Partner wilt amper compromissen sluiten

04-06-2019 10:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor jullie tips en het luisteren.
Dit topic is nu afgesloten voor mij.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2019 12:52
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
96.64% gewijzigd
Da ga je toch over 2 weken ook nog een keer zomaar naar Opa?
vindt Opa vast ook leuk
In dit geval zou ik dus gewoon naar opa gaan en dan gaat hij maar naar zijn neefje.

Maar goed, hier zit wel meer achter, als iemand altijd verwacht dat de ander naar zijn pijpen danst en nooit eens bereid is in te schikken, ook al is het maar een klein beetje, dan is dat ook gewoon niet leuk, en als je daar niet uitkomt, wordt dat in de toekomst nog veel vaker een probleem. Dus ik zou hier, los van dit hele opa/neefje-dilemma, maar eens een heel goed gesprek aan wijden.

En dat geldt ook voor dat samenwonen. Zoals hij er nu instaat, ga je niet echt samen iets opbouwen, maar gaat hij iets opbouwen, in zijn vertrouwde omgeving, en mag jij meedraaien in wat hij opbouwt. Dat kan heel prima gaan, maar mocht je het daar inderdaad niet naar je zin hebben, dan weet je in elk geval waar je staat. Het zou voor mij een reden zijn om in elk geval een flinke tijd nog mijn eigen woning aan te houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als partner geen compromissen wilt sluiten dan magt hij dat zelf weten vind ik. Hij zalt er goede redenen voor hebben.
lilalinda schreef:
04-06-2019 10:53
Ik zou naar mijn familie gaan en mijn man naar de zijne

+1, het is echt niet nodig dat je overal samen heen gaat.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
lilalinda schreef:
04-06-2019 11:49
Da ga je toch over 2 weken ook nog een keer zomaar naar Opa?
vindt Opa vast ook leuk
Je kunt het ook omdraaien, ga gezellig naar opa en over 2 weken naar neefje? Leert je vriend meteen een groot deel van je familile kennen. Neefje zal dat waarschijnlijk ook weten te waarderen.
Essentio schreef:
04-06-2019 12:26
Als partner geen compromissen wilt sluiten dan magt hij dat zelf weten vind ik. Hij zalt er goede redenen voor hebben.
Je maakt een grapje hoop ik...
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Waarom twijfelt je vriend eigenlijk over jullie relatie?

Dat zou voor mij eigenlijk wel de grootste dealbreker zijn.
Niet dat hij niet naar je opa wil. Jij gaat blijkbaar ook niet onvoorwaardelijk mee naar zijn familie.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Kleppeboxx schreef:
04-06-2019 13:01
Je kunt het ook omdraaien, ga gezellig naar opa en over 2 weken naar neefje? Leert je vriend meteen een groot deel van je familile kennen. Neefje zal dat waarschijnlijk ook weten te waarderen.
ik bedoel:
TO naar Opa op verjaardag, HIJ naar Neefje
en samen over paar weken op de koffie bij Opa
Vooral niet gaan samen wonen.
Lelietje-van-Dalen schreef:
04-06-2019 13:05
Waarom twijfelt je vriend eigenlijk over jullie relatie?

Dat zou voor mij eigenlijk wel de grootste dealbreker zijn.
Niet dat hij niet naar je opa wil. Jij gaat blijkbaar ook niet onvoorwaardelijk mee naar zijn familie.
Hij vind mij soms vermoeiend, ik kan heel druk zijn als ik happy ben.
Ook maakt hij zich zorgen om hoe het dan zou gaan als wij samen zouden wonen, of in ieder geval vaker bij elkaar zijn voordat die stap definitief wordt natuurlijk. Dat zijn de enigste reden die ik mij kan bedenken.

Ik ga tot op heden, bijna een jaar lang al, altijd mee naar zijn familie. Nog nooit een dag over geslagen.
CatLover1995 schreef:
04-06-2019 13:11
Dit is wel een alarmbel hoor. Daar word je toch onwijs onzeker van? Dat je niet goed genoeg bent, als je blij bent? Niet iedereen past bij een drukke meid, maar niet irriteren als je partner blij is, is wel een basisvoorwaarde
nu zijn we allemaal benieuwd waar hij met jou mee naartoe is geweest in die tijd...
of is jou vergezellen ook 'te druk' want daar wordt je maar happy van enzo :wtf:
Lorem Ipsum
Dropdrop schreef:
04-06-2019 13:16
Dit is wel een alarmbel hoor. Daar word je toch onwijs onzeker van? Dat je niet goed genoeg bent, als je blij bent? Niet iedereen past bij een drukke meid, maar niet irriteren als je partner blij is, is wel een basisvoorwaarde
Inderdaad. Ook al kiest hij wel om te blijven, iemand die zich vaak merkbaar aan je ergert kan heel ondermijnend zijn voor je zelfvertrouwen.
Dropdrop schreef:
04-06-2019 13:16
Klopt. Word ik wel soms inderdaad wel een beetje onzeker van.
Dat hevig druk zijn komt door mijn persoonlijkheid maar ook doordat ik hersenschade heb en bij mij emoties heviger aanwezig zijn dan de gemiddelde persoon door de locatie van de schade.
Maar hij vind het niet erg dat ik hersenschade heb, ben meteen open geweest op onze eerste date. Alleen dat vermoeide is wel wat hij dus soms vermoeiend vindt, maar dat vind ik zelf ook, net als iedereen om mij heen, dus dat snap ik volkomen en heb ik geen moeite meer mee.
Zitten jullie aan elkaar vastgebonden? Waarom gaan jullie niet gewoon apart?
CatLover1995 schreef:
04-06-2019 13:11
Ook maakt hij zich zorgen om hoe het dan zou gaan als wij samen zouden wonen, of in ieder geval vaker bij elkaar zijn voordat die stap definitief wordt natuurlijk. Dat zijn de enigste reden die ik mij kan bedenken.

Ik ga tot op heden, bijna een jaar lang al, altijd mee naar zijn familie. Nog nooit een dag over geslagen.
Nou, lekker dan. Daar zou ik nog eens een goed gesprek over hebben. Hoe leuk is een relatie als jij niet jezelf kan zijn?

Wat betreft de verjaardagen: Hij naar zijn neefje, jij naar je opa.
Ik snap dat je het fijn zou vinden datjouw familie hem leert kennen, maar zelf zeg je ook dat je dat deel van de familie maar weinig ziet. Dus heel erg nodig dat ze hem leren kennen is het dus ook niet.
Dat jij altijd mee gaat naar zijn familie wil niet zeggen dat het omgekeerd ook zo moet. Eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal ook af en toe alleen je familie te zien. Een relatie hebben betekent niet dat je ook alles samen moet doen.
Of het nu door hersenschade komt of door iets anders, jij bent zoals je bent. Natuurlijk kan hij zich wel eens ergeren, dat heeft iedereen, maar als hij zich zo ergert dat hij twijfels heeft over jullie toekomst samen en dat ook uitspreekt, dan geeft hij niet echt de indruk dat hij je neemt zoals je bent.
turquasi schreef:
04-06-2019 13:23
nu zijn we allemaal benieuwd waar hij met jou mee naartoe is geweest in die tijd...
of is jou vergezellen ook 'te druk' want daar wordt je maar happy van enzo :wtf:
Minder vaak naar de mijne en meer naar de zijne. Maar ik heb ook een extra vrije dag dus dan ga ik vaak naar opa, zodat ik het weekend bij hem kan zijn. Want dat ben ik graag.
Catlover ik denk dat je zon typische vrouw bent die meer geeft dan neemt. Je verontschuldigd jezelf voor je persoonlijkheid, bent bij dat hij je accepteert ondanks je hersenschade en je voelt je nu niet fijn omdat je naar je opa wil en hij niet mee wil. Jij bent goed zoals je bent, als hij je niet leuk vind zoals je bent word je daar alleen maar onzeker van en niet veel gelukkiger. Weet je zeker dat je niet vooral bevestiging zoekt bij je vriend dat jij goed genoeg bent?

Ik zou er verder geen wedstrijd van maken wie vaker mee naar de ander zijn familie wil, ik ken je vriend niet, maar je voorstel klinkt niet onredelijk. Als ik jouw was zou ik naar dat neefje gaan als je dat leuk vind en daarna naar je opa. Of als het je teveel is kunnen jullie apart naar elk jullie verjaardag.
Jij zegt "Ik heb een hele lieve vriend, hij houdt van mij en ik hou van hem. Hij zegt ook dat hij van mij houdt, blij met mij is, geeft mij knuffels uit zichzelf en is bezorgd om me. Op die momenten als hij bij mij is zie ik het in zijn ogen."

Maar ook: "Dat heeft mij uiteraard erg geraakt toen en doen twijfelen over zijn liefde voor mij. Door onze discussie van gisteren heb ik weer een reden extra om te twijfelen..."

Die verjaardag is helemaal het punt niet, dus maak daar ook geen probleem van. Ga lekker allebei naar je eigen familie en drijf het niet op de spits. Maar praat wel over het echte probleem, dat ik zo uit jouw eigen post opmaak.

Jullie zijn allebei (!) niet bezig met kijken hoe je het elkaar fijn en prettig kan maken, maar jullie focussen op of de ander wel genoeg voor je overheeft. En het gaat nog niet eens om een echte situatie, maar om een theoretisch bij elkaar intrekken.

Ik zou zeker nog geen koophuis nemen met je vriend. Kijk eerst maar eens of jullie elkaar wel blij maken en huur iets in een stad in de buurt ofzo. En kijk daarbij ook naar je eigen aandeel. Je vraag van hem oprecht 'geven', maar hoeveel wil jij eigenlijk oprecht geven zonder er iets voor terug te verlangen?

Misschien zijn die twijfels over de toekomst, die jij zo te lezen net zo goed hebt, wel terecht. Als je je best doet en het wordt niet beter, kun je uiteindelijk beter je conclusies trekken. Succes!
pluk de nacht
annemariem schreef:
04-06-2019 14:40

En kijk daarbij ook naar je eigen aandeel. Je vraag van hem oprecht 'geven', maar hoeveel wil jij eigenlijk oprecht geven zonder er iets voor terug te verlangen?
Ik denk dat ze vooral een gelijkwaardige relatie wil, waarin de belangen van beide partners meetellen. Oprecht willen geven zonder er iets voor terug te verlangen klinkt in theorie heel leuk, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het prima vinden om in een relatie alleen maar zichzelf opzij te zetten en in te leveren.
Je komt erg afhankelijk over.

Kan het vriend wel zoveel schelen of jij wel of niet steeds meekomt?
Ga je eigen leven lijden en bouw jouw leven niet om zijn familie heen.

Hij heeft iig geen zin in de verjaardag van je opa, dus stop met pushen. Als hij nooit meegaat naar dingen die belangrijk voor jou zijn, kan je daar je conclusies uittrekken.

Verhuizen naar zijn koopwoning zou ik niet doen. Zorg dat je zelf een koopwoning kan kopen als hij het niet gelijkwaardig wil doen.
Hij is enkel lief en vriendelijk wanneer alles naar zijn zin is, vindt jouw familie totaal onbelangrijk en twijfelt eraan of jullie bij elkaar passen.
En jij overweegt serieus om ver weg bij hem in te gaan trekken? Hou je van drama of zo?
Sjulia schreef:
04-06-2019 11:15
Geen compromissen is geen relatie. Ooit ga je daar toch door afhaken. Dat ga je niet volhouden. En met zo'n man kan je ook geen kinderen opvoeden, mocht je dat graag willen.

Een serieus gesprek hierover starten.

Krijg het idee dat je nog niet helemaal klaar bent om afscheid van hem te nemen, maar dit punt zal alleen groeien. Wanneer je lang bij iemand blijft in de hoop op beter, ga je teleurgesteld worden. En spijt krijgen dat je zoveel tijd aan iemand hebt verspild.
+1
Klinkt alsof hij een beetje narcistisch is.
Ik zou hem naar zijn neefje laten gaan en dan zelf naar opa gaan.
Blijf lekker lang weg, blijf daar slapen.
Nog beter, blijf helemaal weg.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven