Afscheidscadeau
woensdag 15 mei 2019 om 11:12
Hoi!
Over een maand moet ik (helaas) mijn huidige werkplek verlaten. Ik werk bij een super leuk accessoirewinkeltje maar deze is helaas verkocht. Nu heb ik een hele goeie band met mijn baas en wil ik haar iets leuks geven als herinnering aan onze samenwerking. Alleen zou ik niet weten wat...
Ze houdt van bloemen, kunst en lekker eten. Uiteten gaan we al geregeld, dus dat is niet echt speciaal meer. Ook wil ik graag een blijvend iets, een voorwerp oid.
Ik heb een aantal leuke foto’s van ons, misschien daar iets mee?
Budget is €100, hebben jullie ideeën
Over een maand moet ik (helaas) mijn huidige werkplek verlaten. Ik werk bij een super leuk accessoirewinkeltje maar deze is helaas verkocht. Nu heb ik een hele goeie band met mijn baas en wil ik haar iets leuks geven als herinnering aan onze samenwerking. Alleen zou ik niet weten wat...
Ze houdt van bloemen, kunst en lekker eten. Uiteten gaan we al geregeld, dus dat is niet echt speciaal meer. Ook wil ik graag een blijvend iets, een voorwerp oid.
Ik heb een aantal leuke foto’s van ons, misschien daar iets mee?
Budget is €100, hebben jullie ideeën
woensdag 15 mei 2019 om 11:14
€ 100 voor een afscheidscadeau? 
Ik geef eigenlijk nooit zulke grote cadeaus. Heb je daar zoveel verdiend?
Ik zou een leuke bos bloemen geven, misschien een mooie vaas erbij, zodat die blijvend is.
(vind het verder logischer dat zij jou een afscheidscadeau geeft, maar dat is een ander verhaal)
Ik zou een leuke bos bloemen geven, misschien een mooie vaas erbij, zodat die blijvend is.
(vind het verder logischer dat zij jou een afscheidscadeau geeft, maar dat is een ander verhaal)
Later is nu
woensdag 15 mei 2019 om 11:17
Dit. 100 euro is echt heel veel, dat zamelen wij misschien met de hele afdeling in (50 man) als er iemand weg gaat.Dreamer schreef: ↑15-05-2019 11:14€ 100 voor een afscheidscadeau?
woensdag 15 mei 2019 om 11:21
Ik zou ook voor iets kleins gaan. De laatste keer dat ik ergens wegging heb ik mijn 'kamergenoten' bijvoorbeeld een reep chocolade en een doosje met hun favoriete smaakje thee gegeven (waarvan ik wist dat ze die altijd dronken op het werk) en ik heb ook wel eens de mensen van mijn afdeling een plant gegeven, met daaraan een kaartje met de symbolische betekenis van die plant (uitgezocht op de karaktereigenschappen van de betreffende collega).
woensdag 15 mei 2019 om 11:34
Wie zegt dat de zaak failliet is?redbulletje schreef: ↑15-05-2019 11:24Jij verliest je baan door haar faillissement en dan ga je haar een serieus kado geven?
Toen mijn werkgever failliet ging mochten wij juist dingen meenemen.
woensdag 15 mei 2019 om 11:40
Okee, maar feit blijft dat door een actie van haar baas, TO nu op straat komt te staan. Dan vind ik de baas een kado geven niet passend.
woensdag 15 mei 2019 om 11:41
woensdag 15 mei 2019 om 12:03
Oke een te groot bedrag dus....
We zijn ondertussen maar met z’n tweeën en werken al 6 jaar samen. Ze heeft ook al veel (prive) voor mij gedaan, het voelt als een vriendin, vandaar dat ik haar wel iets wil geven..
Bloemen staat het hele huis altijd al mee vol, dat dus liever niet.
Misschien lekkere chocolade kan idd!
We zijn ondertussen maar met z’n tweeën en werken al 6 jaar samen. Ze heeft ook al veel (prive) voor mij gedaan, het voelt als een vriendin, vandaar dat ik haar wel iets wil geven..
elegantic wijzigde dit bericht op 15-05-2019 12:04
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
12.54% gewijzigd
woensdag 15 mei 2019 om 12:08
Ze vroeg toch niet wat wij vonden van 100 euro of van een kado geven aan baas, door wie zij haar werk verloor. Ze vroeg enkel wat voor 100 euro een leuk en blijvend kado was!
woensdag 15 mei 2019 om 12:10
Maar als ze een vriendin voor je is waarom dan een afscheidscadeau? Dan kun je toch contact houden?Elegantic schreef: ↑15-05-2019 12:03Oke een te groot bedrag dus....![]()
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
woensdag 15 mei 2019 om 12:15
wellicht moet bazin /vriendin de winkel wel verkopen ivm gezondheidsredenen .. ?redbulletje schreef: ↑15-05-2019 11:40Okee, maar feit blijft dat door een actie van haar baas, TO nu op straat komt te staan. Dan vind ik de baas een kado geven niet passend.
En ze zal haar wellicht wel als vriendin blijven zien maar dan nog is dit toch afsluiting van een bepaald tijdperk?
woensdag 15 mei 2019 om 12:23
Ja inderdaad..
We zullen zeker nog contact houden, maar ik wil graag nog iets geven.
Dat bedrag is ook wel hoog, maar dat vind ik het dus waard
woensdag 15 mei 2019 om 12:30
Sorry, maar ik vind het dan wel bijzonder dat je 100 euro uit wilt trekken voor een cadeau maar geen idee hebt wat je haar wilt geven. Ik zou gaan bedenken wat wil ik haar geven en zien of ik het voor een redelijke prijs kan krijgen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
woensdag 15 mei 2019 om 13:10
Die 100 is een richtlijn he, zodat jullie ook een beetje weten wat eventueel zou kunnen.
Zelf bedenken doe ik, vanzelfsprekend, ook. Maar vaak hebben anderen hele goeie ideeën die ik zelf nog niet had bedacht.