Wat te doen?

10-05-2019 08:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn vriend leren kennen. We hebben een fijne relatie en zijn qua persoon een goede match. Er is intimiteit, lol samen, begrip en wederzijds liefde voor elkaar. Door de afstand zien we elkaar alleen in het weekend. Dit breekt mij op. Ik ben heel erg toe aan een volgende stap, verdieping in onze relatie. Dat lijkt er niet in te zitten. Hij wil niet verhuizen en omdat ik een fijne baan heb en in zijn regio geen werk kon vinden, kan ik nu ook niet verhuizen. In mijn hoofd zou dit ongeveer het punt zijn waar we wel bij elkaar zouden komen. En ik heb er dus heel veel moeite mee, kan het niet loslaten. We spreken elkaar niet heel veel en (paar berichtjes per dag) bellen ook bijna niet. Hij vindt het eigenlijk nog wel goed zo en wil liever over een jaar pas kijken of eventueel samenwonen iets is. Maar een jaar is zo lang en dat gereis breekt me echt op. Ik ben vaak down de laatste tijd. Mijn vriend heeft daarom nu besloten dat hij ruimte wil om na te denken. Ik probeer voor mezelf tot een beslissing te komen, maar het lukt niet. Eigenlijk wil ik hem niet kwijt. Maar door onze botsende toekomstbeelden en andere levensfasen blijven we toch tegen dingen aan lopen. We lopen in cirkels. Wat nu?
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 10-05-2019 08:12
0.12% gewijzigd
Hoe oud zijn jullie
Heel erg rot als toekomstvisies niet gelijk opgaan. Nu staan jullie op een kruispunt en jullie allebei gaan nu nadenken of het is wat je echt wil. Iemand los moeten laten is altijd moeilijk, maar als je down wordt is dat ook geen goede situatue. Bedenk goed wat jij voor je ziet en handel ernaar. Dat zal hij ook doen. Soms groei je niet naar elkaar toe helaas
Ik ben 26
Een jaar ongelukkig leven en hopen dat hij dan effectief de stap wil zetten, zou voor mij de moeite niet waard zijn. Het is maar 2,5 jaar ook dat jullie samen zijn en er zijn al twijfels langs beide kanten.
Maar jullie willen/kunnen allebei niet verhuizen, dus dan zit samenwonen er toch niet in?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het klinkt alsof hij niet bereid is om de volgende stap te nemen.

Wat zou het voor jou betekenen als dit het (eindstation voor hem) is?
Je zegt het zelf al"onze botsende toekomstbeelden en andere levensfasen", jullie passen dus niet bij elkaar
lilalinda schreef:
10-05-2019 08:18
Je zegt het zelf al"onze botsende toekomstbeelden en andere levensfasen", jullie passen dus niet bij elkaar
Ik ben wel heel gek op hem. Zou me echt veel pijn doen hem kwijt te raken. Dus misschien moet ik mijn wensen wel loslaten? Ik weet het gewoon niet.
Aardvarkentje schreef:
10-05-2019 08:21
Ik ben wel heel gek op hem. Zou me echt veel pijn doen hem kwijt te raken. Dus misschien moet ik mijn wensen wel loslaten? Ik weet het gewoon niet.
ja natuurlijk, zijn wensen en eisen belangrijker vinden dan die van jezelf....
Wat zullen jullie Gelukkig worden!!!! :bonk:
Ik bedoel meer dat we beiden wat water bij de wijn doen.
Ik vind een jaar helemaal niet lang. Nog een keer om de tafel en dan ook concrete plannen maken om over een jaar samen te gaan wonen. Loopt dat ook op niks uit dan je eigen weg gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ah Aardvarkentje, sorry... kon het niet laten, ik heb even geloept.
Deze vent, wil geen serieuze relatie, nou ja, misschien met die 'vriendin'
Aardvarkentje schreef:
10-05-2019 08:25
Ik bedoel meer dat we beiden wat water bij de wijn doen.

Hoe?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb ook even geloept en van wat ik zo lees, wil jou vriend wel een relatie, maar enkel als alles op zijn manier gebeurt. Zo lang jij je compleet schikt naar zijn wensen is alles prima, maar verwacht niet dat hij zich een keer naar jou schikt.
Dat is een hele gevaarlijke verhouding, want als jij er in mee gaat, verlies jij jezelf compleet, en hij doet gewoon lekker zijn ding.

Ga nu in ieder geval niet je hele leven overhoop gooien om in zijn stad te wonen. Je kunt het of nog even aankijken, of je kiest voor jezelf en maakt het uit. Persoonlijk denk ik dat het laatste het verstandigst is, maar het is niet mijn relatie.
Aha. Die vriendin ziet hij vaker dan jou. En dat maakt je terecht onzeker. Met jou maakt hij geem concrete toekomstplannen dus ik denk dat hij zich nof niet wil vastleggen aan 1 iemand. En als je gaat samenwonen heeft hij minder vrijheid om met vriendinnen af te spreken. Dat vindt hij dus belangrijker. Ik denk dat je moet gaan luisteren naar je onderbuik.
Hij wil niet verhuizen, niet trouwen en geen kinderen.
Ik zou mn baan niet voor hem opgeven....
ik geef mn bek ook maar een douw
Bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon lastig. Zijn er mensen met vergelijkbare ervaring?
Tiswa schreef:
10-05-2019 08:43
Ik heb ook even geloept en van wat ik zo lees, wil jou vriend wel een relatie, maar enkel als alles op zijn manier gebeurt. Zo lang jij je compleet schikt naar zijn wensen is alles prima, maar verwacht niet dat hij zich een keer naar jou schikt.
Dat is een hele gevaarlijke verhouding, want als jij er in mee gaat, verlies jij jezelf compleet, en hij doet gewoon lekker zijn ding.

Ga nu in ieder geval niet je hele leven overhoop gooien om in zijn stad te wonen. Je kunt het of nog even aankijken, of je kiest voor jezelf en maakt het uit. Persoonlijk denk ik dat het laatste het verstandigst is, maar het is niet mijn relatie.
Helemaal mee eens. Denk aan je zelf TO!
Het is helemaal niet lastig hoor: volgens mij is het enige lastige aan deze situatie, dat jij het plaatje wat jij hebt van jullie in jouw hoofd of van hem hebt, niet wilt opgeven.

Hij wil niet trouwen, geen kinderen en niet samenwonen (heb ook geloept).
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 14:21
1.78% gewijzigd
Ik heb ook een afstandsrelatie maar ik vind het heerlijk, wij willen beiden niet samenwonen. Maar goed, wij zijn een stuk ouder dan jij, er is geen sprake van een kinderwens en we zijn beiden helemaal zen op deze manier.

Als jij jezelf voelt afglijden omdat je niet happy bent in deze situatie dan moet er dus iets gebeuren. Het is maar zeer de vraag of hij over een jaar wél met jou wil samenwonen, deze man lijkt nogal te hechten aan zijn vrijheid. Heb jij een kinderwens?

Ik krijg het gevoel (ook adhv je vorige topic) dat deze relatie geen lang leven beschoren is. Hoe verdrietig ook.
Aardvarkentje schreef:
10-05-2019 08:02
Maar een jaar is zo lang en dat gereis breekt me echt op.
Komt hij weleens jou kant op? Gaat dat gelijk op.

Hoe dan ook klinkt dit niet goed.
Abundance-of-Freedom schreef:
10-05-2019 14:49
Komt hij weleens jou kant op? Gaat dat gelijk op.

Hoe dan ook klinkt dit niet goed.
Ja om en om doen we. Voor familie en vrienden moet ik ook reizen. Dus ik zit wel veel meer in de trein dan mijn vriend. Hij heeft z'n hele sociale netwerk dichtbij. Dus misschien ook dat ik het daarom minder goed trek dan hij.
Als hij niet wil verhuizen en jij daar geen werk kan krijgen gaat het toch nooit lukken? Of je nou een jaar wacht of niet, dat gaat niet veranderen?
veensteker schreef:
10-05-2019 17:28
Als hij niet wil verhuizen en jij daar geen werk kan krijgen gaat het toch nooit lukken? Of je nou een jaar wacht of niet, dat gaat niet veranderen?
Nouja als ik hier wat ervaring op doe, kan ik waarschijnlijk wel een baan vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven