Cola op peuterspeelzaal

28-03-2009 21:01 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn dochtertje gaat een aantal middagen per week naar de psz. Nu was er afgelopen week een opa- en omamiddag, dus mijn moeder was er naartoe gegaan.

Toen ze terugkwam zei ze dat de opa's en oma's een kop koffie hadden gekregen, en de kinderen een glaasje cola!!

Mijn dochtertje krijgt dus thuis nooit prik te drinken, en cola vind ik al helemaal niet nodig. Sommige ouders zullen hierover niet moeilijk doen, maakt ook niet uit, maar ik vind het dus heel erg raar dat ze dit op een psz aan de kinderen geven.

Ik ben er daarna niet meer geweest, maar ik ga volgende keer de leidsters daar wel op aanspreken.

Stel ik me nu aan of vinden jullie het ook een beetje vreemd?
quote:Joy4britt schreef op 28 maart 2009 @ 23:51:

[...]

Is je vullingen zit geen aspartaam hoor, je bedoelt almagaan, iets heel anders, maar kan idd ook schadelijk zijn.

Met dank aan fleurtje kan ik lachend mijn bed in.
cola? waarom geen bier?
1 keertje cola wat een drama ,pure kindermishandeling is het eigenlijk.

Ik zou even navragen of het waar is en dan een aanklacht indienen tegen deze peuterspeelzaal...zucht...
Ik vind het ook raar. En ik zou ook zeker niet blij zijn wanneer dit mij gebeurd zou zijn. Mijn kinderen zijn 10 en 12 en drinken per hoge uitzonderingen (feestje, verjaardag) prik, zelf hebben we het nooit, dus het is dan sinas of cassis.

Gister ging ik even bij mijn buurvrouw langs en had haar zoon van 3 een glas cola gekregen. Ongelooflijk...En dan vragen mensen zich af hoe het nu toch komt dat 'we zo dik worden'....
Phillippa, Waarom heeft je moeder dan niet ingegrepen?

Ik vind het voor een keertje niet erg als mijn kinderen op die leeftijd een glas cola gekregen zouden hebben.Want het is wat anderen hier ook zeggen,als ze bij vriendjes en vriendinnetjes gaan spelen of een verjaarsfeestje hebben heb je geen overzicht in hetgeen wat ze krijgen.

En daar zal heus weleens wat bij zitten wat ze thuis nooit of voorlopig nog niet krijgen.

En volgens mij kun je daar niet veel aan doen.

de peuterspeelzaal is dan een ander verhaal.

je zou eens kunnen polsen bij andere ouders en het aankaarten maar ik zou het niet teveel opblazen.

Dan kun je beter zeggen dat je bij de eerstvolgende keer liever hebt dat ze je kind iets anders aanbieden.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Het is nog maar de vraag of Phillipa's dochter die cola heeft gekregen/gedronken, want ze schrijft dat 'de kinderen' een glaasje cola hadden gekregen.

If so... Dan zou ik met opa en oma een net zo'n hartig woordje gaan praten als met de speelzaal.
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 00:56:

[...]

Dát vind ik pas abnormaal, dat een moeder voor een 16 en 19-jarige bepaalt dat het niet nodig is om prik te drinken.

To, ik zou eerst maar es uitzoeken hoe het zat, alvorens hoog van de toren te gaan blazen.

Overigens heb je ook light caffeinevrij en caffeinevrij met suiker, maar dat terzijde.

Over hoog van de toren blazen floortje,je leest niet goed.ik schreef sinds een PAAR jaar,vanaf de middelbare school of zo en op een feestje...

Persoonlijk denk ik: ach, feestje en kan me er niet héél druk om maken. Maar ik heb makkelijk praten, want mijn dochter lust dat niet.
Had idd niet goed gelezen. Mea culpa. Zag het vannacht al, maar was te moe om het te verbeteren. Dacht: word morgenochtend wel op het matje geroepen. Aldus geschiedde
[quote]daffyduck2 schreef op 29 maart 2009 @ 11:27:

[...]

Over hoog van de toren blazen floortje,je leest niet goed.ik schreef sinds een PAAR jaar,vanaf de middelbare school of zo en op een feestje...
gaat niet helemaal goed hier hahaha
quote:Joy4britt schreef op 28 maart 2009 @ 23:51:

[...]

Is je vullingen zit geen aspartaam hoor, je bedoelt almagaan, iets heel anders, maar kan idd ook schadelijk zijn.Oh ook goeiemorgen, wat suf zeg.... almagaam... da's iets anders,maar idd ook schadelijk. excusez-moi.. ik was nie helemaal bij gisteravond denk ik..
quote:superstar_2 schreef op 29 maart 2009 @ 09:39:

1 keertje cola wat een drama ,pure kindermishandeling is het eigenlijk.

Ik zou even navragen of het waar is en dan een aanklacht indienen tegen deze peuterspeelzaal...zucht...

Nou nou, wat een reactie...

Het gaat hier om een kinderen van 2/3 jaar die cola word aangeboden...

Is idd geen wereldramp of kindermishandeling,maar ik zou er als ouder ook niet blij mee zijn!
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 01:00:

[...]

Wou dat ze dat in mijn ziekenhuis deden, nu moest vriend constant met blikjes slepen.Dat doet me denken aan mijn bevalling (in het ziekenhuis) toen ik tijdens het persen ineens heel veel zin in cola kreeg. Gelukkig had ik in mijn ziekenhuistas een flesje zitten De verloskundige vond het erg grappig en zei dat ze nog nooit had meegemaakt dat er iemand cola dronk tijdens het persen. Maar in mn volgende ziekenhuistas die ik binnenkort moet maken gaat ook weer een flesje cola mee
quote:daffyduck2 schreef op 29 maart 2009 @ 11:27:

[...]

Persoonlijk denk ik: ach, feestje en kan me er niet héél druk om maken. Maar ik heb makkelijk praten, want mijn dochter lust dat niet.Jij leest ook niet goed, het is FLEURTJE.
Zat het drinken al in de bekers?Dan kan het best ice tea geweest zijn of heeft je moeder de colafles gezien?

Het ziekenhuis dat cola geeft tja als je verkouden bent drink dan maar cola ben je zo van je verkoudheid af,cola is nog wel ergens goed voor.Ziekenhuis zal het wel weten:-))

En mijn puberzoon drinkt cola light ipv bier in de disco,van mij mag hij net zoveel cola drinken als hij wil,maar hij is een sporter en vind 2 glazen cola al genoeg:-))
Ik snap best dan je het niet echt leuk vindt dat je kind cola heeft gekregen op de psz maar ik zou me hier persoonlijk niet zo druk om maken. Je kunt best zeggen dat je het liever niet hebt maar om hier nou gelijk zo'n drama van te maken vind ik echt overdreven.

Als je kind straks 16 is en nooit wat heeft gemogen dan lok je het volgens mij uit dat ze helemaal los gaan met drank, dugs en frikadellen.
Waar kan je je druk om maken? Leuk toch voor die kinderen dat ze een glaasje (kinder?)cola hebben gekregen! Aangezien het hier om een feestje ging en ze neem ik aan niet elke maand zo'n feest hebben zou ik me er geen seconde druk om maken.

Mijn kinderen van 3 en 4 kregen pas op de verjaardag van de oppas ook een glas kindercola. Hartstikke leuk, ze hebben het er nu nog over.

* en nee, ze zijn nu niet verslaafd, zeuren niet elke dag om frisdrank, zijn nog steeds tevreden met een glas melk, thee of water en zijn ook niet stuiterend thuisgekomen*.
quote:mama2009 schreef op 29 maart 2009 @ 13:53:

Ik snap best dan je het niet echt leuk vindt dat je kind cola heeft gekregen op de psz maar ik zou me hier persoonlijk niet zo druk om maken. Je kunt best zeggen dat je het liever niet hebt maar om hier nou gelijk zo'n drama van te maken vind ik echt overdreven.

Als je kind straks 16 is en nooit wat heeft gemogen dan lok je het volgens mij uit dat ze helemaal los gaan met drank, dugs en frikadellen.Dit vind ik dus maar de vraag. Ik ben vrij bewust opgevoed als het ging om zoet en prik met als resultaat dat ik me wel kan beheersen. Het zijn juist de vriendinnen die wel mochten die een heel pak koek of drop moeten leegeten en daar vervolgens erg meezitten. Ben erg blij met hoe mijn ouders dat gedaan hebben.
Over het algemeen zeg zijn het juist de kinderen die vroeger niets mochten, die eenmaal op zichzelf helemaal los gaan en geen maat weten te houden.
Ik vind het wel raar, vooral omdat ik denk dat je de meeste peuters er geen plezier mee doet. De peuters die ik ken, en dat zijn er best veel, drinken graag appelsap, diksap, roosvicee.
Dat denk ik ook, mijn peuterdochter zou het niet eens lusten en ik denk dat dat voor de meeste peuters geldt. Kna me dus bijna niet voorstellen dat een psz dat geeft.

Overigens vind ik dat ze het niet zouden moeten doen, maar zou ik er ook geen drama van maken. Had ik bij mijn eerste kind misschien wel gedaan .
Belachelijk dat ze de opa's en oma's koffie hebben gegeven.
Belachelijk zeg!Ik ben zelf pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf.bij ons krijgen de kinderen echt geen cola!zelfs de Bso kinderen van 4 tot 12 niet!

En ook al is er een feestje dan krijgen ze bij ons nog diksap of ranja!

Ik zou dit gewoon navragen op de peuterspeelzaal en aangeven dat je niet wilt dat je kind dit nog een x krijgt daar!
Ik kan me vaag herrinneren dat ik weleens de tip heb gehad om ouwe cola ( waar de prik uit is ) te voeren , tegen spuitluiers geloof ik .

Wat is er zo vreselijk aan cola en andere prik , eigenlijk ? ( ben van andere generatie )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven