Stinkende wasmachine

11-05-2019 16:11 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine stinkt! De was komt er niet meer fris uit, met mijn vorige wasmachine hetzelfde verhaal.
Wat ik er aan gedaan heb:
90 graden gewassen met vaatwastabletten.
90 graden met half pak soda
Wasmachine reiniger van Hg
Bij iedere was calgon
Geen wasverzachter maar azijn.
Vloeibaar wasmiddel

Iemand nog andere tips? Ik vrees dat ik weer nieuwe wasmachine moet kopen anders.
Ik zie bij een aantal tip staan, dat het beter is om waspoeder te gebruiken.
Maar ik weet nog van vroeger dat daarmee klonten kwamen in je wasmachine en zo de boel verstopt raakte.
Vandaar dat er toen vloeibaar kwam.

Klontert het poeder tegenwoordig niet meer?
Poeder zit wel milieuvriendelijker verpakt, maar ik ben huiverig voor de "klonten."
Nooit klonten gehad. Voor het eerst ook dat ik dit hoor.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
hannasofie schreef:
11-05-2019 21:28
Ik lees meerdere keren ‘ander wasmiddel’ als oplossing. Welk merk dan?
maakt eigenlijk niet veel uit, ik ben erg tevreden over Ariël maar als je bij de aldi of Lidl komt zou ik dat wasmiddel ook eens proberen.
Die komen altijd goed uit de test. Ook met betrekking tot uitspoelen.

Succes!
Madrid87 schreef:
12-05-2019 09:35
Goede tips hier! Ik ga ook af van mijn vloeibare wasmiddel, ik ben toch bijna door de fles heen. Wel vaker gelezen dat het slecht is voor de machine. Hij staat hier nu te draaien met een 95 graden wasje met alleen een half kopje soda erin. Alle rubbers goed schoongemaakt maar helaas de filter niet los gekregen na een halve avond draaien en trekken. Heel frustrerend.
Ik heb ook een extra spoelen programma aangezet. Ben benieuwd. Daarna nog een kookwas met poeder en mijn laatste was erin. Ik was goedkoper in het weekend dan door de week dus doe al mijn was in het weekend.

Ik laat trouwens standaard de deur open staan maar zal ook het bakje van het wasmiddel laten luchten. Ik was trouwens meestal alles op mijn 60 graden eco programma. Zelden op 30 of 40 graden.
NOOIT het ECOprogramma gebruiken. Waarschijnlijk word de wasmachien maar 40 graden dan... "met een wasresultaat gelijk aan 60" zal in de gebruiksaanwijzing staan. ECO gebruikt zo min mogelijk stroom en water, wat juist deze problemen geeft
winkelfanaat schreef:
12-05-2019 13:00
Inderdaad natuurazijn, de witte. Bij de augurken in de supermarkt staat het😬
Je doet het in je wasverzachterbakje. Flinke scheut.
Top, bedankt!

Mijn was ruikt niet meer nu ik 2x met 95 graden gewassen heb en dus een keer met soda en een lege trommel. Nu nog die filter los zien te krijgen. Maar goed, een probleem al opgelost dus.
Wasberry7 schreef:
14-05-2019 09:37
NOOIT het ECOprogramma gebruiken. Waarschijnlijk word de wasmachien maar 40 graden dan... "met een wasresultaat gelijk aan 60" zal in de gebruiksaanwijzing staan. ECO gebruikt zo min mogelijk stroom en water, wat juist deze problemen geeft
Aha, bij mij staat er 60 graden eco dus ik nam aan dat het op 60 graden gewassen werd dan. Zal deze stand niet meer gebruiken.
De ECO zit er vaak op, om zo goed te scoren in de testen mbt de labels. Op deze wijze kan men hoog scoren qua label. In de praktijk blijken dergelijke standen maar matig te functioneren en zijn ander standen vaak beter voor je was en machine. Dit geldt zo'n beetje voor alle producten waarvoor labels en/of CO uitstoot een belangrijke maatstaf zijn.
Even een update. Na vele malen met 95 graden te wassen en lege machine met half pak backing soda en azijn is de stank weg.
Ik gebruik slechts een eetlepel wasmiddel en ook geen verzachter meer.

Wat worden wij met z’n allen belazerd door de fabrikanten en hun energiezuinige machines.
Dit kost veel meer aan water door programma extra spoelen bij iedere was en veel op 95 graden wassen.

Bedankt voor jullie tips. Ben blij dat het voorlopig gedaan is met vreselijke stank.
woesjje schreef:
16-05-2019 17:43

Wat worden wij met z’n allen belazerd door de fabrikanten en hun energiezuinige machines.
Dit kost veel meer aan water door programma extra spoelen bij iedere was en veel op 95 graden
Je wordt meer belazerd door de wasmiddelfabrikanten. Want daar komt het door.
FunnyFace8 schreef:
18-05-2019 03:59
Je wordt meer belazerd door de wasmiddelfabrikanten. Want daar komt het door.
Nee, wasmiddelen zijn laatste 40 jaar niet veel veranderd wel de kwaliteit van de wasmachines en vandaar de geplande ouderdom.

En ondanks de kleinere gezinnen wassen we ook veel meer.
Minstens een keer per week kookwas met waspoeder, ipv vloeibare wasmiddel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven