Nieuwe wasdroger.

04-06-2019 09:50 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend heeft onze droger het begeven en nu zijn we dus op zoek naar een nieuwe.
We zitten in dubio om een goedkopere wasdroger te nemen rond de 300,- of een duurdere warmtepomp droger. Onze ervaring met drogers is dat ze snel ( binnen 4 jaar ) stuk gaan. Dit wordt onze vijfde droger. Wat is nu wijsheid? We hebben duurdere drogers gehad en goedkopere drogers maar ze gaan allemaal rond dezelfde tijd stuk. Deze keer is het de printplaat.
Wat is jullie ervaring met warmtepomp drogers? Zijn ze echt zo goed als men zegt en bespaar je er echt veel energie mee? Of gewoon weer een simpele condensdroger nemen?

Alvast bedankt!
dianaf schreef:
04-06-2019 12:56
Verstandig! Misschien tijd om af te voeren?
Ja, dat moet wel. Hij staat op zolder en niet in de weg, dus dat kan bij mij dan wel wel even duren.
Duffie_1 schreef:
04-06-2019 10:11
Oh dat wil ik ook! :heart: :proud: Welke droger had/heb je en hoe duur was die? En wat doe jij voor onderhoud dat hij zo lang mee gaat?
Ik antwoord even voor mijn beurt. Ik heb een Miele, al 30 jaar. Een afvoerdroger. Maar misschien werden toentertijd degelijkere machines gemaakt?
"Boring conversation anyway"
MinkeDeWit schreef:
04-06-2019 12:58
Ja, dat moet wel. Hij staat op zolder en niet in de weg, dus dat kan bij mij dan wel wel even duren.
Dat kan ik mij voorstellen. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
beko staat dacht ik best goed bekend ,ik heb gewoon een condensdroger,werkt goed en snel en is zuinig.
Ik vind het wel opvallend dat je zoveel drogers verslijt, heb nu de tweede en vorige was na 8 jaar niet eens kapot, maar paste niet goed in t nieuwe huis en slurpte ook best veel energie.

Nu alweer een jaar of 3 een warmtepomp met zelfreinigende condensor, van bosch. Verder geen poespas, dit waren mijn enige 'eisen' en ben er erg tevreden over. Vond het ook niet zoveel duurder in aanschaf dan een condens, maar dat komt misschien omdat ik verder een simpel model heb. Scheelt wel echt qua energie en warmteafgifte, dus ik zou het sowieso aanraden. Je zou ook eens kunnen kijken naar 'tweedekansjes' bij coolblue ofzo. Zo heb ik mijn nieuwe wasmachine gekocht met een lelijke kras, op een plek die ik toch niet zie, maar wel 25% korting.
Duffie_1 schreef:
04-06-2019 12:36
Dankjewel, toch nog best wat bespaart dus. En hoe is de zelfreinigende condensor?
Dat werkt prima. Er zit een dubbel pluizenfilter in die moet je na iedere droogbeurt leegmaken en 1 keer in de zoveel tijd nat schoonmaken. Wij hebben het reservoir aangesloten op de afvoer van de wasmachine, die hoef ik dus nooit meer leeg te gooien, het enige werk is dus de pluizenfilter en af en toe eens van binnen met de stofzuiger.
MinkeDeWit schreef:
04-06-2019 12:53
Mijn laatste zelf gekochte droger was van Whirlpool, dus echt niet duur, en die is 10 jaar meegegaan. Daarna kreeg ik een Miele uit 1995 (vriend wilde hem niet meer). Hij doet het nog, maar omdat er soms een schroeigeur uit komt durf ik hem niet meer te gebruiken. Als een apparaat maar vier jaar meegaat noem ik het een miskoop.
Nu doe ik alweer een paar jaar zonder. Gaat prima, ik heb alleen een extra set beddengoed gekocht omdat dat niet binnen een paar uur droogt.
Wij hebben twee keer een Whirlpool gehad en die gingen ook niet langer mee dan 4 jaar. Misschien onderhoud ik ze niet goed genoeg dan @(
BriannaF schreef:
04-06-2019 12:58
Ik antwoord even voor mijn beurt. Ik heb een Miele, al 30 jaar. Een afvoerdroger. Maar misschien werden toentertijd degelijkere machines gemaakt?
Ik denk sowieso wel dat er vroeger degelijkere machines gemaakt werden, maar er zouden nu toch ook nog goede machines moeten zijn..
Miele is in ieder geval wel goed, maar zo duur
ella70 schreef:
04-06-2019 13:23
beko staat dacht ik best goed bekend ,ik heb gewoon een condensdroger,werkt goed en snel en is zuinig.
Oke, dan ga ik daar vanmiddag ook nog even naar kijken. Dank je.
nootboek schreef:
04-06-2019 13:34
Ik vind het wel opvallend dat je zoveel drogers verslijt, heb nu de tweede en vorige was na 8 jaar niet eens kapot, maar paste niet goed in t nieuwe huis en slurpte ook best veel energie.

Nu alweer een jaar of 3 een warmtepomp met zelfreinigende condensor, van bosch. Verder geen poespas, dit waren mijn enige 'eisen' en ben er erg tevreden over. Vond het ook niet zoveel duurder in aanschaf dan een condens, maar dat komt misschien omdat ik verder een simpel model heb. Scheelt wel echt qua energie en warmteafgifte, dus ik zou het sowieso aanraden. Je zou ook eens kunnen kijken naar 'tweedekansjes' bij coolblue ofzo. Zo heb ik mijn nieuwe wasmachine gekocht met een lelijke kras, op een plek die ik toch niet zie, maar wel 25% korting.
Ja ik heb geen idee wat ik verkeerd doe :P Ik doe elke keer na het drogen de pluizenfilter, en de andere filters een keer in de zoveel tijd.
Tweedekansjes zal ik ook nog even naar kijken.
wilma36 schreef:
04-06-2019 13:43
Dat werkt prima. Er zit een dubbel pluizenfilter in die moet je na iedere droogbeurt leegmaken en 1 keer in de zoveel tijd nat schoonmaken. Wij hebben het reservoir aangesloten op de afvoer van de wasmachine, die hoef ik dus nooit meer leeg te gooien, het enige werk is dus de pluizenfilter en af en toe eens van binnen met de stofzuiger.
Dat klinkt goed!
Pindakaasjes schreef:
04-06-2019 10:45
zijn er ook nog mensen die zich prima 'zonder' droger kunnen redden?
Ik vind het warme, energieslurpende, textiel vretende stofverspreiders.
Na het sneuvelen van mijn laatste droger in 2011, heb ik extra wasrekjes gekocht i.p.v zo'n omgekeerde koelkast..
En echt, het scheelt je minstens de helft aan strijkwerk!
Ja, ik! Woon inmiddels 15 jaar samen, nog nooit een droger gehad. En ook niet de behoefte om er 1 te kopen. We hebben wel een centrifuge erbij, zodat de was uit de machine nog iets droger wordt voordat we hem ophangen. Scheelt m.n. in de winter aan droogtijd.
Heb ook jaren geen vaatwasser gehad. Heb er in ons nieuwe huis wel 1, maar die gebruiken we alleen als we veel visite hebben.
Scheelt best veel aan energieverbruik...
Het is een warmtepomp droger van aeg geworden. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven