Meat the victim

13-05-2019 15:25 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meat the victim.
Gelukkig zetten ze het zelf live online. Wat een zooitje. Bijna geen Nederlanders (heb je in je eigen land niks beters te doen? ) , en en masse zo'n hok in. Alsof die beesten daar géén stress van krijgen. Ik vind het weer een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Buiten protesteren, prima. Je mening verkondigen, het mag hier gelukkig. Maar bezittingen vernielen, deuren openbreken en die beesten helemaal gek maken door met meer mensen dan varkens erbij te gaan staan koeren.. echt té belachelijk voor woorden. Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2019 16:35
Reden: Titel aangepast.
0.00% gewijzigd
_mikie schreef:
13-05-2019 20:37
Ik geloof niet dat dit klopt. Nederland kent al zeer strenge welzijnseisen waar de boeren zich aan moeten houden. Die hokken moeten echt wel groot genoeg zijn voor een dier om te kunnen gaan liggen.
En dit is nou juist het hele probleem. Er wordt niet gehouden aan de strenge regels, juist omdat de productie zo hoog mogelijk moet liggen.
Ik had een vriendin als activist en die is ook op boerderijen geweest, waar er zoveel regels geschonden werden.
Daarnaast kan deze boer misschien alles goed hebben geregeld, maar het transport is walgelijk.
Ze heeft op bepaalde dagen varkens water gegeven die waren aangekomen bij het slachthuis en in de wacht stonden.
Vervoerd met teveel varkens in een vrachtwagen. Varkens die ziek waren, onder allerlei wondjes zaten en ook zeer uitgedroogd, uitgeput en konden niet liggen. En stonden daar dus nog uren te wachten..
Wetgeving my ass. Zelfs na aangifte, zoals levend verbranden van varkens in kokendheet water, gebeurd er niks.
Deze actie maakt mensen wel wakker. Helaas hebben ze geen stal uitgekozen waar de dieren het erg slecht hebben. Zijn er veel van helaas.
"Er is op dit moment sprake van een impasse: de dierenactivisten weigeren weg te gaan, politie en brandweer kijken toe. De politie Oost-Brabant liet rond vier uur vanmiddag weten dat ze bezig zijn met ’onderhandelen’ "

Wat is dit voor idioterie? Ze bevinden zich op prive-gebied van een boer, waar ze niets te zoeken hebben. Dit is toch gewoon huisvredebreuk en strafbaar? Als een groep inbrekers mijn huis binnendringt en niet wil vertrekken, gaat de politie dan ook onderhandelen?
Waarom in hemelsnaam niet in de boeien allemaal en afvoeren. Laat ze maar in een cel demonstreren. Vind het echt te gek voor woorden dat er niets aan gedaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Boeren verzamelen zich, wel mooi die solidariteit.
Ik denk dat de politie die activisten moet arresteren voor het uit de hand loopt.

Een auto van de activisten is al "uitgeschakeld"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
13-05-2019 21:40
"Er is op dit moment sprake van een impasse: de dierenactivisten weigeren weg te gaan, politie en brandweer kijken toe. De politie Oost-Brabant liet rond vier uur vanmiddag weten dat ze bezig zijn met ’onderhandelen’ "

Wat is dit voor idioterie? Ze bevinden zich op prive-gebied van een boer, waar ze niets te zoeken hebben. Dit is toch gewoon huisvredebreuk en strafbaar? Als een groep inbrekers mijn huis binnendringt en niet wil vertrekken, gaat de politie dan ook onderhandelen?
Waarom in hemelsnaam niet in de boeien allemaal en afvoeren. Laat ze maar in een cel demonstreren. Vind het echt te gek voor woorden dat er niets aan gedaan wordt.
Nou, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb normaal wel sympathie voor stevige acties maar naar een paar uur - als je punt gemaakt is - moet je als activist gewoon opstappen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze maar oppassen, als het straks donker is en filmen lastiger is gaat het fout
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
13-05-2019 21:53
Ik heb normaal wel sympathie voor stevige acties maar naar een paar uur - als je punt gemaakt is - moet je als activist gewoon opstappen.

Daar ben ik het mee eens.
En gewonde varkens willen meenemen (wat één van de eisen van de actievoerders schijnt te zijn) komt nogal wereldvreemd op mij over.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-05-2019 21:55
Laat ze maar oppassen, als het straks donker is en filmen lastiger is gaat het fout

Er is ook ME, schijnt het, om de partijen uit elkaar te houden. Als dit maar niet uit de hand gaat lopen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 21:58
Daar ben ik het mee eens.
En gewonde varkens willen meenemen (wat één van de eisen van de actievoerders schijnt te zijn) komt nogal wereldvreemd op mij over.
Schakel een veearts in.
Laat die beoordelen of de varkens gewond zijn en wat er aan gedaan moet worden.
Die activisten willen voor het "persmoment" een paar biggetjes op de arm.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Achterlijk dom gajes is het. Straks verspreiden ze hier AVP. Enig idee wat er dan gaat gebeuren als het plan van aanpak Afrikaanse varkenspest in werking treedt? Dat wordt een complete ramp voor de natuur en de varkenshouderij. Snap niet dat de veiligheidsdriehoek niet meteen fors heeft ingegrepen, dit is gewoon terreur, ongeacht de achtergrond van dit betreffende bedrijf.

Hopelijk komt geen van die mongolen uit een AVP-besmet gebied, maar ben er bang voor als ik de kentekens zie. Wat dat betreft word ik ook niet blij van al die boeren die zich daar hebben verzameld, hoop dat zij de tegenwoordigheid van geest hebben om zorgvuldig besmettingsgevaar te voorkomen voordat ze terugkeren naar hun bedrijven.
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
13-05-2019 22:32
Achterlijk dom gajes is het. Straks verspreiden ze hier AVP. Enig idee wat er dan gaat gebeuren als het plan van aanpak Afrikaanse varkenspest in werking treedt? Dat wordt een complete ramp voor de natuur en de varkenshouderij. Snap niet dat de veiligheidsdriehoek niet meteen fors heeft ingegrepen, dit is gewoon terreur, ongeacht de achtergrond van dit betreffende bedrijf.

Hopelijk komt geen van die mongolen uit een AVP-besmet gebied, maar ben er bang voor als ik de kentekens zie. Wat dat betreft word ik ook niet blij van al die boeren die zich daar hebben verzameld, hoop dat zij de tegenwoordigheid van geest hebben om zorgvuldig besmettingsgevaar te voorkomen voordat ze terugkeren naar hun bedrijven.

Op Twitter zag ik dat de activisten hun schoenen ontsmet hebben in zo'n bak, voor ze de stal binnengingen (en ze dragen pakken). Of dat genoeg is weet ik niet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar om te lezen dat sommigen vinden dat dieren in de bio-industrie het hier goed hebben. Als je dat denkt dan weet je vast niet hoe het eraan toegaat, of je hebt 0 empathie voor dieren.

Verder worden wetten overtreden zonder dat er sancties aanhangen. Het zou fijn zijn als het allemaal goed geregeld zou zijn, maar dat is het niet.

Laatst was er ook weer een klokkenluider over afgekeurd vlees dat toch voor consumptie wordt gebruikt. De vleesindustrie is verrot maar mensen sluiten liever hun ogen omdat ze zelf niet hun goedkope vlees willen opgeven.

En ja, ik vind het bezetten van een stal ook geen goed idee.
chocolol schreef:
13-05-2019 22:52
Ik vind het raar om te lezen dat sommigen vinden dat dieren in de bio-industrie het hier goed hebben. Als je dat denkt dan weet je vast niet hoe het eraan toegaat, of je hebt 0 empathie voor.
De bio industrie bestaat op deze manier omdat consumenten voor een dubbeltje op de eerste rij willen. Boeren worden behoorlijk afgeknepen. Deze manier van actie voeren gaat echter veel te ver en ook aan het verkeerde adres. Laat ze maar consumenten lastig gaan vallen bij de schappen van de supermarkt. Pas als mensen meer gaan betalen voor vlees en supermarkten minder winstmarge accepteren en boeren een eerlijkere prijs krijgen, komt er meer ruimte voor dierwelzijn.
Alle reacties Link kopieren
Alleen schoenen ontsmetten is gewoonlijk niet voldoende. Er staan altijd laarzen daar ter plaatse die je aan moet trekken als je naar binnen wilt. En die trek je weer uit als je gaat. Die laarzen komen dus nergens als in de stal.

Ik hoop dus niet dat er straks varkens ziek worden.
nina1966 schreef:
13-05-2019 20:04
Heb je wel gekeken? Varkens en biggen zagen er echt prima verzorgt uit. Niet vies, niet overvet en niet ondervoed, goed van kleur. De vloer was er schoner dan hier thuis :D
Dat heb ik nu al een paar keer hier gelezen, dat de stal zo schoon was en de boer "dus" goed voor de beesten zorgde. Ik weet niet hoever deze mensen van de natuur afstaan, maar varkens houden helemaal niet van "schoon". Die beesten horen thuis buiten in het gras, de modder en het bos, waar ze kunnen wroeten en vies worden. Dat doen varkens met een reden en is hun natuur. Het houden van varkens op "schone" harde vloeren is alleen daarom al dierenmishandeling.

En dan die opmerking over dat zeugen wel in een kooi vastgelegd moeten worden omdat ze anders biggetjes dooddrukken. Dat dooddrukken gebeurt alleen als ze te weinig ruimte hebben. In plaats van dan maar die zeug in een stalen kooi te proppen, zouden de zeug en biggen genoeg ruimte moeten hebben om nog enigszins natuurlijk gedrag te kunnen vertonen.
Het zijn gewoon terroristen en zo moeten ze ook gestraft worden.
Flinke geldboetes in elk geval dat ze deze varkensboer schadeloos stellen. Oh en als ze uit het buitenland komen, uitzetten en op de zwarte lijst zodat ze Europa niet meer in kunnen.
pussywillow schreef:
13-05-2019 22:58
De bio industrie bestaat op deze manier omdat consumenten voor een dubbeltje op de eerste rij willen. Boeren worden behoorlijk afgeknepen. Deze manier van actie voeren gaat echter veel te ver en ook aan het verkeerde adres. Laat ze maar consumenten lastig gaan vallen bij de schappen van de supermarkt. Pas als mensen meer gaan betalen voor vlees en supermarkten minder winstmarge accepteren en boeren een eerlijkere prijs krijgen, komt er meer ruimte voor dierwelzijn.
Maar om consumenten te confronteren met de reden waarom bio-industrie fout is zul je dus dit soort acties moeten houden. Hopelijk denken die consumenten dan de volgende keer even na voor ze de kiloknaller in de mand gooien.
redbulletje schreef:
13-05-2019 23:05
Het zijn gewoon terroristen en zo moeten ze ook gestraft worden.
Laat me niet lachen. Ik zal je even voorhouden wat terrorisme is (volgens Wikipedia, in dit geval): "Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers."
JuriaanB schreef:
13-05-2019 23:07
Maar om consumenten te confronteren met de reden waarom bio-industrie fout is zul je dus dit soort acties moeten houden. Hopelijk denken die consumenten dan de volgende keer even na voor ze de kiloknaller in de mand gooien.
Ik krijg alleen maar een grotere hekel aan die PETA of Greenpeace terroristen....en krijg trek in bacon!
JuriaanB schreef:
13-05-2019 23:09
Laat me niet lachen. Ik zal je even voorhouden wat terrorisme is (volgens Wikipedia, in dit geval): "Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers."
Ik vind dat wel illegaal geweld; massaal andermans bedrijf binnendringen en met je actie de aanwezige dieren juist er dood veroordelen. Net zoals het bevrijden van allerlei beesten die in het wild geen schijn van kans hebben.
En wat al eerder geschreven is: ze hebben het lef niet eens om het in landen te doen waar de strafmaat niet zo laf is als hier. Als ze ballen hebben moeten ze het doen in een land waar ze echt op water en brood worden gezet met z'n twintigen in 'n cel.
[quote=JuriaanB post_id=29919906 time=1557781644 user_id=382662]
Maar om consumenten te confronteren met de reden waarom bio-industrie fout is zul je dus dit soort acties moeten houden. Hopelijk denken die consumenten dan de volgende keer even na voor ze de kiloknaller in de mand gooien.
[/quote

Door deze actie gaat de consument echt niet nadenken over zijn speklapje hoor. Sterker nog, ze krijgen eerder alleen maar een hekel aan de activisten, zoals hierboven gezegd wordt. Bewustwording van consumenten werkt niet op deze manier, maar consumenten zouden beslist zich mogen gaan realiseren dat ze hand in eigen boezem moeten steken als ze de bio industrie zo zielig vinden.
Laten we maar hopen dat kweekvlees gauw helemaal hip is en grootschalige veehouderijen niet meer nodig zijn om al die vraatzuchtige mensen te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Dit was een project samen met LTO Noord, nu is het een zelfstandig bedrijf. Dit zijn ontwikkelingen in de reguliere varkenshouderij (artikel uit 2017). Zo kan het ook.

Afbeelding
https://projectenltonoord.nl/hof-eden-v ... melerveld/
nounou
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 22:37
Op Twitter zag ik dat de activisten hun schoenen ontsmet hebben in zo'n bak, voor ze de stal binnengingen (en ze dragen pakken). Of dat genoeg is weet ik niet.


Nee, is niet voldoende als je uit AVP-besmet gebied komt.
JuriaanB schreef:
13-05-2019 23:09
Laat me niet lachen. Ik zal je even voorhouden wat terrorisme is (volgens Wikipedia, in dit geval): "Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers."

Tja, varkens en wilde zwijnen zijn natuurlijk geen burgers met rechten enzo, maar wel de eerste slachtoffers wanneer er AVP uitbreekt en zij niet alleen als het PvA voor AVP in werking treedt, daar lijdt de hele natuur onder. Voor die boer (wel een burger) lijkt me een lynchmob van een paar honderd man toch wel op zijn minst ernstige dreiging van geweld. Het is gewoon terrorisme. Het is walgelijk en heeft werkelijk geen flikker te maken met opkomen voor dierenwelzijn. Ik wil in elk geval niks met dit soort extremisten te maken hebben, dit is echt totaal niet mijn manier om op te komen voor dierenwelzijn.
JuriaanB schreef:
13-05-2019 23:07
Maar om consumenten te confronteren met de reden waarom bio-industrie fout is zul je dus dit soort acties moeten houden. Hopelijk denken die consumenten dan de volgende keer even na voor ze de kiloknaller in de mand gooien.


Bullshit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven