Relatie verbreken

30-05-2019 12:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_384718 wijzigde dit bericht op 31-05-2019 10:15
99.84% gewijzigd
Bellen.
Je hoeft helemaal niks voor hem te doen.
Wat is voor jou het beste?

Als jij in een telefoongesprek of een mail of een whatsapp wilt laten weten dat het definitief uit is en dat je hem niet meer wilt zien of spreken, dan kun je dat gewoon doen. Maak het jezelf niet zo moeilijk - dat heeft hij de afgelopen tijd al voor je gedaan geloof ik.

En vanaf dat punt: klaar.
Hoe kan hij in de veronderstelling leven dat jullie nog steeds samenzijn? Zien jullie elkaar nog regelmatig? Hebben jullie nog seks? Spreken jullie elkaar vaak?
Dan daarmee stoppen dus.
Wat eten we vanavond?
Je moet helemaal niks. Stuur hem een app dat het toch echt over is en klaar.

Hij hoeft het er niet mee eens te zijn hoor. Desnoods blokkeer je hem overal als ie je blijft lastig vallen. Je bent hem helemaal niets verplicht.
Ook gek dat hij denkt dat het niet uit is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Of toch appen.
Volgens hem ben je niet duidelijk geweest. Volgens mij ook niet.

Hoezo heb je hem niet het huis uitgezet? Ben je erg conflictmijdend? Kijk je naar daden of luister je naar zoete woorden?

Hij speelt in op je gevoel, jemig word eens boos dan!!! Hij heeft onder het door jouw gefinancierde dak jou voor rotte vis uitgemaakt, seks met een ander gehad.

Je wilt hem geen pijn doen. Jezelf wel. Je lijdt graag? Je houdt van ‘gedoe’? Dat moet haast wel want je houdt het zelf in stand. Ja, ik denk ook dat je laf bent.
Wees duidelijk naar hem blijf niet zoetsappig en vermijdend, hij heeft genoeg rotzooi uitgehaald en mensen die beloven te veranderen please gaat niet gebeuren ze vallen altijd weer terug in oud gedrag dit heb ik te veel meegemaakt, het is gewoon wanhoops gebrul want jij sorry was lekker makkelijk in vergeven en bedonderen. Als je slim bent en je oogkleppen heb afgedaan blijf je weg bij deze pipo...
Gewoon appen en zeggen oprotten...tis een eikel niet teveel energie meer in stoppen.

Vind het heel nobel van je dat je nog aan zijn gevoelens wil denken maar hij heeft je bedrogen, wilde je beste vriendin, je hebt bijna alles voor hem betaald, hij kleineerde jou en schold jou de huid vol....

Uh...wat was jouw vraag ook alweer? Kappen met die eikel.
Ten eerste, jij bent natuurlijk heel erg goed bezig!
Het valt niet mee en zo moeilijk als het lijkt, je hebt het ergste al gehad!

Om het uit te maken zou je ook bijvoorbeeld een mail of een brief kunnen sturen waarin je duidelijk uitlegt waarom je er echt niks meer in ziet.
Het grote voordeel is dat hij niks terug kan zeggen en dat je het zo ook voor jezelf mooi af kunt sluiten. Zo houdt je het toch persoonlijk, een stuk beter als een appje, maar loop je niet het risico om weer overgehaald te worden.
Hij had aan jou wel de perfecte vriendin. Iemand die alles voor hem betaalde en die hem al zijn streken vergaf in ruil voor wat krokodillentranen. Ik snap wel dat hij dat makkelijke leventje terug wil.

Goed dat je er niet meer in wil trappen. Als je hem daarvoor beter nooit meer kunt zien: prima. Gewoon hem de rug toekeren is alles wat je hoeft te doen. Je bent hem niks verschuldigd. Jezelf des te meer. Dus: :byee: is al dat jou rest te doen.

Je kunt dat, TO! Als hij denkt dat hij nog een relatie heeft dan is dat zijn probleem. Blokkeren en negeren. Meer hoef jij er niet mee te doen.
Je schrijft dat het jouw woning was. Waarom heb je de huur opgezegd, in plaats van hem gewoon buiten zetten?
blijfgewoonbianca schreef:
30-05-2019 12:26
Ook gek dat hij denkt dat het niet uit is.
Nou dit, hoe dan?
Hallo?!
Dank jullie wel voor alle snelle reacties!

Het klopt inderdaad dat ik voor de makkelijke weg gekozen heb. Ik wilde conflicten vermijden en dacht dat tijd alles wel op zou lossen. Dat hij niet inziet/wilt inzien dat het niets meer wordt terwijl ik het op meerdere manieren duidelijk heb proberen te maken, is volgens mensen om mij heen (en ook volgens mij) een manier om nog een kans te krijgen en om het nog een keer te proberen. Hij weet hoe ik in elkaar zit en heeft mij nu weer op het punt waarop ik medelijden krijg en echt ik weet heel goed dat dat niet goed is!

In mijn hoofd weet ik heel erg goed dat dit zijn manier is om zijn zin te krijgen, maar soms speelt bij mij dat gevoel heel erg mee, waardoor ik inderdaad mezelf wegcijfer en te veel aan het belang van een ander denk.

Ik wilde niet meer in het huis blijven om meerdere redenen. Dacht dat ik het fijner vond bij mijn ouders in de buurt en wilde hier uiteindelijk iets voor mijzelf zoeken. Maar omdat ik een heel groot deel van mijn leven heb opgebouwd in mijn oude woonplaats en daar mijn contacten heb zitten, merk ik dat die keuze niet persé de juiste was (spijt komt altijd achteraf). Achteraf gezien was deze keuze wel juist om in te zien dat deze hele relatie mij helemaal niet gelukkig maakte en kon ik mijn oogkleppen afzetten.

Om terug te komen op de vraag of wij nog contact hebben, elkaar zien etc. We hebben alleen nog contact via whatsapp. Ik probeer zo min mogelijk contact met hem te hebben, maar hij komt met vragen omdat hij dus nog in de veronderstelling is dat alles koek en ei is. Hij zegt daarbij ook vaak dat ik niks om hem geef en dat ik hem kapot maak, omdat ik amper nog iets van mijzelf laat horen.

Ik heb de hele tekst al klaarstaan en hoef deze alleen maar te verzenden. Het is denk ik gewoon een kwestie van mezelf vermannen en de knop omzetten.
Nou doen dan en hem blokkeren. Dag bokkelul, tot nooit meer ziens.
Hallo?!
Houd je zo ontzettend van drama, of heb je stiekem het gevoel dat je wilt zien hoe veel moeite hij nog voor je wil doen? Bijna van hem af, gewoon die tekst versturen...klaar.
die ik wilde bestaat al...
Ja hoor!
Dus jij bent naar je ouders gegaan, hebt de huur opgezegd van het huis waar je vriend dus blijkbaar nog inzat?
Uiteindelijk komt hij er achter dat hij uit dat huis moet? Hoe dan?
Jullie spullen etc staan daar nog.. Die moeten dan weggehaald worden.
Ook kan ik me voorstellen dat er best een tijd zit tussen huur opzeggen en daadwerkelijk weggaan, of het moet zijn dat je ter plekke dezelfde week nog kunt vertrekken, en geen opzegtermijn hebt.
En hoe kan hij dan nog denken dat jullie een relatie hebben?
Serieus?
Dat is toch niet te geloven, hij denkt dat jullie een relatie hebben en dat dit blijkbaar allemaal normaal is ofzo.
En dan gaat hij zeiken over het feit dat je niet veel van je laat horen!
Hahahaha, dat is toch lachwekkend?
Want toen ie het huis uit moest en jij naar je ouders ging, en jullie spullen opgehaald werden was dat kwartje nog niet gevallen?

Bizar, iets zegt mij dat jij dus de relatie ook niet verbroken hebt. Anders kan dit toch gewoon niet?
Ieder normaal denkend mens weet toch dat dit 5 voor 12 is zeker.

Deze man is een pipo, en als je jezelf niet beschermd ga je dus zelf akkoord met deze ellende.
Het is niet zo moeilijk om hier afscheid van te nemen, maar blijkbaar moet je dat na al die shit met het huis, nog steeds aan hem mededelen.
Wees duidelijk. Het is uit.
En wis die vent uit je leven zeg.
attribuutje schreef:
30-05-2019 13:39
Houd je zo ontzettend van drama, of heb je stiekem het gevoel dat je wilt zien hoe veel moeite hij nog voor je wil doen? Bijna van hem af, gewoon die tekst versturen...klaar.
Dat idee krijg je wel he?
julius schreef:
30-05-2019 12:24
Je moet helemaal niks. Stuur hem een app dat het toch echt over is en klaar.

Hij hoeft het er niet mee eens te zijn hoor. Desnoods blokkeer je hem overal als ie je blijft lastig vallen. Je bent hem helemaal niets verplicht.
Dit. Je bent VEEL te lief. Lekker verder gaan met je eigen leven. Zachte heelmeesters....etc.
Luna16 schreef:
30-05-2019 13:17
Dank jullie wel voor alle snelle reacties!

Het klopt inderdaad dat ik voor de makkelijke weg gekozen heb. [...] We hebben alleen nog contact via whatsapp. Ik probeer zo min mogelijk contact met hem te hebben, maar hij komt met vragen omdat hij dus nog in de veronderstelling is dat alles koek en ei is. Hij zegt daarbij ook vaak dat ik niks om hem geef en dat ik hem kapot maak, omdat ik amper nog iets van mijzelf laat horen.

Ik heb de hele tekst al klaarstaan en hoef deze alleen maar te verzenden. Het is denk ik gewoon een kwestie van mezelf vermannen en de knop omzetten.
:facepalm:

Ongelooflijk dat jij jezelf tot de dag van vandaag nog zo door hem laat schofferen. Jouw karakter is echt jouw grootste vijand.

Als je iemand ergens makkelijk kunt blokkeren dan is het WhatsApp. Doe dat gewoon en blijf niet nodeloos je tijd en energie verspillen aan hem.
Het is heel makkelijk hoor gewoon blokkeren. En jeetje waar is je eigenwaarde?
We’re all mad here
Ik hou zeker niet van drama en vind het alles behalve prettig om in zo’n situatie te zitten. Uiteraard heb ik hier in grote lijnen neergezet hoe de situatie in elkaar zit, als ik dat in details moet gaan doen ben ik 5 pagina`s verder, dus ik snap dat het voor sommigen vrij onduidelijk is allemaal en ik wist van te voren dat er gemixte reacties op zouden komen. Vind ik ook helemaal niet erg, zo zie ik alleen maar beter in dat het een absurde situatie is.

Daarnaast heb ik de beslissing om weg te gaan uit het huis natuurlijk niet na 1 nachtje slapen gemaakt. Overigens stond heel dit huis vol met mijn spullen en lagen alleen zijn kleren in de kast. Hij is bij mij ingetrokken namelijk. Dit heb ik in die tijd ook met hem besproken en ik heb toen tegen hem gezegd dat we de situatie zouden aankijken als de rust terug was gekeerd. Aangezien ik juist heel onrustig werd van alle onzekerheden, heb ik een maand na de verhuizing de stekker al uit de relatie getrokken, maar heb ik dit nooit met een duidelijke ‘het is klaar’ gedaan. Meer er omheen gedraaid, omdat ik het moeilijk vond om dit te doen (ik denk dat het beter is als.. en vervolgens zijn reactie weer met ik wil dit niet dit gaat niet gebeuren). Voor mij was het dus allemaal wel duidelijk, maar voor hem niet, wat ook begrijpelijk is, maar ook heel frustrerend. Neemt ook niet weg dat ik mijzelf dus in de hele situatie heb gewerkt, maar ik weet van mijzelf dat ik te zoetsappig ben en wat harder moet worden.

Ondertussen heb ik de moed bij elkaar verzameld en heb ik het bericht verstuurd. Duidelijker dan dit gaat het niet worden, dus ik hoop dat hij nu in ziet dat het echt over en uit is. Hij is in ieder geval erg gepikeerd en voelt zich op z’n zachts gezegd genaaid. Maar ik laat niet meer over mij heen lopen.

Bedankt voor het extra zetje in de rug in ieder geval. Soms is het gewoon prettig om reacties van buitenstaanders te lezen om zo in te zien dat je toch een juiste keuze maakt.
Ik vind het juist niet lief om over je heen te laten lopen en dan ineens alles af te kappen. Zo duidelijk en eerlijk kom je niet over. App gewoon vriend het is over en ik heb geen behoefte aan contact. Ik blokkeer je nu gelijk en laat mij met rust. Helder. Nooit meer omkijken en de volgende relatie wat kritischer aan de poort zijn. Dat “lieve” gedoe is vooral slap. Bepaal je grenzen en houd je daaraan. Het is niet zo ingewikkeld soms. Al dat drama voelt op dat moment misschien lekker. Hij houd echt van mij etc. Maar het is gebakken lucht. Sterkte met je nieuwe leven opbouwen!
Hij houdt niet van je. Hij houdt ervan je in zijn macht te hebben. En jij houdt van zijn aandacht.
We’re all mad here
Oh en ja, dit keer wel met duidelijke woorden gezegd dat het over is. ;-)

Eigenwaarde is inderdaad ver te zoeken als je zo lang om iemand heen blijft hangen na alles wat er is gebeurd. Ik geloofde hem gewoon te vaak en te snel, aangezien hij precies wist wat hij moest zeggen en ik daar een zwak voor had. Van een afstandje zie ik ook in dat dit niet slim van mij is geweest, maar zoals ik al zei komt spijt altijd achteraf en kan ik er nu alleen maar van leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven