Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Yes! Eerste cryo direct goed ontdooid! Vandaag tp gehad. Ik zit op het bankje!
Rose: He gadver wat balen weer! Moederdag is al zo'n dag, leuk als je het in volle glorie vieren mag.. maar wanneer het nog niet kan doet het gewoon pijn.

Otta: Het is voor iedereen heel persoonlijk natuurlijk met wie je het deelt! Hier weet bv mijn gezin + liefste vrienden. Maar ook collega's vanuit het team weten het. Ik ben er best open in. Echter weet fam die ook dichtbij, maar toch verder weg staat, het niet. Ze mogen het wel weten, maar ik vind het net zo leuk om over enkele maanden die gezichten te zien :biggrin: 'Huuuhu, maar hoe dan?!'

Pat: Bedankt voor je lieve woorden. Ik kan alleen voor mijzelf spreken.. maar het is altijd lief en fijn om zulke te lezen! Die twijfels die je beschrijft zijn harstikke logisch natuurlijk en goed om over na te denken. Succes!

Inner: Jeej welkom terug! Spannend hoor, ik ga weer voor je duimen!!

Lee: wat stom en kut!

Happy: Voor jou dan weer super tof en leuk! Wat spannend! Hopelijk loopt de test op!

Nou zondag heeft (ex)donor dus verteld het niet te willen, uit angst dat hij toch te veel het kindje als de zijne zou gaan zien. Ik snap hem helemaal en koester ook echt geen rot gevoelens erom. Hij voelt zich vereerd dat ik het gevraagd heb en ik waardeer het enorm dat hij er serieus over heeft nagedacht.
23 mei en 5 juni nieuwe afspraken en dan ga ik ook aangeven graag gebruik te willen gaan maken van de NLbank. Hopelijk kan dat met wederkerigheid toch nog wat sneller verlopen. Moet mijn ei natuurlijk wel goed gekeurd gaan worden.

Ondertussen ook ongesteld geworden, heeft toch nog iets langer op zich laten wachten.
Goed nieuws, succes op het bankje innerpeace!

Bedankt voor het meeleven allemaal, ik heb vanmiddag nog een keer getest en echt een duidelijk kruisje op de clearblue! Onwijs blij maar ook zo ontzettend bang dat het weer mis gaat..
hoop dat dat snel een beetje zakt!
Kan me voorstellen dat het spannend is Happy, maar het is een goed begin, en oplopend is in elk geval ook een goed teken.
Leuk hoor!

En Inner, toch weer spannend hoor! Het mag voor jou inmiddels ook wel eens een keer gebeuren nu. Go Inner-embryo!
nausicaa wijzigde dit bericht op 14-05-2019 23:07
30.34% gewijzigd
Happy, wat fijn!!! Ja ik kan me je gevoel goed voorstellen. Het is sws heel spannend en voor jou helemaal na wat er gebeurt is. Het indd een heel goed teken.
Happy2019girl schreef:
14-05-2019 21:18
Goed nieuws, succes op het bankje innerpeace!

Bedankt voor het meeleven allemaal, ik heb vanmiddag nog een keer getest en echt een duidelijk kruisje op de clearblue! Onwijs blij maar ook zo ontzettend bang dat het weer mis gaat..
hoop dat dat snel een beetje zakt!
oooh wat fijn Happy. En super spannend!! Snap het helemaal dat je bang bent. Als t een keer mis is gegaan sta je er toch weer net ff anders is. Maar je weet het, iedere zwangerschap staat op zichzelf. Dat t de vorige keer mis is gegaan heeft niets met deze keer te maken. *spreekt zichzelf ook even toe met deze woorden 😉*
Hoop t zo voor je dat het allemaal goed gaat! 😘
Happy wat een goed nieuws! En fijn om over jouw TP te horen Innerpeace !
Duimduimduim....

Hailey, super dat je ex is bijgedraaid en dat je jezelf zo goed voelt. Dat klinkt heerlijk.

Jammer voor diegenen die van het bankje zijn gevallen, ik duim door voor de rest van de bankzitters.
Happy, wat leuk! Dat is nog eens spannend.

En succes Inner!
Het dringt nog niet echt tot mij door, soms wel dromen en in gedachte aan het shoppen, maar ook nog angstig dat het mis gaat. Maar ook daar kan ik niets aan doen helaas.
Kan niet wachten tot de 1e echo!

Bedankt allemaal.
Eeffie dank je voor de oppepper, jij ook heel veel succes weer binnenkort! En onthoud je mooie woorden!
Super spannend Happy, ik hoop dat je snel je echo hebt en dan echt kan gaan genieten. Zo blij voor je. Wat een bijzondere tijd ga je nu tegemoet, erg leuk!
Wauw Happy! Wat spannend! Hoop dat je testen de komende dagen verder oplopen en dat de tijd snel gaat tot de 1ste echo!

Innerpeace succes!

Ik ga morgen aansluiten op het bankje, want ik had vanmorgen een knaltest. Hij was zelfs donkerder dan de controle, dat heb ik nog niet eerder gehad. Heel blij mee want dat betekent weer een normale cyclus. Testen jullie eigenlijk nog door na een positieve test? Ik heb dat de vorige keren niet gedaan maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang de piek aanhoudt. Maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ik er juist onrustig van wordt.
Super nieuws Nora, toi toi toi.

@Innerpeace zit je nog een beetje comfi op dat bankje?
Succes Nora! Ik heb 1x door getest, maar het is eigenlijk nutteloos.
Als je denkt dat je er onrustig van wordt zou ik het niet doen hoor!
Super nieuws Happy! Kan me voorstellen dat het nog niet zo doordringt maar dat komt vast snel.

Nora ik test nu wel altijd door om het zeker te weten, maar ik weet niet of ik dat wel ga doen als ik gestart ben. Succes morgen!
Spannend Happy! Hoop heel erg voor je dat alles goed blijft gaan!

Inner succes op het bankje!

En Depster jammer van je donor! Hopelijk is de wachtlijst idd niet te lang! 🙏
@lee ja hoor! Zit nu al 8 dpo en ga dinsdag starten met testen. Ik test dan altijd positief als het raak is en dan is pregnyl zeker uit mijn lijf.
@innerpeace, ja op een gegeven moment weet je dat wel he? Ik krijg ook pregnyl na de terugplaatsing en ik weet ook dat 2 dagen na de laatste spuit het streepje bijna weg is. Ik hoop zo voor je dat het nu een keer gaat lukken. Als ik het iemand gun dan ben jij dat!

edit; de rest ook wel hoor ;-) Maar als het Innerpeace lukt dan doe ik een dansje *duim duim duim*
@lee wat superlief. Het zou een zegen zijn als het lukt en dan een plakker is. Dan doe ik dat dansje met je mee 😉

En ik gun het zeker ook iedereen!
Dan doen we met zn alle een dansje :jump:
@depster. Lief! Mag nu wel eens na 3 jaar en 5 miskramen ;)
Ja ben ik het helemaal met je eens hoor! Het is je zo giga gegund :heart:

Inderdaad ons allemaal natuurlijk, maar jij hebt nu lang genoeg gewacht!

Vandaag langs zwangere bestie geweest. Mijn zelf gemaakte babydeken cadeau gegeven, vonden ze erg leuk!

Zelf heb ik weer even een WAT DUURT HET ALLEMAAL LANG dag..... dus veel weer lijstjes maken en ideeën op doen, wat natuurlijk niet helpt, want nu wil ik nog harder dat t opschiet.

Gelukkig komende week goed druk en donderdag de afspraak met de psych, weer een stappie dichterbij!
Ik wil hier wel proberen mee te schrijven 😊.

Ik ben SpiceyFlavour, 38 jaar, en in juli of augustus ga ik hopelijk beginnen met inseminaties via iui.

Spannende tijd die aanbreekt. Maar ben er ook helemaL klaar voor!

Ik zal binnenkort de verhalen een beetje bijlezen dan weet ik ook een beetje jullie achtergronden.
@depster spannend! iedere stap is er 1. en voor je het weet is het donderdag!

@SpiceyFlavour welkom!
Ik heb even een vraag aan de dames die ook voor NijGeertgen hebben gekozen.

Ik heb vorige maand mijn intake gehad, inclusief echo en uitleg. Alles prima voor zover, wel nog een 2e echo op dag 3 van de ongesteldheid zodat ze iets beter zicht hadden op hoe mijn baarmoeder er uit ziet aan het begin van de cyclus ipv rond de eisprong.

Daarna door naar de verpleegkundige, maar eigenlijk was ik daar binnen 5 min weer weg. Wist ook niet wat ik er van moest verwachten. Ze gingen daar iig wel bloed prikken ivm de Chlamydia test. Verder geen andere bloedtest (schildklier wordt bij mij al maandelijks gecontroleerd en voorkeurswaarden zijn daarin al besproken. Dus dat moet ik binnenkort met de huisarts gaan bespreken).

Maar verder heb ik eigenlijk nog geen uitleg gehad over wat/hoe/wanneer te bestellen. Behalve dat er werd gezegd door de arts tussen de 4-6 rietjes is gemiddeld. Maar hoe de bestelprocedure werkt.
De verpleegkundige gaf aan dat het slim was om wel alvast met ovulatietesten aan de slag te gaan, ze gaf als tip die van de action om mee te starten maar die van ClearBlue waren beter. Maar ze gaf niet aan dat ik ze ook bij hun kon kopen en dat ze daar goedkoper waren. Dat heb ik weer via iemand anders moeten vernemen.

Met andere woorden. Wat hebben jullie bij NijGeertgen van de verpleegkundige gehoord? Of staat iedereen binnen 5 min buiten?
Heb wel 3 enveloppen meegekregen van ze.
Ik zit er weer bij hoor op t bankje! De twee langste weken ooit zijn weer begonnen.....,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven