Heeft het nog wel zin (daten)
zondag 19 mei 2019 om 15:56
Ik ben de afgelopen 10 jaar al zeker 6 keer gedumpt. Het heeft me enorm onzeker gemaakt, wat zich ook weer uit in een nieuwe relatie. Ik ben bang om iets verkeerds te doen of te zeggen, tegelijkertijd ben ik ook claimerig (zie mijn vriendjes het liefst op vaste dagen/weekend, vertrouw ze eigenlijk niet in een omgeving met veel andere vrouwen). Het is echt een vicieuze cirkel geworden. Ik lees hier zoveel topics over vreemdgaan, mannen die lang op reis gaan, knappe collega's, en besef dat ik in elke hoek wel gevaren zie voor een relatie. Uiteindelijk is dat ook weer de reden dat ik gedumpt word, want dat benauwt mannen.
Hoe zorg ik er voor dat ik er relaxt insta? Heb sinds vandaag weer Tinder,maar durf bijna niet meer emotioneel in iemand te investeren.
Hoe zorg ik er voor dat ik er relaxt insta? Heb sinds vandaag weer Tinder,maar durf bijna niet meer emotioneel in iemand te investeren.
zondag 19 mei 2019 om 16:56
Tips?viva-amber schreef: ↑19-05-2019 16:53Ik zou wel iets gaan doen aan die chronische onzekerheid want je maakt het jezelf en anderen niet makkelijk in relaties. En dat oefenen heeft ook al 6x opgeleverd dat het vooral erger wordt. Een ander kan dat zware gat niet opvullen.
zondag 19 mei 2019 om 16:57
Nou ja, wanneer je er niets aan wil doen, behalve dat de wereld even voor jou moet veranderen, dan kunnen we wel stoppen met advies geven.
Op alles komt toch een...ja maar. Wanneer je ook zo in relaties staat dan snap ik wel waarom ze ermee stoppen.
Ik heb je geloepd en volgens mij heb je niet alleen een hekel aan jezelf maar ook aan mannen/jongens. Wanneer zij gedrag vertonen wat jij niet leuk vindt dan benoem je in je reacties hier niet het gedrag maar gaat het op de man tot schelden aan toe (dan gaat die eikel maar terug naar die sloerie) en dan heb je niet eens over je eigen situatie. Volgens mij zit het allemaal veel dieper. Misschien kwam uit gebroken gezin, ging je vader vreemd...weet ik veel en ben jij ergens een patroon aan het herhalen met allerlei mannen die ineens in hufters veranderen (jouw eigen woorden). Zolang je niet bereidt bent om naar jezelf te kijken zal niemand je hiermee kunnen helpen. Jij bent de gemene deler in die relaties. Jij kiest de mannen met hufterkwaliteiten zelf uit. Waarom?
Op alles komt toch een...ja maar. Wanneer je ook zo in relaties staat dan snap ik wel waarom ze ermee stoppen.
Ik heb je geloepd en volgens mij heb je niet alleen een hekel aan jezelf maar ook aan mannen/jongens. Wanneer zij gedrag vertonen wat jij niet leuk vindt dan benoem je in je reacties hier niet het gedrag maar gaat het op de man tot schelden aan toe (dan gaat die eikel maar terug naar die sloerie) en dan heb je niet eens over je eigen situatie. Volgens mij zit het allemaal veel dieper. Misschien kwam uit gebroken gezin, ging je vader vreemd...weet ik veel en ben jij ergens een patroon aan het herhalen met allerlei mannen die ineens in hufters veranderen (jouw eigen woorden). Zolang je niet bereidt bent om naar jezelf te kijken zal niemand je hiermee kunnen helpen. Jij bent de gemene deler in die relaties. Jij kiest de mannen met hufterkwaliteiten zelf uit. Waarom?
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-05-2019 17:06
60.69% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 19 mei 2019 om 16:58
Ik had laatst Tinder op vrouwen gezet. De helft leek wel model,met een spannend kleurrijk leven. Ik ben vrij introvert, zit liever thuis met een boek,maar mannen lijken alleen op vrouwen te vallen die elke maandeen verre reis maken als ik dat zo zie. Ik wil helemaal geen influencerleven. Ben blij in mijn kleine koninkrijkje met mijn huisdier op schoot.Miss-Pippilotta schreef: ↑19-05-2019 16:47Hmmm...... hoeveel mensen zijn er nu echt geweldig en speciaal?
De meeste mensen zijn gewoon en gemiddeld. En die hebben toch allemaal hun mooie eigenschappen en karaktertrekken.
En uiterlijk zegt ook niks; kun je wel een hele mooie vrouw zien lopen... knap, slank.
Maar dat zegt nog niks over haar karakter.
Niet zo negatief over jezelf.... dan trek je vast ook niet de juiste mannen aan.
zondag 19 mei 2019 om 16:59
Ik zeg toch dat ik therapie ga zoeken? Die dingen hebben wel een wachttijd he...viva-amber schreef: ↑19-05-2019 16:57Nou ja, wanneer je er niets aan wil doen, behalve dat de wereld even voor jou moet veranderen, dan kunnen we wel stoppen met advies geven.
zondag 19 mei 2019 om 16:59
Ik denk echt dat het belangrijk is om standaarden te stellen voor jezelf. Juist bij het vinden van een relatie is het belangrijk om bepaalde eisen te stellen aan hoe iemand met jou omgaat. En als je tijdens de datefase, of daarna, merkt dat er door iemand over voor jou gezonde grenzen heengaat, kap je het af.
Maar daarvoor moet je wel durven geloven/hebben ervaren dat je het zonder relatie ook prima redt. Misschien moet je er wat tijd voor uittrekken om even een tijdje date/relatieloos door het leven te gaan? Eerst echt ontdekken wat voor jou werkt/wat voor jou belangrijk is in een relatie en wat gebieden zijn waarop je geen compromissen wil sluiten?
Verder; maak het niet te persoonlijk. Het is belangrijk om je eigen patronen te erkennen en herkennen, absoluut. Maar liefde vinden is ook voor een groot gedeelte geluk hebben. Ik vind mijzelf niet minder empathisch/leuk/reflectief omdat ik geen relatie heb ofzo.
Maar daarvoor moet je wel durven geloven/hebben ervaren dat je het zonder relatie ook prima redt. Misschien moet je er wat tijd voor uittrekken om even een tijdje date/relatieloos door het leven te gaan? Eerst echt ontdekken wat voor jou werkt/wat voor jou belangrijk is in een relatie en wat gebieden zijn waarop je geen compromissen wil sluiten?
Verder; maak het niet te persoonlijk. Het is belangrijk om je eigen patronen te erkennen en herkennen, absoluut. Maar liefde vinden is ook voor een groot gedeelte geluk hebben. Ik vind mijzelf niet minder empathisch/leuk/reflectief omdat ik geen relatie heb ofzo.
zondag 19 mei 2019 om 17:01
Dank voor je reactie.Vecernice schreef: ↑19-05-2019 16:49Ik zie denk ik niet goed wie stabiel is. Ze komen in het begin allemaal over alsof ze het gemaakt hebben; leuke baan, vrienden, familie. En toch...
Wat mij erg pijn heeft gedaan was een ex die vreemdging, over mij roddelde en mij een keer een klap verkocht heeft. Hij is nu getrouwd met een model na een wervelwind romance, ze hebben een kind en hij stuurt hij elke dag bloemen. Dat geeft mij nog steeds een rotgevoel,als ik mooier/leuker was geweest, dan...
Ik begrijp je gevoel wel.
Het lijkt alleen helemaal geen leuke man. Dat iemand vreemdgaat en agressief is, dat komt niet door jou.
En je kijkt heel erg naar de buitenkant; het zegt niks dat hij haar elke dag bloemen stuurt.
Probeer aan jezelf te gaan werken, want ik denk echt dat je nu inderdaad ook de verkeerde mannen aantrekt.
En dat boek (en gesprekken bij een psycholoog) zijn inderdaad goede tips.
zondag 19 mei 2019 om 17:03
Een 6 voor je scriptie laag? Dus? Hebben de mensen die daar over klagen zelf ooit wel is iets gedaan? Iets geschreven? Of echter louter 10-en gehaald? Kijk lieverd kritiek leveren vanaf de zijlijn is ongelofelijk makkelijk, moeilijker is het spel zelf spelenVecernice schreef: ↑19-05-2019 16:55Ik kan dat zeker doorkijken, maar het is zo'n dooddoener ergens. Hou van jezelf! Dat is moeilijk als je eindelijk ergens blij over bent,maar dan toch kritiek krijgt. Toen ik 10 kg afviel (weeg nu 78 kg) kreeg ik alsnog de kritiek van een ex dat ik te dik was. Ik had net mijn eerste master gehaald, en thuis hoorde ik dat een 6 voor scriptie wel erg laag was. Enz.
Blijf lekker vallen en je komt er vanzelf wel.
Klinkt wellicht makkelijk, is het niet; maar vind je jezelf dan niet leuk, schrijf is doelen op. En ga er naartoe werken.
Liefst kleine doelen, want dat motiveert over het algemeen!:)
zondag 19 mei 2019 om 17:04
Maar ook dat is alleen maar de buitenkant..... het zegt niks. Driekwart van die vrouwen heeft waarschijnlijk niet eens zo’n interessant leven. De helft is nep.Vecernice schreef: ↑19-05-2019 16:58Ik had laatst Tinder op vrouwen gezet. De helft leek wel model,met een spannend kleurrijk leven. Ik ben vrij introvert, zit liever thuis met een boek,maar mannen lijken alleen op vrouwen te vallen die elke maandeen verre reis maken als ik dat zo zie. Ik wil helemaal geen influencerleven. Ben blij in mijn kleine koninkrijkje met mijn huisdier op schoot.
En er zijn waarschijnlijk genoeg mannen die ook gewoon huisje-boompje-beestje willen. Misschien zitten die niet op Tinder.
Je bent goed en leuk zoals je bent hoor!
Particulier niet. Ik mijn therapie ook zelf betaald. Kon meteen terecht. Gestalt therapie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 19 mei 2019 om 17:05
Ik ben nu een jaar single. Ook geen seks, ik doe niet aan kortstondige flings. Dus ik heb in dat jaar veel nagedacht maar ben alleen onzekerder geworden.
In het begin zijn ze altijd hoffelijk, vrijgevig, ik krijg het gevoel alsof ik god's gift to men ben. Ik ben ook altijd zwaar verliefd. Na een tijdje draaien ze om als een blad aan een boom en probeer ik alles om dat gevoel van eerst terug te krijgen. Zelfs toen hij mij sloeg bleef ik nog een week, totdat hij riep dat ik achterlijk was en hij me haatte, waarom kwam ik weer terug?
In het begin zijn ze altijd hoffelijk, vrijgevig, ik krijg het gevoel alsof ik god's gift to men ben. Ik ben ook altijd zwaar verliefd. Na een tijdje draaien ze om als een blad aan een boom en probeer ik alles om dat gevoel van eerst terug te krijgen. Zelfs toen hij mij sloeg bleef ik nog een week, totdat hij riep dat ik achterlijk was en hij me haatte, waarom kwam ik weer terug?
zondag 19 mei 2019 om 17:06
Lief van je.Santaaa schreef: ↑19-05-2019 17:03Een 6 voor je scriptie laag? Dus? Hebben de mensen die daar over klagen zelf ooit wel is iets gedaan? Iets geschreven? Of echter louter 10-en gehaald? Kijk lieverd kritiek leveren vanaf de zijlijn is ongelofelijk makkelijk, moeilijker is het spel zelf spelen![]()
Blijf lekker vallen en je komt er vanzelf wel.
Klinkt wellicht makkelijk, is het niet; maar vind je jezelf dan niet leuk, schrijf is doelen op. En ga er naartoe werken.
Liefst kleine doelen, want dat motiveert over het algemeen!:)
Ik dwing mezelf nu te sporten, en te solliciteren. Dat zijn mijn doelen elke dag.
zondag 19 mei 2019 om 17:07
Geen idee of dit bij jou zo is hoor, maar dit heb ik de afgelopen jaren over mijzelf en daten geleerd; ik wilde ook altijd vlinders/echte verliefdheid voelen. Op zich niks mis mee zou je denken. Ik kwam er alleen achter dat het type man waarvan ik dacht dat ik er verliefd op was, juist een bepaalde onzekerheid bij mij wist te triggeren. En elke keer als hij dan wel een berichtje stuurde leefde ik op; dat nam weer eventjes mijn onzekerheid weg en ik haalde het door de war met verliefd zijn. Natuurlijk wil je aantrekkingskracht voelen tot iemand; maar ik herken nu wel beter bij mijzelf wanneer ik me tot iemand aangetrokken voel of wanneer iemand mij doet twijfelen aan de situatie of aan mijzelf.Vecernice schreef: ↑19-05-2019 17:05Ik ben nu een jaar single. Ook geen seks, ik doe niet aan kortstondige flings. Dus ik heb in dat jaar veel nagedacht maar ben alleen onzekerder geworden.
timetraveler wijzigde dit bericht op 19-05-2019 17:08
1.82% gewijzigd
zondag 19 mei 2019 om 17:08
Ik ben echt enorm gepest door jongens in de klas tot mijn 15e. Toen kwam ik eindelijk echt in de puberteit en opeens was ik 'knap' in plaats van dat nerdy platte meisje.viva-amber schreef: ↑19-05-2019 16:57Nou ja, wanneer je er niets aan wil doen, behalve dat de wereld even voor jou moet veranderen, dan kunnen we wel stoppen met advies geven.
Mijn ouders zijn nog samen, hadden wel vaak ruzie maar mijn vader is geen vreemdganger en zorgde goed voor ons.
zondag 19 mei 2019 om 17:08
Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Waarom moet je zo nodig op een voetstuk? Maakt je onzekerheid dat je verslaafd raakt aan het ophemelen dat de ander doet? Iemand die goed in zijn vel zit die heeft dat niet nodig en die wantrouwt dat gedrag misschien wel. Al dat aantrekken en afstoten is niet gezond.
zondag 19 mei 2019 om 17:09
Therapie, en ik vraag hier om tips?
zondag 19 mei 2019 om 17:10
Hoeveel kostte dat?viva-amber schreef: ↑19-05-2019 17:04Particulier niet. Ik mijn therapie ook zelf betaald. Kon meteen terecht. Gestalt therapie.
zondag 19 mei 2019 om 17:12
Klopt,maar mijn laatste ex zei dat ik saai was, en dat heeft erin gehakt. Ook in mijn omgeving gaat men achter die types aan, op een paar na.Miss-Pippilotta schreef: ↑19-05-2019 17:04Maar ook dat is alleen maar de buitenkant..... het zegt niks. Driekwart van die vrouwen heeft waarschijnlijk niet eens zo’n interessant leven. De helft is nep.
En er zijn waarschijnlijk genoeg mannen die ook gewoon huisje-boompje-beestje willen. Misschien zitten die niet op Tinder.
Je bent goed en leuk zoals je bent hoor!
zondag 19 mei 2019 om 17:12
Kennelijk ben je er erg gevoelig voor dat iemand je het absolute einde vindt. Dat duidt wel op een tekort aan zelfliefde.Vecernice schreef: ↑19-05-2019 17:05Ik ben nu een jaar single. Ook geen seks, ik doe niet aan kortstondige flings. Dus ik heb in dat jaar veel nagedacht maar ben alleen onzekerder geworden.
Dit is een rode vlag. Als iemand je zo op een voetstuk zet, kun je er alleen maar afdonderen. Wil je niet liever een man die heel goed je tekortkomingen ziet en ondanks dat toch van je houdt?
Ik zou in de beginfase iets meer slagen om je arm houden en je niet direct laten gaan in zware verliefdheid.
zondag 19 mei 2019 om 17:13
Je noemt in deze post allemaal voorbeelden van externe validatie:Vecernice schreef: ↑19-05-2019 16:55Ik kan dat zeker doorkijken, maar het is zo'n dooddoener ergens. Hou van jezelf! Dat is moeilijk als je eindelijk ergens blij over bent,maar dan toch kritiek krijgt. Toen ik 10 kg afviel (weeg nu 78 kg) kreeg ik alsnog de kritiek van een ex dat ik te dik was. Ik had net mijn eerste master gehaald, en thuis hoorde ik dat een 6 voor scriptie wel erg laag was. Enz.
Als je oprecht van jezelf houdt, heb je dat niet meer nodig en zul je niet meer (zo sterk) beïnvloed worden door wat anderen zeggen of vinden, zolang jij er gelukkig mee bent.
De tip van Jolly Rider (om professionele hulp te zoeken om jouw proces te ontrafelen) is een hele goede.
zondag 19 mei 2019 om 17:15
Heel herkenbaar. Ik ben hoteldebotel, kan over niks anders meer praten, ik leef voor berichten alsof het een soort drugs is. Kijk tig keer per dag op mijn telefoon. Het voelt altijd onwerkelijk en mijn omgeving waarschuwt me ook dat ik te snel ga. Ik zie alleen mijn droomman die dit keer for real is, echt waar. En dan stort het weer in, meestal na de eerste twee maanden.Timetraveler schreef: ↑19-05-2019 17:07Geen idee of dit bij jou zo is hoor, maar dit heb ik de afgelopen jaren over mijzelf en daten geleerd; ik wilde ook altijd vlinders/echte verliefdheid voelen. Op zich niks mis mee zou je denken. Ik kwam er alleen achter dat het type man waarvan ik dacht dat ik er verliefd op was, juist een bepaalde onzekerheid bij mij wist te triggeren. En elke keer als hij dan wel een berichtje stuurde leefde ik op; dat nam weer eventjes mijn onzekerheid weg en ik haalde het door de war met verliefd zijn. Natuurlijk wil je aantrekkingskracht voelen tot iemand; maar ik herken nu wel beter bij mijzelf wanneer ik me tot iemand aangetrokken voel of wanneer iemand mij doet twijfelen aan de situatie of aan mijzelf.
Op mijn langste relatie-ex was ik niet echt verliefd, daardoor stond ik er relaxter in. Dat ging uit omdat hij na een tijd samenwonen niks meer voelde.
zondag 19 mei 2019 om 17:17
Oei, confronterend. Je hebt gelijk, ook jongens irriteren me sneller.viva-amber schreef: ↑19-05-2019 16:57Nou ja, wanneer je er niets aan wil doen, behalve dat de wereld even voor jou moet veranderen, dan kunnen we wel stoppen met advies geven.
Dit verklaart wel een hoop. Heb je dit wel verwerkt? Het is nogal wat op die leeftijd als je toch al onzeker bent. In de kern ben je waarschijnlijk nog dat nerdy platte meisje en heb je zelf de omslag naar 'knap' niet kunnen maken. Dat pesten heeft er misschien ook ingeramd dat je alleen de moeite waard bent als je knap bent. Echte relaties gaan over hele andere dingen dan hoe knap iemand is.Vecernice schreef: ↑19-05-2019 17:08Ik ben echt enorm gepest door jongens in de klas tot mijn 15e. Toen kwam ik eindelijk echt in de puberteit en opeens was ik 'knap' in plaats van dat nerdy platte meisje.
Mijn ouders zijn nog samen, hadden wel vaak ruzie maar mijn vader is geen vreemdganger en zorgde goed voor ons.
Klopt als een bus.viva-amber schreef: ↑19-05-2019 17:08Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Waarom moet je zo nodig op een voetstuk? Maakt je onzekerheid dat je verslaafd raakt aan het ophemelen dat de ander doet? Iemand die goed in zijn vel zit die heeft dat niet nodig en die wantrouwt dat gedrag misschien wel. Al dat aantrekken en afstoten is niet gezond.