Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
woensdag 1 mei 2019 om 18:08
Doet zoon ook. En als ik het goed zeg zegt ie: Goedzo mama.
woensdag 1 mei 2019 om 19:58
Ik was vandaag met dochter in een indoorspeeltuin. Ze ging steeds van de glijbaan in de ballenbak en ondertussen was er ook een iets oudere jongen in de ballenbak die steeds lopend de glijbaan weer op ging. Afijn af en toe kwam het zo dat mijn dochter klaar zat om te gaan glijden en hij dan net de glijbaan op liep en dan van bovenaf weer in de ballenbak sprong. Ik had al een paar keer aangegeven/geroepen omstebeurt en moedigde haar aan om te gaan glijden en niet weg te gaan vanwege die jongen.
Op een gegeven moment stond hij boven en kwam zij er weer aan geklauterd richting de glijbaan, maar hij wilde niet dat zij dichterbij kwam en ik zag dat hij met zijn voet richting haar schopte. Ik ging er naar toe en gaf aan dat ik dat zag, dat we dat niet doen en ze omstebeurt van de glijbaan konden. Uiteindelijk stond zijn moeder al vrij snel achter mij die er ook wat van zei tegen haar zoon, maar later zat ik dus te denken: in hoeverre is het acceptabel om een andermans kind te corrigeren?
Ik voel me dan best opgelaten als ik er wat van zeg. Meest van de tijd grijp ik niet in omdat ik denk dat kinderen zelf manieren vinden om hieruit te komen en hiervan leren. Zolang het natuurlijk redelijk blijft. Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Op een gegeven moment stond hij boven en kwam zij er weer aan geklauterd richting de glijbaan, maar hij wilde niet dat zij dichterbij kwam en ik zag dat hij met zijn voet richting haar schopte. Ik ging er naar toe en gaf aan dat ik dat zag, dat we dat niet doen en ze omstebeurt van de glijbaan konden. Uiteindelijk stond zijn moeder al vrij snel achter mij die er ook wat van zei tegen haar zoon, maar later zat ik dus te denken: in hoeverre is het acceptabel om een andermans kind te corrigeren?
Ik voel me dan best opgelaten als ik er wat van zeg. Meest van de tijd grijp ik niet in omdat ik denk dat kinderen zelf manieren vinden om hieruit te komen en hiervan leren. Zolang het natuurlijk redelijk blijft. Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
woensdag 1 mei 2019 om 21:26
Ventolin en zoiets als Pulmicort. Ik gebruik ze dus al heel lang en de namen en merken veranderen elke keer, maar de werking blijft. De een heeft meer baat bij pufjes, de andere bij pillen of neusspray.
woensdag 1 mei 2019 om 22:13
Wij gebruiken nu ook een ontstekingsremmende puf. We hebben het daarmee redelijk onder controle maar ik hoop dat het nog beter kan en dat we die pufjes kunnen minderen. Aangezien we ook relatief veel hormoomzalf gebruiken maak ik me zorgen over haar bijnier op langer termijn.
Gebruik je ook iets van anti histamine? Daar zijn wij nu mee begonnen 2x daags
donderdag 2 mei 2019 om 08:27
donderdag 2 mei 2019 om 08:59
Ik zeg er ook wat van als kindjes elkaar pijn doen of erg oneerlijk behandelen. Iets van ‘joh om de beurt’ of ‘dat is niet lief om iemand te slaan’. Als een ouder het daar niet mee eens is wil ik best het gesprek aangaan maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
Vorig jaar maakte 3 broertjes het te bont tegen mijn dreumes. Hun vader lag in het gras te slapen. Wij stonden langs de draaimolen rustig te wachten tot het rustig genoeg was dat mijn dreumes er ook op kon. De 3 broertjes waren klaar met draaien en ik zet dreumes er op. Toen gingen de broertjes er weer op en gingen weer hard draaien. Dat kan, kindjes hebben niet altijd door dat kleintjes iets niet kunnen. Ik wilde de draaimolen al vastpakken.
Maar toen bogen ze zich als ratten over mijn dreumes en begonnen te schreeuwen en duwen
Het was bizar, dat kindjes dat doen en dan ook met de moeder erbij. Die valsheid trok ik niet en ik heb ze bij hun handjes gegrepen en naar hun vader gesleurd. Om daarna als een viswijf tegen die ontwakende vader te schreeuwen dat ie zijn grut moet strakhouden. Ik was ook een mooi voorbeeld voor mijn kind
Achteraf gezien had ik die kindjes niet vast moeten pakken. Je mag niet aan andermans kind komen. Vader pakte de handjes aan tijdens het opstaan en liep waggelend met 3 krijsende kinderen de speeltuin uit.
Dreumes stond daarna als een mini dictator met een vingertje in de lucht op een ronddraaide molen &^%€#! te brabbelbrullen
prachtige spiegel..
Vorig jaar maakte 3 broertjes het te bont tegen mijn dreumes. Hun vader lag in het gras te slapen. Wij stonden langs de draaimolen rustig te wachten tot het rustig genoeg was dat mijn dreumes er ook op kon. De 3 broertjes waren klaar met draaien en ik zet dreumes er op. Toen gingen de broertjes er weer op en gingen weer hard draaien. Dat kan, kindjes hebben niet altijd door dat kleintjes iets niet kunnen. Ik wilde de draaimolen al vastpakken.
Maar toen bogen ze zich als ratten over mijn dreumes en begonnen te schreeuwen en duwen
Dreumes stond daarna als een mini dictator met een vingertje in de lucht op een ronddraaide molen &^%€#! te brabbelbrullen
donderdag 2 mei 2019 om 12:48
Ik zit thuis keihard te huilen om een Nijntje knuffel... We hebben een folder gekregen met de nodige aanpassingen in huis en alle stofnesten moeten het huis uit, zo wordt het ook aangeraden kinderen met stofallergie geen knuffels meer te geven. Rigoureus ben ik aan het opruimen en schoonmaken en heb ik via de weggeefhoek haar grote Nijntje knuffel weg gedaan. Man bericht gestuurd dat die weg was en hij wordt vervolgens een beetje boos dat ik niet had overlegd omdat het het geboortecadeau was van zijn broer.
Het gaat natuurlijk helemaal niet om die knuffel maar ik vind het zo lastig wat we nu wel en niet moeten doen. Ik wil het beste voor onze dochter maar heb geen idee wat dat is, waar ze allemaal last van heeft en welke aanpassingen overbodig zijn en welke niet. Dan lees ik weer een bericht van het kdv dat ze waren wezen oefenen op de wc en ze daarom haar broek uit moest maar vervolgens direct heel hard ging krabben omdat ze zo'n jeuk had op haar benen en vannacht sliep ze slecht door al het gehoest.
Excuus voor de zoveelste egopost omtrent allergieën, eczeem e.d. maar ik moest het even kwijt.
Uiteindelijk voel ik me zo rot om die knuffel dat ik heb aangeboden een cadeau te kopen voor het meisje waar hij naartoe is in ruil voor de knuffel weer terug
Man heeft gelijk, wellicht is het helemaal niet nodig en dochter is gek op dat beest.
Het gaat natuurlijk helemaal niet om die knuffel maar ik vind het zo lastig wat we nu wel en niet moeten doen. Ik wil het beste voor onze dochter maar heb geen idee wat dat is, waar ze allemaal last van heeft en welke aanpassingen overbodig zijn en welke niet. Dan lees ik weer een bericht van het kdv dat ze waren wezen oefenen op de wc en ze daarom haar broek uit moest maar vervolgens direct heel hard ging krabben omdat ze zo'n jeuk had op haar benen en vannacht sliep ze slecht door al het gehoest.
Excuus voor de zoveelste egopost omtrent allergieën, eczeem e.d. maar ik moest het even kwijt.
Uiteindelijk voel ik me zo rot om die knuffel dat ik heb aangeboden een cadeau te kopen voor het meisje waar hij naartoe is in ruil voor de knuffel weer terug
donderdag 2 mei 2019 om 13:27
Wij hebben btw 5 dezelfde knuffels en er gaat er 1x per week 1 in de was. Dan krijgt peuter weer een versche uit de zak mee naar bed. Peuter heeft geen idee en denkt dat hij maar 1 knuffel heeft. De knuffels van Jellycat blijven mooi in de was.
Kan je dit ook niet met de vriezer doen? Dat je er elke paar dagen eentje ontdooit?
Kan je dit ook niet met de vriezer doen? Dat je er elke paar dagen eentje ontdooit?
donderdag 2 mei 2019 om 13:27
Ja dat is dus wat man ook opperde, ik was iets te enthousiast aan de slag gegaan...
Wat de allergoloog wel aangaf dat de verwachting is dat haar huisstof allergie zich verder ontwikkelt, het zal in elk geval niet meer afnemen maar we hopen wel dat het zich gaat stabiliseren.
Ik hoop dat die vent van de weggeefhoek de knuffel weer terug wil doen in ruil voor een cadeau. Man vond het niet nodig maar ik merkte dat hij er echt van baalde en voel me nu enorm schuldig. Hoe kansloos om weer terug te vragen wat je weggegeven hebt
Wat de allergoloog wel aangaf dat de verwachting is dat haar huisstof allergie zich verder ontwikkelt, het zal in elk geval niet meer afnemen maar we hopen wel dat het zich gaat stabiliseren.
Ik hoop dat die vent van de weggeefhoek de knuffel weer terug wil doen in ruil voor een cadeau. Man vond het niet nodig maar ik merkte dat hij er echt van baalde en voel me nu enorm schuldig. Hoe kansloos om weer terug te vragen wat je weggegeven hebt
donderdag 2 mei 2019 om 13:30
@glitter, hier ook jellycat, dochter is helemaal gek op de corduroy vos
Die gaat ook zeker niet weg want ze is zo enorm blij met dat ding. Er ligt er nu idd standaard één van in de vriezer zodat die gewisseld kon worden.
Nijntje is alleen net zo groot als dat zij is en stond op haar kamer. Die gaat niet in een vriezer passen en ik denk dat die er ook niet beter op wordt als we 'm op 60C wassen.
Bedankt voor het meedenken, vind ik heel fijn!
Nijntje is alleen net zo groot als dat zij is en stond op haar kamer. Die gaat niet in een vriezer passen en ik denk dat die er ook niet beter op wordt als we 'm op 60C wassen.
Bedankt voor het meedenken, vind ik heel fijn!
donderdag 2 mei 2019 om 13:38
Hij is te koop maar kost €100,- Financieel moeten we wel echt flink opletten, nieuw dieet van dochter kost ook een stuk meer, we gaan haar gordijnen weghalen en screens plaatsen en denken er over om onze oude stoffen bank te vervangen voor iets dat afneembaar is.
Ik heb natuurlijk mn werk opgezegd zodat ik voor mn eigen bedrijf aan de slag kan maar met 3 ziekenhuisafspraken deze week en al het extra schoonmaken e.d. schiet dat ook niet op.
We hebben nog wel een buffer maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die in onze situatie zitten in de financiële problemen komen aangezien ook niet al haar prijzige voedingssupplementen e.d. vergoed worden.
Ik heb natuurlijk mn werk opgezegd zodat ik voor mn eigen bedrijf aan de slag kan maar met 3 ziekenhuisafspraken deze week en al het extra schoonmaken e.d. schiet dat ook niet op.
We hebben nog wel een buffer maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die in onze situatie zitten in de financiële problemen komen aangezien ook niet al haar prijzige voedingssupplementen e.d. vergoed worden.
donderdag 2 mei 2019 om 13:39
Die komt wel even binnen, daar ga ik vaker bij stil staan. Dank je!GlitterCupcake schreef: ↑02-05-2019 13:30Wees lief voor jezelf want je dagelijkse realiteit is al hard genoeg.
donderdag 2 mei 2019 om 13:54