Is dit raar?

01-06-2019 14:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik -na jaren alleen te zijn geweest - weer helemaal hoteldebotel verliefd. Ik heb nu dus een prille relatie en alles loopt op rolletjes. Hoewel ik heel verliefd ben, merk ik dat ik het meestal ook wel weer fijn vind als hij weer weg gaat. Zoals vandaag. We zijn gisteren op stap geweest en hij heeft bij mij geslapen. Nu loopt hij net de deur uit. En ben ik ook wel weer even blij dat hij weg is. Lekker mijn eigen ding doen en rust.
Is dit nu raar? Of hoor ik hem continu te missen en bij me te willen hebben? Ik ben wel echt heel verliefd.
Julus schreef:
01-06-2019 17:11
Waarom dan doorgaan met de relatie? Zodra eentje gefrustreerd raakt lijkt me dat het niet goed zit
Het aloude cliché. Gevoel van intense liefde, dat het heel fijn is als je wél bij elkaar bent, dat er bij de eindeloze gesprekken toegevingen en beloftes worden gedaan langs beide kanten, dat je respect wilt hebben voor onderlinge verschillen, dat ik geen afhankelijk clingy zeikwijf wil zijn, dat we op 1001 andere vlakken wel weer goed bij elkaar passen, bang zijn om een vergissing te maken als je de relatie verbreekt en er nooit meer zo iemand komt, angst om alleen te zijn, gevoelens bagatelliseren onder het motto dat geen enkele relatie perfect is, etc etc.

Iig was mijn boodschap naar TO, heel normaal, zorg alleen dat je op (ongeveer) hetzelfde peil zit.
Niet raar. Ik ben al jaren samen, we zijn zelfs getrouwd en we lat-ten.

Ik vind het heel leuk om samen te zijn, maar ook heel leuk als ik weer mijn huis voor mijzelf heb.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Cateautje schreef:
01-06-2019 17:21
Dat je dat zelf niet kunt bedenken zeg.
Wat vriendelijk!
Hoe voelt hij zich daarrond?

Want als je gevoel niet matcht en hij je straks wel elke dag wil zien of wil samenwonen, heb je samen een probleem.
fluttershy schreef:
01-06-2019 17:22
Het aloude cliché. Gevoel van intense liefde, dat het heel fijn is als je wél bij elkaar bent, dat er bij de eindeloze gesprekken toegevingen en beloftes worden gedaan langs beide kanten, dat je respect wilt hebben voor onderlinge verschillen, dat ik geen afhankelijk clingy zeikwijf wil zijn, dat we op 1001 andere vlakken wel weer goed bij elkaar passen, bang zijn om een vergissing te maken als je de relatie verbreekt en er nooit meer zo iemand komt, angst om alleen te zijn, gevoelens bagatelliseren onder het motto dat geen enkele relatie perfect is, etc etc.

Iig was mijn boodschap naar TO, heel normaal, zorg alleen dat je op (ongeveer) hetzelfde peil zit.
Begrijp ik wel hoor, maar bij jullie zit het niet op ongeveer hetzelfde level en het levert frustratie op. Natuurlijk is er liefde en veel goed. Het lijkt me dat die frustratie juist al het fijne dan weer tenietdoet. Als in : wanneer je niet bij elkaar bent. Dat is dan vaker/langer dan dat je bij elkaar bent
Belg007 schreef:
01-06-2019 17:39
Hoe voelt hij zich daarrond?

Want als je gevoel niet matcht en hij je straks wel elke dag wil zien of wil samenwonen, heb je samen een probleem.
Dat dus. Een keer gaat het echt tegen je werken. Contactfrequentie en afspreken moet ook matchen. Zodanig dat alle partijen zich daar heel goed bij voelen
Julus schreef:
01-06-2019 17:43
Dat dus. Een keer gaat het echt tegen je werken. Contactfrequentie en afspreken moet ook matchen. Zodanig dat alle partijen zich daar heel goed bij voelen

:sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je bent niet raar, je bent gezond...
Vivete e imparate!
victoria_87 schreef:
01-06-2019 14:23
Kind op bed, man uiteten met zijn vrienden, ik avond alleen op de bank: heerlijk!
Nee, hij op de bank, ik uit eten!
TO, het is niet raar.
Ik vind het juist heerlijk als mijn vriend even weg is. :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
himalaya schreef:
01-06-2019 17:34
Niet raar. Ik ben al jaren samen, we zijn zelfs getrouwd en we lat-ten.

Ik vind het heel leuk om samen te zijn, maar ook heel leuk als ik weer mijn huis voor mijzelf heb.

Ik wil ook weer latten maar mijn vriend niet. :@
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
02-06-2019 10:22
Ik wil ook weer latten maar mijn vriend niet. :@
Same here! Maar ‘gelukkig’ heeft mijn vriend een baan waarbij hij vaak s avonds tot laat weg is. Ik kan zo intens genieten van alleen naar bed gaan en de hele dag helemaal mijn eigen ding kunnen doen.

@TO: is echt niet raar. De een heeft meer me-time nodig dan de ander. Wat Julia zegt zit volgens mij een kleine kern van waarheid in. Het is voornamelijk wel handig als de behoefte aan contact enigszins gelijk is. Maar dat hoeft echt niet hoor. Als je er maar prettig en goed over kunt praten samen met respect voor de behoeftes van allebei. En je ook je eigen tijd durft te pakken.

Toen ik net samenwoonde vond ik dat best lastig. Wilde hem niet afwijzen. Maar nu werkt het echt super. We zijn superblij als we bij elkaar zijn (zeggen dan echt: “joepie, weer een hele dag samen!”), maar genieten beiden ook heel erg van onze eigen tijd.
Nee hoor, dat is juist heerlijk. Ik had het ook toen ik mijn vriend leerde kennen. Ik was superverliefd, maar verlangde echt naar momenten zonder hem. Mijn vriend vond dat eigenlijk maar gek dat ik dat zo sterk voelde, want hij herkende het niet. Toch bleef ik bij mijn eigen gevoel en vertrok regelmatig terug naar mijn eigen huis. Even alles laten landen, even weer terugkomen bij de basis en lekker rommelen in mijn eigen huisje.
diyer schreef:
02-06-2019 11:48
Nee hoor, dat is juist heerlijk. Ik had het ook toen ik mijn vriend leerde kennen. Ik was superverliefd, maar verlangde echt naar momenten zonder hem. Mijn vriend vond dat eigenlijk maar gek dat ik dat zo sterk voelde, want hij herkende het niet. Toch bleef ik bij mijn eigen gevoel en vertrok regelmatig terug naar mijn eigen huis. Even alles laten landen, even weer terugkomen bij de basis en lekker rommelen in mijn eigen huisje.
Precies dat. Ik vind het fantastisch met hem. Maar als hij weer gaat kan ik weer even alles rustig op een rijtje zetten. En alles laten landen inderdaad.

Ik ben inderdaad wat inrovert. En ik ben lang alleen geweest, dus gewend om mijn eigen dingen te doen. Vriend is net zo, dus we zitten op dezelfde golflengte. Dat scheelt.
Dat scheelt enorm veel, fijn! Geen van beiden voelt zich dan mogelijk afgewezen of minder belangrijk. Lekker van genieten want het klinkt heel gelijkwaardig en goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven