Een tweede

12-05-2019 13:14 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een andere nickname aangemaakt....

Hebben we bewust gekozen voor 1 kind (die is nu 20 maanden en doet te geweldig) en opeens heeft mijn partner van een 2e gedroomd. En ik had van me afgezet dat 1 kind niet zielig is etc etc etc.

Maar nu maar eerst naar de huisarts want zwanger geworden via IUI en er waren wat complicaties. Het lijkt me fantastisch maar maak me ook zorgen. Want stel huilbaby of dit of dat en we hebben bijna geen familie.

Ik moet het gewoon even kwijt. Slaap er slecht van.
Ik denk dat je bij een tweede net zoals bij een eerste er wel allebei achter moet staan. Niet gebaseerd op een droom of omdat het zo hoort, maar omdat je voelt dat je gezin nog niet compleet is.
En in het 1 is genoeg topic wordt niemand genegeerd hoor ;-) behalve als je in een soort ikigai verandert straks die het 2 kind walhalla moet verkondigen :bigkiss:
Ga eerst maar eens praten met z'n 2-en of jullie echt een 2e kind willen. Je doet nu alsof het besluit al genomen is, en dat lijkt me nogal drastisch en snel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dit gebeurt ontzettend veel mensen die er eerst van overtuigd zijn dat het bij een kind blijft. Helemaal niet gek en niks om je voor te schamen.

Heel veel succes en geluk ermee en ik hoop dat jullie heel snel een positieve test vasthouden :heart:
Maya85 schreef:
12-05-2019 15:42
Dit gebeurt ontzettend veel mensen die er eerst van overtuigd zijn dat het bij een kind blijft. Helemaal niet gek en niks om je voor te schamen.

Heel veel succes en geluk ermee en ik hoop dat jullie heel snel een positieve test vasthouden :heart:

Zeker niks om je voor te schamen. Er zijn sowieso heel veel mensen die schrikken van bijvoorbeeld de heftigheid van de bevalling of die een pittige tijd hebben gehad om zwanger te worden. Dan is het helemaal niet gek om een tijdje te denken / weten dat het bij 1 blijft. je kunt je altijd bedenken, daar is niets mis mee.
snorriemorrie schreef:
12-05-2019 15:23
En in het 1 is genoeg topic wordt niemand genegeerd hoor ;-) behalve als je in een soort ikigai verandert straks die het 2 kind walhalla moet verkondigen :bigkiss:
Ik beloof je dat dat niet zal gebeuren! :lol:
Vergeten te melden:

Partner heeft ook gezegd het wel te willen. Niet alleen de droom.

Het overvalt me gewoon nogal. Ook mijn eigen gevoel dat ik dat wel wil.
Maya85 schreef:
12-05-2019 15:42

Hey het hartje is weer terug!
Ja twee is ideaal toch. Je had je alter-ego eens moeten zien in het derde kindje topic :facepalm:
Bittergarnituur schreef:
12-05-2019 15:59
Vergeten te melden:

Laat het idee van een 2e anders nog even bezinken, zet eventueel de pro's en contra's nog eens op een rij. Ik neem aan dat jullie het besluit om het bij 1 kind te laten niet over 1 nacht ijs genomen hebben, dan hoeft dat ook niet nu jullie je allebei (lijken te) bedenken.
Bittergarnituur schreef:
12-05-2019 15:59
Vergeten te melden:

Wellicht heb je jouw eigen gevoel wel weggedrukt omdat het geen optie was, omdat je vrouw het niet wilde? En nu zij het wel wil, dat je opeens merkt dat je die behoefte eigenlijk een beetje had weggedrukt en dat ie er nu gelijk weer is, omdat ie er eigenlijk al die tijd al was??
tonkje schreef:
12-05-2019 16:29
Laat het idee van een 2e anders nog even bezinken, zet eventueel de pro's en contra's nog eens op een rij. Ik neem aan dat jullie het besluit om het bij 1 kind te laten niet over 1 nacht ijs genomen hebben, dan hoeft dat ook niet nu jullie je allebei (lijken te) bedenken.
Was ik wel van plan ja
snorriemorrie schreef:
12-05-2019 16:31
Wellicht heb je jouw eigen gevoel wel weggedrukt omdat het geen optie was, omdat je vrouw het niet wilde? En nu zij het wel wil, dat je opeens merkt dat je die behoefte eigenlijk een beetje had weggedrukt en dat ie er nu gelijk weer is, omdat ie er eigenlijk al die tijd al was??
Zeker. En omdat ik niet wist dat ik een kind zo leuk vond
Was Jomanda niet thuis vandaag? :rofl:
Bittergarnituur schreef:
12-05-2019 17:50
Was ik wel van plan ja
Ok, mooi. Je op klonk nogal ondoordacht, als een: partner wil een 2e, dus hop, we gaan ervoor.
Bittergarnituur schreef:
12-05-2019 17:51
Zeker. En omdat ik niet wist dat ik een kind zo leuk vond
Vlgs mij ben jij een veel leuker mens geworden na de geboorte van je kind, hebt familiekwesties aangepakt,( weet niet of ik dat goed zie) ik zeg" doen."
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
nerdopviva schreef:
12-05-2019 13:25
Waarom zou TO aan het idee moeten wennen? Als ze niet wil, dan moet ze het gewoon niet doen.
Natuurlijk moet ze/hij het dan niet doen, maar ze vindt het fantastisch schrijft ze/hij .
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 12-05-2019 21:45
1.77% gewijzigd
Bitter, ik zeg ook: lekker doen! Je schrijft er zelf ook voor in te zijn en ook op het eenkindstopic is twee kinderen héél normaal :)

Niet bang zijn, ik denk dat het jullie en jullie kind heel veel vreugde kan brengen :)
Haasjehop schreef:
12-05-2019 13:19
Hij heeft erover gedroomd? Nou en? Of bedoel je dat hij daardoor is gaan twijfelen?
Ik vermoed dat to zelf een hij is (maar ik kan er naast zitten hoor)
1-Aapje schreef:
12-05-2019 21:34
Ik vermoed dat to zelf een hij is (maar ik kan er naast zitten hoor)
Ja daar kwam ik later ook achter. :$
Volg je gevoel. Je man is klaar voor een 2e. En jij zegt geen nee want je denkt er serieus over na. En iui is gelukt. Dus waarom geen 2e keer?

Waarschijnlijk ervaar je nu je er 1 hebt hoe leuk het is. En wil je die ervaring nog beter maken met een 2e.

Je zou het ook gewoon kunnen proberen zonder iui en dan kijken hoe het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven