Luxe in huis

22-05-2019 22:37 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie echt een extra luxe in huis? Denk aan iets wat voor meer gemak zorgt, meer woongenot of iets anders leuks decadents!

Voor mij is dat de Quooker (meer gemak) en een bad hebben (luxe) Een tweede badkamer hebben zie ik ook wel zitten met mijn tieners in huis😅 dat voelt voor mij decadent.
Een schoonmaker vond ik ook altijd de ultieme luxe. Dan kwam ik vrijdags uit mijn werk en kon ik in een schoon huis neerploffen. Daar kon ik meer van genieten dan van een quooker of ligbad.
Tja, ik vind het heel erg luxe dat we een super geïsoleerd huis hebben, met warmtepomp en sinds kort zonnepanelen. We hebben geen gas, dus laat die energieprijzen nu maar stijgen!

Luxe dingen die we niet gebruiken zijn: de vaatwasser en het bad. We hebben zo weinig afwas, dat het een week duurt voor hij vol is en die pannen hebben we wel elke dag nodig, dus er moet toch afgewassen worden. Het bad zat al in het huis toen we het kochten. We gebruiken het nooit, maar ik moet het wel schoonmaken. Dus als de badkamer veranderd wordt, gaat het bad er ook uit!
De inloopkast hebben er ook uitgesloopt, want die konden we maar voor de helft of zo vullen. En een losse kast neemt veel minder ruimte in.

Ik heb geen Quooker of droger, heb ze ook niet nodig. Enige dat ik wel fijn zou vinden is een garage (+ bijkeuken). Nu hebben we een minischuurtje waar net 3 fietsen in kunnen (en we hebben er 5) en een bijkeuken is fijn als je vies/nat van buiten komt. Ivm sporten gebeurd dat nog al eens. Het is dan fijn als je daar je vieze goed kunt achterlaten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Orișa schreef:
23-05-2019 13:04
Vind je dat een luxe?

1luxe (de; m)
1
weelde, overdaad: dat is geen overbodige luxe is hard nodig
Niet in deze bovenstaande betekenis nee, maar wel iets dat ik mij iedere keer realiseer zodra ik de kraan opendraai hoe geweldig en fijn dat is!
NYC schreef:
23-05-2019 14:56
Niet in deze bovenstaande betekenis nee, maar wel iets dat ik mij iedere keer realiseer zodra ik de kraan opendraai hoe geweldig en fijn dat is!

Ik ook hoor NYC! Ik realiseer me heel vaak hoe ontzettend goed wij het hebben met z'n allen.
herfstappeltaart schreef:
23-05-2019 15:01
Ik ook hoor NYC! Ik realiseer me heel vaak hoe ontzettend goed wij het hebben met z'n allen.
Ja precies. Ik heb een tijdje off-grid gewoond. Het water werd vanuit de rivier omhoog gepompt. Als het een zonnige dag was geweest kon je lauw douchen. Maar niet te lang want water was schaars. Soms was er niet voldoende elektriciteit beschikbaar. We hadden een zonne-oven dus als je een taart wilde bakken dan duurde dat een uurtje of 12 (en dan vaak nog niet gaar). Je moest dus overal continu op letten. Ik houd niet van verkwisting maar kan er wel van genieten dat er gewoon drinkwater uit mijn kraan komt en dat ik een warme douche kan nemen.
Wij hebben vaatwasser, maar gebruiken we nooit.... :proud:

Ik vind wel fijn dat onze tweede toilet niet in badkamer zit, maar in eigen ruimte.
:)
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 15:11
47.07% gewijzigd
Lady_Day schreef:
23-05-2019 15:06
Ja precies. Ik heb een tijdje off-grid gewoond. Het water werd vanuit de rivier omhoog gepompt. Als het een zonnige dag was geweest kon je lauw douchen. Maar niet te lang want water was schaars. Soms was er niet voldoende elektriciteit beschikbaar. We hadden een zonne-oven dus als je een taart wilde bakken dan duurde dat een uurtje of 12 (en dan vaak nog niet gaar). Je moest dus overal continu op letten. Ik houd niet van verkwisting maar kan er wel van genieten dat er gewoon drinkwater uit mijn kraan komt en dat ik een warme douche kan nemen.

Ik kan me voorstellen dat je je daarvan dan extra goed bewust bent. :)
Onze oprit voor 3 auto's met carport + garage
Sonos
wasmachine met wifi zodat ik weet wanneer het klaar is en automatische wasmiddelen dispenser.
Verlichting in de tuin
Ons alarm
Schoonmaakster
Mijn walk in make up hokje
Lekkere grote pax kasten
NYC schreef:
23-05-2019 14:56
Dat we geen open riool meer hebben is ook fijn. Aar schaar dat niet onder luxe.
Orișa schreef:
23-05-2019 15:58
Dat we geen open riool meer hebben is ook fijn. Aar schaar dat niet onder luxe.
Oh, ik absoluut wel! Maar wilde niet mijn hele lijstje met dat soort dingen volplempen.
NYC schreef:
23-05-2019 16:04
Oh, ik absoluut wel! Maar wilde niet mijn hele lijstje met dat soort dingen volplempen.
In wat voor ellende ben en dan opgegroeid als je elke keer dat je de kraan open draait luxe ervaart? Moet wel heel primitief geweest zijn.
Orișa schreef:
23-05-2019 16:06
In wat voor ellende ben en dan opgegroeid als je elke keer dat je de kraan open draait luxe ervaart? Moet wel heel primitief geweest zijn.
Ik ben niet in ellende opgegroeid hoor. Altijd gewoon schoon drinkwater gehad. En ik heb eerlijk gezegd ook niet eens zo heel veel ellende is armoede gezien in mijn leven, of tijdelijk in omstandigheden gezeten waarin water niet vanzelfsprekend was. En toch was dit het eerste waar ik aan moest denken.
Oh ik kan heel blij worden van relatief "normale" dingen

- Een tuin hebben
- Mijn nieuwe bankje in de voortuin (groot woord, mn tuin is 2.5 meter diep ofzo haha), maar daar staat 's morgens vroeg de zon dus kopje thee daar vind ik al heerlijk
- Mijn helemaal zelfuitgezochte keuken toen we in dit nieuwbouwhuis kwamen wonen, met twee ovens die ik écht heel vaak gebruik en een vaatwasser waardoor mijn keuken altijd netjes is
- Mijn kleine maar schone knusse badkamer met een hoekbad
- Mijn collectie rituals badschuim, bodylotion, shampoo etc zodat ik even een luxe momentje creeer voor mezelf
- Een droger, ja we wonen (nu nog, over 5 weken niet meer haha) maar met z'n tweeen maar zeker voor beddengoed etc vind ik het heerlijk, net als alle was op 1 dag weg werken
De vaatwasser vind ik een luxe die ik niet graag zou willen missen. Wij hebben 2 jaar geleden de badkamer helemaal verbouwd. Het bad eruit en een heerlijke inloopdouche , een hangkast voor handdoeken en voorraad en een wastafel met 2 grote lades voor allerlei spulletjes. Ik zou ook niet zonder een tuin willen want ik zit heel vaak buiten. De grote tv op mijn slaapkamer vind ik ook heerlijk. Hoewel ik er wel het geld voor heb zou ik een schoonmaakster nooit willen. Ik heb er zelf helemaal geen hekel aan en tijd zat en heb wel een hekel aan een vreemde die aan mijn spullen zit.
Orișa schreef:
23-05-2019 16:06

Dat soort ellende hoef je toch niet in opgegroeid te zijn? Je ziet het dagelijks op t.v. Hele volksstammen leven in primitieve omstandigheden en wij hier in luxe en overvloed. Daar mogen we ons best af en toe eens van bewust zijn en er blij mee zijn.
herfstappeltaart schreef:
23-05-2019 18:46
Dat soort ellende hoef je toch niet in opgegroeid te zijn? Je ziet het dagelijks op t.v. Hele volksstammen leven in primitieve omstandigheden en wij hier in luxe en overvloed. Daar mogen we ons best af en toe eens van bewust zijn en er blij mee zijn.
Natuurlijk. Maar elke (!) keer als je de kraan opendraait dankbaar zijn voor de luxe van water vind ik erg bijzonder als je het altijd voor handen hebt gehad en dat dan ook nog als luxe-artikel beschouwt.
Mijn overkapping die er sinds een week staat. Zo ontzettend blij mee.
En mijn elektrische scooter. Ik heb zo'n vrijheid gekregen door dat ding.
Ik ben ook echt blij met mijn Quooker, meer dan ik had verwacht. En binnenkort boven airco, lijkt me ook heerlijk.
En vooral het feit dat we nooit geldzorgen hebben, de kinderen zijn zelfstandig, het huis is afbetaald, er is gewoon meer dan genoeg.
Even mijn man gevraagd welk luxe hij nog in huis zou willen hebben: een koelkast die ijsblokjes maakt. 🥴 ik vind die koelkasten echt lelijk. Geef mij maar inbouw. 😵
TjiepTjiep schreef:
22-05-2019 23:16
Sommige dingen moet ik echt even Google😅

Als ik de reacties lees dan besef ik dat ik dat sommige luxe voor mij al “gewoon” is. Andere dingen zijn in mij ogen wel weer decadent.

Horren heb ik niet maar wil ik wel graag hebben. Maar ze zijn zo duur😰 dus zie ik zie ze nu echt als een luxe. Daarin tegen is de vaatwasser zo normaal voor mij.....tot hij kapot gaat. Dan waardeer je hem weer als een luxe.

O ja en een hottube😍 is ook een droom. In de tuin, wijntje er bij....
Ik vind horren als bescherming tegen muggen in de zomer noodzaak.
En zoiets doet precies dat: https://www.gamma.nl/assortiment/bruynz ... /p/B543850
en is niet duur. Minder chiq, maar het slaapt stukken lekkerder dan met dat gezoem om je oren.
doornroosje9 schreef:
22-05-2019 23:08
Heb je extra zout en glansspoelmiddel erin gedaan? Verder als je van die 3 in 1 dingen hebt, haal ze uit het plastic!
Haha, wist ik in het begin ook niet. Is nu de eerste keer dat ik aan deze dommigheid van mij tegen iemand zeg :monkey:
Een ventilatiesysteem waardoor ik in principe geen enkel raam meer moet openzetten om te verluchten.
doornroosje9 schreef:
22-05-2019 23:08
Heb je extra zout en glansspoelmiddel erin gedaan? Verder als je van die 3 in 1 dingen hebt, haal ze uit het plastic!
Ik zie die nooit meer in plastic, wel in water oplosbare folie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben alleen met mijn 3 kinderen en vind het al een luxe als alles een paar uur schoon en opgeruimd is.

Mijn huis en tuin zijn best groot, ik kijk er naar uit als de jongste de deur uit is om kleiner te wonen.
Het lijkt me zalig een verdieping hooguit twee een kleine tuin of ruim balkon, alles lekker overzichtelijk.

Ik heb geen vaatwasser, droger magnetron ik mis soms wel een vaatwasser maar in tegenstelling tot de rest van mijn huis heb ik een kleine keuken waar ik kastruimte zou moeten inleveren voor een vaatwasser en dat heb ik er niet voor over.
De vaat wordt altijd bijgehouden overigens.

Met mijn grote gezin en baan zou ik het als een luxe zien om een schoonmaakster te hebben maar heb er het geld ( zoveel verdien ik niet,niet voor over )

Een bad is leuk maar ik ben meer van het douchen.

Rust schoon opgeruimd en ik ben al tevreden groot is voor mij geen prio integendeel.
Poker schreef:
23-05-2019 21:52
Een ventilatiesysteem waardoor ik in principe geen enkel raam meer moet openzetten om te verluchten.

O echt? Dat zou ik juist vervelend vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven