Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
boannan schreef:
30-05-2019 09:08
Maar een serieuze vraag. Waarom dan gelijk een ban als het een dunne lijn is?
Beste boannan,

We zullen de kwestie rondom medisch advies bespreken tijdens de volgende modvergadering en zullen er daarna op terugkomen. In de tussentijd zullen en kunnen we hier dus niet verderop ingaan.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

feow schreef:
30-05-2019 12:38
Nadat deze verschrikkelijk betrokken en gebruikersvriendelijke cm de helft van het beeldscherm heeft weggegeven aan een redactie die wanhopig op zoek is naar lezers die ze hun stukjes ongewenst op kunnen dringen omdat ze het op inhoud niet redden lezerspubliek te krijgen en behouden, vreet die opdringerige pokkeleesook die je slechts tijdelijk weg kunt klikken omdat het als geile hitsige hond steeds weer vanaf de rechterkant zich opnieuw opdringt nu de linkerkant van de bladzijde op.

En ja, ik hoop dat jullie deze zin tien keer moeten lezen om het te snappen.
Om mijn ‘rot op met je rommel’ voor de minder begaafde medemens ook duidelijk te maken zal ik een poging doen om er een plaatje bij te plakken.

http://imghost.nl/download/35645397-5009-43AC-B3BB-EA09BFEC6633.png
Beste flow,

Bedankt voor je mooie zin en screenshot. We zullen het doorgeven aan de verschrikkelijk betrokken en gebruiksvriendelijke cm.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
30-05-2019 13:23
Beste flow,

Bedankt voor je mooie zin en screenshot. We zullen het doorgeven aan de verschrikkelijk betrokken en gebruiksvriendelijke cm.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Onze flow is geweldig met zinnen
Cyntiao heeft op 1 mei ook al een 24 uurs ban gehad (zie huisregels)
ModeratorViva donderdag 30 mei 2019 13:27
Forummer Cynthiao heeft een ban van 24 uur ivm off-topic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
2019 schreef:
30-05-2019 13:30
Cyntiao heeft op 1 mei ook al een 24 uurs ban gehad (zie huisregels)
ModeratorViva donderdag 30 mei 2019 13:27
Forummer Cynthiao heeft een ban van 24 uur ivm off-topic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Beste 2019,

De lengte van de ban is aangepast. Er is verkeerd gekeken in het systeem. Excuus.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Orișa schreef:
30-05-2019 14:09
Waarom mag er nog steeds of topic gegaan worden terwijl in er een waarschuwing voor kreeg?
Beste Orisa,

Wij doen geen uitlatingen over andere gebruikers. We hebben jouw reactie met de smiley als off-topic beoordeeld, na een verzoek ontopic te gaan door een mod.

Vragen over het beleid mogen verder per mail. Hier op het cm zullen ze worden beoordeeld als off-topic.

Het cm wordt zometeen opgeschoond.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
30-05-2019 16:54
Beste Orisa,

Wij doen geen uitlatingen over andere gebruikers. We hebben jouw reactie met de smiley als off-topic beoordeeld, na een verzoek ontopic te gaan door een mod.

Vragen over het beleid mogen verder per mail. Hier op het cm zullen ze worden beoordeeld als off-topic.

Het cm wordt zometeen opgeschoond.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Weet je Mod, heel vriendelijk van jou/jullie dat WW en ik buiten schot gehouden worden, maar kloppen doet het natuurlijk niet.
Nogmaals, het hoeft van mij niet per sé, maar Orisa heeft natuurlijk gewoon gelijk. Volgens deze post had ik ook een waarschuwing moeten krijgen voor off-topic.
Fijn dat ik er mee weg kom, maar zelfs ik vind dat jullie (kennelijk) ook 'op de man' waarschuwen/bannen.

Dit gaat verplaatst (of zelfs verwijderd) worden, dus napraat: dit stond dus in het modtopic.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
30-05-2019 17:02
Weet je Mod, heel vriendelijk van jou/jullie dat WW en ik buiten schot gehouden worden, maar kloppen doet het natuurlijk niet.
Nogmaals, het hoeft van mij niet per sé, maar Orisa heeft natuurlijk gewoon gelijk. Volgens deze post had ik ook een waarschuwing moeten krijgen voor off-topic.
Fijn dat ik er mee weg kom, maar zelfs ik vind dat jullie (kennelijk) ook 'op de man' waarschuwen/bannen.

Dit gaat verplaatst (of zelfs verwijderd) worden, dus napraat: dit stond dus in het modtopic.

Eens. Wat fijn dat jij al schrijft wat ik ook vind :P
Modjes, mag ik plaatjesplakrecht. Ik heb de 200 posts behaald, maar het lukt me 'nog' niet

Alvast super bedankt
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-05-2019 23:10
Reden: off-topic
98.69% gewijzigd
Utakar schreef:
30-05-2019 20:11
Modjes, mag ik plaatjesplakrecht. Ik heb de 200 posts behaald, maar het lukt me 'nog' niet

Alvast super bedankt
Dit krijg je automatisch, mocht het nou nog steeds niet werken wil je ons dan mailen? Je mail kan naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic "Ik hou een online hernia dagboek bij. Hoor graag jullie reac" is verwijderd i.v.m. spam.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Mag ik op anoniem? Bij voorbaat dank :)
Mods,
Ik heb last van Ex-on the beach banner over mijn scherm heen, de reclame wordt met de dag erger, ik snap dat jullie daar betaald voor krijgen, maar het is rete vervelend.

Afbeelding
ModeratorViva schreef:
30-05-2019 14:06
Beste 2019,

De lengte van de ban is aangepast. Er is verkeerd gekeken in het systeem. Excuus.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Nu staat hij op een week. Dat zou na 24 uur een 48 uurs ban moeten zijn.
DuchessMeganMarkle schreef:
31-05-2019 16:35
Mods,
Ik heb last van Ex-on the beach banner over mijn scherm heen, de reclame wordt met de dag erger, ik snap dat jullie daar betaald voor krijgen, maar het is rete vervelend.

Afbeelding
Beste DuchessMeganMarkle,

Wat vervelend, onze excuses, we hebben je melding doorgezet. Als je nog een printscreen kunt mailen (en kunt melden in welke browser je forumt) dan kunnen we het nog sneller oppakken.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Niq schreef:
31-05-2019 16:53
Nu staat hij op een week. Dat zou na 24 uur een 48 uurs ban moeten zijn.
Beste Niq,

De vorige ban van de betreffende forummer was een 48 uurs ban, hierop volgt de weekban.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Ah dan had 2019 het fout.
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 31-05-2019 17:49
98.62% gewijzigd
2019 schreef:
31-05-2019 17:45
De 48 uurs ban had ik even gemist in het rijtje ik had wel de 24 uur zien staan.
Volgende keer beter opletten als je wil klikken :proud:
Beste mods,

waarom moet ik al jullie cookies accepteren als ik plaatjes en avatars wil zien? Lijkt me toch dat de functionele cookies genoeg zouden moeten zijn (namelijk: voor een functionerende website).
Zarah schreef:
01-06-2019 00:30
Beste mods,

waarom moet ik al jullie cookies accepteren als ik plaatjes en avatars wil zien? Lijkt me toch dat de functionele cookies genoeg zouden moeten zijn (namelijk: voor een functionerende website).
Beste Zarah,

meer informatie over ons cookie beleid vind je hier: http://service.viva.nl/optiext/optiexte ... d=nl&pub=1

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

Zarah schreef:
01-06-2019 00:30
Beste mods,

Ik vermoed om algoritmes op te bouwen van hun lezers. Bruikbaar voor Viva maar kunnen ook doorverkocht worden. Dat is wat ik ervan weet tenminste.
ModeratorViva schreef:
01-06-2019 10:58
Beste Zarah,

meer informatie over ons cookie beleid vind je hier: http://service.viva.nl/optiext/optiexte ... d=nl&pub=1

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dat had ik inderdaad gevonden. Maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik wil prima Functionele cookies accepteren om een werkende site te krijgen. Maar ik word door Sanoma blijkbaar verplicht om ook alle commerciële cookies te accepteren om een werkende site te krijgen. Dat is toch gek? Want Functionele cookies zijn om een werkende site te krijgen. Commerciële cookies niet.
Waarom dat onderscheid dan maken op je site? Als dat onderscheid er blijkbaar niet is....
prada schreef:
01-06-2019 11:43
Ik vermoed om algoritmes op te bouwen van hun lezers. Bruikbaar voor Viva maar kunnen ook doorverkocht worden. Dat is wat ik ervan weet tenminste.
Ja, dat snap ik. En dat is nou net het verschil tussen functionele cookies en commerciële cookies. Als je functionele cookies accepteert zou de site naar behoren moeten werken. En dat doet 'ie bij Sanoma (Viva iig) dus niet. Dan moet je de commerciële cookies accepteren om een werkende site te krijgen. Laat die keuze voor functionele cookies dan lekker achterwege...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven