Uitgerekend rond december na één of meerdere miskramen
woensdag 17 april 2019 om 19:55
Edit: November, februari, maart enz... Iedereen is hardstikke welkom!
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen
MargeSimpson en Timo jullie zijn altijd welkom om weer aan te schuiven
KirstenvdVeen
Nijn-tje
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen
| Naam | Leeftijd | UD | Echo | Geschiedenis | Kinderen | Kloppend hartje? |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Stippeltjesbehang | 37/43 | 23/12 | 4/7 | MA mei 2018, MA okt 2018, MA jan 2019 | 2 bonuskinderen van vriend | |
| Lacer | 26/29 | 04/12 | 1/6 | MK sep 2018, MK dec 2018 | Nog geen kinderen | |
| Susieflower | - | 8/1 | nog geen kinderen | | ||
| *FRozen_Star* | 33/30 | 9-1 | 24/6 | mk sept ‘18 en ma jan ‘19 | nog geen kinderen | |
KirstenvdVeen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.95% gewijzigd
zondag 12 mei 2019 om 15:26
@kirsten meid, dat meen je niet? Je had toch niet eerder last van bloedverlies toch? Hoelaat ben je morgen aan de beurt? Hoever ben je nu precies? Ik zal voor je duimen! 
@stippeltje hier precies hetzelfde. Als de eerste zwangerschap goed was verlopen dan was ik nu ook al moeder. Maar dat heeft de dag niet verpest. Beide ‘oma’s’ hebben een shirtje met “forever Oma” van ons gekregen. Vonden we net wat leuker dan een bosje bloemen
Ook hier toch maar een 9 maanden zwangerschaps dagboek gehaald. Toevallig dat ik gisteren in de stad was en hem zag liggen. Kon het niet laten!
Hier af en toe weer last van buikkrampjes en vermoeidheid. Misselijkheid lijkt nu wel weg te blijven. Nog een paar dagen tot de termijn echo. Word weer zenuwachtig als ik eraan denk.
@stippeltje hier precies hetzelfde. Als de eerste zwangerschap goed was verlopen dan was ik nu ook al moeder. Maar dat heeft de dag niet verpest. Beide ‘oma’s’ hebben een shirtje met “forever Oma” van ons gekregen. Vonden we net wat leuker dan een bosje bloemen
Ook hier toch maar een 9 maanden zwangerschaps dagboek gehaald. Toevallig dat ik gisteren in de stad was en hem zag liggen. Kon het niet laten!
Hier af en toe weer last van buikkrampjes en vermoeidheid. Misselijkheid lijkt nu wel weg te blijven. Nog een paar dagen tot de termijn echo. Word weer zenuwachtig als ik eraan denk.
zondag 12 mei 2019 om 15:43
@ lacer jawel, vorige week vrijdag had ik ook buikpijn en wat bloedverlies. Dat werd uiteindelijk bruinig verlies met afvegen en was afgelopen vrijdag helemaal weg. Gisteren begin het bloedverlies met afvegen weer en vandaag is het wat heftiger. Dat het ook een heel klein beetje in het maandverband zit. Ook weer wat buikpijn er bij. Heb nog wel steeds gevoelig borsten en was vrijdag en gisteravond ook wat misselijk. Maar Ben bang dat we morgen geen goed beeld krijgen.
Volgens mij eigen berekening ben ik morgen 7 weken zwanger.
Wat fijn dat je misselijkheid wat afneemt. Volgende week je termijn echo en dan kun je echt gaan genieten!
@ stippel ik heb morgen middag om 2 uur te echo. Morgen eerst nog van 8 tot half 1 aan het werk..
Volgens mij eigen berekening ben ik morgen 7 weken zwanger.
Wat fijn dat je misselijkheid wat afneemt. Volgende week je termijn echo en dan kun je echt gaan genieten!
@ stippel ik heb morgen middag om 2 uur te echo. Morgen eerst nog van 8 tot half 1 aan het werk..
maandag 13 mei 2019 om 09:06
Eerst en vooral: Stippel, wat ben ik blij voor je dat je een goede echo had! Ben je nu opgelucht?
Ja, ik reageer nu pas. Heb het best wel lastig. De vermoeidheid en de misselijkheid zijn best wel intens. Ik werk, zorg voor mijn zoontje en slaap. Meer kan ik momenteel niet. Zelfs op het forum komen lezen vraagt soms teveel energie. Gek he.
O nee Kirsten! Ik hoop zo dat je straks toch een mooi beeld te zien krijgt!
Jij om 14u? Ik om 10 voor 14u! Spannend!
Ik ben enorm zenuwachtig. Ik heb vannacht ook amper geslapen. Wat als het weer niet goed zit? Hoe moet ik daar mee omgaan?
Stressssssssss....
Ja, ik reageer nu pas. Heb het best wel lastig. De vermoeidheid en de misselijkheid zijn best wel intens. Ik werk, zorg voor mijn zoontje en slaap. Meer kan ik momenteel niet. Zelfs op het forum komen lezen vraagt soms teveel energie. Gek he.
O nee Kirsten! Ik hoop zo dat je straks toch een mooi beeld te zien krijgt!
Jij om 14u? Ik om 10 voor 14u! Spannend!
Ik ben enorm zenuwachtig. Ik heb vannacht ook amper geslapen. Wat als het weer niet goed zit? Hoe moet ik daar mee omgaan?
Stressssssssss....
maandag 13 mei 2019 om 09:42
@Kirsten en @MargeSimpson Wat een spannende dag vandaag voor jullie! Ik duim zo ontzettend hard op twee prachtige berichten vanmiddag

@MargeSimpson Balen dat je je zo beroerd voelt. Is het erger dan de vorige keer? Hopelijk is het dan wel een goed teken.
@Lacer Jij mag morgen weer toch? Wat een ontzettend leuk cadeautje om aan de Oma's te geven
Zo'n zwangerschapsdagboek heb ik ook nog liggen want ik kreeg het cadeau tijdens mijn eerste zwangerschap. Maar moet zeggen dat ik het nog niet heb durven pakken... Schrijf jij er al in?
Hier tel ik de dagen weer af tot vrijdag. Zo bizar hoe de euforie van een goede echo na een paar dagen al weer plaats maakt voor zenuwen. O wat hoop ik dat we weer een prachtig kloppend hartje mogen zien. Als het nu nog steeds goed gaat, zou dat alweer zoveel meer vertrouwen geven.
Merk ook dat ik onrustig slaap en veel droom over de zwangerschap. Hebben jullie dat ook?
@MargeSimpson Balen dat je je zo beroerd voelt. Is het erger dan de vorige keer? Hopelijk is het dan wel een goed teken.
@Lacer Jij mag morgen weer toch? Wat een ontzettend leuk cadeautje om aan de Oma's te geven
Hier tel ik de dagen weer af tot vrijdag. Zo bizar hoe de euforie van een goede echo na een paar dagen al weer plaats maakt voor zenuwen. O wat hoop ik dat we weer een prachtig kloppend hartje mogen zien. Als het nu nog steeds goed gaat, zou dat alweer zoveel meer vertrouwen geven.
Merk ook dat ik onrustig slaap en veel droom over de zwangerschap. Hebben jullie dat ook?
maandag 13 mei 2019 om 14:56
Hier helaas geen goed nieuws. Gisteren met het bloedverlies ook de miskraam gehad.
Ik heb niet echt gemerkt dat er een vruchtzakje uit is gekomen dus waarschijnlijk al heel vroeg in de zwangerschap mis gegaan.. over 10 weken moet ik bloedprikken kijken ze naar de stollingswaardes. Moet nu eerst weer een eigen cyclus afwachten. Ben ik 1 juli nog niet weer ongesteld geworden dan moet ik bellen. Dan zal ik wel kuur krijgen om het op te wekken..
Ik heb niet echt gemerkt dat er een vruchtzakje uit is gekomen dus waarschijnlijk al heel vroeg in de zwangerschap mis gegaan.. over 10 weken moet ik bloedprikken kijken ze naar de stollingswaardes. Moet nu eerst weer een eigen cyclus afwachten. Ben ik 1 juli nog niet weer ongesteld geworden dan moet ik bellen. Dan zal ik wel kuur krijgen om het op te wekken..
maandag 13 mei 2019 om 15:10
@Kirsten Ach meisje toch, wat een verdrietig nieuws
Ondanks dat je hier al bang voor was, kan ik mij voorstellen dat het toch nog een grote klap was en je op ander nieuws had gehoopt...
Vind het zo verdrietig voor je dat je dit opnieuw moet meemaken.
Het enige klein beetje positieve vind ik dat je een curettage of Cytotec bespaart is gebleven. Misschien moet je er nu nog even niet aan denken, maar hopelijk betekent dat wel dat als jullie er weer klaar voor zijn jullie snel weer kunnen starten.
Weet trouwens dat er meer onderzoeken mogelijk zijn dan alleen stolling. Punt is alleen dat je er vaak zelf om moet vragen. Mocht je daar meer over willen weten, vraag het gerust.
Ik hoop dat ik hier of op het wachtbankje topic af en toe nog even lees hoe het met je gaat.
Heel veel sterkte, doe rustig aan en neem je tijd
Ondanks dat je hier al bang voor was, kan ik mij voorstellen dat het toch nog een grote klap was en je op ander nieuws had gehoopt...
Vind het zo verdrietig voor je dat je dit opnieuw moet meemaken.
Het enige klein beetje positieve vind ik dat je een curettage of Cytotec bespaart is gebleven. Misschien moet je er nu nog even niet aan denken, maar hopelijk betekent dat wel dat als jullie er weer klaar voor zijn jullie snel weer kunnen starten.
Weet trouwens dat er meer onderzoeken mogelijk zijn dan alleen stolling. Punt is alleen dat je er vaak zelf om moet vragen. Mocht je daar meer over willen weten, vraag het gerust.
Ik hoop dat ik hier of op het wachtbankje topic af en toe nog even lees hoe het met je gaat.
Heel veel sterkte, doe rustig aan en neem je tijd
maandag 13 mei 2019 om 15:39
@kirsten Nee! Meisje toch! Wat ontzettend verdrietig! Zoiets hoop je niet nog een keer mee te hoeven maken. Ik gunde het je zo van harte!
Zoals stippel
al omschreven had hierboven, er zijn meerdere onderzoeken. Laat je goed erover informeren! Maar eerst dit een plekje geven want het is weer niet niks zeg.. pff het leven kan soms zo oneerlijk zijn!
sterkte! mocht je weer even je hart willen luchten, bij ons kan je het altijd kwijt!
al omschreven had hierboven, er zijn meerdere onderzoeken. Laat je goed erover informeren! Maar eerst dit een plekje geven want het is weer niet niks zeg.. pff het leven kan soms zo oneerlijk zijn!
maandag 13 mei 2019 om 18:46
@ stippel & @ lacer ja klopt, ondanks dat ik het al verwacht had is het toch nog wel een klap. Vanmiddag even goed uitgehuild met mijn vriend.
Wat betreft de onderzoeken, we hebben het besproken met de onze fertiliteit arts welke onderzoeken er allemaal zijn. We doen eerst alleen de stollingswaardes en gaat het nu nog een keer mis dan doen we de andere onderzoeken ook.
Hebben een heel fijn gesprek gehad met de arts. Mijn vriend was vanmiddag ook mee. Er stond 10 min voor onze afspraak maar we hebben een half uur bij haar gezeten.
Het bloeden moet nu met 10 dagen stoppen en de buikpijn moet nu per dag minder worden. Is dat niet het geval moet ik weer langs komen.
@ marge hoe was jou echo?? Breng je ons wel goed nieuws? Kan ik vandaag wel gebruiken
Wat betreft de onderzoeken, we hebben het besproken met de onze fertiliteit arts welke onderzoeken er allemaal zijn. We doen eerst alleen de stollingswaardes en gaat het nu nog een keer mis dan doen we de andere onderzoeken ook.
Hebben een heel fijn gesprek gehad met de arts. Mijn vriend was vanmiddag ook mee. Er stond 10 min voor onze afspraak maar we hebben een half uur bij haar gezeten.
Het bloeden moet nu met 10 dagen stoppen en de buikpijn moet nu per dag minder worden. Is dat niet het geval moet ik weer langs komen.
@ marge hoe was jou echo?? Breng je ons wel goed nieuws? Kan ik vandaag wel gebruiken
maandag 13 mei 2019 om 19:11
@Kirsten Kan me zo voorstellen dat het toch een enorme klap is
Laat je tranen maar de vrije loop. Wisten meer mensen in je omgeving dat je zwanger was? Hopelijk vind je veel steun bij lieve mensen om je heen!
@MargeSimpson Ik zit ook steeds te kijken of er al nieuws van je is. Ben zo benieuwd!! Hoop zo op mooi nieuws meis
@MargeSimpson Ik zit ook steeds te kijken of er al nieuws van je is. Ben zo benieuwd!! Hoop zo op mooi nieuws meis
maandag 13 mei 2019 om 20:41
@ stippel ja klopt, ondanks je echte verstand al zegt dat het niet meer goed is na zo’n bloeding hou je toch nog wat hoop. Als je dan het echo scherm dan een lege baarmoeder ziet is het wel heel erg confronterend. Maar ook wel een opluchting dat de miskraam al is geweest en niet zo pijnlijk was als de vorige keer. Toen viel ik iedere keer flauw van de pijn.
Ja mijn ouders en broers wisten het, een vriendin van mij die tegelijk zwanger is/was met de vorige miskraam. En 1 collega van mij.
Morgen op het werk vertel ik het mijn baas ook, aangezien ik het de komende week echt even rustig aan moet doen.
@ marge super nieuws! Ben blij voor je! Wanneer mag je weer even spieken?
Ja mijn ouders en broers wisten het, een vriendin van mij die tegelijk zwanger is/was met de vorige miskraam. En 1 collega van mij.
Morgen op het werk vertel ik het mijn baas ook, aangezien ik het de komende week echt even rustig aan moet doen.
@ marge super nieuws! Ben blij voor je! Wanneer mag je weer even spieken?
dinsdag 14 mei 2019 om 10:34
@Kirsten Hoe gaat het vandaag meis? Heb je een beetje kunnen slapen? En reageerden ze begripvol op je werk? Goed om het even rustig aan te doen. Het is niet niks allemaal 
@Lacer Hoe gaat het eigenlijk met de vlekjes?
@Timo Hoop nog steeds op een berichtje van jou. Maak me een beetje zorgen als het zo stil is...
@Frozen Wil jij ook in de tabel?
@Lacer Hoe gaat het eigenlijk met de vlekjes?
@Timo Hoop nog steeds op een berichtje van jou. Maak me een beetje zorgen als het zo stil is...
@Frozen Wil jij ook in de tabel?
dinsdag 14 mei 2019 om 11:55
@kirsten gaat het weer een beetje?
@marge super nieuws! wiehoe! Wanneer mag je weer?
@stippel vlekken worden iets minder zichtbaar maar het begint nu wel behoorlijk te jeuken..
en dan moet je proberen er vanaf te blijven terwijl je nek, hals en borsten volop blijven jeuken.
Ag we bijten er ons wel doorheen
@marge super nieuws! wiehoe! Wanneer mag je weer?
@stippel vlekken worden iets minder zichtbaar maar het begint nu wel behoorlijk te jeuken..
Ag we bijten er ons wel doorheen
dinsdag 14 mei 2019 om 16:28
@kirsten; hoe gaat het? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Hoe reageerde je baas? Hopelijk hebben ze begrip voor je situatie en kindje even rustig aan doen.
@Marge; wat fijn een goede echo! Hopelijk voel je je ook snel weer wat beter
@stippel; voeg mij maar toe aan de tabel hoor
leeftijd 33/30, UD 9 januari 2020, echo 27/5 geschiedenis mk sept ‘18 en ma jan ‘19
@Marge; wat fijn een goede echo! Hopelijk voel je je ook snel weer wat beter
@stippel; voeg mij maar toe aan de tabel hoor
dinsdag 14 mei 2019 om 22:36
@ stippel en @ frozen we waren door alle emoties en indrukken best heel erg moe geworden dus hebben goed kunnen slapen gelukkig. Op hun manier reageerden ze goed. Ik heb 2 bazen die maar net hoe hun dag is reageren. Bij hun gaat alles met de wind en kennen eigenlijk geen tegenslagen dus kunnen zich moeilijk verplaatsen in mensen waar het even niet goed mee gaat. Maar ze snapten dat ik het sowieso deze week rustig aan wou doen.
@ lacer de grootste klap is geweest. Voor de rest gaat het redelijk. Voor mijn 25ste moeder worden gaat nu niet meer lukken. Het is even psychisch even iets om over heen te stappen. We gaan nu voor om voor mijn 26ste moeder te worden..
@ lacer de grootste klap is geweest. Voor de rest gaat het redelijk. Voor mijn 25ste moeder worden gaat nu niet meer lukken. Het is even psychisch even iets om over heen te stappen. We gaan nu voor om voor mijn 26ste moeder te worden..
woensdag 15 mei 2019 om 10:21
@Kirsten Fijn dat je bazen je wel begrijpen. Neem zoveel tijd als je denkt dat je nodig hebt want dit is niet niks. Balen dat je zo graag voor je 25e moeder wilt worden, mijn vriend riep ook altijd dat hij voor zijn 30e een kindje wou hebben. Dit was door mijn medisch traject wat 2 jaar geduurd heeft en de 2 miskramen ook niet gelukt. Zoiets heb je helaas niet in de hand. Ik hoop dat je weer spoedig zwanger mag zijn en volgend jaar een prachtkindje in je armen kan sluiten. 
@frozen leuk dat je met ons mee blijft schrijven en in het tabel wilt!
Hoe gaat het bij jou?
@frozen leuk dat je met ons mee blijft schrijven en in het tabel wilt!
vrijdag 17 mei 2019 om 16:52
Hier een prachtige termijn echo gehad! Uitgerekende datum staat nu vast op 28 November. Beebje is 12w en 1d dus ik ben het eerste trimester voorbij!
voelt als een hele overwinning!
Daarnaast meteen een zwangerschapsverklaring gekregen voor mijn werk en meteen geprikt voor de NIPT test. Door Hemelvaart zal het waarschijnlijk iets langer duren voordat ik mijn uitslag krijg. Ergens zegt mijn gevoel dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken :
Wel was er een dingetje, door mijn medisch verleden zijn ze bang dat ik een verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging. Ik moet stoppen met het foliumzuur en moet naast mijn bloedverdunners calciumtabletten, multivitaminen voor zwangeren en asperine gaan slikken
schijnt goed te zijn voor de moederkoek?
In ieder geval, fantastisch nieuws. Beebje bewoog goed. Zometeen nog even naar de kruidvat om de volgende dingen weer te halen.
Daarnaast meteen een zwangerschapsverklaring gekregen voor mijn werk en meteen geprikt voor de NIPT test. Door Hemelvaart zal het waarschijnlijk iets langer duren voordat ik mijn uitslag krijg. Ergens zegt mijn gevoel dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken :
Wel was er een dingetje, door mijn medisch verleden zijn ze bang dat ik een verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging. Ik moet stoppen met het foliumzuur en moet naast mijn bloedverdunners calciumtabletten, multivitaminen voor zwangeren en asperine gaan slikken
In ieder geval, fantastisch nieuws. Beebje bewoog goed. Zometeen nog even naar de kruidvat om de volgende dingen weer te halen.
vrijdag 17 mei 2019 om 17:16
@Lacer Wat een super nieuws!!! 
@Kirsten Hoe gaat het meis? Pas je nog steeds goed op je grenzen?
@Frozen Zal van de week even kijken of het mij lukt om de tabel aan te passen
Hier vandaag weer een prachtige echo gehad met een mooi kloppend hartje
Termijn klopt ook helemaal en alles zag er goed uit 
Kan het eigenlijk nog niet helemaal geloven hoor... Gelukkig over 10 dagen al weer een echo
Hier krijg ik ook de mogelijkheid om vanaf 12 weken asperine te slikken. Zou inderdaad beter zijn voor de placenta en voorkomt een hoge bloeddruk bij mij.
Ook moeten we gaan nadenken of we door de gynaecoloog begeleid willen blijven of weer doorverwezen willen worden naar de verloskundige.
Haar advies was wel om in het ziekenhuis te blijven vanwege mijn voorgeschiedenis en heb ook wat overgewicht. Denk dat we dat ook gaan doen want dat geeft toch wel een heel veilig gevoel. Het is alleen wat minder 'knus' en mijn vriend kan bijna nooit mee omdat dat niet lukt met werk. Maar dat is niet anders. Gezondheid van ons kindje en mij staat voorop.
Worden jullie door de verloskundige of gynaecoloog begeleid? En hebben jullie zelf mogen kiezen?
@Kirsten Hoe gaat het meis? Pas je nog steeds goed op je grenzen?
@Frozen Zal van de week even kijken of het mij lukt om de tabel aan te passen
Hier vandaag weer een prachtige echo gehad met een mooi kloppend hartje
Kan het eigenlijk nog niet helemaal geloven hoor... Gelukkig over 10 dagen al weer een echo
Hier krijg ik ook de mogelijkheid om vanaf 12 weken asperine te slikken. Zou inderdaad beter zijn voor de placenta en voorkomt een hoge bloeddruk bij mij.
Ook moeten we gaan nadenken of we door de gynaecoloog begeleid willen blijven of weer doorverwezen willen worden naar de verloskundige.
Haar advies was wel om in het ziekenhuis te blijven vanwege mijn voorgeschiedenis en heb ook wat overgewicht. Denk dat we dat ook gaan doen want dat geeft toch wel een heel veilig gevoel. Het is alleen wat minder 'knus' en mijn vriend kan bijna nooit mee omdat dat niet lukt met werk. Maar dat is niet anders. Gezondheid van ons kindje en mij staat voorop.
Worden jullie door de verloskundige of gynaecoloog begeleid? En hebben jullie zelf mogen kiezen?
vrijdag 17 mei 2019 om 17:30