Belangrijke spullen
dinsdag 28 mei 2019 om 23:03
Ik ben even nieuwsgierig. Kunnen jullie binnen een minuut belangrijke spullen zoals je schooldiploma en reservesleutel van de auto vinden?
Ik doe altijd mijn best om alles op een vaste plek te leggen, maar net heb ik toch een uur moeten zoeken naar mijn reservesleutel. Die lag op een van de vier mogelijke plekken, helaas onder ongeveer 300 kerstkaarten waarvan ik niet weet waarom die ook in die la lagen. De eerste keer (het was de eerste plek waar ik zocht) had ik hem dus gemist. De reservesleutel had ik overigens niet eens nodig, maar ik las er iets over en toen bedacht ik dat ik ook aan een ander moet kunnen uitleggen waar hij ligt.
Ik doe altijd mijn best om alles op een vaste plek te leggen, maar net heb ik toch een uur moeten zoeken naar mijn reservesleutel. Die lag op een van de vier mogelijke plekken, helaas onder ongeveer 300 kerstkaarten waarvan ik niet weet waarom die ook in die la lagen. De eerste keer (het was de eerste plek waar ik zocht) had ik hem dus gemist. De reservesleutel had ik overigens niet eens nodig, maar ik las er iets over en toen bedacht ik dat ik ook aan een ander moet kunnen uitleggen waar hij ligt.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:19
Ik heb de reservesleutel van de auto’s ook gewoon in ons sleutelkastje, maar dat is omdat dat mijn sleutel is en man de andere heeft. Ik zie dat niet als reservesleutel, die wordt gewoon gebruikt continu. Maar reservesleutels van bv de fiets heb ik nooit nodig, net zoals van de caravan en onze oldtimer (daar rij ik niet in). Dat ligt allemaal in de kluis.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 28-05-2019 23:20
8.17% gewijzigd
Ja. Ik heb een vaste plek voor reservesleutels. Diploma was ik na een week al kwijt, maar die heb je echt nooit nodig, en zo wel kun je die gewoon opvragen. Belangrijke papieren zitten in een map, met kopieën in de cloud. Maar ook daarvan is gebleken dat ze zo belangrijk nog niet zijn, alles is namelijk op te vragen.
Bij brand pak ik alleen de kat.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 28-05-2019 23:20
4.92% gewijzigd
Ik geloof je maar in mijn beroepsgroep is dat kans dat dat gevraagd wordt minimaal. Maar ik heb ze uiteraard wel gescand.MinkeDeWit schreef: ↑28-05-2019 23:16Mijn vriend had laatst een sollicitatie waarbij alles mee moest. Hij staat notabene geregistreerd als beroepsbeoefenaar, maar ze wilden dus zowel vwo- als universiteitsdiploma. Die pakte hij zo uit zijn keurige ordner.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:21
Annelleke schreef: ↑28-05-2019 23:19Ja. Ik heb een vaste plek voor reservesleutels. Diploma was ik na een week al kwijt, maar die heb je echt nooit nodig, en zo wel kun je die gewoon opvragen. Belangrijke papieren zitten in een map, met kopieën in de cloud. Maar ook daarvan is gebleken dat ze zo belangrijk nog niet zijn, alles is namelijk op te vragen.
Dat dacht ik ook, tot een nieuwe werkgever erom vroeg. Toen was ik blij dat het in de kluis lag, want de school gaf geen nieuwe versies uit.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:21
Niks is belangrijk. Toen m'n huis afbrandde was ik alles kwijt, maar werkelijk alles kan opgevraagd worden.MinkeDeWit schreef: ↑28-05-2019 23:18Eigendomsbewijs van mijn huis? Daarvan heb ik dus echt geen idee waar dat ligt. Ik denk in het stapeltje van 2010, hoop ik. Is dat een belangrijk document?
dinsdag 28 mei 2019 om 23:22
Die maakt bij ons elke nacht een backup naar de harde schijf van schoonouders en andersomLucifer2018 schreef: ↑28-05-2019 23:17Ik zou als het lukt alleen mijn fotoboeken van de kinderen en mijn harde schijf willen hebben. Maar als dat niet lukt. Jammer.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:22
Je moet ook niet bij de school zijn maar bij Duo.Nectarinepit schreef: ↑28-05-2019 23:21Dat dacht ik ook, tot een nieuwe werkgever erom vroeg. Toen was ik blij dat het in de kluis lag, want de school gaf geen nieuwe versies uit.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:23
Hier doet school dat ook niet. Werd ook meteen erbij gemeld. Je kreeg 1 gewaarmerkte kopie mee naast het origineel. Daar moet je het mee doenNectarinepit schreef: ↑28-05-2019 23:21Dat dacht ik ook, tot een nieuwe werkgever erom vroeg. Toen was ik blij dat het in de kluis lag, want de school gaf geen nieuwe versies uit.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:26
Dan ga je terug naar duo, en blijken ze hem toch te hebben. Kostte wel 30 euro toen.Nectarinepit schreef: ↑28-05-2019 23:23Dat weet ik, maar DUO stuurde mij naar de school. Waarom? Geen idee.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:28
dinsdag 28 mei 2019 om 23:29
Vol vertrouwen JA ingevuld want ik heb onlangs mijn huis gemarie-kondood (konmaried? Opgeruimd op zn japans dus) dus zelfs al vraag je me nu heel specifiek naar dat ene paar sokken dan kan ik die zo voor je pakken
Ik kwam er alleen onlangs pas achter dat een zwemdiploma een officieel document is, nadat een vriend van me die moest laten zien voor een sollicitatie. Ik dacht altijd dat dat net als een veterdiploma gewoon maar een beetje voor de leuk was...
Die heb ik dus na 88 verhuizingen niet meer.
Schooldiploma's weet ik zo te vinden maar liggen dan weer niet zo opgeborgen dat ik er in geval van brand & paniek naar zou grijpen. Dan neem ik toch echt alleen hond en misschien paspoort mee en red ik het vege lijf. Dat ik ooit afgestudeerd ben staat vast nog wel ergens geregistreerd.
Ik kwam er alleen onlangs pas achter dat een zwemdiploma een officieel document is, nadat een vriend van me die moest laten zien voor een sollicitatie. Ik dacht altijd dat dat net als een veterdiploma gewoon maar een beetje voor de leuk was...
Die heb ik dus na 88 verhuizingen niet meer.
Schooldiploma's weet ik zo te vinden maar liggen dan weer niet zo opgeborgen dat ik er in geval van brand & paniek naar zou grijpen. Dan neem ik toch echt alleen hond en misschien paspoort mee en red ik het vege lijf. Dat ik ooit afgestudeerd ben staat vast nog wel ergens geregistreerd.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:32
Denk dat dat het verschil is. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik geen kopie had.Nectarinepit schreef: ↑28-05-2019 23:28Dat heb ik uiteraard gedaan, maar het antwoord bleef nee. Zelfs na talloze telefoontjes.
Maakte ook verder niet veel uit, want het 'origineel' lag immers in de kluis.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:34
Ik ook hoor, ik wilde namelijk niet mijn originele document weggeven. Ik wist namelijk niet zeker of ik terug zou krijgen. Toch was de medewerkster heel stellig en was het keer op keer nee.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:39
Sommige dingen kan ik zo pakken, andere weer niet omdat ik die minder belangrijk vind dan TO.
Maar een paar jaar geleden zou ik zo uren moeten zoeken naar mijn paspoort of sleutels. Meer rust gecreëerd en daarmee ook meer dingen met een vaste plek.
Sleutels in een sleutelkastje (al kwam ik er vandaag achter, ik doneerde zeven fietsen voor stichting leergeld, dat het wel handig is om de reservesleutels te labelen).
Paspoorten en dat soort documenten in een doosje in een bepaald vakje van de kallax
Diploma’s zitten in een doos op zolder
Van alle andere documenten heb ik digitale bestanden. Maar die moet ik nog wel even goed sorteren en goede namen geven.
Maar een heleboel andere dingen moet ik nog ordenen. Ik leer het steeds beter. Vroeger was ik echt chaoot eerste klas. Stond ook altijd in mijn rapport van school. Dat mijn vak wel wat netter mocht.
Maar een paar jaar geleden zou ik zo uren moeten zoeken naar mijn paspoort of sleutels. Meer rust gecreëerd en daarmee ook meer dingen met een vaste plek.
Sleutels in een sleutelkastje (al kwam ik er vandaag achter, ik doneerde zeven fietsen voor stichting leergeld, dat het wel handig is om de reservesleutels te labelen).
Paspoorten en dat soort documenten in een doosje in een bepaald vakje van de kallax
Diploma’s zitten in een doos op zolder
Van alle andere documenten heb ik digitale bestanden. Maar die moet ik nog wel even goed sorteren en goede namen geven.
Maar een heleboel andere dingen moet ik nog ordenen. Ik leer het steeds beter. Vroeger was ik echt chaoot eerste klas. Stond ook altijd in mijn rapport van school. Dat mijn vak wel wat netter mocht.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:46
Haha, ik ook. En ik heb geen man, dus die zal het ook niet vinden. Ik ga er altijd maar vanuit dat alles vervangbaar is. Hoogstens foto's, maar heb zoveel fotoboeken dat het toch kansloos is om die mee te nemen. En nooit aan gedacht om ze allemaal in te scannen en op een cloud te zetten of iets dergelijks.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:50
ClumsyNinja schreef: ↑28-05-2019 23:29Vol vertrouwen JA ingevuld want ik heb onlangs mijn huis gemarie-kondood (konmaried? Opgeruimd op zn japans dus)
Klinkt eerder alsof je marie wat aan hebt gedaan
dinsdag 28 mei 2019 om 23:55
Vaste plekken en alles redelijk strak aan kant helpt mij enorm om alles snel te vinden. Of om een bezoeker iets te laten pakken als ik het zelf niet kan (ik stond te koken). Trap op die deur die kast plank links/rechts, dat laatje.. binnen een minuut terug met het gevraagde uit een ruimte waar diegene nog nooit eerder was..
woensdag 29 mei 2019 om 00:22
Ik zit hard te bedenken wat mijn belangrijke spullen eigenlijk zijn.
Mobiel, laptop en paspoort denk ik, maar informatie over verzekeringen enzo staat voornamelijk online.
Auto heb ik niet en mn fiets is een oud barrel
Bij brand zou ik mn fotoboeken en harde schijf mee proberen te nemen. De rest is voor het grootste deel vervangbaar
Mobiel, laptop en paspoort denk ik, maar informatie over verzekeringen enzo staat voornamelijk online.
Auto heb ik niet en mn fiets is een oud barrel
Bij brand zou ik mn fotoboeken en harde schijf mee proberen te nemen. De rest is voor het grootste deel vervangbaar