Computergedrag vriend

01-06-2019 08:14 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben het computergebruik van mijn vriend (dwz gamen achter de computer) echt spuugzat.

Smiddags als hij thuis komt van zijn werk: achter de pc. Savonds na het eten: achter de pc. Soms brengt hij onze dochter van 4 naar bed en als dat gedaan is, jullie raden het al: gametijd.
In het weekend slapen we om en om uit, en als hij uitslaapt en hij komt beneden, het eerste wat hij doet is de pc aanzetten en erachter zitten.

Gisteren had ik de hele dag gewerkt en toen ik thuis kwam, zat hij achter de pc en ik kon direct verder met mijn dochter aandacht te geven. En dit gebeurt zo vaak. Natuurlijk vind ik dat niet erg, maar ik heb het idee (vooral wb onze dochter) dat ik een hoop alleen doe. In het weekend ook, hele dagen achter de pc en ik ga 9 van de 10 wat met dochter doen. Als het aan hem ligt kijkt ze uren tv, filmpjes op YouTube... en dat wil ik gewoon niet. Dus dan ga ik maar weer wat ondernemen. Nogmaals, ik vind dit niet erg. Maar het idee dat meneer dan weer heel de tijd dat wij weg zijn weer heel de tijd achter de pc zit maakt me pisnijdig.

Hij gaat weleens wat doen met onze dochter hoor, maar dat is vaak omdat ik dat zeg... Ik zou haar zo vaak een vader geven die leuk en actief met haar bezig is, maar helaas kan ik dit niet zeggen...

Natuurlijk heb ik meermaals aangegeven dat ik dit niet leuk vind, maar het mond altijd uit in onbegrip van beide kanten. Ik hou dus tegenwoordig mijn mond, slik het in totdat het bij me barst. Ik heb het inmiddels opgegeven dat dit ooit nog gaat veranderen. Het is accepteren of weggaan....
Mijn ouders trokken vroeger de stekker van de router eruit. Misschien een tip?
ontbijtkoekje schreef:
01-06-2019 08:14
Natuurlijk vind ik dat niet erg
Mooi. En dat weet hij ook
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Natuurlijk heb ik meermaals aangegeven dat ik dit niet leuk vind, maar het mond altijd uit in onbegrip van beide kanten

Onbegrip aan jouw kant begrijp ik, maar waar zit het onbegrip aan zijn kant dan?
Vindt hij zijn eigen gedrag normaal of zo?
Doet me denken aan die nieuwe reclame van die brillenwinkel over de vrouw die eindelijk aandacht kreeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
JollyRider schreef:
01-06-2019 08:18
Mooi. En dat weet hij ook
Klopt. Ik maak het hem ook te makkelijk wat betreft de opvoeding van ons kind. Maar als ìk niks doe, gebeurd er helemaal niks. En dat is echt een feit.

Ik heb al zo vaak gezegd dat hij wat meer tijd moet besteden aan zijn kind en dat gaat dan goed voor een paar dagen. Daarna vervalt alles gewoon weer in het oude.
Natuurlijk moet hij zijn deel aan huishoudelijke en opvoedingstaken op zich nemen. Zelf kinderen hebben hun taken in het gezin.
Cookieholic schreef:
01-06-2019 08:16
Mijn ouders trokken vroeger de stekker van de router eruit. Misschien een tip?
Je zegt het al: je ouders. Die hebben een opvoedende rol.
Nu gaat het om haar partner en vader van hun dochter.

Praten en aangeven dat jij hier niet gelukkig van wordt. Dat je graag samen jullie leven deelt. Als hij de relatie met zijn gameconsole belangrijker vindt is het mss tijd dat jij doorgaat met je leven.
Mss dat dat hem wakker schudt?
Nope
Ik vind dat zo onvolwassen.. waarom met deze jan game-doedel een kind nemen, ik neem aan dat ie dat gamen al deed, dacht je echt dat een kind krijgen iemand verandert?
Ik zou een huisje zoeken, en zodra je vertrekt zeggen, zeg onvolwassen sukkel, wij gaan verhuizen, dus je kunt vanaf nu lekker gamen in je eentje.
Eigenlijk heb jij twee kinderen...?
Als hij gamet is hij natuurlijk on top of the world en thuis in de werkelijkheid hangt hij er maar een beetje bij.
Ik ben geen gamer maar ik kan me wel voorstellen dat iemand vlucht voor de dagelijkse sleur en banaliteit. Tijdens gamen heeft hij geweldige machtservaringen. Ineens schiet je honderden vijanden tot gort en je mag er nog trots op zijn ook.
je begint het probleem met computergedrag en eindigt met geen tijd aan kind besteden. Dan heb ik eigenlijk direct 2 vragen.

Als hij meer met het kind deed heb je dan nog problemen met het gamen?
Als hij minder ging gamen maar niet meer met het kind is het dan ook goed?
Dit klinkt als een gameverslaving.
Cotolokowoto schreef:
01-06-2019 08:41
je begint het probleem met computergedrag en eindigt met geen tijd aan kind besteden. Dan heb ik eigenlijk direct 2 vragen.

Als hij echt meer aandacht aan kind geeft is hij sowieso minder aan het gamen lijkt me.
retrostar schreef:
01-06-2019 08:32
Als hij gamet is hij natuurlijk on top of the world en thuis in de werkelijkheid hangt hij er maar een beetje bij.
Ik ben geen gamer maar ik kan me wel voorstellen dat iemand vlucht voor de dagelijkse sleur en banaliteit. Tijdens gamen heeft hij geweldige machtservaringen. Ineens schiet je honderden vijanden tot gort en je mag er nog trots op zijn ook.
Fijn. Een kleuter.

Hij heeft een gezin.
Cotolokowoto schreef:
01-06-2019 08:41

Als hij meer met ons kind zou doen, zou ik er geen probleem mee hebben. Ik heb al zo vaak gezegd dat hij nog een aantal uur de tijd heeft om te gamen als ze naar bed is, maar dat ik het fijn zou vinden dat als ze wakker is dat er wat mindere gegamed wordt.

Ik zit savonds lekker op de bank een beetje te netflixen oid, en als hij wilt gamen dan moet hij dat gewoon doen.

Punt is ook dat ik al zo vaak heb gezegd dat ik niet wil dat hij dood en verderfspellen doet zolang onze dochter rondloopt (pc staat in de huiskamer), maar dat is ook tegen dovemansoren... Dit is echt zo ongelooflijk vermoeiend. Ik moet gewoon constant strijden tegen een stomme computer. En het erge is dat ik keer op keer verlies..
MissMaran schreef:
01-06-2019 08:28
Ik vind dat zo onvolwassen.. waarom met deze jan game-doedel een kind nemen, ik neem aan dat ie dat gamen al deed, dacht je echt dat een kind krijgen iemand verandert?
Ik zou een huisje zoeken, en zodra je vertrekt zeggen, zeg onvolwassen sukkel, wij gaan verhuizen, dus je kunt vanaf nu lekker gamen in je eentje.
Denk jij echt dat een kind krijgen iemand nìet verandert?

TO, praat er met hem over, niet opkroppen daar bereik je niets mee. Hou je nog van hem? Is hij verslaafd aan gamen of “vlucht” hij in gamen, of?? Waarom doet hij dit.

Ga niet dreigen met bij hem weggaan, tenzij je dat echt meent en ook doet. Realiseer je dan wel dat je dochter ook tijd bij haar vader zal doorbrengen zonder dat jij erbij bent of invloed op hebt, dus voor haar zal er niet veel verbeteren.
ontbijtkoekje schreef:
01-06-2019 08:24
Klopt. Ik maak het hem ook te makkelijk wat betreft de opvoeding van ons kind. Maar als ìk niks doe, gebeurd er helemaal niks. En dat is echt een feit.

Ik heb al zo vaak gezegd dat hij wat meer tijd moet besteden aan zijn kind en dat gaat dan goed voor een paar dagen. Daarna vervalt alles gewoon weer in het oude.
Wie wilde dat kind echt?
(Dead Kennedys)
Iemand in mijn omgeving kwam er na 6 maanden achter waarom de pc zo belangrijk was. Al maanden contact met een ander. Dit gaat boven zijn gezin dus het gaat echt niet alle om een spelletje
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En daarbij, mocht hij sterk minderen en meer (gemeende, en uit zichzelf) aandacht geven aan jou en je dochter, is het gamen dan wel goed?
JollyRider schreef:
01-06-2019 08:48
Wie wilde dat kind echt?
Antwoord zal "allebei" zijn maar je vraagt het je soms af he :)
EsterInside schreef:
En daarbij, mocht hij sterk minderen en meer (gemeende, en uit zichzelf) aandacht geven aan jou en je dochter, is het gamen dan wel goed?

Waarom niet? TO geeft duidelijk aan wat het probleem is.

Als hij dat zou aanpassen in meer tijd voor gezin, zijn zorgtaken mbt huis en kind en aandacht voor TO is er vast niks mis mee als hij eens een paar uur gaat gamen zo af en toe.
JollyRider schreef:
Wie wilde dat kind echt?
Zo dan.
“ Dus dan ga ik maar weer wat ondernemen. Nogmaals, ik vind dit niet erg. Maar het idee dat meneer dan weer heel de tijd dat wij weg zijn weer heel de tijd achter de pc zit maakt me pisnijdig. “

Waarom gaat hij dan niet mee? Je zal als gezin toch ook wel eens wat samen doen? Of is het bij jullie om en om voor het kind zorgen en hij doet dat dus niet?
EsterInside schreef:
01-06-2019 08:50
Antwoord zal "allebei" zijn maar je vraagt het je soms af he :)
Het eerlijke antwoord kan anders zijn dan het politiek correcte
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven