van een droom zou ik niks doen. Het is vaak je onderbewuste dat ergens mee bezig is, maar dat kan zich nogal bijzonder uiten. Ik heb wel eens gedroomd dat ik werd gestalkt door paparazzi omdat ze steeds dachten dat ik Beyoncé was. En wakker weet ik echt heel heel heel goed dat die fout niet gemaakt zou worden. En heb ik geen enkele behoefte om beroemd te worden, noch de illusie dat ik dat al ben.
Dus zolang je in wakkere toestand niet twijfelt, geen paniek.
Dus sja, die onderbewuste gedachtes/gevoelens brengen je iig niet per se de beste keuzes. Dat sowieso
dinsdag 30 april 2019 om 23:25
En bedankt; nu zit ik met Borsato in mijn hoofd vlak voor het slapen gaan.redbulletje schreef: ↑30-04-2019 22:41Dromen zijn bedrog gelukkig.
Ik droom heel vaak dat ik in 'n vliegtuig zit wat neerstort. Tot nu toe nog steeds niet gebeurd gelukkig![]()
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
dinsdag 30 april 2019 om 23:34
Je komt op een leeftijd dat het ‘laatste kans’ wordt (gezien je dan eerst een andere man moet zoeken).
Wel of geen kinderen is heel levensbepalend, groots en definitief. Niet gek dat je daar toch onbewust vragen over gaat stellen aan jezelf.
Dat wil niet zeggen dat je dus opeens onbewust een kinderwens hebt, maar wel dat je er mee bezig bent deze keuze nogmaals af te wegen en definitief te maken.
Wel of geen kinderen is heel levensbepalend, groots en definitief. Niet gek dat je daar toch onbewust vragen over gaat stellen aan jezelf.
Dat wil niet zeggen dat je dus opeens onbewust een kinderwens hebt, maar wel dat je er mee bezig bent deze keuze nogmaals af te wegen en definitief te maken.
dinsdag 30 april 2019 om 23:38
Ik vind het overigens wel veelzeggend dat je met een andere man, een ongepland kind wel zou houden. Jouw kinderwens hangt dus erg af van je huidige partner.
Je vind hem onverantwoordelijk in opzichten, geen vaderlijk type. Vind je hem wel leuk? Ik zou ook zonder kinderwens geen onverantwoordelijke man willen.
Je vind hem onverantwoordelijk in opzichten, geen vaderlijk type. Vind je hem wel leuk? Ik zou ook zonder kinderwens geen onverantwoordelijke man willen.
dinsdag 30 april 2019 om 23:38
Ik denk dat de definitieve beslissing van je vriend toch wat losmaakt. Niet perse door je droom maar:
- je bent geen voorstander van de sterilisatie want zo definitief
- als je ongepland zwanger zou worden van een andere man zou je het wellicht wel houden
- je hebt eerder een kinderwens gehad
Je hebt met deze man dus geen kinderwens maar met een ander misschien wel?
- je bent geen voorstander van de sterilisatie want zo definitief
- als je ongepland zwanger zou worden van een andere man zou je het wellicht wel houden
- je hebt eerder een kinderwens gehad
Je hebt met deze man dus geen kinderwens maar met een ander misschien wel?
duizel wijzigde dit bericht op 30-04-2019 23:55
0.27% gewijzigd
dinsdag 30 april 2019 om 23:56
Je bent 34. Als je echt nog rammelende eierstokken krijgt merk je dat heus wel. Diep vanbinnen weet je zelf ook heel goed of je wel of geen kinderen wilt. Ik weet alleen natuurlijk niet hoe goed jij precies naar jezelf kunt (durft te) luisteren.
In boeken over dromen kun je in elk geval terugvinden dat geboorte over het algemeen staat voor een nieuwe start. Dat kan vanalles zijn. Van zwangerschap tot abortus en van nieuwe baan tot wereldreis en alles daartussenin.
Jouw droom lijkt me eerder een kwestie van verwerken.
Ik zou er wel serieus over nadenken. Wil je zélf echt echt echt geen kinderen? Of wil je ze alleen maar niet omdat je vriend ze niet wil?
En als het is vanwege je vriend; vind je dat echt prima?
Als het antwoord daarop volmondig ja is, dan is dat helemaal prima.
Je hebt nog wel eventjes om erover na te denken, dat scheelt.
In boeken over dromen kun je in elk geval terugvinden dat geboorte over het algemeen staat voor een nieuwe start. Dat kan vanalles zijn. Van zwangerschap tot abortus en van nieuwe baan tot wereldreis en alles daartussenin.
Jouw droom lijkt me eerder een kwestie van verwerken.
Ik zou er wel serieus over nadenken. Wil je zélf echt echt echt geen kinderen? Of wil je ze alleen maar niet omdat je vriend ze niet wil?
En als het is vanwege je vriend; vind je dat echt prima?
Als het antwoord daarop volmondig ja is, dan is dat helemaal prima.
Je hebt nog wel eventjes om erover na te denken, dat scheelt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 30 april 2019 om 23:58
woensdag 1 mei 2019 om 00:21
Eens. Zeker in combinatie met het feit dat je zijn sterilisatieplannen diep in je hart eigenlijk te definitief vindt.Wittelamp schreef: ↑30-04-2019 23:38Ik vind het overigens wel veelzeggend dat je met een andere man, een ongepland kind wel zou houden. Jouw kinderwens hangt dus erg af van je huidige partner.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 1 mei 2019 om 00:24
Nee dat weet ik niet zeker. Daarom vind ik zo'n sterilisatie van hem ook veel te definitief. Ook voor hemzelf trouwens. Hij is nog jonger dan ik en heeft als man nog veel langer de tijd om zich te bedenken. Als hij die ingreep echt gaat inplannen dan denk ik dat ik onze relatie verbreek.Castor1975 schreef: ↑30-04-2019 23:56Als je heel eerlijk bent, weet je dan zeker, dat je echt nooit niet kinderen wil?
Qua anticonceptie heb ik de meeste methoden geprobeerd, met succes (want nooit zwanger geworden) maar allemaal met veel bijwerkingen. Daarom wil hij nu die verantwoordelijkheid nemen. Ik ben ook benieuwd of hij van sterilisatie afziet als hij een vriendin krijgt die wel zonder problemen spiraaltje of pil gebruikt.
woensdag 1 mei 2019 om 00:30
Ik denk dat zo'n droom niet per se iets hóéft te zeggen, want je kunt soms ook heel gekke dingen dromen die haaks staan op hoe het in je gewone dagelijks leven gaat, maar de andere dingen die je vertelt duiden er wel op dat je het niet helemaal voor jezelf hebt afgesloten, en dat geef je zelf ook aan.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 1 mei 2019 om 00:35
Het lijkt me wel heel intrigerend om te zien hoe je kind zich ontwikkelt.ikBedoelHetGoed schreef: ↑30-04-2019 23:47Het klinkt in mijn oren alsof jij de wens van je huidige vriend leeft. Heel lief. Niet verstandig.
Maar het idee om voor een baby of peuter te zorgen spreekt me nou niet bepaald aan. (Wat nou als t mega tegenvalt en ik er spijt van krijg?) Als ik nou een partner zou hebben die dat verzorgende wél geweldig zou vinden, dan zou t natuurlijk anders zijn.
Of een kind krijgen met een homostel, die er het grootste deel van de week voor zorgen, dat lijkt me ook wel iets. Maar geen idee of zoiets realistisch is.
woensdag 1 mei 2019 om 00:42
Ik val wel op onverantwoordelijke types. Ik vind hem leuk, dat zeker. Maar verwacht eerlijk gezegd niet dat we over 10 jaar nog samen zullen zijn.Wittelamp schreef: ↑30-04-2019 23:38Ik vind het overigens wel veelzeggend dat je met een andere man, een ongepland kind wel zou houden. Jouw kinderwens hangt dus erg af van je huidige partner.
woensdag 1 mei 2019 om 00:43
Ik zou de droom niet zo letterlijk nemen. Meestal is een situatie in een droom een weergave van een gevoel dat je onbewust met je meedraagt.
Is er iets gaande in je leven waarover je aan het twijfelen bent geraakt? Iets wat je altijd zag als een vaststaand gegeven maar nu lijkt te verschuiven?
Of sta je voor een keuze die grote impact heeft op anderen?
Ga eens na wat het gevoel in de droom was en waar dat gevoel mee te maken had. Was het de behoefte aan self searching of juist het verlaten van je vriend waar de meeste emotie naar toe ging?
Is er iets gaande in je leven waarover je aan het twijfelen bent geraakt? Iets wat je altijd zag als een vaststaand gegeven maar nu lijkt te verschuiven?
Of sta je voor een keuze die grote impact heeft op anderen?
Ga eens na wat het gevoel in de droom was en waar dat gevoel mee te maken had. Was het de behoefte aan self searching of juist het verlaten van je vriend waar de meeste emotie naar toe ging?
woensdag 1 mei 2019 om 00:57
Over 10 jaar is het laat voor een kinderwens. Als je geen kinderwens hebt prima maar laat je gedachtes en twijfels nu maar wel toe zodat je een weloverwogen beslissing maakt. Weet je vriend dat je de relatie wil verbreken als hij zich laat steriliseren?