Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

zondag 12 mei 2019 om 17:55
Wat balen, sterkte Rosie!
En een knuffel voor jullie allemaal het is idd een kutdag vandaag als wensmoeder.. maar om nogmaals de woorden van Norarecaptcha erbij te halen: de meesten van ons gaat het lukken, het duurt alleen soms wat langer!
Ik mag morgen testen en ben niet heel positief, een beetje zelfbescherming denk ik..

En een knuffel voor jullie allemaal het is idd een kutdag vandaag als wensmoeder.. maar om nogmaals de woorden van Norarecaptcha erbij te halen: de meesten van ons gaat het lukken, het duurt alleen soms wat langer!
Ik mag morgen testen en ben niet heel positief, een beetje zelfbescherming denk ik..
zondag 12 mei 2019 om 20:48
Ah, knuffel inderdaad voor de wensmamma's die het vandaag moeilijk hebben.
En succes morgen Happy!
@Enigma. Ik ben natuurlijk nog niet concreet bezig met het traject, maar heb wel al met ouders en wat goede vrienden gehad over mijn kinderwens. Ik heb absoluut niet het hart op de tong, maar merkte dat ik het wel fijn vond met een paar mensen te kunnen delen wat me in mijn hoofd zo bezig hield. Ik merk ook dat het gewicht er wat af gaat door open te praten en vragen te kunnen beantwoorden. Mijn kinderwens en dat ik daar iets mee zal doen is nu meer 'gewoon', zoals dat ook bij veel koppels zo is. En dat is ook wel erg fijn.
Ik denk dat je vooral moet doen wat voor jou goed voelt.
Hoe ik dat straks ga doen als ik echt het traject in ga weet ik ook nog niet. Ik werk op een grote afdeling (ca 60 man) en vind niet dat iedereen hoeft te weten wat speelt. Mét man zou ik immers ook ons baby-maak-proces niet met iedereen delen
. Maar nu komen daar natuurlijk wat praktische bezwaren bij.
Ik hoop dat ook dit voor mij met de tijd 'vanzelf' duidelijk wordt.

En succes morgen Happy!
@Enigma. Ik ben natuurlijk nog niet concreet bezig met het traject, maar heb wel al met ouders en wat goede vrienden gehad over mijn kinderwens. Ik heb absoluut niet het hart op de tong, maar merkte dat ik het wel fijn vond met een paar mensen te kunnen delen wat me in mijn hoofd zo bezig hield. Ik merk ook dat het gewicht er wat af gaat door open te praten en vragen te kunnen beantwoorden. Mijn kinderwens en dat ik daar iets mee zal doen is nu meer 'gewoon', zoals dat ook bij veel koppels zo is. En dat is ook wel erg fijn.
Ik denk dat je vooral moet doen wat voor jou goed voelt.
Hoe ik dat straks ga doen als ik echt het traject in ga weet ik ook nog niet. Ik werk op een grote afdeling (ca 60 man) en vind niet dat iedereen hoeft te weten wat speelt. Mét man zou ik immers ook ons baby-maak-proces niet met iedereen delen

zondag 12 mei 2019 om 21:16
Lieve allemaal, ik lees nog steeds mee. En ik wil graag even zeggen, dat jullie allemaal powervrouwen zijn! Dat weten jullie vast wel, maar op zo’n dag als vandaag voelt dat misschien niet helemaal zo en vraag je je af of het ooit nog gaat komen. Blijf positief en blijf geloven!
Ik zag ook een vraag over granaatappelsap. Bij mijn eerste twee pogingen heb ik me er helemaal ziek aan gedronken. Heeft niet geholpen.... net zoals een sjaal om mijn buik, niet sporten en zo min mogelijk naar het toilet anders druk ik het misschien wel los of eruit. Allemaal niet geholpen...
Kan voor iedereen anders zijn, maar ik dacht ik deel het even.
En wat betreft mijn collega’s. Die wisten het wel. Maar toen een mannelijk collega vroeg; heb je nog een poging gedaan, vroeg ik hem; heb jij afgelopen nacht nog een poging gedaan?! Dat was duidelijk. Afgesproken dat ik het gewoon zou zeggen als het gelukt was.
Ondertussen is mijn zoontje bijna 1 en ben ik zover dat ik graag nog een broertje of zusje voor hen wil. Ik heb nog 5 rietjes over en qua leeftijd kan het nog. Enige nadeel is dat ik per 1 juni een nieuwe baan heb met een jaar contract. Dus dat is spannend mocht ik dan wanger worden. Want gaan ze heg dan wel verlengen?! En ik kan natuurlijk niet zeggen dat het een “foutje” was. Maar tegelijkertijd heb ik niet de luxe dat ik nog kan blijven wachten. En kan ik dat wel, 2 kinderen? Krijgen ze dan wel
Alles wat ik wil? En wat als het een huil baby wordt?
En zo, zit ik ondanks dat ik al een kind heb, gewoon weer met dezelfde twijfels als toen ik met dit traject begon
Ok, het was niet mijn doel zoveel over mezelf te vertellen, maar vooral
Om jullie even een paar zonnestralen, bergje positieve energie en een dikke knuffel te sturen!
Ik zag ook een vraag over granaatappelsap. Bij mijn eerste twee pogingen heb ik me er helemaal ziek aan gedronken. Heeft niet geholpen.... net zoals een sjaal om mijn buik, niet sporten en zo min mogelijk naar het toilet anders druk ik het misschien wel los of eruit. Allemaal niet geholpen...
Kan voor iedereen anders zijn, maar ik dacht ik deel het even.
En wat betreft mijn collega’s. Die wisten het wel. Maar toen een mannelijk collega vroeg; heb je nog een poging gedaan, vroeg ik hem; heb jij afgelopen nacht nog een poging gedaan?! Dat was duidelijk. Afgesproken dat ik het gewoon zou zeggen als het gelukt was.
Ondertussen is mijn zoontje bijna 1 en ben ik zover dat ik graag nog een broertje of zusje voor hen wil. Ik heb nog 5 rietjes over en qua leeftijd kan het nog. Enige nadeel is dat ik per 1 juni een nieuwe baan heb met een jaar contract. Dus dat is spannend mocht ik dan wanger worden. Want gaan ze heg dan wel verlengen?! En ik kan natuurlijk niet zeggen dat het een “foutje” was. Maar tegelijkertijd heb ik niet de luxe dat ik nog kan blijven wachten. En kan ik dat wel, 2 kinderen? Krijgen ze dan wel
Alles wat ik wil? En wat als het een huil baby wordt?
En zo, zit ik ondanks dat ik al een kind heb, gewoon weer met dezelfde twijfels als toen ik met dit traject begon

Ok, het was niet mijn doel zoveel over mezelf te vertellen, maar vooral
Om jullie even een paar zonnestralen, bergje positieve energie en een dikke knuffel te sturen!

zondag 12 mei 2019 om 21:43
Bedankt voor je lieve woorden Pat! Merk vandaag ook wel dat ik ze kan gebruiken. Ik stuur ook knuffels jullie kant op!
Best wel logisch denk ik, dat je opnieuw twijfels hebt bij een tweede. En net zo lastig dus! Soieso dapper van je! Wist je van te voren al dat je graag een tweede zou willen? En hield je daar bij het kopen van de rietjes al rekening mee? Ben hier zelf over na aan het denken..
Best wel logisch denk ik, dat je opnieuw twijfels hebt bij een tweede. En net zo lastig dus! Soieso dapper van je! Wist je van te voren al dat je graag een tweede zou willen? En hield je daar bij het kopen van de rietjes al rekening mee? Ben hier zelf over na aan het denken..
zondag 12 mei 2019 om 23:36
Happy, succes morgen!
Otta, precies wat ik ook zei tegen een vriendin die er wel vanaf weet, als ik een man had gehad, had ik ook niet aan de grote klok gehangen dat we bezig waren. Het voor iedereen geheim houden gaat me sowieso niet lukken, daar ken ik mezelf te goed voor.
Pat, herkenbaar qua werk. Ik zit nu ook met een jaarcontract. Hield me ook tegen om eraan te beginnen, maar ja, nog langer uitstellen voelt ook niet goed. En stel dat ik dan geen vast contract krijg... wat dan?! Dan ben ik dus en weer ouder en heb ik geen baan meer. Geloof er niks van dat ik dan wel zou durven beginnen.
Zo is er altijd wel weer een goede reden om het niet te doen, maar de wens om het wel te doen is gewoon nu echt groter.
Otta, precies wat ik ook zei tegen een vriendin die er wel vanaf weet, als ik een man had gehad, had ik ook niet aan de grote klok gehangen dat we bezig waren. Het voor iedereen geheim houden gaat me sowieso niet lukken, daar ken ik mezelf te goed voor.
Pat, herkenbaar qua werk. Ik zit nu ook met een jaarcontract. Hield me ook tegen om eraan te beginnen, maar ja, nog langer uitstellen voelt ook niet goed. En stel dat ik dan geen vast contract krijg... wat dan?! Dan ben ik dus en weer ouder en heb ik geen baan meer. Geloof er niks van dat ik dan wel zou durven beginnen.
Zo is er altijd wel weer een goede reden om het niet te doen, maar de wens om het wel te doen is gewoon nu echt groter.
maandag 13 mei 2019 om 08:41
Goedemorgen allemaal,
Na een lange stilte maar weer eens een berichtje van mij. Ik heb niet gelezen dus weet niet wie waar zit in het traject.
Na vorige mislukt verse tp een verplichte rustmaand gehad. Nu weer in een nieuwe maand. Vandaag gaan ze een cryo ontdooien (ik heb er 2 in de vriezer) en als dat goed gaat heb ik morgen tp. spannend dus weer.
Na een lange stilte maar weer eens een berichtje van mij. Ik heb niet gelezen dus weet niet wie waar zit in het traject.
Na vorige mislukt verse tp een verplichte rustmaand gehad. Nu weer in een nieuwe maand. Vandaag gaan ze een cryo ontdooien (ik heb er 2 in de vriezer) en als dat goed gaat heb ik morgen tp. spannend dus weer.
maandag 13 mei 2019 om 09:56
Eigenlijk was het toeval dat ik ze extra bestelde. Ik was ervan overtuigd dat het niet zou lukken. En omdat mijn donor niet zo vaak doneerde, bestelde ik er nog drie extra. Ik heb er nu dus twee in het umc liggen en nog 3 in Denemarken. Ik heb ze daar wel heel bewust gereserveerd voor 2 jaar, want ik wilde voor die 2 jaar hebben besloten. Als je ze niet gebruikt krijg je ook 75% van jr aankoop bedrag terug. Niet dat doorslaggevend is, maar het is veel geld. En nu heb ik wel opties voor een volledige broer/zus.Fenja234 schreef: ↑12-05-2019 21:43Bedankt voor je lieve woorden Pat! Merk vandaag ook wel dat ik ze kan gebruiken. Ik stuur ook knuffels jullie kant op!
Ik ken meer mensen, via deze site, met wie ik nog contact heb. Een van die dames zei laatst nog dat ze het jammer vond dat ze ze niet besteld/gereserveerd had.
Waar zit jouw twijfel?
maandag 13 mei 2019 om 09:59
Enigma82 schreef: ↑12-05-2019 23:36Happy, succes morgen!
Mooie gedachte, die houd ik vast! Het is gewoon spannend, want ik heb net een vast contract na 15 jaar opgezegd. Verhuisd naar Brabant en 1 januari met een nieuwe baan begonnen. Deze baan vraagt teveel van mij en dan is een tweede zeker niet haalbaar, dus andere baan gezocht en daar begin ik 1 juni. Maar ik word wel al 40 in januari, dus ik kan niet blijven wachten.
En dat voor iemand die altijd heeft gezegd, jong kinderen te willen krijgen....

maandag 13 mei 2019 om 10:10
Ik snap goed dat je daarvoor hebt gekozen ja, volledig broer/zus zou ik ook hier liefste willen.. Ik wil graag een NL donor via NG, maar zij doen geen reserveringen.. Hoe hebben anderen hierin keuzes gemaakt?Pat36 schreef: ↑13-05-2019 09:56Eigenlijk was het toeval dat ik ze extra bestelde. Ik was ervan overtuigd dat het niet zou lukken. En omdat mijn donor niet zo vaak doneerde, bestelde ik er nog drie extra. Ik heb er nu dus twee in het umc liggen en nog 3 in Denemarken. Ik heb ze daar wel heel bewust gereserveerd voor 2 jaar, want ik wilde voor die 2 jaar hebben besloten. Als je ze niet gebruikt krijg je ook 75% van jr aankoop bedrag terug. Niet dat doorslaggevend is, maar het is veel geld. En nu heb ik wel opties voor een volledige broer/zus.
Ik ken meer mensen, via deze site, met wie ik nog contact heb. Een van die dames zei laatst nog dat ze het jammer vond dat ze ze niet besteld/gereserveerd had.
Waar zit jouw twijfel?
Veel succes morgen Innerpeace! En lee....sjips! Super balen!

maandag 13 mei 2019 om 20:30
Wat ontzettend balen Lee! Dikke knuffel voor jou.
Ik vind het eigenlijk rot om te zeggen..
heb vanochtend getest en dacht een heel wazig lijntje te zien, bij mij nog spannend dus, hopen dat het oploopt!!
Innerpeace, hopelijk is het goed gegaan en heb je morgen terugplaatsing!
Pat bedankt voor je ondersteunende woorden!
Ik vind het eigenlijk rot om te zeggen..
heb vanochtend getest en dacht een heel wazig lijntje te zien, bij mij nog spannend dus, hopen dat het oploopt!!
Innerpeace, hopelijk is het goed gegaan en heb je morgen terugplaatsing!
Pat bedankt voor je ondersteunende woorden!
maandag 13 mei 2019 om 21:00
Hai lieve forumsters,
Weet niet of ik hier goed zit in dit topic / of ik hier mag zijn, of dat ik eigenlijk in een ander topic thuis hoor... Ik had al een hele tijd een sterke kinderwens en steeds niet de juiste partner. Nu heb ik door 'een foutje' het grootste en meest fantastische cadeau van mijn leven gehad; mijn eerste kindje! Heb bewust de keuze gemaakt om er alleen voor te gaan, heel spannend wel en ik merk dat het me -ondanks de bewuste keuze- wel eens overvalt, die enorme verantwoordelijkheid waar ik helemaal alleen voorsta. In mijn omgeving geen andere single moeders, dus vandaar dat ik het prettig vindt om in contact te komen / te schrijven met andere alleenstaande moeders of wensmoeders.
Een traject via een kliniek heb ik niet gehad, al stond ik wel ingeschreven... Momenteel denk ik (vast) na over een broertje / zusje voor mijn kindje. De vader van mijn kind heeft aangegeven open te staan om te doneren zodat ik een vol broertje/zusje voor mijn kind zou kunnen krijgen als het meezit. Ik weet niet hoelang dit aanbod geldig blijft... qua leeftijd kan ik ook niet te lang wachten dus ik zit weer vol in het proces van afwegen: kan ik een tweede kindje aan, ga ik dit doen via (bekende) donor of ga ik voor een donor uit de kliniek... ben wat af aan het piekeren.
Als ik er tussen pas / kan volgens jullie schrijf ik graag mee!
Weet niet of ik hier goed zit in dit topic / of ik hier mag zijn, of dat ik eigenlijk in een ander topic thuis hoor... Ik had al een hele tijd een sterke kinderwens en steeds niet de juiste partner. Nu heb ik door 'een foutje' het grootste en meest fantastische cadeau van mijn leven gehad; mijn eerste kindje! Heb bewust de keuze gemaakt om er alleen voor te gaan, heel spannend wel en ik merk dat het me -ondanks de bewuste keuze- wel eens overvalt, die enorme verantwoordelijkheid waar ik helemaal alleen voorsta. In mijn omgeving geen andere single moeders, dus vandaar dat ik het prettig vindt om in contact te komen / te schrijven met andere alleenstaande moeders of wensmoeders.
Een traject via een kliniek heb ik niet gehad, al stond ik wel ingeschreven... Momenteel denk ik (vast) na over een broertje / zusje voor mijn kindje. De vader van mijn kind heeft aangegeven open te staan om te doneren zodat ik een vol broertje/zusje voor mijn kind zou kunnen krijgen als het meezit. Ik weet niet hoelang dit aanbod geldig blijft... qua leeftijd kan ik ook niet te lang wachten dus ik zit weer vol in het proces van afwegen: kan ik een tweede kindje aan, ga ik dit doen via (bekende) donor of ga ik voor een donor uit de kliniek... ben wat af aan het piekeren.
Als ik er tussen pas / kan volgens jullie schrijf ik graag mee!
maandag 13 mei 2019 om 21:12
Mango: een andere situatie, maar wel ook alleen dus. Als ik het goed begrijp is je kindje al geboren? Heeft de biologische vader dan nu ook bewust de rol van donor, dus geen betrokkenheid? En heb je dan gewoon geen vader opgegeven of zo? Want wettelijk gezien is het echt iets anders als een kind door ‘een ongelukje’ ontstaat dan via een donatie procedure.
(Als het me niks aangaat, geen antwoord geven en dan heb je groot gelijk hoor, maar dit schoot me meteen te binnen, omdat technisch gezien de rechten/plichten tov van een tweede kindje anders zouden zijn als die wel via een echte donatie ontstaat)
Ik krijg het vooral heel erg benauwd bij het idee van een tweede. De zwangerschap was écht niet leuk, ik zie dat helemaal niet weer zitten. En gek genoeg had ik echt een duidelijke kinderwens, ben ik heel blij met dochter, en heb ik voor nu eigenlijk toch het gevoel dat het compleet is zo. Ik vind het alleen voor haar niet zo leuk, ze heeft al geen vader en dan ook nog geen broers/zusjes. Mijn enige broer is single en het is niet waarschijnlijk dat daar nog nichtjes/neefjes komen, dus haar familie is wel heel klein. Maar om daar nou nog een kind voor te krijgen is ook weer zo iets.
Nou ja, voor nu maar heel even gewoon niet over nadenken. Ik heb nog wel heel even, en het is pas 5 maanden geleden.
(Als het me niks aangaat, geen antwoord geven en dan heb je groot gelijk hoor, maar dit schoot me meteen te binnen, omdat technisch gezien de rechten/plichten tov van een tweede kindje anders zouden zijn als die wel via een echte donatie ontstaat)
Ik krijg het vooral heel erg benauwd bij het idee van een tweede. De zwangerschap was écht niet leuk, ik zie dat helemaal niet weer zitten. En gek genoeg had ik echt een duidelijke kinderwens, ben ik heel blij met dochter, en heb ik voor nu eigenlijk toch het gevoel dat het compleet is zo. Ik vind het alleen voor haar niet zo leuk, ze heeft al geen vader en dan ook nog geen broers/zusjes. Mijn enige broer is single en het is niet waarschijnlijk dat daar nog nichtjes/neefjes komen, dus haar familie is wel heel klein. Maar om daar nou nog een kind voor te krijgen is ook weer zo iets.
Nou ja, voor nu maar heel even gewoon niet over nadenken. Ik heb nog wel heel even, en het is pas 5 maanden geleden.
maandag 13 mei 2019 om 21:48
Oh ja, natuurlijk ook: spannend Happy, maar ook een dun vaag lijntje is een goed begin!
(En ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vond het tijdens mijn traject juist altijd fijn als het bij iemand hier lukte, een soort van bevestiging dat het echt wel kan of zo. Op de een of andere manier voelde dat anders dan aankondigen in mijn omgeving)
(En ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vond het tijdens mijn traject juist altijd fijn als het bij iemand hier lukte, een soort van bevestiging dat het echt wel kan of zo. Op de een of andere manier voelde dat anders dan aankondigen in mijn omgeving)
maandag 13 mei 2019 om 21:58
Happy: wat spannend! Een heel vaag dun (nauwelijks zichtbaar) lijntje was bij mij het begin van goed (en spannend) nieuws! Hopelijk geldt dit voor jou ook!
Nausicaa: vragen staat altijd vrij! Heb geen vader aangegeven. Dat zou ook gelden voor een tweede kindje als hij -nu wel een echte- donor zou willen zijn (ipv een onbekende donor dus)... Ik worstel er vooral mee dat zoontje alleen achter blijft mocht er iets met mij gebeuren. En ik merk dat ik los daarvan toch nog een kinderwens heb. Sta nog op de wachtlijst kliniek, maar nu dus ook aanbod 'donor'... komende maanden goed over nadenken en afwegen allemaal!
Fijn dat jouw wens vervuld is en dat jij happy bent met je meisje!
Nausicaa: vragen staat altijd vrij! Heb geen vader aangegeven. Dat zou ook gelden voor een tweede kindje als hij -nu wel een echte- donor zou willen zijn (ipv een onbekende donor dus)... Ik worstel er vooral mee dat zoontje alleen achter blijft mocht er iets met mij gebeuren. En ik merk dat ik los daarvan toch nog een kinderwens heb. Sta nog op de wachtlijst kliniek, maar nu dus ook aanbod 'donor'... komende maanden goed over nadenken en afwegen allemaal!
Fijn dat jouw wens vervuld is en dat jij happy bent met je meisje!