Vrouw aanspreken

19-05-2019 21:10 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.

Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.

Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.

En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.

Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
En geen ervaring met vrouwen? Nooit klasgenoten gehad? Familie?

Je doet alsof vrouwen een andere diersoort zijn. Neem van mij aan dat mannen ook niet op random aangesproken worden zitten te wachten.

Waar ik zeg ‘vrouwen’ kun je ook mannen lezen. Er zijn sociale regels voor wat wel en niet gepast en ok is, ga je daarbuiten dan voelen mensen zich niet fijn bij je. Of het nu vrouwen of mannen zijn
Na oogcontact jezelf gaan voorstellen is echt heel raar. Bij een random praatje wissel ie geen namen uit, als jij je naam zomaar zegt is dat een grote alarmbel voor de ander. Wat moet diegene met jouw naam?
Ga een sport doen of een andere hobby in club/groepsverband. Dan kun je op 'n spontane manier socializen met vrouwelijke teamgenoten.

Zoals je je het nu voorstelt denk ik ook alleen maar CREEP!
Ranveig schreef:
19-05-2019 23:14
Na oogcontact jezelf gaan voorstellen is echt heel raar. Bij een random praatje wissel ie geen namen uit, als jij je naam zomaar zegt is dat een grote alarmbel voor de ander. Wat moet diegene met jouw naam?
Precies: creepy!
Vrouwen zijn ook mensen he. Je zegt dat je wel vrienden hebt en normaal sociaal doet/bent. Heb je dan wel gewoon contact met vrouwen, of dat ook niet? Zie vrouwen in het algemeen nou eens niet als potentieel relatiemateriaal, maar als mens. Maak juist praatjes met vrouwen in wie je niet seksueel/relationeel geïnteresseerd bent. Zo kun je "oefenen" met ontspannen contact leggen/hebben met vrouwen in het algemeen. Zet dat andere eerst uit je hoofd.
En een bieb is bedoeld als stiltezone waar mensen iets voor zichzelf doen. Geen geschikte plek om te proberen een date te scoren.
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
19-05-2019 23:14
Na oogcontact jezelf gaan voorstellen is echt heel raar. Bij een random praatje wissel ie geen namen uit, als jij je naam zomaar zegt is dat een grote alarmbel voor de ander. Wat moet diegene met jouw naam?
Dus na oogcontact kan je ook niet zeggen op een vriendelijke toon ''hey alles goed, mijn naam is ... wat is jouw naam''?
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:19
Dus na oogcontact kan je ook niet zeggen op een vriendelijke toon ''hey alles goed, mijn naam is ... wat is jouw naam''?
:facepalm:
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:19
Dus na oogcontact kan je ook niet zeggen op een vriendelijke toon ''hey alles goed, mijn naam is ... wat is jouw naam''?
NEE! Dat doet niemand. Hoe kom je erbij?
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:19
Dus na oogcontact kan je ook niet zeggen op een vriendelijke toon ''hey alles goed, mijn naam is ... wat is jouw naam''?
Nee. Dat is raar
Alle reacties Link kopieren
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:09
Je eerste zin had ik net gepost ja, ik bedoel nadat die persoon ook mij is opgevallen, wellcht maakte ik dat niet duidelijk genoeg. Ben behoorlijk mezelf altijd, wel gewoon sociaal. Maar geen ervaring met vrouwen, dat klopt. Maar kan dit wel aannemen hier, geen enkel probleem, maar vind het alsnog ietwat vreemd, dus ja ook jullie advies. Dat jullie direct uitgaan van een bepaalde veiligheid, alsof een gesprek ten koste gaat van veiligheid.

En ik ga in overtuigingsstand, omdat dit de redenen zijn om het wel te doen en ik benieuwd was wat jullie erop zouden zeggen, vandaar. Anders denk ik steeds ''ja, maar...''.
Dank voor je reactie! Ik denk dat je heel erg uitgaat van je eigen referentiekader en de ervaringen van vrouwen over het hoofd ziet.
Ik zal je een voorbeeld van mijn eigen situatie aangeven. Mannen kunnen zich vaak niet voorstellen hoe het is om vrouw te zijn en je regelmatig kwetsbaar te voelen. Naarmate ik ouder word (ben 40) merk ik dat ik me steeds onveiliger ga voelen door het gedrag van mannen (hoor jij waarschijnlijk niet eens bij); ik houd heel erg van dansen, maar word zó vaak aangesproken, aangeraakt en vastgegrepen dat ik dus absoluut niet meer relaxed dans en me veilig voel. Ik kijk vaak om me heen of er niks gaat gebeuren en ben op mijn hoede. Als ik aangeef niet gediend te zijn van bepaald gedrag, hoor ik standaard teksten als “ik deed niks”, “mag dat niet”, “stelt toch niks voor”, “doe niet zo moeilijk”, etc. Vaak is men beledigd omdat ik niet aangeraakt wil worden. Ik voel me vaak opgejaagd wild en dat zullen veel vrouwen met mij ook hebben. En ik ga netjes gekleed (zou niet uit moeten maken) naar ‘normale feestjes/ festivals met hoogopgeleide mensen. Ik merk dat ik echt hyperalert geworden ben, zeker nu mijn dochter de leeftijd nadert dat haar dit ook gaat/ kan gebeuren. Alsof ik nu extra kwetsbaar ben. Volgens mij beseffen mannen niet wat je als vrouw meemaakt. Het is niet persoonlijk naar jou, maar ook jij bent dan één van de mannen die iets “wil”, en dat geeft druk.

Als er dan in de bieb oid ook al steeds praatjes komen (jij bent nl niet de enige), wordt het wel opletten/ alert zijn en afhouden. Is gewoon niet leuk. TENZIJ ik zelf oogcontact maak en het heel obvious is dat ik je zie zitten. Dan gewoon hoi zeggen (naam e.d. hoeft niet).
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 23:29
4.76% gewijzigd
Volgens mij ben je geen Nederlander van orgine, of wel? Je woordkeus wijkt af van het gangbare. Niemand zegt in Nederland "Hallo, mijn naam is Piet", maar "Hallo, ik ben Piet" of eventueel "Hallo, Ik heet Piet".
Alle reacties Link kopieren
Als je ‘in het wild’ aangesproken wordt is het fijn als daarvoor een aanleiding is. Een opmerking om het ijs te breken, zoals hier al een paar voorbeelden van gegeven zijn. Als de ander dan terug praat, en je een korte babbel hebt gehad over datgeen wat aanleiding was voor gesprek, dan pas kun je jezelf voorstellen en evt. aangeven dat het je leuk lijkt de ander nog eens te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:19
Dus na oogcontact kan je ook niet zeggen op een vriendelijke toon ''hey alles goed, mijn naam is ... wat is jouw naam''?
De enige mensen die dit doen zijn straatverkopers.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
19-05-2019 23:18
Vrouwen zijn ook mensen he. Je zegt dat je wel vrienden hebt en normaal sociaal doet/bent. Heb je dan wel gewoon contact met vrouwen, of dat ook niet? Zie vrouwen in het algemeen nou eens niet als potentieel relatiemateriaal, maar als mens. Maak juist praatjes met vrouwen in wie je niet seksueel/relationeel geïnteresseerd bent. Zo kun je "oefenen" met ontspannen contact leggen/hebben met vrouwen in het algemeen. Zet dat andere eerst uit je hoofd.
Familieleden zijn vrouwen, beste vriendin ook vrouw en andere vrouwen die ik gewoon normaal ken. Maar goed, sociaal bewust ben ik me waarschijnlijk toch, anders zou ik het wel doen, wellicht dat het gevoel toch overwon dat wat ik wilde doen out of tone was. Maar ik zie vrouwen die ik aantrekkelijk vind niet anders dan de vrouw next corner, alleen denk ik dat ik ze anders moet aanspreken. Maar niet dus, maar tja, lastig joh. Laatst las ik een boek erover en daarin werd verteld dat het compleet normaal was, behoorlijk goed boek, maar goed, wellicht teveel door laten leiden ook.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
19-05-2019 23:23
Volgens mij ben je geen Nederlander van orgine, of wel? Je woordkeus wijkt af van het gangbare. Niemand zegt in Nederland "Hallo, mijn naam is Piet", maar "Hallo, ik ben Piet" of eventueel "Hallo, Ik heet Piet".
Ik moet toegeven dat ik wel een boek had gelezen, Amerikaans boek, wellicht is het daar gangbaarder. Maar goed om het nu te weten dan..
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:09
Dat jullie direct uitgaan van een bepaalde veiligheid, alsof een gesprek ten koste gaat van veiligheid.
Ja, er zijn genoeg mannen die negatief fysiek of anderszins reageren op de afwijzing van een vrouw.

Bijna iedereen hier raadt het af om een vrouw zo aan te spreken en alsnog probeer jij je gelijk te halen. Hoe gaat dat als die vrouw zegt geen zin in een gesprek te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Maktub schreef:
19-05-2019 23:25
Als je ‘in het wild’ aangesproken wordt is het fijn als daarvoor een aanleiding is. Een opmerking om het ijs te breken, zoals hier al een paar voorbeelden van gegeven zijn. Als de ander dan terug praat, en je een korte babbel hebt gehad over datgeen wat aanleiding was voor gesprek, dan pas kun je jezelf voorstellen en evt. aangeven dat het je leuk lijkt de ander nog eens te spreken.
Vandaag in de sportschool dacht ik hier ook aan, van elke persoon die ik vriendelijk vond, maakte een opmerking om het ijs te breken. Maar dacht van, wellicht dat je bij een vrouw die je aantrekklijk vindt andere dingen moet zeggen zodat je weet waarom je tegen haar praat in plaats van over precies nergens..
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
19-05-2019 23:29
Ja, er zijn genoeg mannen die negatief fysiek of anderszins reageren op de afwijzing van een vrouw.

Bijna iedereen hier raadt het af om een vrouw zo aan te spreken en alsnog probeer jij je gelijk te halen. Hoe gaat dat als die vrouw zegt geen zin in een gesprek te hebben?
Ik probeer geen gelijk te halen, slechts aan te geven hoe er anderzijds over wordt gedacht op basis wat ik heb gelezen bijvoorbeeld etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je het begrip veiligheid in een iets bredere context gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
19-05-2019 23:20
NEE! Dat doet niemand. Hoe kom je erbij?
In een club is dat dus ook raar?
Alle reacties Link kopieren
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:30
Ik probeer geen gelijk te halen, slechts aan te geven hoe er anderzijds over wordt gedacht op basis wat ik heb gelezen bijvoorbeeld etc.
Gaan deze boeken over wat mannen willen en hoe ze denken dit te bereiken, of over wat vrouwen willen (grootste kans op een praatje als je he daaraan aanpast).

En.. het kan ook zijn dat Amerikanen het heel anders aan zouden pakken en andere dingen gepast vinden dan wat Nederlandse vrouwen prettig/ passend vinden.
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:30
Ik probeer geen gelijk te halen, slechts aan te geven hoe er anderzijds over wordt gedacht op basis wat ik heb gelezen bijvoorbeeld etc.
De vrouwen in het topic zijn degenen die de ervaring hebben. Als je geloof in dat boek, waarom dan dit topic?

Welk boek was dit? Was dit van een pick up artist?
Alle reacties Link kopieren
Forever1994 schreef:
19-05-2019 23:29
Vandaag in de sportschool dacht ik hier ook aan, van elke persoon die ik vriendelijk vond, maakte een opmerking om het ijs te breken. Maar dacht van, wellicht dat je bij een vrouw die je aantrekklijk vindt andere dingen moet zeggen zodat je weet waarom je tegen haar praat in plaats van over precies nergens..
Nee, vooral niet doen. Gewoon zoals je tegen een man of onaantrekkelijke vrouw ook zou praten (als je toch aan wilt spreken).
Alle reacties Link kopieren
Rosamendosa schreef:
19-05-2019 23:30
Ik hoop dat je het begrip veiligheid in een iets bredere context gaat zien.
Ik heb zelf zussen en ik begrijp het volledig hoor ,daar niet van. Ook dat heb ik gelezen, de vele keren dat iemand creepy overkomt op een vrouw/ vrouw wordt lastiggevallen door een man. Maar ik probeer te zeggen dat je als man zijnde altijd creepy kan overkomen, ook al ben je de meest charmante, mooie, rijkste man ter wereld. Just saying. Creepiness is waarschijnlijk ook de grootste reden dat ik nooit een vrouw aanspreek, dat vrouwen oprecht denken dat je iets van hen wil en ze zich daarbij ongemakkelijk voelen. Daarnaast moet ik toegeven dat al die hobbies die ik heb gehad de afgelopen jaren/meetings/verenigingen, ben nog nooit iemand tegengekomen - een vrouw- waarvan ik dacht ohh okee die lijkt me interessant. Vaak meer op plekken waar ik niets met ze gemeen heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven