Schoonfamilie

04-06-2019 01:35 37 berichten
Delete
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2019 21:01
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
A.
Het is nèt juni. Je hebt elkaar eind oktober nog gezien.

Ik vind het nogal dramatisch om dan te spreken van 'bijna een jaar geen contact'.

B.
Als een jong kind net de griep heeft gehad, zit het er dik in dat de ouders aardig oververmoeid zijn. Logisch dat Zus op zo'n moment geprikkeld reageert en vraagt om er rekening mee te houden dat haar kind net weer beter is. Ietwat begrip van jullie kant zou fijn zijn geweest.

Ik vind het nogal dramatisch dat jullie vervolgens in de slachtofferrol kruipen en gekwetst vertrekken.

C.
Een situatie als dit los je op door je excuses aan te bieden voor je eigen aandeel.

Ik vind het nogal dramatisch dat jullie denken de boel op te lossen door achteraf nog eens te benadrukken hoe Zus jullie heeft gekwetst.

D.
Dit is iets tussen Zus en jullie.

Ik vind het nogal dramatisch dat je van de ouders verwacht dat ze zich ermee bemoeien.

E.
Jullie hebben blijkbaar nog gewoon contact met zijn ouders. Ze zijn trots op hun zoon, schrijf je.

Ik vind het nogal dramatisch dat je vriend jammert dat zijn ouders hem minder belangrijk vinden dan zijn zus.

F.
Ik vind het dus allemaal nogal dramatisch van jullie.

Kruip uit die slachtofferrol.

Kom op zeg 'mooi weer spelen' bij zijn ouders?! Wat bedoel je daar nou weer mee? Dat jullie daar eigenlijk het liefst willen vertellen hoe zielig jullie zijn? Jullie hadden gewoon rekening moeten houden met Zus en haar kinderen.

Pas als je dàt inziet, zou ik er weer eens met zijn ouders over praten.

En stuur die kinderen een cadeautje voor hun verjaardag.
Er ontbreken teveel details in dit verhaal.
We used to be friends...
Waarom boos op zijn ouders, omdat zij niet willen bemiddelen? Zij hebben hier toch ook niets mee te maken? Er is een probleem tussen schoonzus en jullie. En jullie hebben je niet laten wegsturen, maar je zegt dat jullie zelf zijn vertrokken.

Ik snap wel dat ouders zich hier buiten willen houden. Wees ook niet boos op hen. Op welke verjaardagen kom je nu niet? En waarom geen kerst kunnen vieren?

Ik snap ook niet precies wat er gebeurd is dat zus jullie afsnauwde. Wat hebben jullie gedaan dat ze dat deed?
CourtneyTT schreef:
04-06-2019 09:25
Er ontbreken teveel details in dit verhaal.
Nou ja, details ... in deze klaagzang is gewoon geen plek voor de andere helft van het verhaal. Als TO en haar vriend irl ook geen enkele poging doen om de houding van zijn zus en ouders te begrijpen, verwacht ik voorlopig geen verzoening.
Er is hiervoor niets gebeurd. Mijn vriend en zijn zus hebben nooit een hechte band gehad, ze is erg koppig en reageert vaak op kwetsende manieren in emotie zonder daar vervolgens ooit excuses voor te maken of nog beter; haar niet meer af te reageren op haar omgeving. Ik doe zeker niet alsof wij perfect zijn (las ik hier ergens in een comment) maar mijn vriend en ik zijn wel allebei heel goedig en moeilijk om ruzie mee te krijgen. We hebben met niemand ooit problemen, behalve met haar.
En klopt, wij zijn op kerst weggestuurd omdat zijn ouders geen gedoe wilde. We zijn niet voor niets naar hun huis gereden. Ik vind persoonlijk dat ouders de taak hebben hun gezin bij elkaar te houden, ook als ze volwassen zijn. En de ouders kiezen wel duidelijk partij en zijn niet neutraal momenteel.
Mensen gaan hier niet verder op in als je de openingspost weghaalt
CoffeeMusic schreef:
04-06-2019 19:44
Ik vind persoonlijk dat ouders de taak hebben hun gezin bij elkaar te houden, ook als ze volwassen zijn.
Blijkbaar vinden zijn ouders dat niet, maar daar doe je dan weinig aan.

Misschien vertrouwen ze er wel op dat je vriend en jij alles wel pikken, en dat hun dochter het contact verbreekt als ze daar iets tegen zeggen. Kan ook nog.
CoffeeMusic schreef:
04-06-2019 19:41
Er is hiervoor niets gebeurd. Mijn vriend en zijn zus hebben nooit een hechte band gehad, ze is erg koppig en reageert vaak op kwetsende manieren in emotie zonder daar vervolgens ooit excuses voor te maken of nog beter; haar niet meer af te reageren op haar omgeving. Ik doe zeker niet alsof wij perfect zijn (las ik hier ergens in een comment) maar mijn vriend en ik zijn wel allebei heel goedig en moeilijk om ruzie mee te krijgen. We hebben met niemand ooit problemen, behalve met haar.
Ja, het ligt allemaal aan haar. Naar mens zeg, brrrr.
Geloof niet alles wat je denkt.
CoffeeMusic schreef:
04-06-2019 19:41
Natuurlijk zijn er dingen gebeurd,alleen die zijn jou niet verteld
CoffeeMusic schreef:
04-06-2019 19:44
En klopt, wij zijn op kerst weggestuurd omdat zijn ouders geen gedoe wilde. We zijn niet voor niets naar hun huis gereden. Ik vind persoonlijk dat ouders de taak hebben hun gezin bij elkaar te houden, ook als ze volwassen zijn. En de ouders kiezen wel duidelijk partij en zijn niet neutraal momenteel.
Ouders hebben die taak helemaal niet, hoe kom je erop?
Ouders hebben hele andere taken. En jullie als volwassenen moeten in staat zijn dit zelf op te lossen.
Als iemand geen contact met je wil, dan heeft die persoon vast een goede reden voor. Waarom zou iemand verplicht met je moeten omgaan? Dat hoeft ook familie niet. Niemand. Een familieband is geen verplichting. Het klikt, of het klikt niet.
Topic weghalen = schuld bekennen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven