Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Sterkte nog even Rosie en Lee!!!
Ik volg maandag met testen.
Het is idd weer mindfuck whaaaa gekmakend.
Duim voor jullie!

Eeffie, fijn dat alles weer op gang komt en je bijna een nieuwe poging kunt doen.

Science, gelukkig kan het via het ziekenhuis!

CCB53 welkom op het bankje, sterkte ook weer tijdens de wachtweken

Welkom aan de nieuwen! Het is erg fijn om hier soms vragen te stellen en gedachtenspinsels te kunnen delen. En ook tijdens het wachten dit te kunnen delen met lotgenoten.
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met jullie.
Ik ga zelf in juni of juli starten met IUI bij Nij Geertgen.
Ik heb ook gekozen voor een donor van hun eigen bank.
Kon idd zeker een half jaar duren maar binnen een paar weken had ik al bericht dat r een donor was. Erg snel dus gelukkig.
Al en tijd bezig met ovulatietesten en temperaturen. Vind het nog wel lastig de juiste dag te vinden omdat hij nooit zo donker word als de controlestreep. Achteraf kan ik vaak wel goed zien welke dag het was dus hopelijk lukt het me dan om het er goed uit te halen.
Welkom Ja-gen :)
Welkom Ja-gen, de ovulatietesten van clearblue geven een smiley in beeld wanneer je je LH piek hebt. Deze zijn duurder maar veel handiger!
Deze werken helaas niet bij mij, heb ik al geprobeerd en kwam maar geen smiley in beeld.
Welkom alle nieuwelingen.
@ Eeffie, fijn om te lezen dat je aan de 10e poging kan beginnen en dat je je weer wat beter voelt
@nora, nog een week of 5, spannend zeg. Voel je je goed?
Ik voel me heel erg goed, heb nergens last van en kan alleen maar genieten van mijn steeds dikkere buik waarin ik haar regelmatig voel.
Ja tuurlijk mag je dat vragen, lief zelfs en de vader is echt 160 graden bijgedraaid. Had ik echt nooit verwacht. Maar hij moest het, terecht, echt laten bezinken allemaal. En het feit dat is totaal niks verwacht geeft hem ook meer rust denk ik. Hij wil er in ieder geval zijn voor ons, en dat vind ik toch echt heel fijn. Nu alles zo anders is gelopen in mijn situatie vind ik het heel fijn dat mijn meisje wel een vader heeft, al is het op afstand.
Dames, ik wens jullie allemaal in welke fase ook heel veel sterkte en succes!! Ik leef met jullie mee.
Welkom Jagen. NG is erg fijn!
Haillie, goed nieuws hoor! Lekker genieten!

Even korte update...hier vanmorgen negatief getest maar ook niet ongesteld nog. Dag 16..dus zelfde mindfuck als vorige maand. Denk je duidelijkheid te krijgen maar nog niet...en maar weer geduld dus.
Lee en Happy ik duim voor jullie! 💪
Dubbel
anoniem_64988d8641a8d wijzigde dit bericht op 11-05-2019 11:45
Reden: Dubbel geplaatst
97.61% gewijzigd
Vergeten in mijn vorige reactie: Nora_recaptcha, bedankt voor je opbeurende woorden ‘ Houd moed meiden, het kan lang of kort duren, maar de verreweg de meesten van ons zullen onze wens uit zien komen!‘
Ik probeer ze in gedachten te houden, hoewel het soms moeilijk is!

Geniet van je verlof en de laatste dingen regelen. Spannend hoor!

Hailee: wat fijn dat alles goed gaat en de vader toch enige rol op zich wil nemen!
Grrr rosieflower idd wat een mindfuck!
Ik duim nog even voor je hoor!🍀
Ik testte overigens eerder pas 2 dagen na NOD echt positief..
sterkte deze vreselijk spannende dagen!
Oh Rosie, inderdaad wat een mindfuck. Als ze daar toch iets op konden vinden zodat je dat even kunt uitschakelen he! Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! Succes!

Lee en Happy jullie ook succes!

Nora, wat fijn dat je verlof hebt. Hoe vind je het tot nu toe in combinatie met je dochter? Is het goed te doen of wel zwaarder dan de zwangerschap van haar?

Ik ben weer aan het testen voor ronde 3. Hopelijk deze keer niet weer zo’n lange cyclus. We gaan het zien.
Rosie het kan nog! Zolang je niet ongesteld bent is de test niet negatief, maar gewoon nog net niet positief *duim duim duim*
Nora ik hoop voor jou ook niet dat het een lange zit gaat worden..
welkom Ja-gen
Hailie fijn dat het goed gaat en dat je partner/ex er ook positief in staat nu

Mijn klachten zijn sterk verminderd, zal wel door de hormoonspuiten geweest zijn. Werkelijk geen idee meer, afwachten dus.
Bedankt voor jullie reacties! Eigenlijk bevestigen jullie mijn gevoel om niet langer uit te stellen. Gevoelsmatig ben ik er klaar voor. En ook financieel, sociaal enz kan ik een kindje genoeg bieden.
Rosieflower, jij geeft aan dat je ook moet reizen? Wat is jouw afstand/reistijd naar je werk? En trouwens, ik duim met je mee voor een positieve test!
Nausicaa jij bent richting je werk verhuisd? Ik heb dat ook overwogen, maar mijn netwerk woont hier. Dus dan zou het richting werk, maar verder weg van netwerk zijn. Ik vind mijn werk en collega's wel heel leuk, dus vind het ook wel lastig om weg te gaan.
Maar, ik heb ieder geval besloten om in juni, dan heb ik vakantie, een afspraak bij de huisarts te maken voor een verwijzing. Ik vind dat trouwens ook nog wel een dingetje. Het is mijn oude (degelijke) huisarts, in mijn geboortedorp. Ben wel benieuwd hoe die reageert...
Hoi otta, ik woon ook in een klein dorpje en de huisarts loopt hier nogal achter, maar uiteindelijk doet zijn persoonlijke mening er niet toe. Het valt vast heel erg mee!
Overigens woon ik ook zon 40km van mijn werk, verre van ideaal! Ik heb besloten werk voorlopig te laten wat het is, ik zie het straks wel. Ik hoop dat mijn baas mij tegemoet kan komen met kortere dagen of wellicht wat thuis werken, en anders ga ik op zoek. Omdat je best veel afspraken onder werktijd hebt en het kan ook wat langer duren voordat het lukt, verschillende collega's zijn op de hoogte en er is dan ook begrip als je even niet goed in je vel zit, als ik nu overga op ivf ga ik het waarschijnlijk ook vertellen tegen mn baas. Bij een nieuwe baan zou ik alleen al tegen het steeds weg moeten opzien!
Maar dat is allemaal heel persoonlijk!
Dank allemaal! Nog steeds geen menstruatie hier..grr die onzekerheid...

Nora succes met testen! Hoop idd dat je hem snel vindt!

Lee blijf duimen voor je hoor!

Otta, dank. En ik reis ongeveer anderhalf uur met de trein. En zeg 3/4 keer per week. Ik heb wel een hele flexibele werkgever. Maar heb mijn ouders in de buurt wonen..dus dat helpt dadelijk wel. Als ik jou was zit ik liever dicht bij je netwerk, dan dichtbij je werk. Lijkt mij praktischer en handiger. Maar dat is persoonlijk. En met je huisarts komt het vast goed. Hij hoeft er niet achter te staan, als hij maar een verwijzing geeft, En anders ga je op een dag dat er een vervanger is (dat zijn toch vaak jongeren)...of werkt hij altijd alle dagen?
Vorig jaar heb ik in het vorige topic ook even meegeschreven, helaas toen mijn kinderwens nog even uit moeten stellen omdat er wel heel veel onzeker was.
Nu inmiddels nieuwe baan die ook nog eens een stuk dichter bij huis is, dus eindelijk durf ik de stap te nemen. Al herken ik wel de onzekerheden die ik hier ook al lees. Er zijn nog steeds duizend redenen om het nog niet te doen, maar ja, die kinderwens is toch veel sterker. En ik word domweg natuurlijk ook steeds ouder. Dan kan ik nog wel twee jaar wachten, maar waarschijnlijk zijn er dan weer nieuwe beren op de weg en ben ik sowieso weer minder vruchtbaar.

Dus een paar weken terug de stap gewaagd om de doorverwijzing te regelen. Huisarts die ik niet kende, maar leuke jonge meid die het ontzettend interessant vond allemaal. Gelukkig wist ik zelf hoe en wat, want zij had geen idee waar ze mij naar door moest verwijzen.
Alle vragenlijsten zijn ingevuld en ze hadden al vrij snel nog een plekje. Dus over een dikke week heb ik mijn intakegesprek bij de kliniek.

Ik vind het toch een partij spannend! Tot nu toe zijn er niet zoveel mensen die er vanaf weten, wanneer hebben jullie het familie en vrienden verteld dat je met zo'n traject bezig bent?

Ik hoop de komende tijd dus actief mee te schrijven hier! Wel fijn om het met mensen te kunnen delen die in precies hetzelfde schuitje zitten.
@Rosie, en en en, vandaag hopelijk goed nieuws?
@Enigma welkom. Ik heb het een paar goede vrienden en mijn ouders en broer in het begin verteld. Maar de rest van de familie en vrienden weten het niet. Meer om mezelf in bescherming te nemen mocht het niet lukken. Iets terugnemen kan nooit, iets vertellen altijd.
@happy, gaat het nog goed op het bankje?
@rest wie zat er nog meer nu?
Welkom Enigma! Het is ook heel spannend. Ik heb toen ik de eerste stap zette het aan mijn gezin verteld en aan mijn vriendinnen. Inmiddels (nu ik ben gestart) weten veel meer mensen het, familie, een grotere groep vrienden en collega’s en hoewel ik dat eerst best een stap vond, merk ik ook juist zoveel steun. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik was best bang voor de reacties. Ik denk dat je vanzelf merkt of en met wie je de behoefte hebt om het te delen.

Rosie; hoe gaat het? Hoop toch zo dat je toch een positieve test in handen mag krijgen.

Betsy; ik las je vraag over granaatappelsap, ik heb dat ook voorbij zien komen. Was er ook wel nieuwsgierig naar. Weet je al wat meer?

Lee; hoeveel dagen totdat je mag testen?
Enigma, welkom! Bij mij weten ondertussen best veel mensen het. Ben een open boek en vind het lastig zoiets groots voor me te houden. En ook domineert dit traject wel een beetje je leven (bv met afspraken plannen en zo best lastig)..dus het maakt het voor mij makkelijker om er open over te zijn. En het geeft ook steun. Heb eigenlijk alleen maar post reacties gehad.

Ja dat granaatappelsap ben ik ook wel benieuwd naar.

dankje voor jullie positieve vibes 😊Hier helaas
net ongesteld geworden😔 Vind het wel vreemd. Ben altijd stipt (dus dag 14/15 na ovulatie) maar nu alweer twee dagen later dan de bedoeling. Dus dag 17 al. Hebben jullie hier ook ervaring mee sinds je met dit traject begonnen bent?

Lee heb jij al getest? En Happy jij morgen? 🙏
Even kort berichtje van hiet. N9g al druk met vanalles. Vooral met afvallen en bewegen.
Opstart eigen bedrijfje van mijn vrouw.

Maar zag dat er een vraag was voor mij.

Nora
1e keer mislukt had piekje op dag 11 toen nog 4 dagen doorgetest. Helmaal niks.
Maar had cyclus van 33 dagen dus het zou rond dag 18 moeten zijn geweest. Maar toen al gestopt met testen. Komende maand even langer door gaan.
Nog 1,1 kg te gaan. Liefst 1.9 maar dan zit ik op rond getal...
He balen Rosieflower! ...

Welkom aan alle medenieuwelingen! Ik heb het ook aan veel mensen verteld. Ik wilde het eerst maar aan een paar mensen vertellen, maar ben blij dat mijn gezin en vriendinnen er van weten. Iedereen heeft zo leuk gereageerd! En het is fijn om te kunnen delen. Hoe zekerder ik zelf van mijn zaak wordt hoe leuker ik het ook vind om het tegen mensen te vertellen.
En redenen om het niet te doen die heb ik ook genóeg. Mijn werk is best wel stressvol en dat wil ik niet samen met een kindje alleen opvoeden. Maar ergens heb ik wel het vertrouwen dat dat wel goed gaat komen gaandeweg.. Op wat voor manier dan ook.

Tnx nog voor jullie reacties m.b.t. rouw..Fijn dat dat herkent wordt. En tegelijkertijd de trots dat je het zelf gaat doen, herken ik ook!

@ Depster: hoe is het voor jou om te switchen van eigen donor naar onbekende? En heb je het idee dat er nog ruimte zit bij hem? Kan me voorstellen dat je daar toch op gehoopt hebt..

@ Ja-gen: fijn dat er zo snel een donor was! Tegen mij zeiden ze inderdaad ook 6 tot 12 maanden wachten... Ik hoop op ook zo'n gelukje :)

Voor de zwangeren: geniet van het verlof en de fijne steun!
Voor de wachters en bijna testers: hang in there!
Hè shit Rosie! Het zou best kunnen dat er wel wat zat, maar het niet goed was ingenesteld en dat je daardoor iets later was. Ik heb dat een paar keer gehad. Was er maar een manier om er niet zo mee bezig te zijn!!

Leuk dat er nieuwe uppies zijn, hopelijk zijn jullie snel aan de beurt en hebben jullie wat aan de oudgedienden hier ;)

Bij mij weet ongeveer iedereen waar ik mee bezig ben. Op mijn werk zitten we met 7 mensen dus als ik weg moet valt het op :) ik had geen zin om de hele tijd smoesjes te moeten bedenken dus ik heb het verteld toen ik kon beginnen met iui. Werkelijk iedereen in mijn omgeving reageerde positief en leeft heel erg mee
Wensmama, dat vraag ik me dan idd af. Vorige maand is dat volgens mij zeker het geval geweest gezien de heel licht positieve test en 4 dagen later. Maar ja zeker weten doen we het nooit.
Idd was er maar een manier om er luchtiger in te staan...blijft lastig.
Knuffel voor jou @rosie
Even gauw, later reacties op andere

Donor heeft officieel nee gezegd. Dus we gaan nu voor 100% NL eigenbank Nij Geertgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven