Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Aah oke, naja het kan geen kwaad natuurlijk.

En over het samen doen; Is zeker ook niet perfect. Momenteel ben ik wel blij het 'alleen' te gaan doen. Alleen zijn we immers nooit helemaal.

Mijn borsten doen overigens giga pijn, dus ongesteldheid komt met een week. Precies volgens planning, gezien een dag na de echo t eitje gesprongen is. Dus cyclus van 48/50 dagen dit keer
Hi dappere dames,

Ik lees al even mee en heb besloten ook maar eens mee te gaan delen :) Ik ben sinds kort stappen aan het zetten in het vervullen van mijn kinderwens. Mijn diepste wens is om samen met een man een gezin te mogen stichten. Ik ben 34 en heb de laatste jaren alleen korte relaties gehad. Een kinderwens is daarin nooit samen aan de orde geweest. Ondanks dat die wens er altijd was, heb ik heel duidelijk voor mezelf dat ik het alleen met de juiste man wil en anders liever alleen. Begin dit jaar heb ik de keuze gemaakt stappen hierin te gaan zetten en dat voelt fijn en bij tijden ook echt verdrietig omdat ik ook iets opgeef voor nu.. herkennen jullie dat?

Ik heb 2 maanden geleden intake gehad bij NG en gesprek met een psycholoog. Dit sterkt mij vooral in mijn keuze. Nu de keuze voor een donor.. lastig hoor! Ik neig nu naar een NL donor, al zou ik het liefste en bekende donor willen, zodat het kindje altijd weet wie de donor is. Ik heb alleen géén idee wie ik daarvoor zou kunnen vragen. Iemand met het zelfde dilemma gezeten?

Verder nog een vraagje: tijdens de echo zag de arts aan 1 kant 17 en aan de andere kant 22 eiblaasjes.. Ze zei dat het er allemaal goed uit zag, maar toen ik dat vertelde aan mijn zus met PCOS(heeft maar 3x per jaar een eisprong), vroeg zij zich af of dit wel ok was. Mijn cyclus lijkt rond de 31 dagen te zitten en verder heb ik geen andere kenmerken uit de rijtjes die ik online vind.. toch maak ik me zorgen hierover. Wat denken jullie?

Liefs!
Hoi Fenja
Welkom! Hier ook iemand die ner gestart is bij NG. Hopelijk een eigen donor, ik heb hem gevraagd..en hij is aan het nadenken. Anders stap ik over op NL donor.

MBT pcos. Dat zal ook uit je hormoonwaardes moeten komen. Als jij verder een regelmatige cyclus hebt en geen verdere symptomen zit je vast goed :).

Hier bv heel onregelmatig, tussen 30 en 70 dagen. Overbeharing, moeilijk afvallen, vettige huid, iets acne, ik HAD overgewicht, hormoonwaardes die (vroeger) afweken. 5 juni uitslag hiervan op NG, bekend met stemmingswisselingen..zeker op cyclusmomenten. En op de inwendige echo ook meerdere blaasjes (het bekende PCOSkringetje) te zien. Dus zeer zeker PCOS.

Wanneer je gesprek heb met je arts zou je het eens kunnen bespreken.
Tnx voor je reactie depster! WoW.. tussen 30 en 70 dagen is idd heel onregelmatig. Ik ga het idd volgende keer bespreken met de arts. Heb pas net mijn spiraaltje eruit dus moet ook gewoon even afwachten wat mijn cyclus doet. Geduld geduld.

Ik heb idd gelezen over jou dappere actie om een bekende donor te vragen. Spannend zeg! Hopelijk pakt het uit zoals je hoopt :)

Succes voor iedereen in welke fase van het traject dan ook!
Wat een hoop weer gebeurd allemaal. Welkom aan de nieuwelingen!
Ik geniet momenteel even van mn vakantie en ben even dingen goed op een rij aan het zetten.
Zo heb ik een vraag voor iedereen.
Volgende maand ga ik ronde 4 in. Nu las ik op internet ervaringen met granaatappelsap. Hoe is dat bij jullie? Geprobeerd? En hoeveel nam je dan enzo?

Succes aan de mensen op de wachtbank!
Depster ik snap heel goed dat je daar pissig over bent en dat moet je gewoon toelaten

Fenja welkom! Bij mij heeft het zeker wel even een heel dubbel gevoel gegeven. Aan de ene kant hoopvol en ook wel trots dat ik het alleen ga doen, aan de andere kant een soort rouwproces omdat je het voor jou ideale plaatje "opgeeft". Nu nog steeds vind ik het wel eens lastig, omdat je alle teleurstellingen toch in je eentje moet verwerken. Ondanks meelevende vrienden en vrouwen hier. Maar het feit dat ik straks geen gedoe heb over wie er midden in de nacht uit gaat of verwachtingen die niet waargemaakt worden, daar kan ik heel goed mee leven ;)
Tis net alsof ik een scheermesje in mijn onderbuik heb.. heel irritant die "mindfuck wachtweken" :(

Hoe is het met jullie?
Happy2019girl schreef:
30-04-2019 19:39
@ eeffie denk regelmatig hoe het met je gaat. Hopelijk heb je het een plaats kunnen geven en kun je het eerdaags weer gaan proberen.😘
Wat lief!
Nou t gaat hier op zich wel weer ok. Ben net weer voor t eerst ongesteld geweest dus ga deze cyclus voor poging 10 alweer.
Las dat jij ondertussen alweer op t bankje zit toch? Spannend weer hoor!

En Lee ik hoop echt dat t voor jou ook goed gaat deze keer! Ben t helemaal eens met de mindfuck! Had gehoopt t niet meer mee te hoeven maken.....

Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar de rest op t bankje ook heeeeel veel succes! En alle nieuwkomers welkom!
Ohh jammer Eeffie, ik houd het ook allemaal niet meer zo goed bij merk ik. Hopelijk gaat de 10e ronde een mooie worden.
Hoi allemaal. Ik heb ook even moeite om alles bij te houden. Welkom nieuwelingen!

Ik heb deze maand pauze omdat ik een weekend weg was tijdens ovulatie. Rondrijden met een doos droogijs in de auto is niet echt verstandig 🤪. Maar toch stak het wel even hoor, ik merkte aan alles dat ik aan het ovuleren was en dan niets ondernemen vond ik moeilijk.

Maar goed over 4 weken nieuwe poging. Laatste poging zelf en als die niet lukt terug naar ziekenhuis. Dan heb ik dus 2x zelf 5x iui en weer 3x zelf. Gelukkig alles vergoed.
happygirl, ik kan bij ziekenhuis laten bezorgen en dan zelfde dag ophalen gelukkig.

Succes iedereen op het bankje. Hoe is het met de zwangeren onder ons??
Wilde al eerder weer reageren, maar was een beetje druk.

Veel gebeurd intussen, vervelende en nare dingen, maar ook weer spannende weken voor een aantal!

Wat betreft die momenten van 'rouw' zijn ook hier herkenbaar. Had toch ook een perfect plaatje in mijn hoofd, om het zeker met iemand samen te doen, maar het feit dat ik het alleen doe, vind ik ergens ook wel stoer van mezelf.
En idd geen gedoe over zorg en verwachtingen is dan weer een pluspunt.

Opmerkingen van vrienden (volgens mij wel eerder iets over geschreven) zijn herkenbaar. En dan vooral van diegenen waarbij de relatie niet zo lekker loopt: 'wees maar blij dat je geen vent hebt, heb je tenminste dat gezeur niet'.
Kan hier ook niet zo goed tegen, maar zeg dat dan ook wel.
Maar goed, gras is altijd groener aan de andere kant.....

Hier gaat het goed. Vorige week echo gehad, zag er goed uit. Voel me redelijk, wel ontzettend moe (maar komt ook deels door korte nachten door kind) en toch nog best veel werken. Daarnaast paar kleine klachtjes, maar die horen er bij.

Hoop dat er snel meer zwangeren bijkomen!
Ik heb zojuist de tabel aangepast. Heb mijn naam recht gezet en gegevens geüpdate.. durfde geen nieuwe namen erbij te zetten omdat ik super bang was om iets in de tabel te veranderen/wissen.

Welkom alle nieuwelingen! Zelf heb ik niet zo'n behoefte om te reageren maar ik herken zeker ook dat je vriendschappen kunnen veranderen door dit hele traject.

Korte update: ladies, opschuiven! Ik schuif vanaf vandaag aan op het wachtbankje :-). Vandaag terugplaatsing van embryo gehad (ICSI poging 1)... nu duimen dat ie blijft plakken ! Heb misschien nog 1 embryo over om in te vriezen maar dat hoor ik morgen....

Trusten dames!
CCB53, kom er maar bij! Spannend! En inderdaad, mijn vriendschappen veranderen ook, de paar die het weten dan. Niet altijd in het voordeel merk ik.
Hallo dames,

Ten eerste, heel veel succes voor diegenen op het wachtbankje, ik heb er ook zo vaak opgezeten, kan me de zenuwen nog goed voor de geest halen....

Nieuwelingen, wees welkom! Het heeft mij altijd gesteund om hier gelijkaardige verhalen te lezen van andere solomoeders in spé.

Ik ben zelf inmiddels net met verlof, nog een week of vijf en dan is mijn tweede meisje er hopelijk! Nu nog even bijkomen van de laatste werkweken, en nog wat laatste klusjes ter voorbereiding.... Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn, om in mijn uppie twee kinderen onder mijn hoede te hebben, hoe vermoeiend het zal zijn :P Hoe dit tweede kindje is, karakter en uiterlijk ook natuurlijk.

Als mensen iets gewijzigd willen hebben in de tabel, wil ik dat best even doen. Zal zo sowieso even nog wat updaten. Als je het dik drukt dan pas ik het aan in de openingspost.

Houd moed meiden, het kan lang of kort duren, maar de verreweg de meesten van ons zullen onze wens uit zien komen!
Maris ! gefeliciteerd nog met je dochter, wat fijn dat je bevalling zo vlot verliep! Hoe is het nu?

Innerpeace, hoe is het nu met jou? Al een tijdje niks van je gelezen ?

Mieuw, kan je alweer beginnen ? En Globe, is jouw zelfgekozen pauze ook al voorbij?

Hortensia, volgens mij had ik jou nog helemaal niet gefeliciteerd met je zwangerschap! Gefeliciteerd, wat fijn!

Sciencerocks, het wordt nu wel weer eens tijd voor jou….duimduimduim Nog gefeliciteerd met je eigen woning! Ik heb geen koophuis, dat is in Amsterdam bijna niet te doen op 1 inkomen, maar huur een heel prettig huis dus zit voorlopig wel prima. Wanneer ga je verhuizen?

Wensmama, veel succes met IVF!

Hailie, jij krijgt dus ook een meisje! Die zijn leuk hoor vind ik ;) Hoe staat de verwekker er nu in als ik vragen mag? Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je?

CCB53, welkom terug in de mallemolen ! Heel veel succes!

Isillavendel, juni komt steeds dichterbij, hoe gaat het met jou? Eisprong kunnen lokaliseren met testen? Wat als dat niet goed lukt? Moet je dan telkens voor echo’s? De laatste loodjes met afvallen gaan het zwaarst hè, lastig hoor.

Eeffie, succes met poging 10, voor mij was dat mijn lucky number!

Trouwens, over de financiële kant van de zaak: je kan via werkzorgberekenaar.nl uitrekenen hoeveel minder werken en met kind gaat schelen in je portemonnee. Vind ik een heel handige site.
Hallo allemaal, ik ben ook nieuw hier. Lees wel al een tijdje mee met jullie verhalen. Respect voor het doorzettingsvermogen dat sommigen van jullie moeten hebben! En bedankt Nora_reCaptcha voor de samenvatting, ik was het overzicht even kwijt ;) Goed om te zien dat het vaak ook wél goed gaat. :)

Aangezien hier veel ervaring bij elkaar is zou ik graag mijn dilemma met jullie overleggen. Ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Na heel lang denken, lezen, uitzoeken, wikken en wegen en twijfelen heb ik afgelopen december mentaal de knoop doorgehakt. Ik wil mijn kinderwens laten uitkomen, ondanks dat die partner waarmee ik het samen zou willen doen er niet is. Er zijn alleen twee dingen die ik eigenlijk geregeld zou willen hebben voor ik het traject in ga: een baan dichter bij mijn woonplek en een koophuis met tuintje. Helaas schiet dit nog niet erg op. Overplaatsing naar een filiaal dichter bij huis is voorlopig niet mogelijk. En voor mijn budget (wil financiële ademruimte houden, zeker als er een baby komt) zijn de huizen dun gezaaid en heel snel weg! Voorlopig lijk ik dus vast te zitten aan mijn (ruime) huurflat en baan op 50 minuten enkele reis van mijn woning (3x/week, verder thuis werken).

Nu ben ik er verder helemaal klaar voor en twijfel ik of ik hiervoor mijn kinderwens moet uitstellen. Wat zouden jullie aanraden/doen?
Ergens denk ik: ik wacht al zo lang, ik kan nu ook nog wel wachten totdat ik echt alles op een rijtje heb. Aan de andere kant: de wens is zo groot en ik ben er verder zo klaar voor, is er ooit wel een ideaal moment? En het kan ook nog wel lang duren voordat ik daadwerkelijk zwanger ben. Maar goed, het kan ook zomaar (stel je voor) na één poging lukken en dan moet het wel ook kunnen. Maar ik wil zo graag NU. En zo gaan mijn gedachten dus heen en weer en heen en weer. Help!
Otta, er zijn altijd wel redenen om het uit te stellen/omstandigheden beter te maken. Ik zou ook liever een huisje met tuin willen kopen of huren. Maar dat is voor alleenstaande starters (mijm geval dan) onmogelijk.
Financieel zou ik er ook liever breder voorstaan en zou ik nog 2 jaar beter kunnen wachten en sparen...

Maar weetje, ook nu komt t goed. want over 2 jaar is er wel weer iets anders
Wat een goede tip Nora, die werkzorgberekenaar, en dankjewel!

Otta, ik zou ook eens een kijkje nemen op die site. En sowieso aanmelden bij een of meerdere ziekenhuizen. Voor je aan de beurt bent is er alweer wat rijd overheen gegaan. Als je er nuchter over nadenkt is het nóóit een perfect moment voor een kindje, maar als het komt is het moment perfect

Hoop ik tenminste ;)
Een perfect moment is er inderdaad nooit. Ik zou me in elk geval gaan aanmelden, er wil soms best nog een hoop tijd overheen gaan.
Wat betreft huis, ik woon ook in een bovenwoning in de stad. Misschien dat ik over een paar jaar wel een tuintje zou willen zodat ukkie naar buiten kan (heb afgelopen december een dochter gekregen), maar voor nu heeft dat geen haast. Kleine lichte kinderwagen is ren must, maar daar ben ik niet de enige mee in Amsterdam :-).
De reisafstand heb ik wel rekening mee gehouden, ik ben verhuisd voordat ik aan het traject begon (ander werk was in mijn geval miet logisch). 50 minuten reizen plus kinderopvang in je eentje vond ik onhandig. Maar onhandig is niet hetzelfde als onmogelijk natuurlijk. Ook dat is voor een tijdje best op te lossen.

Eigenlijk zou ik het alleen uitstellen om meer emotionele redenen. Als je zelf nog niet stabiel genoeg bent, het eigenlijk niet zeker weet oid. Of als je nu al echt totaal niet rond komt of zo. Maar de meer ‘kleine’ praktische zaken, die zijn altijd op te lossen.
Ik merk dat ik het idee van mijn eigen donor los aan het laten ben, nu ik weet in welk traject hij zal komen en ik vermoed dat hij dit niet gaat willen. Het is oke, even goede vrienden. Dus dan word het de optie van donorzaad van Nij Geertgen zelf.
In het kader van wederkerigheid hoop ik alleen dat ik niet nog een half jaar moet wachten. Nou weet ik echt wel dat een half jaar niets is vergeleken met de tijd dat de rest al moet wachten of heeft moeten wachten.. Maar niemand wordt blij van wachten haha

Overigens nu oudbloed verlies, dus ongesteldheid zal morgen doorbreken. Over twee weken gesprek met de psycholoog
Wat een berichten weer! Welkom nieuwen!
Voor wat betreft de vraag van Otta..ik zou ook niet wachten. Misschien gaat het snel als je geluk hebt maar voor hetzelfde geldt duurt het nog een lange tijd. Ik zelf woon ook in een huurflat. Heb nog tijd genoeg om een woning te kopen...tot het kind naar de basisschool gaat...dan is het wel leuk om een tuin en zo te hebben. En heb zelf ook flinke reistijd en voorlopig verandert dat niet. Dus moet er rekening mee houden met opvang. En heb gelukkig mijn moeder in de buurt. Misschien is een flexibele gastouder wel een optie voor je. Wat Nausica zegt..zou vooral uitstellen om emotionele redenen. Anders niet.

Nora, geniet van je verlof!
CCB53 welkom op ons bankje..hoe is het met iedereen? Ik mag zaterdag weer testen..🙏

Succes en sterkte weer aan iedereen!
Al paar dagen vieze smaak in de mond, ik ben er beroerd van. Paar dagen voor NOD... Om de mindfuck nog maar even wat erger te maken..

Rosie wat spannend!! Ik ga duimen voor je hoor, voor ons allemaal op het bankje. Er zitten er toch aardig wat, maar jij bent morgen de eerste. Ik hoop het voor je!!
Lee dat is net een mindfuck zeg! Het zou leuk zijn als we positieve testen mogen gaan vieren :cheer:
Dankje Lee...ben nu toch wel wat gespannen. Nog geen spoort van menstruatie te bekennen.
Jij sterkte met je mindfuck! Ik hoop op goed nieuws voor je! Wanneer mag je testen?

Depster hoop met je mee 🌞
Ben ik vergeten te vragen.. Denk zondag. Heb al een testje gedaan om te zien of de pregnyl nog sterk aanwezig is (zeeeer licht streepje), dus als ik zondag een test doe en hij is ineens donker dan kan dat niet meer van de pregnyl komen lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven