Wijze raad nodig

03-05-2019 21:17 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik ben alweer een tijdje single en praat momenteel met een leuke man van 32.
Aan het begin van het contact vroeg hij of ik kinderen heb, waarop ik zei dat ik nog geen kinderen heb. Hij heeft 2 kinderen, wat geen probleem is... maaar.. daarna hadden hij en zijn ex besloten om er een knoop in te leggen. Ik voel wel een klik, maar ik heb wel een kinderwens!
Ik vind het lastig wat wijsheid is.. mezelf van mijn kinderwens beroven of stoppen met hem. Heeft iemand er ervaring mee?

Thanks voor het lezen.
Als je je kinderwens niet aan de kant wil zetten, zou ik er direct mee stoppen. Nu kan het nog eenvoudig. Over een tijdje als je elkaar echt leuk vindt, wordt dat alleen maar lastiger.
Ik mag toch hopen dat zodra in een gesprek met een arts over sterilisatie, door degene die gesteriliseerd wil worden de mogelijkheid van hersteloperatie wordt genoemd, een arts de ingreep weigert uit te voeren. Een sterilisatie is bedoeld om definitief te zijn, dus iemand die niet zeker weet dat ie geen kinderen ( meer) wil, moet het niet eens in overweging nemen.
Tessaa schreef:
04-05-2019 18:42
Als je ooit kinderen wil zou ik dat zeker niet doen. Heb je een koperspiraal overwogen, dat is zonder hormonen?
Lichtelijk off-topic maar die is aanzienlijk minder betrouwbaar. Mijn bijwerkingen zijn ook niet mega-erg dus ik kijk het nog even aan. En ik heb al twee hele lieve jongens, dat is voor ons genoeg :heart:
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-05-2019 23:33
Reden: privacy
99.65% gewijzigd
Maechtje schreef:
04-05-2019 18:39
Ik mag om gezondheidsredenen geen hormonale anticonceptie, condooms vind ik te onbetrouwbaar. Ik heb nu een spiraal maar heb er best last van (niet zo zeer lichamelijk maar wel emotioneel) en overweeg om die eruit te laten halen. Dan blijft er qua anticonceptie niet zoveel over, behalve sterilisatie, en dat is bij mannen een kleinere ingreep dan bij vrouwen.

Kortom, soms is sterilisatie de enige optie. Het hoeft niks te zeggen over de kinderwens; je kunt de operatie ook ondergaan in de wetenschap dat het ongedaan gemaakt kan worden (wat overigens, naar ik begrijp, lang niet altijd lukt, maar dat terzijde).

Desondanks gok ik dat deze man geen kinderen meer gaat willen. TO, als je met hem verder gaat zou ik wel heel duidelijk maken dat dit voor jou een breekpunt is en dat hij eerlijk naar jou toe moet zijn indien hij absoluut geen kinderen meer wil. Laat je niet aan het lijntje houden!
Echt niet.
Dit zou een weloverwogen, definitieve keuze moeten zijn. Niet als tijdelijke anticonceptie.
Maechtje schreef:
04-05-2019 18:39
Ik mag om gezondheidsredenen geen hormonale anticonceptie, condooms vind ik te onbetrouwbaar. Ik heb nu een spiraal maar heb er best last van (niet zo zeer lichamelijk maar wel emotioneel) en overweeg om die eruit te laten halen. Dan blijft er qua anticonceptie niet zoveel over, behalve sterilisatie, en dat is bij mannen een kleinere ingreep dan bij vrouwen.

Kortom, soms is sterilisatie de enige optie. Het hoeft niks te zeggen over de kinderwens; je kunt de operatie ook ondergaan in de wetenschap dat het ongedaan gemaakt kan worden (wat overigens, naar ik begrijp, lang niet altijd lukt, maar dat terzijde).

Desondanks gok ik dat deze man geen kinderen meer gaat willen. TO, als je met hem verder gaat zou ik wel heel duidelijk maken dat dit voor jou een breekpunt is en dat hij eerlijk naar jou toe moet zijn indien hij absoluut geen kinderen meer wil. Laat je niet aan het lijntje houden!
Hier gaat geen gynaecoloog aan meewerken. Hersteloperatoes vaak vaker niet dan wel succesvol. Probeer het eens met condooms
Tessaa schreef:
04-05-2019 19:30
Als het voor jou met 2 kinderen genoeg is, vind ik een sterilisatie een valide wens en een goede optie. Dat was uit je verhaal zojuist nog niet duidelijk, dat je al kinderen had. De combinatie koperspiraal en condooms lijkt me trouwens ook heel betrouwbaar. En abortus bestaat ook nog.
Abortus als anticonceptie lijkt me niet de beste keuze... (en ik zou het persoonlijk ook niet kunnen. Ik ben absoluut voorstander van gelegaliseerde abortus maar voor mij persoonlijk is het geen optie)

Voorlopig blijft het spiraaltje gewoon zitten. Condooms hebben niet de voorkeur (prima voor verliefde pubers, maar ik doe 't liever zonder). Uiteindelijk zal het ook wel sterilisatie worden (man staat er wel voor open) maar ik moet mentaal nog even afscheid nemen van het idee dat ik nooit meer een kind ga krijgen :bonk:.

Enfin, daar ging het hier niet om; het punt was dat hormonale anticonceptie niet voor iedereen een optie is en dat je van een spiraal (zowel koper als Mirena) flinke bijwerkingen kunt krijgen, en dat er dan niet zo veel over blijft.
Hatchi schreef:
04-05-2019 14:25
Leuk hoor zo’n ‘ik ken iemand die’ verhaal, maar je begrijp hopelijk wel dat jouw verhaal geen gemiddeld verhaal is. Bovendien steriliseren ze helemaal niet zo snel een jonge vrouw. Ook niet met zo’n verhaal als jij vertelt.
Ik blijf erbij: stoppen met die hersteloperaties.
Gaat om een direct familielid dus niet een ver weg verhaal. En wel jong gesteriliseerd. Haar moeder had ernstige postnatale depressies oa en recidive van geestelijke problemen en haar broer ook. Omstandigheden in leven kunnen altijd veranderen ook op manieren waar jezelf niet over na hebt gedacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn eileiders zijn helemaal door na 6 jaar, clipjes zwerven ergens. Valt niks aan te herstellen.

Sterilisatie bij vrouwen met het idee, in het achterhoofd van een gyn, dat je het kan herstellen slaat echt nergens op. Ze geven juist aan dat dat dus eigenlijk niet te doen is. Dus mooi verhaal maar als het waar is een hele bijzondere uitzondering zijn.

Ontopic.

Je kent dit figuur niet eens echt.

Ik zou niet zo wanhopig zijn en gewoon lekker verder daten.
Onverwachts schreef:
04-05-2019 10:48
Eens maar uit eigen ervaring moeten ze ook wat meer aandacht/begeleiding geven voordat er ingegrepen wordt. Ik was amper uitgesproken bij de huisarts en had de verwijsbrief al en 14 dagen later was het gebeurt met enkel een vraag van de arts of ik het zeker wist. Voor de duidelijkheid heb ik er persoonlijk geen problemen mee maar kan mij voorstellen dat het bij anderen anders kan zijn.
Behalve als je vrouw bent en onder de veertig...
Hallo, de volgende keer als jullie het over kinderen hebben, echt de eerst volgende keer, moet je gelijk aangeven dat jij dit zelf ook wil voordat jullie ver in een relatie zitten en hij opeens aangeeft bijv. dat hij dit niet wil want dat zal dan echt balen zijn en tijdsverspilling zijn.. Ik hoop dat hij dit dan ook wel wil ! :))
S-Meds schreef:
05-05-2019 10:08
Hier gaat geen gynaecoloog aan meewerken. Hersteloperatoes vaak vaker niet dan wel succesvol. Probeer het eens met condooms
Ik was het niet van plan hè? Jongens, ik ben niet TO, fijn dat het nu steeds over mij gaat maar ik gaf alleen een voorbeeld waarbij anticonceptie lastig kan zijn en sterilisatie wellicht meer voor de hand ligt. Voorlopig wordt er in mijn huishouden niemand gesteriliseerd.

Ik weet alleen dat sommige mannen die keus maken (ja, tegen elk medisch advies in) met de gedachte in hun achterhoofd dat het wellicht nog teruggedraaid kan worden. Nee, dat zou niet moeten, maar 'tis wel zo.
Maechtje schreef:
06-05-2019 16:44
Ik was het niet van plan hè? Jongens, ik ben niet TO, fijn dat het nu steeds over mij gaat maar ik gaf alleen een voorbeeld waarbij anticonceptie lastig kan zijn en sterilisatie wellicht meer voor de hand ligt. Voorlopig wordt er in mijn huishouden niemand gesteriliseerd.

Ik weet alleen dat sommige mannen die keus maken (ja, tegen elk medisch advies in) met de gedachte in hun achterhoofd dat het wellicht nog teruggedraaid kan worden. Nee, dat zou niet moeten, maar 'tis wel zo.
Dat idee heb ik helemaal niet. Mannen zijn doorgaans veel te lafjes om in hun 'mannelijkheid' te laten snijden en als ze dat al doen dan staan ze er op dat moment echt wel volledig achter. Het is vaak tijdens een nieuwe verliefdheid (hormonen!) dat ze zich door de rammelende eierstokken van hun nieuwe vlam laten ompraten een herstel te laten uitvoeren.
coolpack2 schreef:
06-05-2019 09:10
Behalve als je vrouw bent en onder de veertig...
Mee eens, ik ben man. Ex moest vanwege gezondheidsredenen goed nadenken over de gevaren van een zwangerschap maar kreeg toch niet zomaar een verwijsbrief, bij mij was het een paar weken later zonder gezeur gebeurt. Niet erg geëmancipeerd vind ik.

Het lijkt mij wel een lastige situatie voor TO en de betreffende man. Ik heb vanuit de man in een vergelijkbare situatie gezeten, "vriendin" heeft/had graag nog een kind maar ik heb genoeg kinderen en daar zal zij haar keuze op moeten baseren.
Ja, dat dacht ik al meegekregen te hebben dat je man bent en dan ligt de situatie vaak toch anders, helaas. Vandaar ook mijn reactie.

Tja, in dit geval zou ik het ingewikkelde mijden en deze man laten voor wat hij is. Lijkt me in dit stadium nog niet heel moeilijk. En ik zou het ook juist wel een afknapper vinden dat hij misschien toch..
meid moet je dat serieus vragen, hij heeft twee koters (en daardoor altijd een band met zijn ex)

dat is reden nummer 1, en ook meteen reden nummer 2 want jij gaat stikjaloers naar die kinderen kijken omdat je ze zelf wil en hij heeft helemaal geen wens om jouw wens uit te laten komen

echt hoezo zou je doorgaan met hem, zijn de single mannen op?
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven