Meat the victim

13-05-2019 15:25 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meat the victim.
Gelukkig zetten ze het zelf live online. Wat een zooitje. Bijna geen Nederlanders (heb je in je eigen land niks beters te doen? ) , en en masse zo'n hok in. Alsof die beesten daar géén stress van krijgen. Ik vind het weer een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Buiten protesteren, prima. Je mening verkondigen, het mag hier gelukkig. Maar bezittingen vernielen, deuren openbreken en die beesten helemaal gek maken door met meer mensen dan varkens erbij te gaan staan koeren.. echt té belachelijk voor woorden. Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2019 16:35
Reden: Titel aangepast.
0.00% gewijzigd
karin6789 schreef:
13-05-2019 18:47
Nou nee hoor, steeds meer mensen doen dat.

Gelukkig maar. Dat is de enige manier om de arme vleesindustrie-dieren van hun ellende af te helpen.
Want een rotleven hebben ze, dat staat vast.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 19:07
Reden: tikfout
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-05-2019 15:36
Ik vind extreme acties geen goed idee maar ben het wel eens met het standpunt dat wij als mensheid op een verwerpelijke manier met dieren omgaan.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Deze acties worden goedgekeurd door mevr Ouwehand ( PVDD )

te triest voor woorden
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Ik ben vegetariër maar ik heb nu echt medelijden met die boer. Die doet ook alleen maar zijn werk, en boeren hebben het de laatste jaren al niet makkelijk, en dan komt zo'n groep actievoerders de boel op stelten zetten net alsof je de grootste crimineel bent. Actievoeren prima maar niet op deze manier. Wat heeft specifiek deze boer zo fout gedaan?!
Lekker slim van ze. Uit 26 landen, hoeveel ziektes ed nemen ze mee? Normaal mag je zo'n stal niet binnengaan zonder je laarzen te ontsmetten etc. Nu zijn deze varkens ten dode opgeschreven, zonder dat hun dood verder nog enig nut dient.

Walgelijke actie. De Nederlandse wetgeving is ontzettend streng, waarom pak je een stal hier?

Arme varkens, wat een stress. En arme paarden uit dat weiland ernaast...
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
13-05-2019 18:28
De consumenten kunnen er voor kiezen om scharrelvlees te kopen, wat ook steeds meer gebeurt.
Of vaker een dagje vleesloos.
Scharrelvleesdieren hebben nog steeds een miserabel bestaan hoor. Weinig mogelijkheid voor natuurlijk gedrag, en ik schat in dat de zeug nog steeds vast zit in een kooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tegen de vee-industrie, maar deze acties zijn idd verwerpelijk 🤨
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar wordt de boerderij nu bestuurd door de zoon van de beruchte varkensbaron, ik kan er geen medelijden mee hebben. Mensen die het normaal vinden om biggetjes dood te slaan en in Duitsland veroordeeld zijn voor dierenmishandeling en al hun boerderijen daar moesten opgeven omdat ze een beroepsverbod kregen, hoef ik ook niet in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
13-05-2019 19:40
Scharrelvleesdieren hebben nog steeds een miserabel bestaan hoor. Weinig mogelijkheid voor natuurlijk gedrag, en ik schat in dat de zeug nog steeds vast zit in een kooi.
En als de zeug niet vast ligt, met als hoog risico dat het op een van de biggetjes gaat liggen, dus het biggetje dood gaat, vind iedereen dat ook weer zielig.
Alle reacties Link kopieren
Ik nodig ze van harte uit om iets aan het dierenleed hier in Afrika te komen doen. Kippen, ganzen, eenden, koeien, varkens..ze kunnen zich hier uitleven op alle ellende.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-05-2019 19:44
Blijkbaar wordt de boerderij nu bestuurd door de zoon van de beruchte varkensbaron, ik kan er geen medelijden mee hebben. Mensen die het normaal vinden om biggetjes dood te slaan en in Duitsland veroordeeld zijn voor dierenmishandeling en al hun boerderijen daar moesten opgeven omdat ze een beroepsverbod kregen, hoef ik ook niet in Nederland.
Heb je wel gekeken? Varkens en biggen zagen er echt prima verzorgt uit. Niet vies, niet overvet en niet ondervoed, goed van kleur. De vloer was er schoner dan hier thuis :D
Geen idee wat het verleden van deze boer was maar nu doet ie het goed iig.
Alle reacties Link kopieren
_mikie schreef:
13-05-2019 19:56
En als de zeug niet vast ligt, met als hoog risico dat het op een van de biggetjes gaat liggen, dus het biggetje dood gaat, vind iedereen dat ook weer zielig.
Idd, er worden anders biggen geplet, ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schijtactie.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-05-2019 19:44
Blijkbaar wordt de boerderij nu bestuurd door de zoon van de beruchte varkensbaron, ik kan er geen medelijden mee hebben. Mensen die het normaal vinden om biggetjes dood te slaan en in Duitsland veroordeeld zijn voor dierenmishandeling en al hun boerderijen daar moesten opgeven omdat ze een beroepsverbod kregen, hoef ik ook niet in Nederland.
Dit bedrijf heeft niet met de bedrijven van Straathof te maken.
En al zou dat nog zo zijn, als ik denk dat er bij jou iets mis gaat, dan mag ik dus jou huis binnen walsen met 125 mensen?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Nina1966, ik heb goed gekeken en ben met je eens dat de varkens en de stal er netjes uitzien, maar een aantal varken stonden zo vast geklemd in hun hok dat ze niet eens konden gaan liggen, dat vind ik wel triest hoor.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
https://www.theguardian.com/books/2015/ ... l-question
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-05-2019 20:10
En al zou dat nog zo zijn, als ik denk dat er bij jou iets mis gaat, dan mag ik dus jou huis binnen walsen met 125 mensen?
Dat is tegenwoordig heel hip. In Urk doen ze het ook en afgelopen week nog bij een vluchtelingengezin in Enschede.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-05-2019 15:36
Ik vind extreme acties geen goed idee maar ben het wel eens met het standpunt dat wij als mensheid op een verwerpelijke manier met dieren omgaan.
De consument kan dit heel eenvoudig oplossen door het niet meer te kopen.
Daar zouden de acties zich op moeten richten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
13-05-2019 20:12
Nina1966, ik heb goed gekeken en ben met je eens dat de varkens en de stal er netjes uitzien, maar een aantal varken stonden zo vast geklemd in hun hok dat ze niet eens konden gaan liggen, dat vind ik wel triest hoor.
Ik geloof niet dat dit klopt. Nederland kent al zeer strenge welzijnseisen waar de boeren zich aan moeten houden. Die hokken moeten echt wel groot genoeg zijn voor een dier om te kunnen gaan liggen.
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-05-2019 20:10
Dit bedrijf heeft niet met de bedrijven van Straathof te maken.
En al zou dat nog zo zijn, als ik denk dat er bij jou iets mis gaat, dan mag ik dus jou huis binnen walsen met 125 mensen?


Sterker nog, als het bij haar in het verleden mis ging, mag je dus nu bij een familielied binnendringen met zoveel mensen?
Alle reacties Link kopieren
Het blokkeren van een snelweg #blokkeerfriezen leverde geld en taakstraffen op dus ben benieuwd of justitie nu ook in actie komt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is best wel een heftige actie. Het zijn ook opvallend veel mensen die hieraan meedoen.

Het past volgens mij wel een klein beetje in een trend waarin mensen steeds meer in hun eigen gelijk zitten en niet meer echt op een normale manier kunnen praten met mensen die een andere mening of kijk op zaken hebben. Toen ik het las, moest ik gelijk denken aan de anti-abortus beweging die tegenwoordig ook zichtbaar demonstreert rondom klinieken.

De volgende stap is dat beoefenaars van beroepen die onder vuur liggen van radicale actievoerders extra bescherming nodig hebben.
Belachelijk dit. Ik ben ook geen vleeseter, maar nu doen ze de dieren ook geen goed op deze manier.

Invloed uitoefenen op de koop van vlees door het niet meer te kopen heeft veel meer nut.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-05-2019 19:44
Blijkbaar wordt de boerderij nu bestuurd door de zoon van de beruchte varkensbaron, ik kan er geen medelijden mee hebben. Mensen die het normaal vinden om biggetjes dood te slaan en in Duitsland veroordeeld zijn voor dierenmishandeling en al hun boerderijen daar moesten opgeven omdat ze een beroepsverbod kregen, hoef ik ook niet in Nederland.
Bedoel je Adriaan Straathof?
Even googelen leverde een andere naam op: van Sleuwen Varkens BV. https://www.boerderij.nl/Varkenshouderi ... -1541741W/
De actie is bij dit bedrijf aan de Brede Heide in Boxtel, (waarbij de naam Jeroen van Sleuwen genoemd wordt https://www.bd.nl/meierij/boer-en-eigen ... ~a103da3e/ ) en ze hebben andere bedrijven in Zijtaart, Haaren en in Baarland (Zeeland).

Ik ben helemaal geen voorstandster van dit soort acties, maar heb in dit geval ook geen medelijden met deze varkensboer:
In het bedrijf in Haaren, waarvan de stallen verhuurd werden aan dezelfde Jeroen van Sleuwen, zijn afgelopen zomer 1200 varkens gestikt in een stal door een defect ventilatiesysteem, en er werd niet op tijd ingegrepen omdat er geen toezicht was omdat er 'geautomatiseerde verzorging' is (volgens het AD). Deze gebeurtenis is ook niet gemeld bij de NVWA.
https://www.ad.nl/binnenland/hoe-kon-di ... ~ae33ae7e/

En over een varkensmestbedrijf van vader Chris van Sleuwen in Oostburg, Zeeland, is dit te vinden (22 jaar terug) : te grote stallen gebouwd, mestbassins waar geen toestemming voor was, afvoeren van de kadavers liep niet volgens de procedures.
In Oostburg werd gesproken over een varkensinvasie vanuit Brabant.
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... t-hard-aan

Dit is wat er in de pers te vinden is.
Het lijkt me geen kleine, zelfstandige, voor zijn bestaan vechtende varkensboer, maar een groot bedrijf.
Dit zijn geen fijne jongens, er is ook nog een schandaal met groeihormoon: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/327 ... -afgevoerd

Nogmaals, ik ben geen voorstander van het binnendringen bij boeren, hooguit van het voor de deur staan om aandacht hiervoor te vragen.
Als we al vlees eten lijkt het me goed dat dat afkomstig is van dieren die in goede omstandigheden gehouden worden, waarbij ze ruimte hebben voor hun natuurlijk gedrag.
We moeten echt meer voor vlees gaan betalen.

Ik snap overigens niet waarom de activisten dit soort informatie niet geven, het is allemaal met een paar muisclicks te vinden. Ik heb het niet kunnen verifiëren, maar het zijn doodgewone regionale kranten waarin dit stond.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 21:10
Bedoel je Adriaan Straathof?
Even googelen leverde een andere naam op: van Sleuwen Varkens BV. https://www.boerderij.nl/Varkenshouderi ... -1541741W/
De actie is bij dit bedrijf aan de Brede Heide in Boxtel, (waarbij de naam Jeroen van Sleuwen genoemd wordt https://www.bd.nl/meierij/boer-en-eigen ... ~a103da3e/ ) en ze hebben andere bedrijven in Zijtaart, Haaren en in Baarland (Zeeland).

Ik ben helemaal geen voorstandster van dit soort acties, maar heb in dit geval ook geen medelijden met deze varkensboer:
In het bedrijf in Haaren, waarvan de stallen verhuurd werden aan dezelfde Jeroen van Sleuwen, zijn afgelopen zomer 1200 varkens gestikt in een stal door een defect ventilatiesysteem, en er werd niet op tijd ingegrepen omdat er geen toezicht was omdat er 'geautomatiseerde verzorging' is (volgens het AD). Deze gebeurtenis is ook niet gemeld bij de NVWA.
https://www.ad.nl/binnenland/hoe-kon-di ... ~ae33ae7e/

En over een varkensmestbedrijf van vader Chris van Sleuwen in Oostburg, Zeeland, is dit te vinden (22 jaar terug) : te grote stallen gebouwd, mestbassins waar geen toestemming voor was, afvoeren van de kadavers liep niet volgens de procedures.
In Oostburg werd gesproken over een varkensinvasie vanuit Brabant.
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... t-hard-aan

Dit is wat er in de pers te vinden is.
Het lijkt me geen kleine, zelfstandige, voor zijn bestaan vechtende varkensboer, maar een groot bedrijf.
Dit zijn geen fijne jongens, er is ook nog een schandaal met groeihormoon: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/327 ... -afgevoerd

Nogmaals, ik ben geen voorstander van het binnendringen bij boeren, hooguit van het voor de deur staan om aandacht hiervoor te vragen.
Als we al vlees eten lijkt het me goed dat dat afkomstig is van dieren die in goede omstandigheden gehouden worden, waarbij ze ruimte hebben voor hun natuurlijk gedrag.
We moeten echt meer voor vlees gaan betalen.

Ik snap overigens niet waarom de activisten dit soort informatie niet geven, het is allemaal met een paar muisclicks te vinden. Ik heb het niet kunnen verifiëren, maar het zijn doodgewone regionale kranten waarin dit stond.
Als zaken niet op orde zijn moet de Inspectie Landbouw ingrijpen en niet een actiegroep.
Een simpele melding volstaat maar in dit geval is er geen sprake van een gerichte actie omdat op deze boerderij iets niet klopt maar een actie tegen veehouderij in zijn algemeenheid.

En inderdaad we moeten meer voor vlees willen betalen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven