Contact gezin

30-05-2019 01:11 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_383888 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:41
Reden: -
0.00% gewijzigd
Ik heb niet heel veel contact met mijn kant van de familie. We gaan wel altijd naar verjaardagen, maar wat ze tussendoor doen weet ik niet.
Hoeveel contact mijn man met zijn kant heeft weet ik niet. Niet veel, schat ik, maar ik hou het niet bij. Uit mezelf neem ik geen contact met ze op.
SallySpectra* schreef:
30-05-2019 08:09
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar je nodigt ze niet uit maar verwacht wel felicitaties enzo?
Nee ik verwacht niet speciaal een felicitatie maar een reactie als ik eens iets stuur. Dit was maar een voorbeeld, ook op andere dingen krijg ik geen reactie als we op vakantie zijn of zo. En met uitnodigen ben ik gestopt want het was altijd te moeilijk bla bla wij moesten maar die kant op komen. Let wel mijn moeder en stiefvader zijn nog geen 70 maar dit is al jaren zo.
dolfje schreef:
30-05-2019 08:14
Nee ik verwacht niet speciaal een felicitatie maar een reactie als ik eens iets stuur. Dit was maar een voorbeeld, ook op andere dingen krijg ik geen reactie als we op vakantie zijn of zo. En met uitnodigen ben ik gestopt want het was altijd te moeilijk bla bla wij moesten maar die kant op komen. Let wel mijn moeder en stiefvader zijn nog geen 70 maar dit is al jaren zo.

Wat rot voor je :hug:
dolfje schreef:
30-05-2019 08:14
Oh ja dat is vervelend ja, als er nooit een reactie komt!
Ik eet 1 keer per week bij mijn ouders en tussendoor appen we nog wel wat. Schoonouders wonen 1.5 uur verderop; die zien we 1-2 keer per maand. Man belt wel 1-2 keer per week met ze. Met zijn zus belt hij zo’n 3 keer per week. Mijn broer app ik af en toe. Bellen nooit en zien doen we elkaar alleen op verjaardagen enzo.

Daarnaast probeer ik 1 keer per 1-2 weken bij beide oma’s langs te gaan.
Het is niet altijd zo geweest bij ons gelukkig dus ik heb ook fijne herinneringen maar mijn moeder en stiefvader hadden gewoon nooit samen moeten komen of moeten blijven. Brengen niet het beste in elkaar naar boven zeg maar. Maar ja dat was met mijn moeder en vader ook.
Ik eet 1 keer per week 's avonds bij mijn moeder. Mijn oma is daar dan ook gelijk. Soms zien we elkaar dan ook nog een keer in het weekend als er iets gepland staat van een concert, avondje theater of ze komt even met mn katten knuffelen.
Verder bel ik vaak ook nog 2 keer in de week met haar en spreken we elkaar dagelijks op de app. Mn moeder en ik hebben een goede band en veel meegemaakt samen en ik vind het ook totaal geen opgave om haar te bellen. Ik wil graag dingen met haar delen.
Mijn schoonouders zie ik eens in de 2 a 3 maanden als we daar op bezoek gaan of zij bij ons langskomen, maar mijn vriend gaat daar elke week eten (net zoals ik bij mijn moeder).
Broers en zussen zijn er niet.
Met mijn ouders app ik quasi elke dag en we bellen meerdere keren per week. We zien elkaar meestal een keer per week, minstens 1 keer per 2 weken. Met mijn broer en schoonzus app ik vooral en we zien elkaar zowat om de 2-3 weken, meestal met mijn ouders erbij maar we doen ook dingen samen zonder hen.
Met de familie van mijn overleden man is er veel minder contact ook al wonen ze vlakbij (was altijd al zo), zonder de kinderen zou er geen contact meer zijn, denk ik. Oma vd kinderen komt de ene helft van het jaar wekelijks een uurtje langs, de andere helft zit ze op de camping en komt ze om de 3 weken. Tussendoor hebben we geen contact. Met zijn broer en vader is er nauwelijks contact.
Er is geen regel over hoe vaak je je (schoon)ouders hoort te zien.

Waarschijnlijk is het bij jullie redelijk abrupt verlopen. En niet van op kamers en elk weekend thuis naar elke maand naar huis naar getrouwd zijn.

Wanneer je binnen 5 km van je ouders woont ga je misschien vaker langs dan wanneer je 200km verderop woont.

Wij hebben goed contact met de familie / schoonfamilie, maar zien elkaar maar een paar keer per jaar en hebben ook geen wekelijks contact. Wanneer er iets is, dan is het contact een stuk intensiever. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen leven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Met moeder en broer en zus in familie app, dagelijks contact

Langs elkaar minder..
Wonen ruim ander half uur of 2 uur met ov van elkaar vandaan

Kids van mijn zus zie ik minder want die hebben gewoon hun eigen leven

Ander broer hoor ik alleen van en zie ik ook niet vaak (woont in een instelling -hij is gehandicapt)

Mijn schoonouders zie ik nooit daar hebben we geen contact mee
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
-
anoniem_383888 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:38
99.81% gewijzigd
Drakestina schreef:
30-05-2019 09:03
Nee hoor, m'n ouders wonen samen en zijn rond de 55 jaar zonder gebreken :) 'ik heb er geen zin in' is een beetje overdreven, het is meer dat ik er echt niet aan denk, de weken vliegen voorbij en opeens denk ik dan.. He ik zal m'n moeder (ouders) eens bellen. Contact komt inderdaad vaak van mijn kant ja..
Je moeder zou jou wel elke week willen bellen, maar ze doet het niet?
hamerhaai schreef:
30-05-2019 08:54
Er is geen regel over hoe vaak je je (schoon)ouders hoort te zien.

Waarschijnlijk is het bij jullie redelijk abrupt verlopen. En niet van op kamers en elk weekend thuis naar elke maand naar huis naar getrouwd zijn.

Wanneer je binnen 5 km van je ouders woont ga je misschien vaker langs dan wanneer je 200km verderop woont.

Wij hebben goed contact met de familie / schoonfamilie, maar zien elkaar maar een paar keer per jaar en hebben ook geen wekelijks contact. Wanneer er iets is, dan is het contact een stuk intensiever. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen leven.
Eigenlijk is het precies gegaan zoals jij zegt! Eerst op kamers, daarna samenwonen :)
BabyGroot schreef:
30-05-2019 08:21
Ik eet 1 keer per week 's avonds bij mijn moeder. Mijn oma is daar dan ook gelijk. Soms zien we elkaar dan ook nog een keer in het weekend als er iets gepland staat van een concert, avondje theater of ze komt even met mn katten knuffelen.
Verder bel ik vaak ook nog 2 keer in de week met haar en spreken we elkaar dagelijks op de app. Mn moeder en ik hebben een goede band en veel meegemaakt samen en ik vind het ook totaal geen opgave om haar te bellen. Ik wil graag dingen met haar delen.
Mijn schoonouders zie ik eens in de 2 a 3 maanden als we daar op bezoek gaan of zij bij ons langskomen, maar mijn vriend gaat daar elke week eten (net zoals ik bij mijn moeder).
Broers en zussen zijn er niet.
Eten jullie dan afzonderlijk van elkaar 1 keer in de week bij jullie ouders?
Ouders wonen op spuugaftand. Die zien of bellen we zeker elke week of vaker. Ene zus ook zoiets andere woont ver weg maar zeker meerdere keren per week even contact bijvoorbeeld in de groepsapp.

Schoonouders wonen op tien auto minuten. Spreken elkaar soms weken niet. Mans zus is contact goed mee, broer en zijn vrouw zitten we alleen met feesten (omgaan met schoonzus is zeer lastig) Schoonouders hebben geen mobiele telefoon, dus geen Whatsapp, hebben ook geen computer etc. Bellen doen ze allen voor mededelingen niet voor kletspraat, van vroegeruit nog de overtuiging dat dat duur is of zo :nut:
Drakestina schreef:
30-05-2019 09:17
Eten jullie dan afzonderlijk van elkaar 1 keer in de week bij jullie ouders?
Ja. De avond dat ik naar mijn moeder ga, gaat hij naar zijn moeder.
We hebben een actieve app groep waar ook mijn kinderen in zitten. En 1 keer in de week eten we bij mijn vader met z'n allen. Nou ja wie kan en wil. Als je er niet bent is dat geen probleem.
Voor mijn moeder overleed 2/3x per week en zagen we elkaar regelmatig. Sinds die tijd zie ik mijn vader met grote regelmaat en appen/bellen we. Echter heeft hij een zeer volle agenda en zijn afspraken moeilijk te plannen.
Mijn schoonouders zie ik onregelmatig. Ze wonen aan de andere kant van het land. Zijn we in de buurt gaan we langs voor een kopje koffie. Bellen doe ik niet met ze.
Ik heb geen directe familie, ouders of schoonouders in dezelfde regio.

Live contact verschilt. Tussen 2x per maand en 1x per 2/3 maanden. Net hoe het uitkomt.

Maar iedereen vind het wel prima zo. Zijn niet van dat geklit. Drukke levens en we houden elkaar wel op te hoogte maar elke week eten bij ouders is qua afstand al gedoe en ik en mijn ouders hebben daar ook echt helemaal geen behoefte aan. Schoonouders zijn bijna elke weekend heerlijk de hort op, dus die hebben daar ook echt geen zin in elke week.

Bellen doe ik met mijn moeder 1x per maand. Wel een uurtje of 2 dan. En verder bel ik niet.

Met zus bel ik vaker, haar en haar gezin zie ik live iets vaker dan mijn ouders. Broer ( en zijn gezin) van man zien we ook elke maand live.

Met beiden kanten is er een appgroepje, soms dagelijks geap en soms weken niet.

Ik vind de hoeveelheid contact niet altijd iets zeggen over de band. Niet elke ouder heeft behoefte aan dat de kinderen er elke week hele of halve dagen zitten. Tuurlijk vinden ze geregeld contact fijn, tenminste de meeste ouders wel. Maar in mijn geval hebben mijn ouders het ongeveer net zo druk al wij en is elke week ofzo langskomen niet nodig voor een leuke band.

Dus gewoon doen wat jij ( of jullie samen) fijn vind en red qua tijd.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 09:35
31.28% gewijzigd
dolfje schreef:
30-05-2019 08:20
Het is niet altijd zo geweest bij ons gelukkig dus ik heb ook fijne herinneringen maar mijn moeder en stiefvader hadden gewoon nooit samen moeten komen of moeten blijven. Brengen niet het beste in elkaar naar boven zeg maar. Maar ja dat was met mijn moeder en vader ook.
Precies hetzelfde hier. Mijn stiefzus heeft jaren zitten stoken en ik heb het contact met haar verbroken. Nu ben ik dus de schuldige volgens mijn stiefvader. M'n moeder durft er niks van te zeggen, dus ik voelde me al niet meer welkom daar.

Daarnaast is het altijd gezeik aan de telefoon en moet ik al jaren steeds hetzelfde verhaal aanhoren. M'n vader is al vroeg overleden en zij had een vreselijke schoonfamilie en tot de dag van vandaag klaagt ze daar nog over, terwijl ze ze al bijna zo'n 20 jaar niet heeft gezien.

Ook als ik haar app is vaak de enige reactie die ik krijg: ok. Maar dan wel klagen als ik uiteindelijk niets meer stuur :wtf:
-
anoniem_383888 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:39
0.00% gewijzigd
Vroeger belden we 1x per week, later werd dat 2x per week en nu bel ik iedere dag (of ga ik langs). Oplopend contact naar mate mijn ouders ouder en minder mobiel werden.
Maar 1x per week was het minste, zo weet je een beetje wat er speelt bij de ander (sport, bezoekjes, griepje...). Interesse tonen in het leven van jou of je ouders.
Broers en zussen: bijna iedere dag wel een appje, een grapje, een leuk voorval, krantenartikel...
🤗 als ik de rest zo lees zijn we een klef stel😄, maar we vinden het allemaal even fijn.
juffiejuf wijzigde dit bericht op 30-05-2019 09:40
23.25% gewijzigd
Mijn ouders zijn overleden, maar voorheen minimaal een maal per week langs en vrijwel dagelijks even bellen.
Drakestina schreef:
30-05-2019 09:32
Klopt, ze belde me de afgelopen maanden elke vrijdag om 5 uur als ze me die week nog niet gesproken had. En dan belde ze om het bellen en had ze niks te vertellen. Ik heb toen aangegeven dat ik liever heb dat ze me belt wanneer ze iets te vertellen had en dat elke vrijdag om 5 uur voor mij niet fijn voelt, meer een verplichting.
Dus de behoefte is er vanuit haar wel. Dan vind ik het eerlijk gezegd best sneu voor haar dat je dat zo doet. Zeker als de andere kinderen ook het huis uit zijn, kan ik me best voorstellen dat de behoefte misschien nu ook wat sterker is.
Drakestina schreef:
30-05-2019 09:32
Klopt, ze belde me de afgelopen maanden elke vrijdag om 5 uur als ze me die week nog niet gesproken had. En dan belde ze om het bellen en had ze niks te vertellen. Ik heb toen aangegeven dat ik liever heb dat ze me belt wanneer ze iets te vertellen had en dat elke vrijdag om 5 uur voor mij niet fijn voelt, meer een verplichting.
Maar als ze had verteld dat ze koffie had gedronken met tante zus of de stad in was geweest met buuf truus had je dat ook niet echt boeiend gevonden.
Je hebt geen zin in social talk en geen bericht is goed bericht vraag ik mij echt af hoe de verhoudingen momenteel zijn.
Je hebt geen enkel zin in contact of ze moeten wat te vertellen of mede te delen hebben.
Heb jij dan zo boeiend leven dat je elke keer wat te vertellen heb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven