Luxe in huis
woensdag 22 mei 2019 om 22:37
Wat vinden jullie echt een extra luxe in huis? Denk aan iets wat voor meer gemak zorgt, meer woongenot of iets anders leuks decadents!
Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis
dat voelt voor mij decadent.
Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis
vrijdag 24 mei 2019 om 07:09
Ja, dat! De mijne komt ook altijd op vrijdag. Heerlijk straks schoon het weekend in gaan!!
vrijdag 24 mei 2019 om 07:48
aaaanne schreef: ↑23-05-2019 21:44Ik vind horren als bescherming tegen muggen in de zomer noodzaak.
En zoiets doet precies dat: https://www.gamma.nl/assortiment/bruynz ... /p/B543850
en is niet duur. Minder chiq, maar het slaapt stukken lekkerder dan met dat gezoem om je oren.
Horren ja! Die was ik nog vergeten. Man heeft ze zelf gemaakt hier. Ik elk slaapkamerraam, in het grote keukenraam. In de tuindeur hebben we een plissé-hordeur. Ik zou niet meer zonder kunnen. Sinds we ze hebben, hebben we zelden nog een mug in huis en ook geen vieze vliegen die in je keuken overal op gaan zitten. Zeker een luxe!
vrijdag 24 mei 2019 om 08:26
Lees hier wensen als tweede badkamers etc dan denk ik nog meer schoonmaken. Vind de badkamer schoonmaken al zo ondankbaar werk. Is ie mooi schoon en dan gaat iedereen weer douchen.Het enige wat ik kan bedenken is een iets grotere bijkeuken verder niet. Luxe is voor mij ook een warme douche, kunnen genieten van een kop koffie uit mijn filterkoffieapparaat ( wel een moccamaster
) en dankbaar met wat we hebben. Hier geen afwasmachine maar wel een droger. Kan vooral het beddegoed niet droog krijgen in de winter aangezien we daar niet echt ruimte voor hebben. Geen zolder alleen vliering. Het klinkt gezapig maar wonen in goede gezondheid zonder al te veel zorgen is de grootste luxe die er is!
vrijdag 24 mei 2019 om 08:45
Niet elke keer, maar bijvoorbeeld vorig jaar toen de zomer zooo lang duurde, moest ik er echt wel aan denken hoe goed we het hebben, dat we ook dan gewoon nog water en elektriciteit hebben. Maar dat is ook omdat ik ergens gewoon heb, waar dit niet normaal is. Waar er periodes waren dat je dagelijks een halve dag of meer geen stroom had en je altijd water in voorraad moest hebben omdat er ook nog wel eens geen water was en/of het was gewoon even niet te drinken. En dat het ook nog eens klauwen vol met geld kostte, we waren daar per maand bijna net zoveel kwijt aan waterkosten als hier in één jaar. En laten we het maar niet hebben over hoe duur stroom was!
Dus, ja, altijd schoon water uit de kraan en gewoon altijd stroom, dat vind ik soms wel een luxe!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 24 mei 2019 om 08:47
Dat jij dat zo ervaart kan ik me voorstellen, aangezien jij geleefd hebt met een gebrek aan water. En zelfs jij ervaart dat alleen in bijzondere omstandigheden.dianaf schreef: ↑24-05-2019 08:45Niet elke keer, maar bijvoorbeeld vorig jaar toen de zomer zooo lang duurde, moest ik er echt wel aan denken hoe goed we het hebben, dat we ook dan gewoon nog water en elektriciteit hebben. Maar dat is ook omdat ik ergens gewoon heb, waar dit niet normaal is. Waar er periodes waren dat je dagelijks een halve dag of meer geen stroom had en je altijd water in voorraad moest hebben omdat er ook nog wel eens geen water was en/of het was gewoon even niet te drinken. En dat het ook nog eens klauwen vol met geld kostte, we waren daar per maand bijna net zoveel kwijt aan waterkosten als hier in één jaar. En laten we het maar niet hebben over hoe duur stroom was!
Dus, ja, altijd schoon water uit de kraan en gewoon altijd stroom, dat vind ik soms wel een luxe!
vrijdag 24 mei 2019 om 08:56
Luxe dingen die ik heb: ruimte in huis en tuin, vloerverwarming, vaatwasser, mooie meubels, onze diverse goede geluidsinstallaties in kamer/keuken en serre, goed geïsoleerde woning.
Vooral de ruimte vind ik belangrijk, ik wil gewoon vanuit de kamer de tuin in kunnen lopen en de straat op gaan, ik zou een appartement een verschrikking vinden
Een tiny house zou ik gek van worden
Luxe die ik graag zou willen: beregeningssysteem, toegangshek dat opengaat met een afstandsbediening, camera bij de voordeur zodat je als de bel gaat en je bent niet thuis, even iemand kunt toespreken
Vooral de ruimte vind ik belangrijk, ik wil gewoon vanuit de kamer de tuin in kunnen lopen en de straat op gaan, ik zou een appartement een verschrikking vinden
Een tiny house zou ik gek van worden
Luxe die ik graag zou willen: beregeningssysteem, toegangshek dat opengaat met een afstandsbediening, camera bij de voordeur zodat je als de bel gaat en je bent niet thuis, even iemand kunt toespreken
vrijdag 24 mei 2019 om 09:18
Oh, ons heerlijke bed met traagschuim, de afwasmachine, lekkere loungebank in de achtertuin, op het zuiden, met vrij uitzicht....heerlijk. wat daar dan nog mist is een fijne picknick tafel op een schaduwrijke voor buiten eten op echt warme avonden....Oh ja! Die heb ik via marktplaats gevonden en haal ik vanavond op voor 25 euro, niet te geloven!
Ik voel me heel decadent
Ik voel me heel decadent
vrijdag 24 mei 2019 om 09:19
Om buiten te eten...slekire schreef: ↑24-05-2019 09:18Oh, ons heerlijke bed met traagschuim, de afwasmachine, lekkere loungebank in de achtertuin, op het zuiden, met vrij uitzicht....heerlijk. wat daar dan nog mist is een fijne picknick tafel op een schaduwrijke voor buiten eten op echt warme avonden....Oh ja! Die heb ik via marktplaats gevonden en haal ik vanavond op voor 25 euro, niet te geloven!
Ik voel me heel decadent![]()
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 24 mei 2019 om 09:51
Klopt. Het is niet mijn eerste reactie en bij de meeste zal dat ook niet zo zijn. Schoon water is een normaal gegeven hier in Nederland.
En natuurlijk als je over dingen echt na gaat denken, kom je wel bij dit soort zaken. Net zoals als je het over rijk zijn hebt, dan gaat het eerst over geld en vervolgens over hoeveel belangrijker het is om gezond en zo te zijn, want dan ben je echt rijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 24 mei 2019 om 09:56
Ja dat weten we nu wel.dianaf schreef: ↑24-05-2019 09:51Klopt. Het is niet mijn eerste reactie en bij de meeste zal dat ook niet zo zijn. Schoon water is een normaal gegeven hier in Nederland.
En natuurlijk als je over dingen echt na gaat denken, kom je wel bij dit soort zaken. Net zoals als je het over rijk zijn hebt, dan gaat het eerst over geld en vervolgens over hoeveel belangrijker het is om gezond en zo te zijn, want dan ben je echt rijk.
Maar je mag toch ook wel een gewoon zeggen wat je graag zou willen enzo, zonder eerst het riedeltje over gezondheid?
vrijdag 24 mei 2019 om 10:22
Tuurlijk, ik bedoelde meer dat dat zo'n topic zich vaak die kant op ontwikkeld! Niet mijn persoonlijke insteek bij zo'n topic.
Ik heb ook nog wel wensen, vind ik alleen maar fijn. Lijkt mij niets om niets meer te wensen te hebben of dat je niets meer zou mogen wensen.
vrijdag 24 mei 2019 om 10:32
Ruimte, dat vind ik echt luxe. Dus dat de kinderen een eigen speelruimte hebben beneden, naast de woonkamer. Waardoor wij weer een ‘grote-mensen-woonkamer’ hebben, zonder speelgoed, spelcomputers en andere zooi.
Maar ook een ruime tuin met een moestuintje, trampoline, loungeset, hangmat en tuintafel + stoelen en dan nog ruimte om te spelen en te lopen door de tuin.
Nu zou ik nog graag airco willen en een goede schoonmaakster willen vinden. Dan ben ik helemaal tevreden!
Maar ook een ruime tuin met een moestuintje, trampoline, loungeset, hangmat en tuintafel + stoelen en dan nog ruimte om te spelen en te lopen door de tuin.
Nu zou ik nog graag airco willen en een goede schoonmaakster willen vinden. Dan ben ik helemaal tevreden!
vrijdag 24 mei 2019 om 10:55
Ik zou eigenlijk wel een groenere tuin willen. Te veel stenen en split. Maar het is nogal wat werk om het eruit de te halen. Want de grond is niet echt geschikt voor planten, dus die moet je dan ook vervangen en zo.