Strimmer

29-05-2019 20:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren een strimmer (kantjesmaaier) in de tuin. En bij iedere strimmer gaat dat dopje in het midden, waar het spoeldraad onder zit kapot. Dat komt omdat de onderkant de tegels raakt, ook al probeer ik daar heen voorzichtig mee te zijn.
Weet iemand of je zn dop los kunt kopen?

En hoe gaat dat bij jullie? Ik koop dus iedere keer een nieuwe strimmer als het dopje kapot is, soms wel 2 of 3 per seizoen, want zonder dat dopje kun je hem niet meer gebruiken want dan blijft het spoeldraad niet zitten.
Ik kwam alleen kijken wat een strimmer is, maar je bedoelt een grastrimmer (zonder s).... sorry, verder geen handige input, die van ons gaat langer mee. Zou iets als een viltje er op of zo kunnen helpen?
Welk type en merk heb je? Als je er Zo Veel per jaar verslijt zou ik investeren in een duurdere die niet na een paar weken uit elkaar valt.
Het heet echt een strimmer
Heb je de fabrikant of verkoper als eens bevraagd hierover?
Nooit last van gehad, dat het dopje (?) kapot gaat. Ik heb jaren met de mijne gedaan.
gizzmo-returns schreef:
29-05-2019 20:29
Het heet echt een strimmer
We hebben het toch over zo'n ding?
(oeps, groot plaatje)

Nooit van gehoord, ik ken ze alleen als (gras)trimmer.

Afbeelding
Google maar eens op strimmer..
Hahaha hier ook altijd een eeuwige discussie. Ik noem het een strimmer en mijn man een trimmer....
We hebben nu al een jaar of 2 eengardena, nog nooit het dopje stuk gehad. Je moet m wel optillen he, niet over de stenen slepen. Enige wat ik verslijt is de spoelen. Zo af en toe moet er een neiuwe in.
Hou je 'm niet compleet verkeerd vast als dat spoeltje de grond raakt? Je moet 'm een beetje schuin en van de grond af vasthouden!

Wij hebben al jaren dezelfde, een redelijk simpel ding, en we hebben met 1200m2 tuin heel wat kantjes te doen...

Overigens noemen wij het een trimmer of een graskanter.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 30-05-2019 08:13
14.77% gewijzigd
Je hebt ook trimmers met een kantelbare kop, probeer dat eens!
Ik ken het ding als trimmer of bosmaaier overigens.
Action heeft dat wel eens liggen.
https://www.action.com/nl-nl/p/varo-ele ... strimmer-/

Met extra spoel :)
Vorig jaar kon je ze los kopen
Dus je koopt nu per seizoen 2-3 nieuwe strimmers? Maar die dingen zijn toch wel 50-100 euro? Ben ik wel heel benieuwd hoeveel gras je hebt, dat je zoveel geld over hebt voor een kantjesmaaier! :O
Als je zo slecht met dat ding om kunt gaan is een schaar dan niet een beter alternatief?
LadyMadonna schreef:
29-05-2019 21:19

Daar ga ik eens voor kijken, leuke prijs!

Wil al jaren zo een ding maar vind het best prijzig dus knip nu maar met een schaar.
mariska1974 schreef:
29-05-2019 20:49
Hahaha hier ook altijd een eeuwige discussie. Ik noem het een strimmer en mijn man een trimmer....
We hebben nu al een jaar of 2 eengardena, nog nooit het dopje stuk gehad. Je moet m wel optillen he, niet over de stenen slepen. Enige wat ik verslijt is de spoelen. Zo af en toe moet er een neiuwe in.
Laatste paar keren heb ik een goedkoper Bmerk gekocht, omdat die dopjes idd kapot gaan. Daarvoor had ik ook Gardena of Bosch. Uiteraard til ik hem op, maar je ontkomt er niet aan dat je zo af en toe de grond raakt.
De laatste paar keren heb ik ook al de bovenkant van het dopje verstevigd met Ducktape, maar dat bleef niet echt zitten.
boarn wijzigde dit bericht op 29-05-2019 22:41
9.81% gewijzigd
LoiseauVélo schreef:
29-05-2019 21:23
Dus je koopt nu per seizoen 2-3 nieuwe strimmers? Maar die dingen zijn toch wel 50-100 euro? Ben ik wel heel benieuwd hoeveel gras je hebt, dat je zoveel geld over hebt voor een kantjesmaaier! :O
Ik heb een gróte tuin :-D
MaJorum schreef:
29-05-2019 20:55
Je hebt ook trimmers met een kantelbare kop, probeer dat eens!
Ik ken het ding als trimmer of bosmaaier overigens.
Ik zou idd eens een kantelbare kop kunnen proberen. Zal dit weekend wel weer eens bij de Welkoop of Gamma kijken.

Een bosmaaier is trouwens 1 op benzine. Die gebruiken hoveniers vooral.
LadyMadonna schreef:
29-05-2019 21:19

Aan de extra spoel heb ik niet zo veel, dat is alleen maar draad. Het gaat mij echt im het dopje.
Was vroeger onderdelenwinkel nu Fiyo. Misschien zit daar wat tussen.

https://www.fiyo.nl/grastrimmer
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Boarn schreef:
29-05-2019 22:39
Aan de extra spoel heb ik niet zo veel, dat is alleen maar draad. Het gaat mij echt im het dopje.
Ja ik snap het later beter.
Deze heeft een ring, de spoel steekt het laagst uit, heb net even gekeken in de schuur haha.
kopjekoffie70 schreef:
29-05-2019 22:44
Was vroeger onderdelenwinkel nu Fiyo. Misschien zit daar wat tussen.

https://www.fiyo.nl/grastrimmer
Je.bent.een.held!!!

Ja daar ga ik ze wel vinden, sommige merken zijn vrij universeel. Ik denk dat zn dopje van Bosch wel gaat passen. Morgen ff nog goed in de schuur kijken wat ik moet hebben en dan kan ik van het weekend weer aan de slag. Zal er gelijk een paar extra bestellen!

Kijk, zn dopje bedoel ik:
https://www.fiyo.nl/bosch-spoelafdekkin ... _brand=451
Boarn schreef:
29-05-2019 22:37

Een bosmaaier is trouwens 1 op benzine. Die gebruiken hoveniers vooral.
Nee hoor, ook mensen met een grote tuin zoals wij. En die heeft mn man al zeker 10 jaar. Geen idee dus wat jij er mee doet of welke kwaliteit je dan in huis hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven