Vrouw aanspreken
zondag 19 mei 2019 om 21:10
Hi allemaal,
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
zondag 19 mei 2019 om 22:40
Wacht, dus het hebben van een conversatie in een bibliotheek is bedreigend, op welk manier is dat bedreigend? Als in dat de vrouw niet weet wie jij bent, alleen stel ik me toch al voor en kan ik daarna ergens over beginnen? Ze heeft de kans om af te wijzen, aan te geven dat ze een vriend heeft.Ranveig schreef: ↑19-05-2019 22:31Dat laatste zie je verkeerd. Dat is niet ‘niet toegestaan volgens vrouwen’ maar gewoon een sociale ongeschreven regel die je blijkbaar niet aanvoelt.
Een losse opmerking is niet bedreigend, die zou tegen iedereen gemaakt kunnen worden. Bij direct aanspreken weet je als vrouw direct: deze man wil iets van me.
En dat is wél bedreigend.
Bedenk eens hoe het voor jou zou zijn als je elke keer als je in de bieb zit, elke keer als je gaat stappen, elke keer als je alleen naar huis fietst aangesproken wordt door homoseksuele mannen.
Die zeggen ‘jij lijkt me leuk, ik wil je beter leren kennen’ en vragen of ze je nummer mogen?
Punt 1. Ik zou sowieso nooit interesse dan hebben. Verschillende geaardheid, maakt niet uit wat ze zeggen.
Punt 2. Ik zeg niet ''jij lijkt me leuk, mag ik je nummer''. Ik geef gewoon aan dat ik haar wilde leren kennen en stel me voor en knoop gesprek aan. Als ze me niks vindt, prima, happens.
zondag 19 mei 2019 om 22:41
Sommige mannen zijn daar handig in en voelt het niet als kennismakings poging, amsterdammers zijn bijvoorbeeld mondiger en dan heb je sneller een kletspraatje maar als jij komt oefenen voor een kletspraatje in de bieb en je komt verlegen achter een stellage aangeschuifeld en begint met ahum hallo ik zag je zitten en.. vul maar in, dan krijg je als vrouw een erg ongemakkelijk gevoel, dat zou ik dus niet doen.
zondag 19 mei 2019 om 22:45
Je snapt me niet: hoe zou jij je voelen als je steeds weer aangesproken wordt door iemand waar je seksueel of relatietechnisch totaal niet in geïnteresseerd bent? In jouw geval een homoseksuele man dus. Elke keer weer mannen die kletspraatjes beginnen en dat je wéét dat ze meer van je willen?Forever1994 schreef: ↑19-05-2019 22:40Wacht, dus het hebben van een conversatie in een bibliotheek is bedreigend, op welk manier is dat bedreigend? Als in dat de vrouw niet weet wie jij bent, alleen stel ik me toch al voor en kan ik daarna ergens over beginnen? Ze heeft de kans om af te wijzen, aan te geven dat ze een vriend heeft.
Punt 1. Ik zou sowieso nooit interesse dan hebben. Verschillende geaardheid, maakt niet uit wat ze zeggen.
Punt 2. Ik zeg niet ''jij lijkt me leuk, mag ik je nummer''. Ik geef gewoon aan dat ik haar wilde leren kennen en stel me voor en knoop gesprek aan. Als ze me niks vindt, prima, happens.
zondag 19 mei 2019 om 22:46
Forever1994 schreef: ↑19-05-2019 22:40Wacht, dus het hebben van een conversatie in een bibliotheek is bedreigend, op welk manier is dat bedreigend? Als in dat de vrouw niet weet wie jij bent, alleen stel ik me toch al voor en kan ik daarna ergens over beginnen? Ze heeft de kans om af te wijzen, aan te geven dat ze een vriend heeft.
Kijk, je kunt er wel over in discussie, maar dat is zinloos. Ik kan je verzekeren dat 90% van de vrouwen hier een ongemakkelijk en creepy gevoel van krijgt, daar kun je het mee oneens zijn, maar dat is nou eenmaal zoals het is.
En later zullen alle vrouwen die je hebt aangesproken meteen met een vriendin of hun moeder bellen om te vertellen wat er zojuist gebeurt is. Die reageren dan met; Omg, creepy. Zorg dat je niet alleen fietst straks.
zondag 19 mei 2019 om 22:48
Je eerste alinea volg ik niet helemaal. Nogmaals, als ik een vrouw aanspreek is mijn intentie ook een praatje maken, degene leren kennen. Net zoals jij deed bij je man, en ja de setting is anders, maar de kroeg vind ik ook een nare setting, veel dronken mensen. Waarom ziet iedereen dat als dé setting? Alleen maar omdat aanspreken daar vaker gebeurd, betekent het niet dat het abrupt is om het overdag te doen zou ik denken.Ranveig schreef: ↑19-05-2019 22:34En een man die meer wil zonder dat hij een woord met je gewisseld heeft is sowieso eng. Een man die gewoon een praatje maakt verbergt niet zijn intenties, zijn intentie is gewoon een praatje maken. En als dat praatje leuk is dan wordt zijn intentie misschien wel een keer een date, en als die date leuk is wordt zijn intentie misschien wel meer.
Als je intentie meteen al seks, een relatie of een date is, zonder een woord gewisseld te hebben dan gaat het je niet om díe vrouw, dan wil je gewoon een vrouw, maakt niet uit welke als ze maar ja zegt,
Datingsites zijn heel geschikt voor rechtstreeks aangeven dat je een relatie zoekt. De bieb niet
En mijn intentie is om te kijken of ik iemand kan leren kennen die eventueel bij me past. Het is niet zo dat ik opeens elke dag dit ga doen, maar merk elke dag dat zich situaties zich voordoen. En ik spreek nooit aan, maakt niet uit waar. De excusessen zijn onwijs veel van ''dit is veel te eng en sociaal ongepast'' naar ''iedereen kijkt''. Maar merk wel gewoon dat ik vaak denk van jezus, dit slaat echt nergens op dat ik niemand mag aanspreken overdag...
zondag 19 mei 2019 om 22:52
Forever1994 schreef: ↑19-05-2019 22:48Je eerste alinea volg ik niet helemaal. Nogmaals, als ik een vrouw aanspreek is mijn intentie ook een praatje maken, degene leren kennen. Net zoals jij deed bij je man, en ja de setting is anders, maar de kroeg vind ik ook een nare setting, veel dronken mensen. Waarom ziet iedereen dat als dé setting? Alleen maar omdat aanspreken daar vaker gebeurd, betekent het niet dat het abrupt is om het overdag te doen zou ik denken.
In een kroeg komt men om te socializen, in een bibliotheek niet.
zondag 19 mei 2019 om 22:54
Waar heb je dit vandaan? Wie weet heeft ze wel interesse, oogcontact, mij anders opgemerkt. En ik maak dit gewoon bekend dat ik hen wil leren kennen, tijdens het gesprek kan je gewoon een conversatie aangaan.Ranveig schreef: ↑19-05-2019 22:45Je snapt me niet: hoe zou jij je voelen als je steeds weer aangesproken wordt door iemand waar je seksueel of relatietechnisch totaal niet in geïnteresseerd bent? In jouw geval een homoseksuele man dus. Elke keer weer mannen die kletspraatjes beginnen en dat je wéét dat ze meer van je willen?
Nog steeds vreemd voor mij: het werkt niet één kant op. Het is niet zo dat ik omdat ik een vrouw aanspreek het direct zo is dat ik haar aanbid en in haar armen val, dat elke man direct iets meer wil. Het werkt twee kanten op, als ik niet geinteresseerd ben dan verlaat ik het gesprek. Ik kan me voorstellen dat vele vrouwen het vreemd vinden, maar dan komt het door de ervaringen zij hebben meegemaakt neig ik steeds naar. Iedereen in dit tp komt met voorbeelden waarin iemand direct aangeeft de ander zijn nummer te willen/direct op uiterlijk afgaat.
Maar goed, als ook dit vreemd is, dan geloof ik je best hoor, daar niet van. Maar is wel zonde als ik dan vrouwen opzij schuif, puur omdat het sociaal ongepast is. En met name omdat je aangeeft over dat homoseksuele mannen. Want ik besef me dat niet elke vrouw ongeinteresseerd is , dat is best wel een fundamenteel verschil vind ik. En als ze ongeinteresseerd zijn dan merk ik dat door body language. Het heeft er ook te maken wie en hoe je ze aanspreekt, intentie erachter. Ik wil zover gaan dat ik niet eens intentie heb, zelfs als ze negeert dan kan ik weggaan. Prima. It happens zou ik dan denken nu.
zondag 19 mei 2019 om 22:56
Maar je kan op elke plek iemand ontmoeten. En hecht maar niet teveel waarde aan een bibliotheek tegenwoordig, mensen zitten net zo goed constant op hun mobiel etc etc. Het is in die zin niet 1920 dat iedereen die hard studeert. Dus vandaar. Overal kan je socializen, vrienden maak je niet in de avond, relaties etc ook niet.
zondag 19 mei 2019 om 22:57
Je wilt wél meer dan een praatje. Je wilt iemand zoeken die bij je past en iemand leren kennen.
Het hele punt van zomaar een praatje is dat je elkaar nooit weer ziet. En dat duurt hoogstens 5 zinnen. Dat heeft geen doel, geen elkaar willen leren kennen, dat is gewoon een praatje.
Als iemand een praatje begint met een doel, al is het iemand leren kennen, dan voel je dat metéén en dat is meestal ongepast. Tenzij op een feestje, in de kroeg, werkborrel, schaakclub, op de hondenschool, enz. Dan mág je sociaal doen en ben je daar min of meer voor hetzelfde. Mensen in de bieb zijn aan de studie, niet aan het socializen.
Het hele punt van zomaar een praatje is dat je elkaar nooit weer ziet. En dat duurt hoogstens 5 zinnen. Dat heeft geen doel, geen elkaar willen leren kennen, dat is gewoon een praatje.
Als iemand een praatje begint met een doel, al is het iemand leren kennen, dan voel je dat metéén en dat is meestal ongepast. Tenzij op een feestje, in de kroeg, werkborrel, schaakclub, op de hondenschool, enz. Dan mág je sociaal doen en ben je daar min of meer voor hetzelfde. Mensen in de bieb zijn aan de studie, niet aan het socializen.
zondag 19 mei 2019 om 22:57
zondag 19 mei 2019 om 22:58
Maar dat is toch ook iets wat je leert? Je moet toch juist falen zou ik denken. In die zin dat wanneer je voor het eerst iets doet het altijd eng is, ook in de kroeg, maar juist daar gaat het met vallen en opstaan zou ik denken.MissMaran schreef: ↑19-05-2019 22:41Sommige mannen zijn daar handig in en voelt het niet als kennismakings poging, amsterdammers zijn bijvoorbeeld mondiger en dan heb je sneller een kletspraatje maar als jij komt oefenen voor een kletspraatje in de bieb en je komt verlegen achter een stellage aangeschuifeld en begint met ahum hallo ik zag je zitten en.. vul maar in, dan krijg je als vrouw een erg ongemakkelijk gevoel, dat zou ik dus niet doen.
zondag 19 mei 2019 om 22:58
Je legt de focus op het "aanspreken van vrouwen", maar je komt op mij over als iemand die moeite heeft met sociale interactie in het algemeen. Je noemt "bepaalde persoonlijke omstandigheden" als oorzaak van het feit dat je "nog" geen relatie hebt. Kun je daar iets meer over zeggen? Want daarin ligt de kern volgens mij. Je komt op over als iemand met een zekere mate van autistisme. Zit daar iets in?
zondag 19 mei 2019 om 22:59
Vrienden maak je níet door mensen random aan te spreken. Dat groeit. En je hebt dan vaak al iets gemeenschappelijks. Dan kom je elkaar tegen op een feestje, je kletst wat, paar maanden later zie je elkaar weer op een verjaardag, het is weer gezellig, je voegt elkaar eens toe op social media, spreekt eens bewust af, enz.Forever1994 schreef: ↑19-05-2019 22:56Maar je kan op elke plek iemand ontmoeten. En hecht maar niet teveel waarde aan een bibliotheek tegenwoordig, mensen zitten net zo goed constant op hun mobiel etc etc. Het is in die zin niet 1920 dat iedereen die hard studeert. Dus vandaar. Overal kan je socializen, vrienden maak je niet in de avond, relaties etc ook niet.
zondag 19 mei 2019 om 23:00
Maar niet ten koste van andere en hun gevoel van veiligheid. Dat is het punt.Forever1994 schreef: ↑19-05-2019 22:58Maar dat is toch ook iets wat je leert? Je moet toch juist falen zou ik denken. In die zin dat wanneer je voor het eerst iets doet het altijd eng is, ook in de kroeg, maar juist daar gaat het met vallen en opstaan zou ik denken.
zondag 19 mei 2019 om 23:01
Bij mij ging het autisme belletje ook al af ja.JuriaanB schreef: ↑19-05-2019 22:58Je legt de focus op het "aanspreken van vrouwen", maar je komt op mij over als iemand die moeite heeft met sociale interactie in het algemeen. Je noemt "bepaalde persoonlijke omstandigheden" als oorzaak van het feit dat je "nog" geen relatie hebt. Kun je daar iets meer over zeggen? Want daarin ligt de kern volgens mij. Je komt op over als iemand met een zekere mate van autistisme. Zit daar iets in?
zondag 19 mei 2019 om 23:03
Je hoeft niet uit te spreken dat je een praatje begint om iemand te leren kennen. Dat zeg je al door dat praatje aan te knopen. Dat nog eens hardop zeggen, maakt het juist ongemakkelijk. Communicatie is niet alleen woorden maar ook gedrag. Je zegt ook niet hardop 2x achter elkaar dezelfde zin, dat is ook vreemd.
In een bibliotheek zou je het boek dat ze in haar handen heeft, kunnen aangrijpen als binnenkomer. Vragen of het een aanrader is bijvoorbeeld.
Stel jezelf tot doel om eerst eens een twee-zins gesprekje te voeren. Dus jij zegt iets en zij geeft in ieder geval antwoord. Maakt niet eens uit dan of ze positief of minder positief reageert. Als ze kortaf is, zeg je gewoon vriendelijk gedag en is je doel bereikt. Succes!
In een bibliotheek zou je het boek dat ze in haar handen heeft, kunnen aangrijpen als binnenkomer. Vragen of het een aanrader is bijvoorbeeld.
Stel jezelf tot doel om eerst eens een twee-zins gesprekje te voeren. Dus jij zegt iets en zij geeft in ieder geval antwoord. Maakt niet eens uit dan of ze positief of minder positief reageert. Als ze kortaf is, zeg je gewoon vriendelijk gedag en is je doel bereikt. Succes!
zondag 19 mei 2019 om 23:04
Nee, heb wel gewoon vrienden. En nee, geen autisme. Ben gewoon normaal en ga volgend jaar aan Harvard studeren. Een geen relatie omdat ik moest dealen met onwerkte jeugdtrauma's. Teveel om op te noemen, inmiddels al verwerkt, en kan nu wel zeggen dat ik eigenwaarde heb gecreëerd. Vandaar, heb geen vrouw nodig, maar soms zie ik iemand die ik echt wil aanspreken, dat ik denk - het is zonde als je het niet doet. Maar ik doe het dan toch niet.JuriaanB schreef: ↑19-05-2019 22:58Je legt de focus op het "aanspreken van vrouwen", maar je komt op mij over als iemand die moeite heeft met sociale interactie in het algemeen. Je noemt "bepaalde persoonlijke omstandigheden" als oorzaak van het feit dat je "nog" geen relatie hebt. Kun je daar iets meer over zeggen? Want daarin ligt de kern volgens mij. Je komt op over als iemand met een zekere mate van autistisme. Zit daar iets in?
zondag 19 mei 2019 om 23:04
Waarom niet eerst oogcontact maken en checken (voelen/ aanvoelen!) of de vrouw überhaupt geïnteresseerd is?
Niet verkeerd bedoeld, maar je lijkt de antwoorden die hier gegeven worden ook een beetje letterlijk te nemen en je totaal niet te bekommeren (je vraagt het wel, maar gaat vervolgens in de overtuigingsstand) om het gegeven dat een vrouw vaak soort van opgejaagd wild is en gewoon veilig wil zijn in de bibliotheek zónder bezig te zijn met praatjes, aardig zijn (dat risico is er ook nog, dat ze sociaal gewenst aardig gaat zitten doen), een vrouw is vaak gewend om lastig gevallen te worden, mogelijk ervaart ze jou ook zo... Hoe word je door anderen ervaren in het sociale contact? Je komt hier een beetje rechtlijnig over (op mij).
Niet verkeerd bedoeld, maar je lijkt de antwoorden die hier gegeven worden ook een beetje letterlijk te nemen en je totaal niet te bekommeren (je vraagt het wel, maar gaat vervolgens in de overtuigingsstand) om het gegeven dat een vrouw vaak soort van opgejaagd wild is en gewoon veilig wil zijn in de bibliotheek zónder bezig te zijn met praatjes, aardig zijn (dat risico is er ook nog, dat ze sociaal gewenst aardig gaat zitten doen), een vrouw is vaak gewend om lastig gevallen te worden, mogelijk ervaart ze jou ook zo... Hoe word je door anderen ervaren in het sociale contact? Je komt hier een beetje rechtlijnig over (op mij).
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 23:09
4.15% gewijzigd
zondag 19 mei 2019 om 23:06
Ben ik met je eens, maar alles wat je bij een vrouw doet kan tenkoste gaan van haar veiligheid. Het gaat er toch ook om hoe je iemand aanspreekt en of je degene interessant vindt. En wellicht in dit topic onduidelijk gemaakt, maar ik bedoel aanspreken nadat ik oogcontact heb gemaakt.
zondag 19 mei 2019 om 23:09
Je eerste zin had ik net gepost ja, ik bedoel nadat die persoon ook mij is opgevallen, wellcht maakte ik dat niet duidelijk genoeg. Ben behoorlijk mezelf altijd, wel gewoon sociaal. Maar geen ervaring met vrouwen, dat klopt. Maar kan dit wel aannemen hier, geen enkel probleem, maar vind het alsnog ietwat vreemd, dus ja ook jullie advies. Dat jullie direct uitgaan van een bepaalde veiligheid, alsof een gesprek ten koste gaat van veiligheid.Rosamendosa schreef: ↑19-05-2019 23:04Waarom niet eerst oogcontact maken en checken (voelen/ aanvoelen!) of de vrouw überhaupt geïnteresseerd is?
Niet verkeerd bedoeld, maar je lijkt de antwoorden die hier gegeven worden ook een beetje letterlijk te nemen en je totaal niet te bekommeren (je vraagt het wel, maar gaat vervolgens in de overtuigingsstand) om het gegeven dat een vrouw vaak soort van opgejaagd wild is en gewoon veilig wil zijn in de bibliotheek zónder bezig te zijn met praatjes, aardig zijn (dat risico is er ook nog, een vrouw is vaak gewend om lastig gevallen te worden, mogelijk erbarmt ze jou dan ook zo). Hoe word je door anderen ervaren in het sociale contact? Je komt hier een beetje rechtlijnig over (op mij).
En ik ga in overtuigingsstand, omdat dit de redenen zijn om het wel te doen en ik benieuwd was wat jullie erop zouden zeggen, vandaar. Anders denk ik steeds ''ja, maar...''.
zondag 19 mei 2019 om 23:10
Iedereen hier zegt ‘niet doen, geen goed idee’ en jij denkt nog steeds dat het wel kan.Forever1994 schreef: ↑19-05-2019 23:06Ben ik met je eens, maar alles wat je bij een vrouw doet kan tenkoste gaan van haar veiligheid. Het gaat er toch ook om hoe je iemand aanspreekt en of je degene interessant vindt. En wellicht in dit topic onduidelijk gemaakt, maar ik bedoel aanspreken nadat ik oogcontact heb gemaakt.
Gewoon niet doen.
zondag 19 mei 2019 om 23:11
Correctie: wé oogcontact hebben gemaakt. Je gaat een beetje veel uit van jezelf.Forever1994 schreef: ↑19-05-2019 23:06Ben ik met je eens, maar alles wat je bij een vrouw doet kan tenkoste gaan van haar veiligheid. Het gaat er toch ook om hoe je iemand aanspreekt en of je degene interessant vindt. En wellicht in dit topic onduidelijk gemaakt, maar ik bedoel aanspreken nadat ik oogcontact heb gemaakt.
zondag 19 mei 2019 om 23:11
Het is in het sociale verkeer vaak echt niet gebruikelijk om te zeggen wat je denkt of wilt. Je mag wel dénken "Hee, dat lijkt me een leuke vrouw, die zou ik wel willen leren kennen", maar je kunt niet out of the blue op die vrouw afstappen en zéggen "Hallo, je lijkt me een leuke vrouw, ik zou jou wel willen leren kennen." Er zijn wel mannen die de charme hebben om ziets te doen, maar dan doen ze dat met andere woorden en met flair, niet zo onbeholpen zoals jij het beschrijft Jij bent geen charmeur, dus dan komt zo'n directe benadering inderdaad creepy over. Niet doen dus. Het is ook niet gebruikelijk om je gelijk voor te stellen als daar helemaal geen reden voor is. Ook dat komt creepy over.