Napraattopic deel 111

29-04-2019 15:24 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
redbulletje schreef:
04-05-2019 12:53
Geen idee of de TO mij gestaft heeft of een hater. Er schreven er meer die eigenlijk exact hetzelfde schreven als ik en die werden ook niet als provocerend verwijderd. Soms word ik schijtziek van die censuur hier.
Grote kans dat ze jou eruit pikken met staffen, omdat je een duidelijke mening hebt wbt bepaalde zaken. Vaak maakt het dan niet meer uit wat iemand zegt, maar wie.
Wel irritant voor je, want wat krijg je straks opgelegd na nog 1 staf?
Vesper- schreef:
04-05-2019 12:57
Grote kans dat ze jou eruit pikken met staffen, omdat je een duidelijke mening hebt wbt bepaalde zaken. Vaak maakt het dan niet meer uit wat iemand zegt, maar wie.
Wel irritant voor je, want wat krijg je straks opgelegd na nog 1 staf?
Dan wordt het een week. Tenzij ik 3 maanden banvrij weet te blijven, dan wordt de laatste ban kwijtgescholden.
Vind dat er max 24 uur geband zou moeten mogen worden, tenzij spammers e.d.
Pipistrello schreef:
04-05-2019 12:57
Ik was het ook niet maar ik wordt dan af en toe weer schijtziek van jouw posten. Overal maar je ongenuanceerde lompe meningen geven.
Zo hebben we allemaal iets wat ons jeukt hé.
Dat je je ergert aan iemand oké, maar laat iemand gewoon zijn mening geven, zonder dat gestaf. Zolang het geen haat prediken is..
Vesper- schreef:
04-05-2019 13:01
Dat je je ergert aan iemand oké, maar laat iemand gewoon zijn mening geven, zonder dat gestaf. Zolang het geen haat prediken is..

Hoho, ik was het niet hé.

Maar vind een dag geen lompe RB reacties soms best even fijn.
redbulletje schreef:
04-05-2019 12:59
Dan wordt het een week. Tenzij ik 3 maanden banvrij weet te blijven, dan wordt de laatste ban kwijtgescholden.
Vind dat er max 24 uur geband zou moeten mogen worden, tenzij spammers e.d.
Ja, precies. Dat wordt op je handen zitten. :proud:
Mensen die willen straffen, vinden altijd wel een reden.
redbulletje schreef:
Geen idee of de TO mij gestaft heeft of een hater. Er schreven er meer die eigenlijk exact hetzelfde schreven als ik en die werden ook niet als provocerend verwijderd. Soms word ik schijtziek van die censuur hier.
Punt blijft dat je inhoudelijk ongeveer hetzelfde kunt schrijven, maar dat jouw bewoordingen mss storender zijn.
Of dat een ander het 1 of 2 keer zegt en jij een miljoen keer.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
redbulletje schreef:
Ging het over kinderen? Dan ben je ook best vaak provocerend en herhaalt voortdurend hetzelfde in elk topic. Kan me voorstellen dat mensen jou er dan uitpikken.
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
04-05-2019 13:05
Punt blijft dat je inhoudelijk ongeveer hetzelfde kunt schrijven, maar dat jouw bewoordingen mss storender zijn.
Of dat een ander het 1 of 2 keer zegt en jij een miljoen keer.
Dat is wel de kern denk ik.
Ik moest in het begin ook wennen aan haar manier van schrijven, maar het is te kort door de bocht om een hele persoonlijkheid daaraan te hangen.
En dat is wat hier gebeurt volgens mij.
doornroosje9 schreef:
04-05-2019 13:06
Ging het over kinderen? Dan ben je ook best vaak provocerend en herhaalt voortdurend hetzelfde in elk topic. Kan me voorstellen dat mensen jou er dan uitpikken.
Het ging ditmaal over de ouders van een ziek kind (en de TO was niet de ouder)
Vesper- schreef:
04-05-2019 13:08
Dat is wel de kern denk ik.
Ik moest in het begin ook wennen aan haar manier van schrijven, maar het is te kort door de bocht om een hele persoonlijkheid daaraan te hangen.
En dat is wat hier gebeurt volgens mij.
Tja, als RB dat niet wil moet ze anders gaan posten.
Maar ze is heel duidelijk: ze gaat zichzelf niet inhouden of aanpassen.
Dus dan wordt ze regelmatig gestaft.

Jammer dat ze niet inziet dat haar manier van posten wezenlijk anders is dan van de meeste anderen, zelfs als ze inhoudelijk hetzelfde zeggen.

David Dunning
redbulletje schreef:
04-05-2019 13:10
Het ging ditmaal over de ouders van een ziek kind (en de TO was niet de ouder)
Dat eten topic? Daar was je niet de enige nee.

Maar joh, je kan toch niet helemaal verbaasd zijn. Je komt inderdaad regelmatig met de botte bijl de bocht om, je weet ook hoe daar door veel mensen op gereageerd wordt. In dat soort topics weet je dan toch ook dat je risico loopt dat er iemand staft?
(Afgezien wat ik zelf van al dat staffen vind, van mij hoeft het ook allemaal niet zo).
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:
04-05-2019 13:11

Jammer dat ze niet inziet dat haar manier van posten wezenlijk anders is dan van de meeste anderen, zelfs als ze inhoudelijk hetzelfde zeggen.
Ik post op viva al enorm ingehouden voor mijn doen.
Er zijn hier teveel lange tenen.
redbulletje schreef:
04-05-2019 13:16

Ach kom op zeg. Ik ken niemand irl die zo kwetsend en lomp en bot is.
Je wordt steeds meer een karikatuur.
redbulletje schreef:
Tja, als je dat weet kun je er rekening mee houden.
Of je houdt er geen rekening mee. Dan heb je regelmatig een ban.

Ik ben het met je eens dat er lange tenen zijn hier, maar ik zie jou ook inhakken op mensen met normale tenen.

Ik mis een zekere mate van zelfinzicht bij jou.

David Dunning
Solomio schreef:
04-05-2019 13:11

Daar komt het wel op neer inderdaad.
Zij gaat niet anders posten en mensen blijven staffen. Dan kun je het beste iets aan jezelf veranderen. Als je vanuit jezelf echt het verschil in nuance qua uitspraken niet ziet, wordt dat heel moeilijk.
redbulletje schreef:
Als je weet dat er veel lange tenen zijn en je hier geen rekening mee wilt houden moet je ook niet piepen dat je gestaft wordt. Je wéét dat er lange tenen zijn, dus als je er niks mee doet is het niet zo gek dat je geregeld een ban oploopt.

En daarbij wat er gezegd wordt, ik ken ook niemand die zo kwetsend en lomp is irl.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Vesper- schreef:
04-05-2019 13:27
Daar komt het wel op neer inderdaad.
Zij gaat niet anders posten en mensen blijven staffen. Dan kun je het beste iets aan jezelf veranderen. Als je vanuit jezelf echt het verschil in nuance qua uitspraken niet ziet, wordt dat heel moeilijk.
Maar als je dat al duizenden keren verteld is, en je blijft de 'schuld' bij anderen neerleggen dan is er ook een zekere mate van onwil.
En dan zullen mensen mss eerder gaan staffen. Kun je dat die mensen wel kwalijk nemen, maar daar kom je zelfs met een autisme-diagnose niet mee weg wat mij betreft.

David Dunning
Als je met gestrekt been erin gaat moet je niet raar opkijken dat je een rode kaart krijgt.
Tere zieltjes met lange tenen.
Die opmerking is op zich al not done geloof ik :proud:
There is always something happening, and it's usually right now
Kia•Ora schreef:
04-05-2019 13:32
Als je weet dat er veel lange tenen zijn en je hier geen rekening mee wilt houden moet je ook niet piepen dat je gestaft wordt. Je wéét dat er lange tenen zijn, dus als je er niks mee doet is het niet zo gek dat je geregeld een ban oploopt.

En daarbij wat er gezegd wordt, ik ken ook niemand die zo kwetsend en lomp is irl.
Naar mijn idee was mijn post niet kwetsend of provocerend. Irl hoef ik me minder in te houden dan op dit forum.
Grobbekuiken_ schreef:
04-05-2019 13:36
Tere zieltjes met lange tenen.
Die opmerking is op zich al not done geloof ik :proud:
;-D
RikM schreef:
04-05-2019 13:34
Als je met gestrekt been erin gaat moet je niet raar opkijken dat je een rode kaart krijgt.
Nou dit dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
RikM schreef:
04-05-2019 13:34
Veel forummers komen hier achteraf klagen dat ze gestaft zijn. Forummers waarvan we weten dat ze buiten de zogenaamde lijntjes kunnen reageren. Het is maar net hoe iets overkomt bij mensen.
redbulletje schreef:
04-05-2019 13:36
Naar mijn idee was mijn post niet kwetsend of provocerend. Irl hoef ik me minder in te houden dan op dit forum.
Precies: naar jouw idee.

Blijkbaar wel naar het idee van iemand anders en van de mods.

En dat gebeurt jou vaker. Doe er wat mee, of blijf in je verongelijkte houding hangen, jouw keuze.

David Dunning
redbulletje schreef:
Er zijn zeker mensen die heel gevoelig en snel geraakt zijn. Maar het merendeel hier vindt dat jouw bewoordingen vaak kwetsend zijn (bv in topics over kinderen/zwangeren), dat zegt toch iets, niet? Je zou ook gewoon niet kunnen reageren in zulke topics.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven