Teveel bezig met mannen

26-05-2019 10:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje gestoord van mezelf. Ik ben al 6 jaar vrijgezel en tussendoor wel gedate enz. Maar altijd zelfde verhaal de mannen die ik leuk vind, vinden mij niet leuk en andersom. Ik ging altijd veel afhter mannen aan (als ik een leuke zag) maar bijna iedereen in mijn omgeving zegt dat ik ze naar mij moet laten komen enz. Ik val vaak wel een beetje voor de popiejopie types. Nu merk ik aan mezelf als ik ergens ben dat ik me door al deze mislukte dates (zo ervaar ik het dan) dat mijn zelfvertrouwen een beetje weg gaat als ik ergens ben met veel andere mooie vrouwen. Bijv. op feestjes. In de spiegel thuis denk ik oh yeah ziet er goed uit. Lekker feesten maar daar ben ik alleen maar bezig dat de mannen die ik er leuk uit vind zien, mij niet zien staan. Of alleen seks met me willen en geen verdere interesse in me hebben. En dan denk ik weer maar waarom? Ik ben toch super leuk enz. Kortom heel vermoeiend en totaal niet goed voor mijn zelfvertrouwen om dit steeds te denken. Ik kijk ook op Instagram bijv naar oud dates in de hoop dat ik ze niet meer leuk vind. Maar dan ga ik nog meer denken waarom vond hij me niet leuk en wilde alleen maar seks?

Hoe kan ik stoppen met teveel bezig zijn met een vriend proberen te krijgen? Als ik met iemand date ben ik vrij relaxed en nuchter hoor maar als ik helemaal niemand heb ben ik dus teveel bezig met mannen en hoe ik overkom op mannen en hoe mannen doen tegen andere vrouwen. Zodat ik me miss moet veranderen op een of andere manier zodat ze me toch zien staan. Ik wil er niet meer zoveel mee bezig zijn, maar hoe meer ik dit wil hoe meer ik er juist toch mee bezig ben. Ik wil diep van binnen heel graag een keer een relatie en verliefd zijn. Maar het is erg frustrerend dat de mannen die ik interessant vind, mij dus niet zien staan voor iets serieus.
heb je wel eens een man ontmoet die jou wilde daten maar jij hem niet?
Waarom val je steeds op mannen die jou niet willen? Wat is er leuk aan zo iemand? Waarom gun je jezelf alleen mannen die geen interesse hebben? Waarom val je alleen op popiejopi mannen?
naamloosjes schreef:
26-05-2019 11:02
Waarom val je steeds op mannen die jou niet willen? Wat is er leuk aan zo iemand? Waarom gun je jezelf alleen mannen die geen interesse hebben? Waarom val je alleen op popiejopi mannen?
hoe weet jij dat het de popiejopie mannen zijn?
Ja er zijn genoeg mannen waar ik wel aandacht van krijg en die met me wilden daten. Maar die vind ik dus weer niet leuk. Ik heb het wel eens geprobeerd maar kan er gewoon niet op vallen op een of andere manier. En doordat ik trouwens ook zo'n drang krijg om te jagen op die "mooiere" mannen, merk ik dat ik dat doe omdat ik anders misschien wel eens te laat kan zijn als ik het niet doe. Of als hij niet naar mij toe komt en dan kan ik mezelf voor mn kop slaan omdat dat soort mannen in mijn ogen schaars zijn.

Waarom ik val op mannen die me niet willen? Geen flauw idee dus. Wist ik het maar. Gister ook had ik een feest. En ik zag op Facebook dat iemand die ik interessant vind daar ook zou komen. Ik van tevoren helemaal bedacht hoe ik moest doen omdat hij me nu dan miss wel leuk zou vinden (heb hem op eerdere feestjes ook al gezien en kort mee gekletst). Maar hij kwam niet en dat was echt zo'n domper. En dat ik het dus zo'n domper vond vond ik zo triest van mezelf. Toen dacht ik dus ik moet echt iets aan mezelf gaan doen, want dit slaat echt helemaal nergens op. En vandaar dus dit topic gestart.
Dus het draait vooral om uiterlijk van de man, maar bij hem mag het niet om sex draaien. Lijkt me een uitdaging
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
groentheetje1 schreef:
26-05-2019 11:12
Ja er zijn genoeg mannen waar ik wel aandacht van krijg en die met me wilden daten. Maar die vind ik dus weer niet leuk. Ik heb het wel eens geprobeerd maar kan er gewoon niet op vallen op een of andere manier. En doordat ik trouwens ook zo'n drang krijg om te jagen op die "mooiere" mannen, merk ik dat ik dat doe omdat ik anders misschien wel eens te laat kan zijn als ik het niet doe. Of als hij niet naar mij toe komt en dan kan ik mezelf voor mn kop slaan omdat dat soort mannen in mijn ogen schaars zijn.

Waarom ik val op mannen die me niet willen? Geen flauw idee dus. Wist ik het maar. Gister ook had ik een feest. En ik zag op Facebook dat iemand die ik interessant vind daar ook zou komen. Ik van tevoren helemaal bedacht hoe ik moest doen omdat hij me nu dan miss wel leuk zou vinden (heb hem op eerdere feestjes ook al gezien en kort mee gekletst). Maar hij kwam niet en dat was echt zo'n domper. En dat ik het dus zo'n domper vond vond ik zo triest van mezelf. Toen dacht ik dus ik moet echt iets aan mezelf gaan doen, want dit slaat echt helemaal nergens op. En vandaar dus dit topic gestart.
oke je valt dus op mannen die jou niet willen en je weet niet waarom.
je zegt zelf dat je wilt jagen op mooiere mannen, dus wat je hebt is niet goed genoeg. Eigenlijk doe je hetzelfde als hetgeen je de mannen die jou niet willen verwijt
Misschien moet je gewoon wat meer jezelf zijn. En jezelf oké vinden. Speel je niet teveel een rol?
Wanneer ik als man zijnde je openingspost lees, begrijp ik het misschien wel.

Ik geef de voorkeur aan iemand die zichzelf is, maar zo te lezen ben jij slechts een toneelspeler die er alles aan doet om maar in de smaak te vallen.

Verder, ik vind je best een beetje arrogant overkomen in je topic. Ook niet iets waar de meeste mannen op zitten te wachten. Persoonlijk vind ik iemands uitstraling zeer belangrijk, die is meestal niet te faken, hoe is die bij jou ?

En dan ben je ook nog een beetje wanhopig :(
bitje93 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 11:31
Reden: foutje
0.69% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Probeer het anders via een datingsite, leer iemand van binnen kennen en word daar verliefd op ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het klinkt een beetje alsof je verliefd bent op het 'jagen' naar mannen. En op het moment dat je ze binnen hebt, zijn ze niet meer interessant. Belangrijk om dat te beseffen (als het zo is) want als je zo doorgaat vind je nooit iemand waar je een relatie mee kunt opbouwen
Hmm ja het verliefd op jagen. Daar zeg je wat. Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat zodra ik ze had of wist dat ik ze kon hebben, het al snel niet meer interessant was. Ook vermoeiend.
groentheetje1 schreef:
26-05-2019 12:03
Hmm ja het verliefd op jagen. Daar zeg je wat. Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat zodra ik ze had of wist dat ik ze kon hebben, het al snel niet meer interessant was. Ook vermoeiend.
lekker veilig, je valt gewoon op mannen buiten je league, dan zal je dus nooit een diepgaande relatie krijgen. Blijkbaar wil je dat, maar waarom
S-Meds schreef:
hoe weet jij dat het de popiejopie mannen zijn?
Omdat ze dat zelf schrijft.
Lees een keer het boek liefdesbang en daarna liefdeskunst.
groentheetje1 schreef:

En als jij je nou op een onbewust level voelt aangetrokken tot emotioneel onbereikbare mannen omdat jouw vader/verzorger ook (in een bepaalde mate) emotioneel onbereikbaar was voor jou?

Zou dat kunnen?
Cleidy36 schreef:
26-05-2019 12:29
En als jij je nou op een onbewust level voelt aangetrokken tot emotioneel onbereikbare mannen omdat jouw vader/verzorger ook (in een bepaalde mate) emotioneel onbereikbaar was voor jou?

Zou dat kunnen?
Ohjee, cursusje psychologie gedaan op de Libelle Fanclubdag?
lilalinda schreef:
26-05-2019 12:33

:hihi:
Kan ook zijn dat je voor onbereikbare mannen gaat omdat je een relatie eng vindt of je eigenlijk niet wil....zo hoef je tenminste ook niet. Je komt jong over. Hoe oud ben je? Misschien ben je nog niet toe aan een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
26-05-2019 12:33
Nou ja, er zal ongetwijfeld een dergelijke psychologische oorzaak aan dit patroon ten grondslag liggen. Als je je niet bindt, kun je niet verlaten worden. En mi lijkt TO op zoek naar een bepaalde erkenning dan echt naar liefde.
groentheetje1 schreef:
26-05-2019 12:03
Een relatie met een man die je 'binnen' hebt vind je niet meer interessant, en mannen die jou niet willen, vind je juist interessant. Als je een relatie wil is dat natuurlijk niet echt bevorderlijk.

Het is goed om te beseffen dat je verliefd bent op het spel, op het jagen, op de onbereikbaarheid. Dat houdt het lekker spannend. En dat is prima, maar een relatie zit er op die manier niet in. Probeer eens een wat diepere band met mannen te krijgen die je in de eerste instantie niet geweldig fantastisch vindt. Wellicht zijn die veel interessanter dan de 'popiejopies' zoals jij ze noemt. Dat kan ik je garanderen, eigenlijk.
Roseaux schreef:
26-05-2019 12:57
Nou ja, er zal ongetwijfeld een dergelijke psychologische oorzaak aan dit patroon ten grondslag liggen. Als je je niet bindt, kun je niet verlaten worden. En mi lijkt TO op zoek naar een bepaalde erkenning dan echt naar liefde.
Ik vind dit soort psychogebrabbel door leken net zo gevaarlijk als medisch advies in andere topics
Lief dat jullie met me mee denken!

Ja mn vader was al vroeg overleden en ik snakte altijd wel eigenlijk ernaar dat hij er wel zou zijn. Kan zeker meespelen, maarja ik ben 33 nu. Dan zal je toch denken dat ik ook logisch kan denken en gedragen.

Ik zou zeker een relatie willen. Zou het wel eng vinden ook. Maar wil het toch wel. Alleen ik heb ook een soort overtuiging (door die paar onbeantwoorde liefdes waar ik helemaal verliefd op was en zij niet op mij) dat een relatie niet gaat lukken met iemand die ik ook echt leuk vind. En ik zie ook wel realistisch in dat die mannen eigenlijk niet echt geschikt waren voor mij of voor een relatie. Van die mannen die zich op meerdere vrouwen richten en heel erg met zichzelf bezig waren en met de aandacht die ze kregen. Dus realistisch gezien zie ik dat die types waar ik op val niet heel leuk zijn (althans niet tegen mij) en dat ze eigenlijk niet zoveel te bieden hebben. Maar toch huppelde ik er weer leuk achteraan een tijd geleden.

Een diepere band opbouwen met types die ik normaal niet boeiend zou vinden: ja kan het eens proberen. Gewoon mannen die ik tegen kom vriendschappelijk meer leren kennen en wie weet. Heb wel een keer door gedate met iemand om toch te proberen, maar dat was toen niet gelukt. Ik kon er niks voor voelen en al helemaal geen seks mee hebben. Maar misschien was dat eenmalig. Proberen kan zeker geen kwaad. Ik moet mezelf vooral tegen houden denk ik op een feestje om toch niet weer achter de popie jopie aan te gaan.

Of ze binnen of buiten mijn league vallen.. Ik weet niet. Seks heb ik er vaak wel mee maar verder hebben ze niet zoveel interesse. Ik zie soms een stel lopen waarvan ik de man zeker aantrekkelijk zou vinden met ook gewoon een girl next door. Dan denk ik hm het is niet onmogelijk.
ik denk dat je aantrekkingskracht verwart met liefde
lilalinda schreef:
26-05-2019 13:36
Ik vind dit soort psychogebrabbel door leken net zo gevaarlijk als medisch advies in andere topics
Tja, als nadenken over het amateurpsychologieballetje van iemand op een forum schadelijk voor je is dan ligt dat niet aan dat ongefundeerde balletje, dan is de hele wereld een gevaar voor je. En het gaat hier niet om een TO met zelfmoordneigingen oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven