Problemen met het laminaat...tips?

06-04-2019 22:10 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Arghhh typisch iets voor mij :facepalm: ...ik dacht wat strepen en kleine verfspetters van mijn nieuwe laminaat af te vegen met de groene kant van het schuursponsje. Dit na meerdere pogingen het weg te krijgen met microvezeldoeken en andere producten die mij werden aangeraden. Dom, dom dom! Ik heb nu een soort glimmende/glanzende plekken op het laminaat (gelukkig alleen in de hal). De plekken zie je niet als je er dicht bij staat maar wanneer je vanaf de voordeur kijkt...het ziet er niet uit! :'-( Ik denk dat ik stomme pech heb maar misschien dat jullie nog tips hebben?
GenieInABottle schreef:
01-05-2019 17:19
Contact opnemen met de verkoper / legger en dit verhaal voorleggen en bij voorkeur iemand langs laten komen ter beoordeling.
Je kunt ook je verzekering inschakelen en hen deze vraag voorleggen. Zij kunnen je wellicht de goede richting uit helpen. Verder kun je ook de fabrikant een bericht sturen. Of je rechtsbijstand inschakelen (maar ik zou deze toch echt pas doen na overleg met de verkopende / leggende partij).
Bedankt voor je advies! Ik heb inderdaad contact opgenomen met de verkoper. Als je de reviews op internet leest, word je niet vrolijk van de verhalen over de service...ik wacht het dus nog even af maar ben bang dat ze weinig zullen gaan doen. Ik zal de vraag ook bij de verzekering voorleggen. Tot die tijd dus even afwachten en flink balen.
je hebt de laklaag stuk gemaakt, dan vooral NIET met water schoonmaken. Raak je verder van huis. (bobbels)
Laminaat vervangen of proberen te lakken.

Heel eerlijk: we hebben (boven) laminaat en ik zou er nooit meer voor kiezen. Beneden hout, zeker, wel wat onderhoud. Maar zoveel mooier/fijner/houdbaarder etc
lilalinda schreef:
01-05-2019 17:29
je hebt de laklaag stuk gemaakt, dan vooral NIET met water schoonmaken. Raak je verder van huis. (bobbels)
Laminaat vervangen of proberen te lakken.

Heel eerlijk: we hebben (boven) laminaat en ik zou er nooit meer voor kiezen. Beneden hout, zeker, wel wat onderhoud. Maar zoveel mooier/fijner/houdbaarder etc
Ik ga de volgende keer ook zeker voor een houten vloer kiezen. Ontzettend spijt van deze keuze...helaas. De plekken op mijn vloer zullen inderdaad alleen weg gaan als ik de daadwerkelijke planken laat vervangen. Mag ik vragen hoe lang jullie houten vloer er al in ligt en wat je aan onderhoud hebt?
Fhemke schreef:
01-05-2019 18:22
Ik ga de volgende keer ook zeker voor een houten vloer kiezen. Ontzettend spijt van deze keuze...helaas. De plekken op mijn vloer zullen inderdaad alleen weg gaan als ik de daadwerkelijke planken laat vervangen. Mag ik vragen hoe lang jullie houten vloer er al in ligt en wat je aan onderhoud hebt?
Het oudste deel, al meer dan 100 jaar :)
Een klein deel vervangen ondertussen. We zetten hem in de was, als hij wat slijtplekken heeft. Soms alleen de plek, soms een hele plank
lilalinda schreef:
01-05-2019 18:24
Het oudste deel, al meer dan 100 jaar :)
Een klein deel vervangen ondertussen. We zetten hem in de was, als hij wat slijtplekken heeft. Soms alleen de plek, soms een hele plank
Zo, goed vloertje! :thumbsup: Onderhoud aan zo'n vloer is dus inderdaad prima te doen, goed om te weten.
PVC - en tegels met houtlook schijnen ook goede alternatieven die beter bestand tegen algemeen leefgeweld te zijn!
Als je d'r een half jaar op gewoond heb valt het je waarschijnlijk allemaal niet meer op. Wat was het voor kwaliteit? Beetje bekend merk als quickstep? Of gewoon bouwmarkt spul?
Ik heb weleens een hele vloer vergoed gekregen, maar ja, dat was van quickstep en er was echt wat mee aan de hand. Ik had die bij een goede woninginrichter gekocht.
kopjekoffie70 schreef:
06-04-2019 22:50
Is ook jammer bij nieuw laminaat.
In het filmpje doen ze het voor.... wel handig om een decoupeerzaag te hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=uX3TfudtU-g
.
Waar is die decoupeerzaag dan voor nodig ? ? ? ?
Niet geschoten is altijd mis
Mijn laminaat heb ik 17 jaar geleden gekocht bij Gamma.
Er stond op dat het slaapkamerkwaliteit was en dat het zo'n 7 jaar mee moest kunnen gaan.
Het ligt er nu nog en ziet er nog prima uit! Wellicht was de kwaliteit "vroeger" beter?
ninanoname schreef:
02-05-2019 15:40
Als je d'r een half jaar op gewoond heb valt het je waarschijnlijk allemaal niet meer op. Wat was het voor kwaliteit? Beetje bekend merk als quickstep? Of gewoon bouwmarkt spul?
Ik heb weleens een hele vloer vergoed gekregen, maar ja, dat was van quickstep en er was echt wat mee aan de hand. Ik had die bij een goede woninginrichter gekocht.
Dat verwacht ik ook, dat ik er over een tijd misschien niet meer zo op let. Nu valt het me echter nog heel erg op en stoor ik me er gigantisch aan. Het laminaat is van vtwonen, 9 mm dikte, gemaakt uit HDF waardoor het bestemd zou moeten zijn voor intensief woongebruik. De prijs is vergelijkbaar met de prijzen van Quickstep. Ook naar dat laminaat heb ik gekeken, ik vond alleen de kleur van het vtwonen laminaat mooier. Ik heb de verkoper ingelicht en wacht even hun reactie af, ik verwacht niet al te veel dan kan het altijd mee vallen.
Theamuts schreef:
02-05-2019 16:37
Mijn laminaat heb ik 17 jaar geleden gekocht bij Gamma.
Er stond op dat het slaapkamerkwaliteit was en dat het zo'n 7 jaar mee moest kunnen gaan.
Het ligt er nu nog en ziet er nog prima uit! Wellicht was de kwaliteit "vroeger" beter?
Dat idee heb ik inderdaad ook. In mijn oude woning lag er boven ook overal laminaat en dat heeft er zeker een jaar of 15 in gelegen, dat zag er inderdaad nog prima uit bij het verhuizen. Bizar eigenlijk, ik denk toch dat de kwaliteit toen beter was.
Misschien een gek idee maar het laminaat wat er nu ligt heeft een 'matte look' en glanst dus niet echt. Wellicht dat een lichte glanslaag aanbrengen kan helpen tegen de strepen en plekken? Wat ik ook zo opvallend vind, is dat bijvoorbeeld zwarte strepen van schoenen gewoon ontzettend moeilijk van het laminaat af te krijgen zijn (inmiddels loopt niemand hier meer op schoenen). En ik heb werkelijk alle tips voor dat soort strepen al geprobeerd, het gaat echt moeizaam. Geloof dat zoiets ook niet helemaal de bedoeling kan zijn?
Onze houten parketvloer ligt er nu 35 jaar, en was 2e hands toen we hem kregen.
We hebben hem 1 keer geschuurd en gelakt, en verder om de maand met een beschermingsmiddel gedweild.
Nu is het weer tijd om te schuren en lakken, maar ik twijfel. Ik moet het nu laten doen, en ik wil eigenlijk een andere kleur. Is nu gelig, en ik wil meer grijstint. Dat kan wel gedaan worden en kost rond de 1200 euro. Maar ik wil ook graag de gang en de toilet doorgetrokken hebben. Dan komt alles op rond de 2000 euro
Dan is pvc weer aantrekkelijker omdat dat waterbestendig is, en is ook rond die prijs.
Maar de conclusie is wel dat hout heel lang mee gaat en leeft.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Bitje93 schreef:
02-05-2019 16:31
.
Waar is die decoupeerzaag dan voor nodig ? ? ? ?
Is dat geen decoupeerzaag wat hij gebruikt? Kan hoor dat ik me vergis.

Edit: is blijkbaar een duikzaag en/of cirkelzaag.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Fhemke schreef:
02-05-2019 20:13
Misschien een gek idee maar het laminaat wat er nu ligt heeft een 'matte look' en glanst dus niet echt. Wellicht dat een lichte glanslaag aanbrengen kan helpen tegen de strepen en plekken? Wat ik ook zo opvallend vind, is dat bijvoorbeeld zwarte strepen van schoenen gewoon ontzettend moeilijk van het laminaat af te krijgen zijn (inmiddels loopt niemand hier meer op schoenen). En ik heb werkelijk alle tips voor dat soort strepen al geprobeerd, het gaat echt moeizaam. Geloof dat zoiets ook niet helemaal de bedoeling kan zijn?
Maar zal die laklaag mooi overal gelijk blijven hechten? Misschien heb je dan na verloop van tijd glanzende en niet glanzende plekken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Fhemke schreef:
02-05-2019 20:13
Krijg je die strepen niet weg met een gum? Misschien speciaal schoonmaakmiddel voor laminaat kopen? Niet die hg-rommel, maar iets van een speciaalzaak?
Hg lijkt altijd goed te werken, maar werkelijk in bijna al hun spullen zit silicone. En dat hecht zich overal aan, waardoor alles mooier lijkt te worden, maar als er echt iets mis mee is, dan is het drama alom, want die silicone krijg je niet meer weg.
Houten planken vind ik ook supermooi, maar erg prijzig.
Daarnaast is mijn vloer zo krom als een hoepel en lijkt het mij niet mogelijk om ze te laten leggen. (Of juist wel?)
Destijds hebben we zelf laminaat gelegd, maar in de tussentijd is het (hoek) huis volgens mij verder verzakt, en dus de vloer ook. De woningbouwvereniging wil er niets aan doen, dus ik ben op zoek naar mogelijkheden om er toch een harde vloer in te (laten) leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven