Siemens met i-dos
zaterdag 18 mei 2019 om 21:17
zaterdag 18 mei 2019 om 21:47
zaterdag 18 mei 2019 om 23:02
Wij hebben ook een bosch met i-dos en het is echt ideaal. Zelfs mijn vriend kan nu de was doen
Ik heb standaard wasmiddel voor de gekleurde was in het doseer systeem zitten. Wil je ander wasmiddel gebruiken dan kun je heel eenvoudig (met slechts 2x drukken) het doseersysteem uitzetten en in het lege vakje wasmiddel toevoegen of een bolletje toevoegen in de trommel.
Ik heb standaard wasmiddel voor de gekleurde was in het doseer systeem zitten. Wil je ander wasmiddel gebruiken dan kun je heel eenvoudig (met slechts 2x drukken) het doseersysteem uitzetten en in het lege vakje wasmiddel toevoegen of een bolletje toevoegen in de trommel.
zaterdag 18 mei 2019 om 23:46
Ik heb een Bosch iDos, je kunt inderdaad apart wit, kleur en zwart doseren maar dan moet je de iDos wel uitzetten geloof ik. Ik weet het niet precies, ik gebruik iDos altijd en gebruik gewoon hetzelfde wasmiddel voor alles. Er past een hele fles in, dus een kwestie van af en toe even opnieuw vullen en je hebt er geen omkijken naar. Als je was heel vies is, kan je hem een "streepje" meer doen, dan gebruikt hij wat meer wasmiddel.
zondag 19 mei 2019 om 00:28
Wij hebben een Siemens I dos. Gebruiken die niet meer. Want de pmpjes zijn al een keer vast gelopen met sludge van de vloeibare wasmiddel.
Mocht je die wel willen gebruiken dan voor vullen even spoelen met water.
Wij gebruiken nu voor elke wasbeurt gewoon een tablet. Was een dure reparatie.
Wij gebruiken nu voor elke wasbeurt gewoon een tablet. Was een dure reparatie.
fietsen varen vrouwelijk doen
zondag 19 mei 2019 om 01:27
Bedankt voor de tip!zeefietser1 schreef: ↑19-05-2019 00:28Wij hebben een Siemens I dos. Gebruiken die niet meer. Want de pmpjes zijn al een keer vast gelopen met sludge van de vloeibare wasmiddel.
Alles komt goed
zondag 19 mei 2019 om 05:38
zondag 19 mei 2019 om 08:39
Hmm, ik heb anders al jaren een Miele met doseersysteem, niks mis met de sensoren. Je moet natuurlijk wel regelmatig de reinigingsinstructies opvolgen. Ik ken het systeem van Siemens/Bosch niet, maar dat van Miele is echt ideaal (er zijn twee soorten wasmiddel mogelijk, ik heb kleurwasmiddel hoofdwas en fijnwasmiddel). Die enkele keer dat ik bv. een wolwasmiddel gebruik, gaat er een bolletje in de trommel.
zondag 19 mei 2019 om 10:10
Lijkt mij voor de hand liggend dat dit meer onderhoud nodig heeft,pompje sensoren etc met eventueel defect op de loer.
Ook is dit soort systemen veel duurder qua wassen en ook Miele is niet foutloos.
Zie hier:
http://www.wasmachinepagina.nl/wasmidde ... sch-i-dos/
Ook is dit soort systemen veel duurder qua wassen en ook Miele is niet foutloos.
Zie hier:
http://www.wasmachinepagina.nl/wasmidde ... sch-i-dos/
maandag 30 december 2019 om 10:38
maandag 30 december 2019 om 10:43
Bij onze Bosch i-Dos kan dat wel gewoon. Het zijn twee aparte compartimenten waar het in zit, die elk met hun eigen systeem in te stellen zijn. Bij ons kun je zowel het wasmiddel als de wasverzachter op vier hoeveelheden instellen (van niets tot veel).Kriek11 schreef: ↑30-12-2019 10:38Ik heb gisteren ook een Siemens met i-dos ontvangen, en heb een vraagje. Wanneer ik het i-dos systeem uit zet, 'pakt' de machine dan wel wasverzachter uit het desbetreffende bakje? (Want dit hoort eigenlijk bij het i-dos systeem). En zo niet, waar moet ik dan mijn wasverzachter laten?