Meat the victim

13-05-2019 15:25 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meat the victim.
Gelukkig zetten ze het zelf live online. Wat een zooitje. Bijna geen Nederlanders (heb je in je eigen land niks beters te doen? ) , en en masse zo'n hok in. Alsof die beesten daar géén stress van krijgen. Ik vind het weer een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Buiten protesteren, prima. Je mening verkondigen, het mag hier gelukkig. Maar bezittingen vernielen, deuren openbreken en die beesten helemaal gek maken door met meer mensen dan varkens erbij te gaan staan koeren.. echt té belachelijk voor woorden. Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2019 16:35
Reden: Titel aangepast.
0.00% gewijzigd
redbulletje schreef:
13-05-2019 23:09
Ik krijg alleen maar een grotere hekel aan die PETA of Greenpeace terroristen....en krijg trek in bacon!
Je past met je ideeën precies in het plaatje van de PVV/FvD-stemmer. Je hebt ook al zo'n sympathieke tagline.
Wat een zieke mensen zijn dat zeg!
Als je niet weet hoe een boer met zijn dieren omgaat, zoals zoveel mensen doe dat niet zulke zieke dingen.

Binnendringen op zo'n manier in een staal veroorzaakt ontzettende stress voor die varkens. De veehouderij houdt zich strikt aan hoge bioveiligheid eisen en dan gaat zo'n groepje 'demonstranten' even een stal binnen dringen, de dieren ontzettend veel stress aan doen en allerlei mogelijke ziekteveroorzakers binnenbrengen?

Als je niet weet hoe goed een boer met z'n dieren omgaat en alles omschrijft als bioindustrie en dieronvriendelijk handelen ga dan eerst eens een fatsoenlijk gesprek aan met een veehouderij probeer eerst eens te begrijpen wat de eisen voor huisvesting, gezondheidszorg, voeding en houderij e.d zijn.

Wat die demonstranten hebben gedaan is pure inbraak, juist dierenmishandeling en ik hoop dat dat stelletje onwettende demonstranten ontzettende hoge straffen krijgt!
nina1966 schreef:
13-05-2019 15:25
Meat the victim.
Gelukkig zetten ze het zelf live online. Wat een zooitje. Bijna geen Nederlanders (heb je in je eigen land niks beters te doen? ) , en en masse zo'n hok in. Alsof die beesten daar géén stress van krijgen. Ik vind het weer een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Buiten protesteren, prima. Je mening verkondigen, het mag hier gelukkig. Maar bezittingen vernielen, deuren openbreken en die beesten helemaal gek maken door met meer mensen dan varkens erbij te gaan staan koeren.. echt té belachelijk voor woorden. Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.
Precies, dit is niet normaal. Dat ze dan op straat demonstreren maar toch niet een boerderij betreden, de stallen invliegen en blijven bezetten?
Dit is toch niet normaal gedrag?
rascalles schreef:
13-05-2019 18:52
Dit.
Op wat baseer je dit? Heb je je ooit al eens beziggehouden hoe / wat een veehouder allemaal doet voor z'n dieren?
Of is alles bioindustrie/ dierenmishandeling volgens jou? Ga eerst eens een veehouderij bezoeken, spreek met veehouders voordat je alles over 1 kam scheert!
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
13-05-2019 23:37
Tja, varkens en wilde zwijnen zijn natuurlijk geen burgers met rechten enzo, maar wel de eerste slachtoffers wanneer er AVP uitbreekt en zij niet alleen als het PvA voor AVP in werking treedt, daar lijdt de hele natuur onder. Voor die boer (wel een burger) lijkt me een lynchmob van een paar honderd man toch wel op zijn minst ernstige dreiging van geweld. Het is gewoon terrorisme. Het is walgelijk en heeft werkelijk geen flikker te maken met opkomen voor dierenwelzijn. Ik wil in elk geval niks met dit soort extremisten te maken hebben, dit is echt totaal niet mijn manier om op te komen voor dierenwelzijn.

Ik vind het overdreven om dit terrorisme te noemen, het lijkt me ook niet zo handig in de huidige tijd, inflatie van het begrip terrorisme.

Hopelijk is er inderdaad geen Afrikaanse Varkenspest versleept.
nounou
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-05-2019 18:54
Deze acties worden goedgekeurd door mevr Ouwehand ( PVDD )

te triest voor woorden
Idd, kent die mevrouw ouwehand wel iets van een veehouderij? Is ze ooit al eens in de stallen geweest, volgens mij niet.
Marana schreef:
13-05-2019 19:22
Lekker slim van ze. Uit 26 landen, hoeveel ziektes ed nemen ze mee? Normaal mag je zo'n stal niet binnengaan zonder je laarzen te ontsmetten etc. Nu zijn deze varkens ten dode opgeschreven, zonder dat hun dood verder nog enig nut dient.

Walgelijke actie. De Nederlandse wetgeving is ontzettend streng, waarom pak je een stal hier?

Arme varkens, wat een stress. En arme paarden uit dat weiland ernaast...
Precies!
hollebollegijs schreef:
13-05-2019 22:07
Schakel een veearts in.
Laat die beoordelen of de varkens gewond zijn en wat er aan gedaan moet worden.
Die activisten willen voor het "persmoment" een paar biggetjes op de arm.
Een paar biggetjes op de arm? En dat is diervriendelijk gedrag volgens de activisten? Alsof dat diervriendelijk is e.d?
Wereldvreemde mensen zijn dat zeg, die activisten.
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 23:48
Ik vind het overdreven om dit terrorisme te noemen, het lijkt me ook niet zo handig in de huidige tijd, inflatie van het begrip terrorisme.

Hopelijk is er inderdaad geen Afrikaanse Varkenspest versleept.

Je hebt geen idee wat voor ellende dit kan veroorzaken, dit is puur terrorisme. Zeker vanuit het oogpunt van dierenwelzijn. Maar daar gaat het dit soort types ook helemaal niet om. Die hebben niks met dieren.
Ikkuz schreef:
13-05-2019 21:39
En dit is nou juist het hele probleem. Er wordt niet gehouden aan de strenge regels, juist omdat de productie zo hoog mogelijk moet liggen.
Ik had een vriendin als activist en die is ook op boerderijen geweest, waar er zoveel regels geschonden werden.
Daarnaast kan deze boer misschien alles goed hebben geregeld, maar het transport is walgelijk.
Ze heeft op bepaalde dagen varkens water gegeven die waren aangekomen bij het slachthuis en in de wacht stonden.
Vervoerd met teveel varkens in een vrachtwagen. Varkens die ziek waren, onder allerlei wondjes zaten en ook zeer uitgedroogd, uitgeput en konden niet liggen. En stonden daar dus nog uren te wachten..
Wetgeving my ass. Zelfs na aangifte, zoals levend verbranden van varkens in kokendheet water, gebeurd er niks.
Deze actie maakt mensen wel wakker. Helaas hebben ze geen stal uitgekozen waar de dieren het erg slecht hebben. Zijn er veel van helaas.
Hier klopt dus niets van he!
Het transport moet juist aan alle regels voldoen, anders volgen er hoge sancties en straffen!
Er zullen wel mistanden plaatsvinden, maar wat je hierboven schrijft klopt echt niet in 99,5%!
werkloos19 schreef:
13-05-2019 23:51
Een paar biggetjes op de arm? En dat is diervriendelijk gedrag volgens de activisten? Alsof dat diervriendelijk is e.d?
Wereldvreemde mensen zijn dat zeg, die activisten.


Ze hebben totaal geen idee.
_horizon_ schreef:
13-05-2019 19:40
Scharrelvleesdieren hebben nog steeds een miserabel bestaan hoor. Weinig mogelijkheid voor natuurlijk gedrag, en ik schat in dat de zeug nog steeds vast zit in een kooi.
Pardon? De zeug vastzit in een kooi? Waar haal je dit vandaan? Een zeug zit niet in een kooi, dat is een kraamhok
Ze zit in de zogenaamde kooi (zoals jij het noemt ,denk niet dat je ooit al eens in een varkensstal bent geweest) om de biggetjes te zogen en ze niet dood te liggen als ze gaat liggen.

Scharrelvarkens hebben of vrije uitloop of hebben een ligbed van stro. Dit is een wetgeving en als een varkenshouder hier niet aan voldoet verliest hij zijn vergunning en kan hij zijn keurmerk scharrelvlees op zijn buik schrijven!
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-05-2019 22:52
Ik vind het raar om te lezen dat sommigen vinden dat dieren in de bio-industrie het hier goed hebben. Als je dat denkt dan weet je vast niet hoe het eraan toegaat, of je hebt 0 empathie voor dieren.

Verder worden wetten overtreden zonder dat er sancties aanhangen. Het zou fijn zijn als het allemaal goed geregeld zou zijn, maar dat is het niet.

Laatst was er ook weer een klokkenluider over afgekeurd vlees dat toch voor consumptie wordt gebruikt. De vleesindustrie is verrot maar mensen sluiten liever hun ogen omdat ze zelf niet hun goedkope vlees willen opgeven.

En ja, ik vind het bezetten van een stal ook geen goed idee.
Er is hier niemand die geschreven heeft dat ze het GOED hebben. Maar op hun eigen live filmpjes is echt heel goed te zien dat de dieren schoon zijn, er goed uitzien en dat de biggetjes redelijk vrolijk rondhupsten. Iig tot ze in de stress schoten van die honderden handen die uitgestoken werden.
Alle reacties Link kopieren
werkloos19 schreef:
13-05-2019 23:47
Op wat baseer je dit? Heb je je ooit al eens beziggehouden hoe / wat een veehouder allemaal doet voor z'n dieren?
Of is alles bioindustrie/ dierenmishandeling volgens jou? Ga eerst eens een veehouderij bezoeken, spreek met veehouders voordat je alles over 1 kam scheert!

Lees even de links die ik eerder over dit bedrijf (deel van een groter geheel) heb geplaatst. Dit bedrijf in Boxtel lijkt me nu typisch een onderdeel van een industriële varkenshouderij. In een ander bedrijf in Noord-Brabant (waar 1200 varkens vorig jaar gestikt zijn) was niet eens meer continu iemand aanwezig, de verzorging van de dieren was 'geautomatiseerd'. Dat staat ver af van wat jij hier schetst.
nounou
chocolol schreef:
13-05-2019 22:52
Ik vind het raar om te lezen dat sommigen vinden dat dieren in de bio-industrie het hier goed hebben. Als je dat denkt dan weet je vast niet hoe het eraan toegaat, of je hebt 0 empathie voor dieren.

Verder worden wetten overtreden zonder dat er sancties aanhangen. Het zou fijn zijn als het allemaal goed geregeld zou zijn, maar dat is het niet.

Laatst was er ook weer een klokkenluider over afgekeurd vlees dat toch voor consumptie wordt gebruikt. De vleesindustrie is verrot maar mensen sluiten liever hun ogen omdat ze zelf niet hun goedkope vlees willen opgeven.

En ja, ik vind het bezetten van een stal ook geen goed idee.
Ik vind het raar dat er over alle veehouderij bedrijven wordt gesproken als bioindustrie, alsof het overal dierenmishandeling is , slecht omgaan met dieren e.d. DIt is dus ook niet waar he! De vleesindustrie is verrot? Ga eerst gewoon eens een gesprek aan met een veehouder, luister eens wat hij allemaal voor zijn dieren doet, luister eens aan wat voor eisen hij moet voldoen! En hopelijk mag je na de nodige hygiene maatregelen ook eens een stal in om met eigen ogen te zien hoe verrot de zogenaamde bioindustrie is zoals jij beweert!
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-05-2019 23:04
Dat heb ik nu al een paar keer hier gelezen, dat de stal zo schoon was en de boer "dus" goed voor de beesten zorgde. Ik weet niet hoever deze mensen van de natuur afstaan, maar varkens houden helemaal niet van "schoon". Die beesten horen thuis buiten in het gras, de modder en het bos, waar ze kunnen wroeten en vies worden. Dat doen varkens met een reden en is hun natuur. Het houden van varkens op "schone" harde vloeren is alleen daarom al dierenmishandeling.

En dan die opmerking over dat zeugen wel in een kooi vastgelegd moeten worden omdat ze anders biggetjes dooddrukken. Dat dooddrukken gebeurt alleen als ze te weinig ruimte hebben. In plaats van dan maar die zeug in een stalen kooi te proppen, zouden de zeug en biggen genoeg ruimte moeten hebben om nog enigszins natuurlijk gedrag te kunnen vertonen.
Misschien je eens inlezen in varkens en niet in sprookjes geloven. Varkens zijn echt heus waar graag schoon. Die modder is om hun huid te beschermen. https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... -de-modder

Ze houden niet zo van de zon namelijk. De stal vinden ze echt meer dan prima. (niet dat deze stal ideaal was maar ook niet echt heel slecht )
redbulletje schreef:
13-05-2019 23:05
Het zijn gewoon terroristen en zo moeten ze ook gestraft worden.
Flinke geldboetes in elk geval dat ze deze varkensboer schadeloos stellen. Oh en als ze uit het buitenland komen, uitzetten en op de zwarte lijst zodat ze Europa niet meer in kunnen.

Idd, terroristen die niets van de veehouderij afweten!
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-05-2019 23:09
Laat me niet lachen. Ik zal je even voorhouden wat terrorisme is (volgens Wikipedia, in dit geval): "Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers."
Nou dan is dit inderdaad terrorisme dus. Ze zijn zeker niet wettelijk, het geweld was best ernstig, de varkens waren erg van slag en ja het was een politiek doel.Dank je voor de uitleg. Ik wilde het geen terrorisme noemen maar volgens jouw definitie was het dat dus wel. Dus veel dank :D
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 23:28
Dit was een project samen met LTO Noord, nu is het een zelfstandig bedrijf. Dit zijn ontwikkelingen in de reguliere varkenshouderij (artikel uit 2017). Zo kan het ook.

Afbeelding
https://projectenltonoord.nl/hof-eden-v ... melerveld/
En dat kost en heeft bij een bestaand bedrijf veel tijd nodig. Of leg jij ff een paar miljoen neer voor nieuwe stallen? Dan zet ik je adres ff bij de varkensboerensite neer. Zullen ze echt heel blij mee zijn Btw de stal waar ze nu zijn hééft deze ruimtes. Maar dat is voor biggen die niet meer zogen. De kraamkamer waar de moeders achter zo'n hekje zaten is voor biggen die nog wel aan de tiet hangen. Kijk de filmpjes maar eens. Ze lopen op een gegeven moment net zo'n ruimte in als op deze foto.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 00:13
19.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-05-2019 23:40
Je past met je ideeën precies in het plaatje van de PVV/FvD-stemmer. Je hebt ook al zo'n sympathieke tagline.
En jij klinkt als de meid op de foto. Grote ogen met zeer vage blik, in de rondte kijkend van wat doe ik hier ik niet snap en slecht zittende kleding en een ras echte pvdd stemmer.
Zazamaenade schreef:
14-05-2019 00:03
Lees even de links die ik eerder over dit bedrijf (deel van een groter geheel) heb geplaatst. Dit bedrijf in Boxtel lijkt me nu typisch een onderdeel van een industriële varkenshouderij. In een ander bedrijf in Noord-Brabant (waar 1200 varkens vorig jaar gestikt zijn) was niet eens meer continu iemand aanwezig, de verzorging van de dieren was 'geautomatiseerd'. Dat staat ver af van wat jij hier schetst.
Industriele varkenshouderij? Wat versta je daaronder. Hoe groot denk je dat een gemiddelde varkensstal is? Ooit al eens in een varkensstal binnengeweest (denk van niet).
Een varkenshouderij is geautomatiseerd. Een klimaatregeling voor optimale temperatuur & vochtgehalte ed in de lucht. Afzuiging van lucht ed.
Natuurlijk is er niet continu iemand in een stal aanwezig, dat is toch nooit zo? Dat kan toch niet ook?
Water en voer is geautomatiseerd in eens stal. Een veehouder loopt er regelmatig rond voor schoonmaken, inspectie van zijn dieren, gezondheidszorg ed.
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
13-05-2019 23:54
Je hebt geen idee wat voor ellende dit kan veroorzaken, dit is puur terrorisme. Zeker vanuit het oogpunt van dierenwelzijn. Maar daar gaat het dit soort types ook helemaal niet om. Die hebben niks met dieren.

Nou, ik zit niet in de sector, maar ik heb wel degelijk scenario's gelezen van wat er kan gebeuren als de Afrikaanse Varkenspest hier uitbreekt.
Toch blijf ik het overdreven vinden om dit terrorisme te noemen.
Iets wat ernstig of rampzalig voor een sector zou kunnen uitpakken hoef je niet terrorisme te noemen om het serieus te nemen.
nounou
Zazamaenade schreef:
14-05-2019 00:10
Nou, ik zit niet in de sector, maar ik heb wel degelijk scenario's gelezen van wat er kan gebeuren als de Afrikaanse Varkenspest hier uitbreekt.
Toch blijf ik het overdreven vinden om dit terrorisme te noemen.
Iets wat ernstig of rampzalig voor een sector zou kunnen uitpakken hoef je niet terrorisme te noemen om het serieus te nemen.

Jij denkt dat de AVP alleen de varkenssector gaat raken? Newsflash, dit raakt het ganse buitengebied in de verre omtrek met alle levende wezens die zich binnen de veiligheidscirkels bevinden. Die varkenssector is wat mij betreft nog een van de minste zorgen. Blijkbaar heb je een antropocentrisch wereldbeeld als je dit geen terrorisme vindt.
Alle reacties Link kopieren
werkloos19 schreef:
14-05-2019 00:05
Ik vind het raar dat er over alle veehouderij bedrijven wordt gesproken als bioindustrie, alsof het overal dierenmishandeling is , slecht omgaan met dieren e.d. DIt is dus ook niet waar he! De vleesindustrie is verrot? Ga eerst gewoon eens een gesprek aan met een veehouder, luister eens wat hij allemaal voor zijn dieren doet, luister eens aan wat voor eisen hij moet voldoen! En hopelijk mag je na de nodige hygiene maatregelen ook eens een stal in om met eigen ogen te zien hoe verrot de zogenaamde bioindustrie is zoals jij beweert!

Toevallig dat je dit zegt want voor mijn werk ben ik al regelmatig in verschillende stallen geweest en heb toen ook met de boeren gesproken. Hierdoor weet ik dat het ook heus niet altijd de voorkeur van de boer is om zo met zijn vee om te gaan. Maar ja, ze doen het wel.

En ja in mijn optiek is de bio-industrie dermate doorgeslagen dat je dat geen dierwaardig leven meer kunt noemen.


(nog even een aanvulling: het is mij wel opgevallen dat mensen die opgroeien in de buurt van het boerenleven er toch een andere standaard op na houden. Zij vinden soms dingen normaal die eigenlijk helemaal niet zo normaal zijn als je erover na denkt. De consument denkt er vaak helemaal niet over na.)
chocolol wijzigde dit bericht op 14-05-2019 00:40
13.45% gewijzigd
Ook ik vind vlees een luxeproduct en het welzijn van de varkens gaat voor de prijs.
Bedenk dat varkens hele slimme dieren zijn, vergelijkbaar met honden.
Stel je toch voor honden zo behandeld werden...

Heb geen filmpjes gekeken, ik heb varkensstallen gezien. En schuren met 'scharrelkippen' die nooit daglicht zagen. Een zee van geluid en stank. Vreselijk.
Maar niet meer dan 4 of 6 per m2 (ben ik vergeten, ik hoop 4..).

Die actie is wel bij de 'goeie' gedaan: dankjewel Zazamaenade voor de uiterst relevante info over de boer in kwestie!

Door zo'n actie (al vind ik ook dat ze niet de stal in hadden moeten gaan) denken mensen toch weer even na. Ik heb bv nog nergens een update gelezen over die wantoestanden in de slachthuizen; hoe zou het daar nu gaan...

Heb wel boter op mijn hoofd, eet soms nog vlees maar wel van een slager die alleen scharrelvlees verkoopt. Daar vertrouw ik dan maar op.
Niet veel, maar soms vind ik een biefstukje of broodje bal toch wel heel lekker. Ook denk ik dat af en toe vlees wel gezond is (als het dier gezond was en niet vol medicijnen zit).
Volgens een vriendin met veel verstand van voeding zou je een kilo of 4, 5 moeten eten, zeker als vrouw zijnde.
Per jaar wel te verstaan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven