Dubbel split hoeslaken

06-05-2019 11:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nieuwe elektrische bedbodems aangeschaft. Deze komen volgende week eindelijk binnen.
Waar ik niet over na had gedacht waren de hoeslakens en moltons.
Wij hebben dikke matrassen. Deze zijn aan elkaar gekoppeld met een speciale hoes waar onder en boven een split zit voor het afzonderlijk bewegen.

Nu hebben we natuurlijk hier ook hoeslakens en moltons voor nodig.
Ik vind online vooral alleen maar dubbel split toppers. Deze zijn natuurlijk te klein voor een 30 cm dik matras.
Ik heb wel wat gevonden alleen liggen de prijzen rond de €85 per hoeslaken. Twee enkele is geen optie want dan krijg je echt een verdikking in het midden.

Wie heeft er nog tips? Of moet ik maar van deze prijzen uitgaan.
wij hebben een dunne split topper op het matras en daarvoor heb ik speciale hoeslakens, geen molton hier, ik vervang de topper na verloop van tijd wel ;-)
https://www.bedderie.nl/shop/dommelin-m ... met-split/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Maar persoonlijk zou ik er een topper opleggen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bedankt tickel, een topper is helaas geen optie. We hebben mline matrassen. Als we daar een topper over heen leggen is het hele effect weg.
Na steeds van die dure hoeslaken gekocht te hebben waarbij de split bleef uitscheuren heb ik het opgegeven en ben ik overgestapt op een normaal hoeslaken. Ik zelf zet mijn hoofdeind wel eens omhoog maar mijn man heeft er geen last van ondanks het normale hoeslaken. Vond de prijs in relatie tot de kwaliteit van die split hoeslaken erg slecht.
Welk advies gaf de winkel waar je het bed gekocht hebt?

€85 voor een hoeslaken is misschien veel goed. Maar het bed zal ook niet goedkoop geweest zijn. Ik doe altijd heel erg lang met hoeslakens. Zie het als een goede investering.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb ook hele dikke matrassen, en gebruik gewoon de jersey standaard eenpersoons hoeslakens, die rekken goed mee.
Hier hebben we gewoon normale 1-persoons moltons erop zitten. Daaroverheen hebben we een hoeslaken met een enkele split (alleen boven), de onderkant beweegt niet zodanig dat het nodig is om daar een aparte split te hebben. Enkele split-hoeslakens zijn ook veel beter verkrijgbaar. Volgens mij hebben we nu dit merk:
Afbeelding
(maar mijn matras is wel iets lager dan die van jou, volgens mij 25cm).
@Gordijn, dat is vervelend te horen. Hopelijk gebeurd dat hier niet anders houd het snel op.

@hamerhaai, het bed hebben we al een aantal jaar geleden gekocht. Toen gaf de winkel het advies deze elektrische bedbodems aan alleen hadden we toen het budget nog niet. Maar toen met lakens die rond de €200 zitten. Dat vond ik toen echt belachelijke prijzen. Dit was ik overigens vergeten toen ik van de week de lattenbodems bestelde.

@masatu, bedankt voor de tip. Ik vroeg me al af in hoeverre de split onderin nodig was. Misschien is dit ook nog een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven