Eenzaam

07-05-2019 01:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik voel me de laatste tijd zo alleen. Ik zit in me laatste jaar van de middelbare school en doe examens deze week. Ik maak me heel erg zorgen over of ik vrienden ga overhouden na school. Nu heb ik een stuk of 6 vrienden, met wie ik goed contact heb. Elk jaar gingen we ook samen op vakantie, maar dit jaar heeft iedereen andere plannen en blijf ik een beetje alleen over. Dat kan ook komen omdat ik tijdens onze vorige vakantie mijzelf gesneden heb ( ik had erg last van depressie ) en mijn vriendinnen daar te erg van geschrokken zijn en nu niet meer met mij willen. Ik vind dit heel erg maar begrijp dit natuurlijk wel, maar wordt er wel erg onzeker van. Buiten mijn vriendinnen heb ik nog een beste vriend en moeder waar ik altijd veel steun bij vind. Ik realiseer me dus dat ik genoeg mensen heb die mij steunen, maar toch voel ik me zo ontzettend eenzaam dat ik tegenwoordig bijna elke dag erom moet huilen. Ik probeer me te realiseren dat ik het echt niet zo zwaar heb als anderen, maar toch voel ik me echt zo slecht en vraag me vaak af of het leven wel voor mij gemaakt is. Ik wordt een beetje radeloos en weet niet meer zo goed wat ik moet doen om mij beter te voelen.
Gr lola
:hug:

Lieve schat, zoek hulp. Als je je zo rot voelt dat je dagelijks moet huilen dan is het tijd om weer eens met iemand te gaan babbelen.

En je gaat na je examen vast een andere opleiding doen, wat ga je doen? Daar zul je ook nieuwe vriendinnen maken. Vrienden komen en gaan, en dat is soms heel rot, soms verlies je het contact en met anderen hou je de rest van je leven contact.

Heel veel succes met je examens!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Heb je al serieus therapie gehad? Of denken je ouders dat dit erbij hoort als puber? Weten ze van het snijden?

Als je nu examen doet zou je kunnen overwegen om daarna een tijdje te focussen op beter worden voordat je een vervolgopleiding start. Dus een jaar werken en therapie volgen. Kun je mooi ook wat sparen en met een beter gemoed beginnen aan je vervolgopleiding. Succes!
:hug:
Het laatste jaar is ook pittig. Examen stress en de wetenschap dat je volwassen aan het worden bent. Welke richting ga je daarna op? Werken.. Verder leren... En dan nog de vraag of je vriendenclub van nu, straks nog zo hecht is. Vaak verwateren verschillende vriendschappen, om ergens anders weer nieuwe vriendschappen te laten ontstaan. Deels wat jij voelt/meemaakt is dus heel normaal. Voor het snijden hoop ik dat je hulp voor jezelf zoekt,zodat je op een gezonde manier leert omgaan met je emoties.
Heb je wel hulp? Jezelf snijden is niet zo maar iets.
Besteed de zomer aan jezelf verder ontwikkelen, ga praten met een professional, ga lekker sporten, praat met de mensen die je vertrouwt over de dingen die je dwarszitten, ga veel zwemmen in de openlucht, dat soort dingen, of andere dingen die je leuk vindt.

Weet je al wat je na je examens wil gaan doen? Je komt daar ongetwijfeld weer mensen tegen die je aardig vindt en waarmee je een vriendschap kunt opbouwen. Dat gaat makkelijker als je zelf lekker in je vel zit.
Er zijn ontzettend veel mensen eenzaam. Bij eenzaam denk je aan ouderen, maar juist bij jonge mensen speelt dit probleem ook.

Ik ben zelf een dertiger en herken eenzaamheid (helaas) maar al te goed.
Dat snijden dan weer totaal niet.

Eenzaamheid komt soms plotseling weer naar boven, en is soms wekenlang verdwenen. Op een weekend dag bijvoorbeeld, in een eindeloos durende zomervakantie, met kerst of bijvoorbeeld je verjaardag kun je soms even flink geconfronteerd worden met het feit dat je weinig mensen hebt die er echt voor je zijn.

Bij mij persoonlijk is de oplossing vaak om lekker even te gaan sporten. Hierdoor richt je je op de sport en vergeet je de negatieve prikkels. Ook muziek luisteren kan echt goed werken.

Probeer je niet 'op te dringen' aan mensen, dat werkt averechts. Probeer om alleen zijn niet altijd als negatief te ervaren maar er ook positieve dingen uit te halen.

Ja, toegegeven, het is soms moeilijk.
Maar het gaat vast goed komen!

Heel veel sterkte en voorzichtig met jezelf! :hug:
Pak de volgende keer wanneer je jezelf verwonden wilt iets uit de vriezer vast. Dit heeft mij vroeger ook geholpen na het lezen van deze tip. Bevroren vlees vastpakken doet na een paar seconde enorm veel pijn. Ik hoop dat je dan net als ik heel snel in gaat zien hoe absurd het eigenlijk is om jezelf te willen pijnigen. Het bespaard je de littekens die je je leven lang met je meedraagt.

Lieverd, jij mag er echt wel zijn hoor. Je moet echt gaan praten met iemand. Je hoeft jezelf niet te straffen.

Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven