Schoonzus sluit me uit

17-05-2019 15:26 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Graag wil ik even mn hartje luchten en jullie mening vragen, misschien hebben jullie wel een andere kijk hierop.

ik ben een meisje en heb momenteel 2,5 jaar wat met mn vriend, ondertussen zijn we ook verloofd. Wat ik fantastisch vind!
Nu zit ik met het volgende;

Met de ouders van mijn vriend heb ik een fijne band, we appen elkaar regelmatig, kortom we houden contact met elkaar.
Met zijn zus heb ik het iets moeilijker, namelijk als volgt :

Vanaf het moment dat mn vriend aankondigde dat hij een relatie had met mij was zijn zus heel erg tegen onze relatie. Ze vond me geen geschikt persoon, ''ik wil haar niet als schoonzus, kan je niet iemand anders vinden, ik wil haar niet etc, ...' Mn vriend had hierdoor enorm conflict met zn zus omdat hij het niet pikte dat ze op die manier over mij sprak. Zij oordeelde over mij terwijl ze me helemaal niet kende. Enkele dagen later deed ze alsof dat conflict en de discussie nooit heeft plaatsgevonden en vond ze het 'helemaal oké'.

Nu enkele jaren verder appen we elkaar heel weinig, we zien elkaar daadwerkelijk NOOIT terwijl ze heel dicht bij me woont.
Ik probeer mijn best te doen om haar af en toe eens een berichtje te sturen met de vraag of alles goed gaat etc.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik geen contact zoek met haar, zij mij ook nooit zal contacteren om wat leuks te gaan doen (wat we trouwens nog nooit hebben gedaan). Ook vraagt ze nooit eens hoe het met me gaat, men werk, ... Ze lijkt heel ongeïnteresseerd.

Ik voel me enorm naar. Ik heb geen ouders meer, noch broers of zussen. Dus had ik het fijn gevonden dat ik een goede band met mn schoonzus zou kunnen hebben. Ik doe echt men best, maar de interesse komt naar mijn gevoel gewoonweg niet langs twee kanten.
Ze nodigt bijvoorbeeld haar ouders en der broer uit voor de verjaardag van der dochter te vieren, maar mij nodigt ze helemaal niet uit. Men vriend gaat dus lekker naar het feestje, terwijl ik thuis zit.

Ik voel me enorm buitengesloten en ook heel erg slecht hierover, gewoonweg verdrietig. Ik heb haar nooit wat gedaan, ze kent me nauwelijks.

Ik heb het er al over gehad met mn vriend, hij begrijpt mij maar meer zegt hij er ook niet over. Wel wil hij zijn zus over haar gedrag aanspreken.
ik voel me oprecht ellendig, ik heb soms conflict met mn vriend puur door deze situatie.

Ik heb gewoonweg het gevoel dat ze mij helemaal niet wil in de familie en ze mij accepteert omdat ze geen andere keuze heeft en geen conflict wil met der broer. Ze zal naar mijn gevoel lief zijn en me uitnodigen als het echt moet, maar verder interesseert het haar helemaal niks wie ik ben of wat ik doe in het leven.

Wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen, maar ik voel me er zo verdrietig over...

Veel liefs en ik wens jullie nog een fijne dag!

xoxo cutelove
2019 schreef:
17-05-2019 15:46
Misschien verwacht je te veel van familiesfeer aangezien je zelf geen ouders broers of zussen hebt?
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Dat denk ik ook.
Maar het is echt zeldzaam dat schoonzussen ook vriendinnen worden. Meestal zijn het "gewoon" schoonzussen en dat is helemaal prima.
cutelove schreef:
17-05-2019 15:43
Ze nodigt me expliciet niet uit nee. In hun familie is het niet zo een gewoonte dat iedereen zomaar meekomt, enkel wanneer je effectief gevraagd wordt...
Hoe bedoel je, in hun familie? Zijn er nog meer broers/zussen dan?
Je vriend kan je toch gewoon mee naar die verjaardag nemen?

En natuurlijk gaat het nergens over om tegen je broer te zeggen dat hij maar een andere vriendin moet zoeken. Maar jij verwacht teveel als je denkt dat je vriendinnen met haar zou moeten worden. Misschien heeft zij daar gewoon geen behoefte aan?
Ik zou het contact beperkt houden tot de momenten dat je elkaar bij familie ziet.
En je vriend vind ik ook raar, je gaat gewoon samen, klaar. Uitnodiging of niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
lekker gezellige schoonfamilie trouwens, vreemde gewoonte dat partner alleen maar mee mag komen als het expliciet benoemd wordt. Gastvrij klinkt t sowieso niet, vreemd dat ze dat blijkbaar normaal vinden
cutelove schreef:
17-05-2019 15:48
ik ga gewoonweg nooit mee. Men vriend stelt ook nooit zelf voor 'kom met me mee'.. Dus waarom zou ik mezelf dan opdringen denk ik zo.
Ze vraagt ook niet naar me, dus ...
Sorry maar dan vind ik het probleem echt bij jou en je vriend liggen hoor. Hoezo ga jij niet gewoon mee? Toen mijn broer net een relatie had, nodigde ik hem gewoon uit en was in de veronderstelling dat hij zijn vriendin gewoon mee nam (wat hij ook deed). Tegenwoordig heb ik meer contact met haar dan met mijn broer, dus nodig ik haar uit en ga er vanuit dat mijn broer en de kinderen mee komen.

Ik zou het, als schoonzus zijnde, ook echt zien als desinteresse van jouw kant, en dan dus weinig behoefte hebben aan appjes en je al helemaal niet vragen om iets leuks te gaan doen.
tiswa wijzigde dit bericht op 17-05-2019 15:54
1.16% gewijzigd
cutelove schreef:
ik ga gewoonweg nooit mee. Men vriend stelt ook nooit zelf voor 'kom met me mee'.. Dus waarom zou ik mezelf dan opdringen denk ik zo.
Ze vraagt ook niet naar me, dus ...
Wat mij betreft ligt het probleem deels bij je vriend.

Hoe oud zijn jullie? Je klinkt erg jong.
cutelove schreef:
17-05-2019 15:26

Ik heb het er al over gehad met mn vriend, hij begrijpt mij maar meer zegt hij er ook niet over. Wel wil hij zijn zus over haar gedrag aanspreken.
ik voel me oprecht ellendig, ik heb soms conflict met mn vriend puur door deze situatie.

Begrijp dat het een vervelende situatie is en dat je ermee zit.

Dat had hij al veel eerder kunnen moeten doen. Beetje vreemd dat hij dat na 2,5 jaar nog moet doen. Dat is wel erg laat.

Maar zegt zij ronduit tegen je vriend 'Jij bent welkom, maar cutelove is niet welkom of je vriend is welkom, als je cutelove maar thuislaat o.d.'? Dat vind ik toch iets anders dan dat iets binnen een familie niet vanzelfsprekend is.
Tiswa schreef:
17-05-2019 15:53
Sorry maar dan vind ik het probleem echt bij jou en je vriend liggen hoor. Hoezo ga jij niet gewoon mee? Toen mijn broer net een relatie had, nodigde ik hem gewoon uit en was in de veronderstelling dat hij zijn vriendin gewoon mee nam (wat hij ook deed). Tegenwoordig heb ik meer contact met haar dan met mijn broer, dus nodig ik haar uit en ga er vanuit dat mijn broer en de kinderen mee komen.

Ik zou het, als schoonzus zijnde, ook echt zien als desinteresse van jouw kant, en dan dus weinig behoefte hebben aan appjes en je al helemaal niet vragen om iets leuks te gaan doen.
Voor de duidelijkheid : wij wonen nog niet samen!
Waarom zou ik meegaan als ze enkel der broer belt? Geloof me of niet, ze verwacht echt niet dat ik meekom hoor, anders zou ze me zelf aanspreken.
Vind niet dat het aan mij ligt, ik doe echt wel men best om af te spreken en te vragen hoe het gaat. Maar aan het andere kamp is het stil.
cutelove schreef:
Dus waarom zou ik mezelf dan opdringen denk ik zo.
Omdat je nu verdrietig buitengesloten zit te zijn. Dat lijkt me geen goede zaak. Ik zou gewoon tegen je vriend zeggen dat je mee gaat. Laat hem dat maar regelen. Maar bedenk wel, als je schoonzus gewoon niet zo veel met je op heeft verandert dat niet omdat je daar zit. Het kan wel zijn dat ze meer aan je gaat wennen.

Je hebt volgens mij niet zoveel te verliezen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Rosalind schreef:
17-05-2019 15:53
Wat mij betreft ligt het probleem deels bij je vriend.

Hoe oud zijn jullie? Je klinkt erg jong.
Misschien moet hij zn zus inderdaad eens aanspreken ja.
Ik ben 28.
cutelove schreef:
17-05-2019 15:58
Ik ben 28.
Nee, ik bedoelde juist dat je vriend jou gewoon mee naar die verjaardag moet nemen. Juist zonder discussies.
cutelove schreef:
17-05-2019 15:57
Waarom zou ik meegaan als ze enkel der broer belt? Geloof me of niet, ze verwacht echt niet dat ik meekom hoor, anders zou ze me zelf aanspreken.
Vind niet dat het aan mij ligt, ik doe echt wel men best om af te spreken en te vragen hoe het gaat. Maar aan het andere kamp is het stil.

Waarom zou ze jou moeten aanspreken? Ik lees echt bij iedereen hetzelfde hierover. Dus aan wie ligt het dan?

Hoe oud ben je trouwens? Want je klinkt nog erg jong.
cutelove schreef:

Zonde van je tijd en moeite als je al over andere kamp begint.
cutelove schreef:
Waarom je zou meegaan? Omdat jij bij hem hoort. Het is dus vanzelfsprekend dat je met hem naar zo´n verjaardag gaat.

Vriendinnen worden met je schoonzus is echter niet vanzelfsprekend.
cutelove schreef:
Mijn broer woonde ook niet meteen samen. Mijn man en ik ook niet. Maar vanaf het moment dat de relaties begonnen was het bij ons gewoon vanzelfsprekend dat de partner mee komt naar de verjaardag.
Als mijn broer haar de eerste keer niet mee had genomen, had ik hem waarschijnlijk wel gevraagd waar ze was, maar ik zou een jaar later dan echt niet eerst hem uitnodigen en daarna haar ook nog. Ik zou er weer vanuit gaan dat ze gewoon mee komt.

Jouw vriend had je gewoon mee moeten nemen, maar ik begrijp ook niet dat jij na al die tijd zelf niet voorstelt om gewoon mee te gaan.
cutelove schreef:

Maak hieruit op dat ze dus niet expliciet heeft gezegd dat alleen je vriend mag komen en jij niet. Misschien vraagt zij zich wel af waarom je nooit meekomt als ze je broer uitnodigt? Als ik familie uitnodig, ga ik echt niet apart hun man/vrouw ook nog eens uitnodigen.
cutelove schreef:

Bij de meeste werkt dat dus niet zo, die gaan er automatisch vanuit dat aanhang meekomt en niet expliciet moet worden uitgenodigd. Ook als er niet wordt samengewoond. Het komt op mij over alsof jij persoonlijk wil worden uitgenodigd, anders kom je niet.

Je vriend kan zijn zus erop aanspreken waar om jij niet wordt uitgenodigd. Nog beter, hij neemt je gewoon mee. En jij gaat gewoon mee, en bent gewoon vriendelijk en geïnteresseerd.
Nou wat zijn sommige mensen weer lekker vriendelijk!

Meid, trek het je niet aan, je hebt jezelf niks te verwijten hoor. Als jij moeite hebt gedaan en het komt niet van twee kanten dan is het beter om dit te accepteren.

Je hebt tenslotte een relatie met je partner en niet met je schoonzus.

Ga lekker dingen doen met je vriendinnen, een schoonzus heb je niet persee nodig!
cutelove schreef:
17-05-2019 15:58
Ik ben 28.
nee je moet hem aanspreken dat ie je gewoon mee moet nemen
Pinda-Kaas schreef:
17-05-2019 16:06
nee je moet hem aanspreken dat ie je gewoon mee moet nemen

Inderdaad. Zeker als verloofde hoor je erbij. Voortaan ga je dus gewoon mee.
xoxo89 schreef:
17-05-2019 16:04

huh? iedereen is het in dit topic min of meer met elkaar eens, ook jij zegt hetzelfde als de rest..ik zie weinig onvriendelijks gebeuren
En waarom noem je jezelf 'meisje' als je 28 jaar oud bent?
Dus steek eerst maar eens je hand in eigen boezem.
ik geef mn bek ook maar een douw
xoxo89 schreef:
17-05-2019 16:04

Meid, trek het je niet aan, je hebt jezelf niks te verwijten hoor. Als jij moeite hebt gedaan en het komt niet van twee kanten dan is het beter om dit te accepteren.

Je hebt tenslotte een relatie met je partner en niet met je schoonzus.

Ga lekker dingen doen met je vriendinnen, een schoonzus heb je niet persee nodig!
Volgens mij zijn er normale reacties gegeven hoor.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 17-05-2019 16:12
0.00% gewijzigd
    LAgirl82 schreef:
    17-05-2019 16:09
    En waarom noem je jezelf 'meisje' als je 28 jaar oud bent?
    Op zich wel een geinige opmerking van iemand van 36/37 die zichzelf ook nog girl noemt :rofl:

Tijd voor een nick change LAwoman82! ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven