Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
maandag 13 mei 2019 om 21:25
Vlinder2019 schreef: ↑13-05-2019 09:46Hoi meiden.
Ik heb even niets laten horen. Ik was in februari zwanger geraakt van de 2e iui. Helaas een missed abortion op de echo bij 9 weken. Het miskraam proces is nog een heel proces op zich. Eerst advies spontaan beloop afwachten maar gebeurde niets. Toen misoprostol gekregen. Toen wel een bloeding gehad. Maar helaas bij echo na 2 weken nog resten te zien. Toen weer misoprostol gekregen maar er gebeurde niets meer. Toen weer advies om af te wachten omdat de hcg levels daalden (ze willen het liefst curretage voorkomen omdat dit weer kans geeft op verklevingen) Nu vorige week uiteindelijk weer opnieuw gaan bloeden. Ben er moe van! Hopelijk is nu echt alles weg en kunnen we weer gaan starten.
Wilde het even kwijt!
Succes meiden. Denk aan jullie
Aahh wat naar vlinder! Ik leef heel erg met je mee.. heb hetzelfde meegemaakt maar dan met 7 weken.. en ook de opgewekte miskraam.. het is meer een bevalling wat er komt... hopen dat alles schoon is en je het een plekje kan geven.. dan weer door gaan als je er klaar voor bent.. heel veel sterkte❤

dinsdag 14 mei 2019 om 15:03
Wij hebben onze 3de iui behandeling maandag gehad. Heb op een beetje krampjes in me onderbuik nergens last van.. nu hopen dat het dit keer wel raak is.. ik heb het ook ooit ergens gelezen dat de innesteling 5 tot 12 dagen duurt.. ik ben wel na 12/13dagen na de inseminatie steeds ongesteld geworden. Steeds op het nippertje gaat het mis..

dinsdag 14 mei 2019 om 17:05
Ik heb regelmatig wat bruinverlies een of twee dagen voor mijn menstruatie doorzet. Hoewel dat meestal iets later is dan tien dagen na mijn ovulatieJonathanStrange schreef: ↑14-05-2019 16:52Ik heb nu bruin bloedverlies, 10 dagen na IUI. Best wat, ben bang dat het niet gelukt is. Iemand ervaring met een kortere cyclus, deze zou dan 24 dagen zijn. IUI was op cyclusdag 15.

dinsdag 14 mei 2019 om 17:11
Ikzelf heb dat nooit, sowieso heb ik een veel langere cyclus dan dit, ik zit op dag 24 en heb normaalgesproken een cyclus van 30-31 dagen, dus nog bijna een week wachten voor ik zou testen. Vind het maar gek, en vervelend. Ook krampen dus voelt wel echt als een menstruatie, helaas.Arcticfox1 schreef: ↑14-05-2019 17:05Ik heb regelmatig wat bruinverlies een of twee dagen voor mijn menstruatie doorzet. Hoewel dat meestal iets later is dan tien dagen na mijn ovulatie

dinsdag 14 mei 2019 om 17:57
Hoi, ben ik weerJonathanStrange schreef: ↑14-05-2019 17:11Ikzelf heb dat nooit, sowieso heb ik een veel langere cyclus dan dit, ik zit op dag 24 en heb normaalgesproken een cyclus van 30-31 dagen, dus nog bijna een week wachten voor ik zou testen. Vind het maar gek, en vervelend. Ook krampen dus voelt wel echt als een menstruatie, helaas.![]()

Ik had dat ook de eerste twee iui pogingen. Altijd regelmatig ongesteld, 28 dagen, op dag 14 stipt mijn eisprong en nog nooit bruinverlies gehad.
En toen dus plots twee keer, elk een week vóór menstruatie. Helaas dus wel ongesteld geworden.
Ik denk gewoon dat er wat was

Ik hoop voor je dat het iets goeds betekent!

dinsdag 14 mei 2019 om 19:49
Vlinder2019 schreef: ↑13-05-2019 09:46Hoi meiden.
Ik heb even niets laten horen. Ik was in februari zwanger geraakt van de 2e iui. Helaas een missed abortion op de echo bij 9 weken. Het miskraam proces is nog een heel proces op zich. Eerst advies spontaan beloop afwachten maar gebeurde niets. Toen misoprostol gekregen. Toen wel een bloeding gehad. Maar helaas bij echo na 2 weken nog resten te zien. Toen weer misoprostol gekregen maar er gebeurde niets meer. Toen weer advies om af te wachten omdat de hcg levels daalden (ze willen het liefst curretage voorkomen omdat dit weer kans geeft op verklevingen) Nu vorige week uiteindelijk weer opnieuw gaan bloeden. Ben er moe van! Hopelijk is nu echt alles weg en kunnen we weer gaan starten.
Wilde het even kwijt!

dinsdag 14 mei 2019 om 23:25
Jij ook succes. Hopelijk is werkt dit traject beter voor je.Funhouse schreef: ↑12-05-2019 20:14Hallo dames, in het begin van dit topic heb ik even meegeschreven, daarna ben ik niet meer zo actief op het forum geweest. Ik wilde nog even laten weten dat wij na 6 iui pogingen zijn overgegaan op ICSI ivm de wisselende zaadkwaliteit van mijn man. Afgelopen dinsdag de terugplaatsing van een embryo gehad en deze week begint mijn tweede wachtweek. Ik durf eigenlijk niet meer te hopen op een goede afloop, maar hiermee hebben we iets meer kans dan met de iui.
Ik hoop dat het voor jullie niet zo ver hoeft te komen, en dat jullie heel snel een positieve zwangerschapstest in handen hebben! Succes allemaal.
Wat naar! Maar het is wel gelukt, dus hopelijk kan je wel weer snel zwanger worden d.m.v. IUI. Neemt niet weg dat het natuurlijk erg naar is dat het eerder zo gelopen is. Hou vol.Vlinder2019 schreef: ↑13-05-2019 09:46Hoi meiden.
Wilde het even kwijt!
woensdag 15 mei 2019 om 06:39
Och nee vlinder, wat jammer! Veel sterkte gewenst 
Jonathan, misschien toch bruinverlies door innesteling? Gebruik je nog iets van utrogestan? Daar zou het ook van kunnen komen geloof ik.
Spannende laatste dagen op de wachtbank voor sommigen van ons!
Veel succes allemaal!
Ik moet vrijdag testen als ik voor de tijd niet ongesteld ben. Dus ook nog 2 dagen te gaan, hopelijk gaan ze snel!

Jonathan, misschien toch bruinverlies door innesteling? Gebruik je nog iets van utrogestan? Daar zou het ook van kunnen komen geloof ik.
Spannende laatste dagen op de wachtbank voor sommigen van ons!
Veel succes allemaal!
Ik moet vrijdag testen als ik voor de tijd niet ongesteld ben. Dus ook nog 2 dagen te gaan, hopelijk gaan ze snel!
woensdag 15 mei 2019 om 08:36
woensdag 15 mei 2019 om 10:31
Lieve mensen,
Wij gaan ook een iui traject starten en hoor graag wat de ervaringen zijn.
Ik zal even kort mijn verhaal doen.
Wij hebben een zoontje van 4 en zijn al vanaf dat hij 1,5 is bezig voor een 2e kindje.
We hebben al van alles geprobeerd, maar na 2 jaar zijn we maar eens naar de huisarts gestapt en die verwees ons direct door.
In de fertiliteitskliniek alle onderzoeken gehad en een laparoscopie omdat ik bij mijn zoontje een keizersnee heb gehad en de arts dacht dat ik veel verklevingen zou hebben.
Tijdens de operatie zijn er veel verklevingen weg gehaald en zag verder alles er goed uit.
Gisteren hebben we de evaluatie gehad van de operatie en daar komt nu uit dat we onverklaarbaar onvruchtbaar zijn.....
Hij heeft ons nu dus geadviseerd het traject iui te gaan starten en ik vind het allemaal nogal spannend.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik moet hormonen gaan spuiten en vind dat nogal een dingetje...hoe zijn jullie ervaringen daarin? Valt het mee en wen je er snel aan? Hadden jullie ook last van bijwerkingen? Zo ja, wat voor bijwerkingen?
Moest je veel naar het ziekenhuis en vergde dat veel van je?
We krijgen 4x kansen en de arts zei dat na die 4x 50% van de stellen zwanger is geworden.
Hoe snel ging het bij jullie?
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe iedereen er in staat en het ervaart/ervaren heeft.
Alvast bedankt in ieder geval!
Wij hebben een zoontje van 4 en zijn al vanaf dat hij 1,5 is bezig voor een 2e kindje.
We hebben al van alles geprobeerd, maar na 2 jaar zijn we maar eens naar de huisarts gestapt en die verwees ons direct door.
In de fertiliteitskliniek alle onderzoeken gehad en een laparoscopie omdat ik bij mijn zoontje een keizersnee heb gehad en de arts dacht dat ik veel verklevingen zou hebben.
Tijdens de operatie zijn er veel verklevingen weg gehaald en zag verder alles er goed uit.
Gisteren hebben we de evaluatie gehad van de operatie en daar komt nu uit dat we onverklaarbaar onvruchtbaar zijn.....
Hij heeft ons nu dus geadviseerd het traject iui te gaan starten en ik vind het allemaal nogal spannend.
Ik moet hormonen gaan spuiten en vind dat nogal een dingetje...hoe zijn jullie ervaringen daarin? Valt het mee en wen je er snel aan? Hadden jullie ook last van bijwerkingen? Zo ja, wat voor bijwerkingen?
We krijgen 4x kansen en de arts zei dat na die 4x 50% van de stellen zwanger is geworden.
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe iedereen er in staat en het ervaart/ervaren heeft.
Alvast bedankt in ieder geval!
woensdag 15 mei 2019 om 12:01
Goedemorgen,
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Chantal ben 33 bijna 34, heb een relatie met iemand die al 2 kindjes heeft. Bij mijn vorige relaties lukte het ook niet om zwanger te worden. En afgelopen jaar heb ik diverse onderzoeken gehad om te kijken waar het aan ligt. Mijn fertiliteitsarts heeft maandag mij laten weten dat het IUI behandeling gaat worden. Ik moet zelf menupor spuiten vanaf dag 3 en heb ook pregnyl meegekregen. Zou graag in contact willen komen met mensen die deze behandeling ook hebben gedaan of gaan doen. Want vind het best moeilijk dat ik dit te horen kreeg en ook best spannend.
Groetjes,
Chan
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Chantal ben 33 bijna 34, heb een relatie met iemand die al 2 kindjes heeft. Bij mijn vorige relaties lukte het ook niet om zwanger te worden. En afgelopen jaar heb ik diverse onderzoeken gehad om te kijken waar het aan ligt. Mijn fertiliteitsarts heeft maandag mij laten weten dat het IUI behandeling gaat worden. Ik moet zelf menupor spuiten vanaf dag 3 en heb ook pregnyl meegekregen. Zou graag in contact willen komen met mensen die deze behandeling ook hebben gedaan of gaan doen. Want vind het best moeilijk dat ik dit te horen kreeg en ook best spannend.
Groetjes,
Chan

woensdag 15 mei 2019 om 17:37
Balen zeg.JonathanStrange schreef: ↑15-05-2019 16:19Helaas ongesteld geworden! Ronde 3 in vanaf vrijdag
Welkom, Chan en MyMoedertje!
En inderdaad welkom dames
woensdag 15 mei 2019 om 19:11
MyMoedertje schreef: ↑15-05-2019 10:31Lieve mensen,
Alvast bedankt in ieder geval!![]()
Hoi mymoedertje,
Welkom!
Ik zit in ronde 3 van de iui behandeling. Ik had in de 1ste behandeling best moeite met de hormoon spuiten. Ik moet elke keer menopur spuiten. Normaal ben ik als de dood voor naalden. Dit was dus echt een dingetje voor mij. Bij mijn man is het zelfde verhaald dus k moest het hoe dan ook zelf doen. K vond het ook super spannend.
Heb je bij het intake gesprek niet geoefent met spuiten? Ik bewust wel en dat ging goed. Wennen doe je er nooit aan altans ik niet. Ik moest elke keer 6 tot 7 keer prikken. En ik had bewust geen rust maand genomen wegens het prikken. Dus ik kon de eerste en de 2de behandeling achterelkaar doen. Hierna had ik 1maand rust en dat vond ik wel heerlijk..
ik moet wel eerlijk zeggen dat de 3de keer ik wel meer last had dan de andere keren.. waarvan ik last had waren de prikplekken, soms een kleine bloeding en van de blauwe plekjes. Ik moest niet vaak naar het zh alleen voor de echo en de inseminatie zelf. Wij hebben in totaal 6 kansen.. waarvan nu 3 al gebruikt is..
Succes! Het komt vast goed!!
woensdag 15 mei 2019 om 20:57
Hoi Isha, bedankt voor je reactie!Isha02 schreef: ↑15-05-2019 19:11Hoi mymoedertje,
Welkom!
Ik zit in ronde 3 van de iui behandeling. Ik had in de 1ste behandeling best moeite met de hormoon spuiten. Ik moet elke keer menopur spuiten. Normaal ben ik als de dood voor naalden. Dit was dus echt een dingetje voor mij. Bij mijn man is het zelfde verhaald dus k moest het hoe dan ook zelf doen. K vond het ook super spannend.
Heb je bij het intake gesprek niet geoefent met spuiten? Ik bewust wel en dat ging goed. Wennen doe je er nooit aan altans ik niet. Ik moest elke keer 6 tot 7 keer prikken. En ik had bewust geen rust maand genomen wegens het prikken. Dus ik kon de eerste en de 2de behandeling achterelkaar doen. Hierna had ik 1maand rust en dat vond ik wel heerlijk..
ik moet wel eerlijk zeggen dat de 3de keer ik wel meer last had dan de andere keren.. waarvan ik last had waren de prikplekken, soms een kleine bloeding en van de blauwe plekjes. Ik moest niet vaak naar het zh alleen voor de echo en de inseminatie zelf. Wij hebben in totaal 6 kansen.. waarvan nu 3 al gebruikt is..
Succes! Het komt vast goed!!
We hebben gisteren pas het evaluatie gesprek van de operatie gehad en hoe nu verder.
Gezien ik net mijn menstruatie heb gehad moet ik wachten op de volgende voordat ik kan starten.
Dan wordt mij uitgelegd hoe ik moet spuiten enzo. Vandaar.
Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren.....kijk er nog niet echt naar uit, maar alles voor het goede doel he
woensdag 15 mei 2019 om 22:04
Komt het volgende jullie misschien bekend voor?
Ik ben net begonnen met gonal f en zit nu in cyclusdag 9 sinds vanmiddag heb ik een vreemd soort kramp aan de rechterkant. Het doet een beetje denken aan wat ik vermoed dat het ovulatiepijn is (hier heb ik doorgaans niet echt last van). Nu heb ik een ovulatietest gedaan en die was negatief. Het leek mij ook wel te vroeg ervoor, maar met gonal f heb ik geen idee hoe mijn lichaam reageert. Net had ik bij het afvegen licht roze bloed gezien. Ik heb echt geen idee wat dat kan zijn.
Ik ben net begonnen met gonal f en zit nu in cyclusdag 9 sinds vanmiddag heb ik een vreemd soort kramp aan de rechterkant. Het doet een beetje denken aan wat ik vermoed dat het ovulatiepijn is (hier heb ik doorgaans niet echt last van). Nu heb ik een ovulatietest gedaan en die was negatief. Het leek mij ook wel te vroeg ervoor, maar met gonal f heb ik geen idee hoe mijn lichaam reageert. Net had ik bij het afvegen licht roze bloed gezien. Ik heb echt geen idee wat dat kan zijn.

woensdag 15 mei 2019 om 22:13
@pp07 Town ik nog clomid gebruikte had ik ook dat soort pijn. Kwam volgens de fertiliteit afdeling door de hormonen die je eierstokken extra gevoelig kunnen maken.
Ik reageerde sowieso niet zo lekker op clomid qua bijwerkingen. Met gonal f gaat het bij mij beter, maar iedereen is natuurlijk anders.
Licht bloedverlies heb ik alleen soms rond mijn ovulatie
Ik zou graag van jullie dames willen weten wat ik als nod zal aanhouden.
Dinsdag dertig april ovitrelle gespoten en die woensdag op donderdagnacht/ochtend licht bloedverlies gehad
Ik reageerde sowieso niet zo lekker op clomid qua bijwerkingen. Met gonal f gaat het bij mij beter, maar iedereen is natuurlijk anders.
Licht bloedverlies heb ik alleen soms rond mijn ovulatie
Ik zou graag van jullie dames willen weten wat ik als nod zal aanhouden.
Dinsdag dertig april ovitrelle gespoten en die woensdag op donderdagnacht/ochtend licht bloedverlies gehad