Meat the victim

13-05-2019 15:25 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meat the victim.
Gelukkig zetten ze het zelf live online. Wat een zooitje. Bijna geen Nederlanders (heb je in je eigen land niks beters te doen? ) , en en masse zo'n hok in. Alsof die beesten daar géén stress van krijgen. Ik vind het weer een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Buiten protesteren, prima. Je mening verkondigen, het mag hier gelukkig. Maar bezittingen vernielen, deuren openbreken en die beesten helemaal gek maken door met meer mensen dan varkens erbij te gaan staan koeren.. echt té belachelijk voor woorden. Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2019 16:35
Reden: Titel aangepast.
0.00% gewijzigd
Het boerenleven is niet meer te vergelijken met wat ik ken van de boerderij van familie: een varkensstal met veel varkens, en helemaal achterin de (gevaarlijke) beer. Het kippenhok, de koeien zoveel mogelijk op de weides, en wat landbouw.
Nu is er deze week een kweker vermoord bij een van zijn plantages ( als ik het zo noemen mag) in Macedonië, schijnen er herenboeren te zijn die hun door Europa verspreide stallen door flex boeren laten runnen, is er regelmatig brand waarbij duizenden dieren omkomen, en gaat geld voor alles.
Qua dierenleed waren de boeren uit mijn jeugd veel harder, maar dat is klaarblijkelijk maar schijn, want nu heb je de miljoenenomzettende massaboer.
Waar dat vlees allemaal heengaat, geen idee. Naar mijn idee wordt er juist veel minder varkensvlees gegeten...
Het zou niet gek zijn om gezamenlijk wat te minderen, maar de grote hoop lijkt ergens anders heen te gaan. China?
herfstappeltaart schreef:
13-05-2019 15:36
Ik vind extreme acties geen goed idee maar ben het wel eens met het standpunt dat wij als mensheid op een verwerpelijke manier met dieren omgaan.
Alle reacties Link kopieren
werkloos19 schreef:
14-05-2019 00:00
Pardon? De zeug vastzit in een kooi? Waar haal je dit vandaan? Een zeug zit niet in een kooi, dat is een kraamhok
Ze zit in de zogenaamde kooi (zoals jij het noemt ,denk niet dat je ooit al eens in een varkensstal bent geweest) om de biggetjes te zogen en ze niet dood te liggen als ze gaat liggen.

Scharrelvarkens hebben of vrije uitloop of hebben een ligbed van stro. Dit is een wetgeving en als een varkenshouder hier niet aan voldoet verliest hij zijn vergunning en kan hij zijn keurmerk scharrelvlees op zijn buik schrijven!
Een kraamhok is toch een kooi? Het dier zit vast, kan alleen staan / liggen / poepen en eten. Vaak op een rooster. En de zeug besteed daar circa een kwart van haar leven. Om nog niet te spreken over de dieronterende manier waarop varkens worden geinsemineerd.

Ik snap dat deze boeren hard werken, het financieel lastig hebben, en echt geloven dat ze goed voor de dieren zorgen. Maar mijn zienswijze over goed voor dieren zorgen is echt anders. Ik ben niet tegen vlees eten, maar vind wel dat dieren een leven moeten kunnen hebben waarin ze natuurlijk gedrag kunnen vertonen. Voor een varken betekent dit oa vrij rondlopen (ook buiten, liefst met wat bomen in de buurt), foerageren en een modderbad. En niet doorgefokt zijn tot buitenproportionele vleesfabrieken met allerlei welzijnsproblemen van dien. En ja, dat betekent duurder vlees en veel minder vlees. Helemaal prima naar mijn mening.

(En dan laat ik voor het gemak de voordelen voor de volksgezondheid en het klimaat even buiten beschouwing)

Jij zal mij niet kunnen overtuigen met jouw zienswijze en ik jou niet; let’s agree to disagree.
Er staan kennelijk nog meer acties op stapel: kalveren en kippen die bevrijd moeten worden in o.a. Den Bosch. Nu ben ik zelf iemand die zeer weinig vlees eet en ik heb niets op met de intensieve veehouderij, maar deze acties gaan alle perken te buiten. Actievoerders zijn gisteren niet aangehouden en de ondernemer die gewoon zijn werk doet staat in de kou. Het is bijna een vrijbrief voor eigenrichting als de overheid het zo laat afweten. Een grof schandaal.
Alle reacties Link kopieren
Oppakken en snelrecht toepassen.

Dit soort dingen nooit meer toestaan.
forsyth schreef:
14-05-2019 08:14
Er staan kennelijk nog meer acties op stapel: kalveren en kippen die bevrijd moeten worden in o.a. Den Bosch. Nu ben ik zelf iemand die zeer weinig vlees eet en ik heb niets op met de intensieve veehouderij, maar deze acties gaan alle perken te buiten. Actievoerders zijn gisteren niet aangehouden en de ondernemer die gewoon zijn werk doet staat in de kou. Het is bijna een vrijbrief voor eigenrichting als de overheid het zo laat afweten. Een grof schandaal.
Wow. Waarom deed de politie niks?
Jammer dat we hier geen wet hebt zoals in de USA dat je indringers van je proparty mag afschieten.
Hopelijk heeft de volgende boer die ze gaan terroriseren een stel goede waakhonden die ze in hun ballen grijpen.
redbulletje schreef:
14-05-2019 08:21
Wow. Waarom deed de politie niks?
Jammer dat we hier geen wet hebt zoals in de USA dat je indringers van je proparty mag afschieten.
Geen idee, ze zijn wel geregistreerd. Hopelijk worden ze alsnog vervolgd.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
14-05-2019 00:33
Ook ik vind vlees een luxeproduct en het welzijn van de varkens gaat voor de prijs.
Bedenk dat varkens hele slimme dieren zijn, vergelijkbaar met honden.
Stel je toch voor honden zo behandeld werden...

Heb geen filmpjes gekeken, ik heb varkensstallen gezien. En schuren met 'scharrelkippen' die nooit daglicht zagen.
A worden honden veel en veel slechter behandeld!!!! https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/111 ... ag-genomen
Afbeelding
https://www.destentor.nl/deventer/diere ... ~abe7ddea/
Afbeelding

En nee je hebt geen filmpjes gekeken, hoe dom om er dan commentaar op te geven. Ik zou er voor tekenen als honden zo schoon mochten zijn in fokkerijen. Het is daar veel en veel erger. Laat ze lekker dáár de beesten weg gaan halen (maar dat durven ze niet) En deze varkens hebben een doel, eten. De honden zijn alleen maar voor de heb en worden vaak zomaar weer weggedaan als de kleur niet meer bij de bank past of het karakter toch niet je van het is.
Alle reacties Link kopieren
werkloos19 schreef:
13-05-2019 23:54
Hier klopt dus niets van he!
Het transport moet juist aan alle regels voldoen, anders volgen er hoge sancties en straffen!
Er zullen wel mistanden plaatsvinden, maar wat je hierboven schrijft klopt echt niet in 99,5%!
Nou heb je de beelden uit de slachterijen niet gezien op het journaal?
Er werden varkens in kokend heet water gegooid en nog levend gevild.
En met 35 graden vervoert in veel te volle vrachtwagens, waardoor er bijna een paar stikten.
Is gewoon op tv geweest. Er zullen wel regels zijn maar daar word dus lang niet altijd aan voldaan!
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/boxtel/vrees-dat-vark ... ~a493cf90/

Er bestaat een kans dat alle varkens uit voorzorg geruimd moeten worden.
Zouden die activisten nou erg trots zijn op zichzelf? Ik zou ze wel kunnen slaan. (6)
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-05-2019 09:25
https://www.ad.nl/boxtel/vrees-dat-vark ... ~a493cf90/

Er bestaat een kans dat alle varkens uit voorzorg geruimd moeten worden.
Zouden die activisten nou erg trots zijn op zichzelf? Ik zou ze wel kunnen slaan. (6)
Ja inderdaad!! Hoewel ik de bio industrie verwerpelijk vind, is deze actie natuurlijk erg dom en ondoordacht.
Carpe Diem
werkloos19 schreef:
13-05-2019 23:54
Hier klopt dus niets van he!
Het transport moet juist aan alle regels voldoen, anders volgen er hoge sancties en straffen!
Er zullen wel mistanden plaatsvinden, maar wat je hierboven schrijft klopt echt niet in 99,5%!
Juist aan alle regels voldoen..
En waar haal jij dan vandaan dat dit voldoet?
Ze mogen niet vervoerd worden boven een bepaalde temperatuur. Gebeurde wel. Ze mogen niet onder grote wonden en infecties zitten. Gebeurde wel.
Ze moeten ventilatie hebben in de vrachtwagens! Was er niet of het was kapot. Ga eerst een bewijs verzamelen dat dit wel gebeurd voordat je wat gaat schreeuwen. Wie zegt dat hier constant controle op is?
Niet dus..er wordt heel veel gedoogd. En daarom worden dit soort acties helaas uitgevoerd.
Tweede kamergesprekken leveren niks op. Bewijzen leveren niks op.
Het is gewoon in en in triest dat dieren de dupe zijn van de lakse naleving van de wetten.
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-05-2019 18:54
Deze acties worden goedgekeurd door mevr Ouwehand ( PVDD )
Dat is een leugen en stemmingmakerij. Deze actie (enkelvoud) is door geen enkele politicus, politieke partij of reguliere dierenwelzijnsorganisatie goedgekeurd.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Ikkuz post_id=29920895 time=1557823505 user_id=347835]
Juist aan alle regels voldoen..
En waar haal jij dan vandaan dat dit voldoet?
Ze mogen niet vervoerd worden boven een bepaalde temperatuur. Gebeurde wel. Ze mogen niet onder grote wonden en infecties zitten. Gebeurde wel.
Ze moeten ventilatie hebben in de vrachtwagens! Was er niet of het was kapot. Ga eerst een bewijs verzamelen dat dit wel gebeurd voordat je wat gaat schreeuwen. Wie zegt dat hier constant controle op is?
Niet dus..er wordt heel veel gedoogd. En daarom worden dit soort acties helaas uitgevoerd.
Tweede kamergesprekken leveren niks op. Bewijzen leveren niks op.
Het is gewoon in en in triest dat dieren de dupe zijn van de lakse naleving van de wetten.
[/quote

Precies wat ik bedoelde, alleen beter verwoord
Carpe Diem
nina1966 schreef:
14-05-2019 00:05
Misschien je eens inlezen in varkens en niet in sprookjes geloven. Varkens zijn echt heus waar graag schoon. Die modder is om hun huid te beschermen. https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... -de-modder

Ze houden niet zo van de zon namelijk. De stal vinden ze echt meer dan prima. (niet dat deze stal ideaal was maar ook niet echt heel slecht )
Sprookjes? Dat bedoelde ik precies met dat het in de modder rollen en vooral wroeten een reden heeft: namelijk hun natuur volgen. Een dichte stal met een betonnen of roostervloer is tegenstrijdig met hun natuurlijke behoeften. Het is onmogelijk dat een varken een harde vloer "meer dan prima" vindt. Ze overleven heus wel en ze zullen ook wel gezond zijn, maar geef ze de keuze tussen een harde vloer en grond dan is er geen een die binnen in de "schone" stal blijft en niet in de aarde gaat liggen en wroeten.
nina1966 schreef:
14-05-2019 00:07
Nou dan is dit inderdaad terrorisme dus. Ze zijn zeker niet wettelijk, het geweld was best ernstig, de varkens waren erg van slag en ja het was een politiek doel.Dank je voor de uitleg. Ik wilde het geen terrorisme noemen maar volgens jouw definitie was het dat dus wel. Dus veel dank :D
Er is volgens mij helemaal geen geweld gebruikt (behalve door boeren die auto's omduwen en in de sloot schuiven) en het opkomen voor dierenwelzijn is geen politiek doel.

Niet dat ik deze actie goedkeur, maar ik heb wel begrip voor de achterliggende gedachte en tot op zekere hoogte ook voor de manier waarop. Het "bezet houden" van de boerderij en met zijn allen in de stallen gaan keur ik af. Dat gaat te ver en is ook contraproductief. Maar activisme waarbij de grenzen van de wet opgezocht worden en geprovoceerd wordt is wat mij betreft prima als het gaat om aantasting van dierenwelzijn, milieu en ecologie.
nina1966 schreef:
14-05-2019 00:10
En jij klinkt als de meid op de foto. Grote ogen met zeer vage blik, in de rondte kijkend van wat doe ik hier ik niet snap en slecht zittende kleding en een ras echte pvdd stemmer.
Interessant dat je mij omschrijft aan de hand van uiterlijke kenmerken, dat zegt wel wat over je beperkte belevingswereld. Maar goed, welke meid op welke foto bedoel je eigenlijk?
_horizon_ schreef:
14-05-2019 07:55
Een kraamhok is toch een kooi? Het dier zit vast, kan alleen staan / liggen / poepen en eten. Vaak op een rooster. En de zeug besteed daar circa een kwart van haar leven. Om nog niet te spreken over de dieronterende manier waarop varkens worden geinsemineerd.

Ik snap dat deze boeren hard werken, het financieel lastig hebben, en echt geloven dat ze goed voor de dieren zorgen. Maar mijn zienswijze over goed voor dieren zorgen is echt anders. Ik ben niet tegen vlees eten, maar vind wel dat dieren een leven moeten kunnen hebben waarin ze natuurlijk gedrag kunnen vertonen. Voor een varken betekent dit oa vrij rondlopen (ook buiten, liefst met wat bomen in de buurt), foerageren en een modderbad. En niet doorgefokt zijn tot buitenproportionele vleesfabrieken met allerlei welzijnsproblemen van dien. En ja, dat betekent duurder vlees en veel minder vlees. Helemaal prima naar mijn mening.

(En dan laat ik voor het gemak de voordelen voor de volksgezondheid en het klimaat even buiten beschouwing)

Jij zal mij niet kunnen overtuigen met jouw zienswijze en ik jou niet; let’s agree to disagree.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft zou je als eigenaar van de grond mogen optreden tegen dit soort misdrijven. In andere landen hoeven dit soort mensen dit niet te proberen. Daar mag een boer zichzelf verweren, desnoods met geweld.

Het is belachelijk dat de politie met deze mensen in gesprek gaat om ze vriendelijk te vragen of ze heel misschien willen vertrekken.

Als zich in jouw huis een inbreker verstopt mag je die ook met gepast geweld verwijderen of inrekenen.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
14-05-2019 11:58
Er is volgens mij helemaal geen geweld gebruikt (behalve door boeren die auto's omduwen en in de sloot schuiven) en het opkomen voor dierenwelzijn is geen politiek doel.
(...)
Ik vind jezelf ongeoorloofd toegang verschaffen tot iemands bedrijf/perceel anders een vorm van geweld.
En de gevolgen kunnen immens zijn voor de betreffende boer (en zijn gezin). Met een beetje pech moeten alle varkens afgemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
14-05-2019 11:40
Dat is een leugen en stemmingmakerij. Deze actie (enkelvoud) is door geen enkele politicus, politieke partij of reguliere dierenwelzijnsorganisatie goedgekeurd.
Dat is geen leugen, laat maar zien waar ze de actie heeft afgekeurd?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Pff, je zult die gasten je stallen binnen krijgen. Bah.
Anyways, vlees eten is toch een aflopende zaak. Over een eeuw (of misschien wel eerder) wordt alle vlees geproduceerd in fabrieken.
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
14-05-2019 07:55
Een kraamhok is toch een kooi? Het dier zit vast, kan alleen staan / liggen / poepen en eten. Vaak op een rooster. En de zeug besteed daar circa een kwart van haar leven. Om nog niet te spreken over de dieronterende manier waarop varkens worden geinsemineerd.

Ik snap dat deze boeren hard werken, het financieel lastig hebben, en echt geloven dat ze goed voor de dieren zorgen. Maar mijn zienswijze over goed voor dieren zorgen is echt anders. Ik ben niet tegen vlees eten, maar vind wel dat dieren een leven moeten kunnen hebben waarin ze natuurlijk gedrag kunnen vertonen. Voor een varken betekent dit oa vrij rondlopen (ook buiten, liefst met wat bomen in de buurt), foerageren en een modderbad. En niet doorgefokt zijn tot buitenproportionele vleesfabrieken met allerlei welzijnsproblemen van dien. En ja, dat betekent duurder vlees en veel minder vlees. Helemaal prima naar mijn mening.

(En dan laat ik voor het gemak de voordelen voor de volksgezondheid en het klimaat even buiten beschouwing)

Jij zal mij niet kunnen overtuigen met jouw zienswijze en ik jou niet; let’s agree to disagree.
Ook dit vlees is te koop, dan moet je mensen overtuigen biologisch of scharrel te kopen, maar meeste mensen willen goedkoper vlees, en dat kun je niet produceren op een manier zoals jullie willen.
Dan wordt het hobby houderij
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
evelien2010 schreef:
14-05-2019 12:46
Als zich in jouw huis een inbreker verstopt mag je die ook met gepast geweld verwijderen of inrekenen.
Nee, dat mag niet. Je mag alleen met gepast geweld reageren ter verdediging. Je mag geen geweld gebruiken tegen een inbreker als die geen geweld tegen jou gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven