Baudet en zijn ideeën..
maandag 20 mei 2019 om 16:12
https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... KlchI-KQgM
WAT een mafklapper..
Heb er ff geen woorden voor..
WAT een mafklapper..
Heb er ff geen woorden voor..
maandag 3 juni 2019 om 14:51
Dat zijn dan ook 2 heel verschillende verkiezingen maar het goede nieuws is dat D66 gehalveerd is en evenals de PVV heeft ook de SP geen enkele zetel gehaald en DENK ook niet.Nuancee schreef: ↑03-06-2019 13:20Ook ik schrik van de negativiteit en de onderbuikgevoelens van sommige forummers t.o.v. het thema immigratie. Er worden krasse uitspraken gedaan, die ze absoluut niet met argumenten kunnen staven. Het lijkt wel alsof ze alle vluchtelingen over één kam scheren en hen beschouwen als ongewenste vreemdelingen. Mensen die met achterlating van alles hun vaderland verlaten om oorlog of geweld te ontvluchten, mag je niet zo maar in de steek laten, zeker niet als je het financieel redelijk goed hebt in een verzorgingsstaat als de onze. Stel je voor dat de geallieerden er tijdens WO2 ook zo over gedacht hadden.
En natuurlijk moet je economische vluchtelingen, gelukszoekers, criminelen, relschoppers en mensen met extreem gedachtegoed niet toelaten. Wel zul je als staat en als Europa meer moeten ondernemen, om voor deze mensen in hun eigen land een toekomst te creëren. Door strengere en vereenvoudigde regelgeving zou het mogelijk moeten worden om mensen die hier voor iets anders komen als het ontvluchten van geweld en oorlog in hun eigen land zo effectief en efficiënt mogelijk terug te sturen naar hun eigen land. Daar moet je als Europa aan werken!
Ik hoop dat steeds meer kiezers in gaan zien dat xenofobe geluiden van partijen als de PVV en FvD alleen maar lijden tot tweespalt en niet tot een constructieve oplossing van een probleem. Het lijkt er volgens de laatste peiling van Maurice de Hond wel op. De PVV is t.o.v. de huidige kamerzetelverdeling meer dan gehalveerd en FvD verliest wederom kiezers t.o.v. de verkiezingen voor PS.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

maandag 3 juni 2019 om 15:11
maandag 3 juni 2019 om 15:16
Eens. Maar meer dan 50 jaar intensieve ontwikkelingshulp blijkt niet toereikend.Nuancee schreef: ↑03-06-2019 13:20[...]
En natuurlijk moet je economische vluchtelingen, gelukszoekers, criminelen, relschoppers en mensen met extreem gedachtegoed niet toelaten. Wel zul je als staat en als Europa meer moeten ondernemen, om voor deze mensen in hun eigen land een toekomst te creëren. Door strengere en vereenvoudigde regelgeving zou het mogelijk moeten worden om mensen die hier voor iets anders komen als het ontvluchten van geweld en oorlog in hun eigen land zo effectief en efficiënt mogelijk terug te sturen naar hun eigen land. Daar moet je als Europa aan werken!
[...]
De EU kan (wil?) er blijkbaar sinds hun ontstaan in 1993 ook niets aan doen.....
Een keer nadenken over de toekomst kan geen kwaad. Tegenstanders stonden natuurlijk klaar om direct te roepen 'Baudet wil de vrouw terug achter het aanrecht" en dat had het gewenste effect...
Sommig mensen lijken zich niet af te vragen hoe/wie het allemaal gaat betalen in de toekomst. Als je vanaf je 28e jaar vijf jaar fulltime werkt en daarna tot je 73e jaar maar 50 %, dan heb je in je hele loopbaan toch alles bij elkaar maar 25 jaren gewerkt en bijgedragen aan AOW en pensioen?
Maar iedereen wil wél een volwaardig pensioen opbouwen.
En AOW (hier of in het land waar ooit hun grootouders zijn geboren en wat 'mijn land' wordt genoemd).
Wat is dan de oplossing?
Dat iedereen straks weer terug zal moeten naar een 48-urige werkweek. En wel tot je 75e jaar?
"Want de economie moet alsmaar blijven groeien" (en dus het aantal inwoners)?
Ik zal het niet meer meemaken hoe het over 40 jaar gaat. Maar zó gek is het toch niet om daar eens over na te denken?
maandag 3 juni 2019 om 15:52
Linkspopulistische partijen als GroenLinks etc. verliezen ook in die peiling t.o.v. PSNuancee schreef: ↑03-06-2019 15:11Ik refereer aan de meest recente peiling van Maurice de Hond van 2 juni.jl van Xenofobe partijen als PVV en FvD, niet aan de verkiezingen voor het EP. Die uitslagen wisten we al. Probeer uitspraken niet uit hun context te .halen om er vervolgens Jouw conclusies aan te verbinden.
GroenLinks -4
D66 -2
Sp -1
VVD +4
PvdA +5
CDA + 1
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

maandag 3 juni 2019 om 15:59
Dat klopt. Geld sturen is niet effectief, wel meer projecten opzetten die mensen in hun kracht zetten bijv het telen van groente, fruit en bloemen, het weven en verven van textiel. In hun kracht zetten dus, niet ontzorgen.
Mensen, zowel allochtoon als autochtoon, verwachten heel veel van de verzorgingsstaat, willen "ontzorgd" worden. Helaas is die verzorgingsstaat bijna onbetaalbaar. Als je niet of zeer beperkt werkt, is je pensioen natuurlijk niet ruim. Iedereen wil ook zo vlug mogelijk met pensioen. Nogal wat mensen willen of kunnen ook niet mantelzorgtaken op zich nemen. Gelukkig zijn er ook zat die het wel doen. Op den duur worden zorg en onderwijs onbetaalbaar als iedereen er maximaal van wil profiteren, maar er zelf liever niet aan wil bijdragen, zowel financieel als in natura.Gebruna schreef: ↑03-06-2019 15:16Sommig mensen lijken zich niet af te vragen hoe/wie het allemaal gaat betalen in de toekomst. Als je vanaf je 28e jaar vijf jaar fulltime werkt en daarna tot je 73e jaar maar 50 %, dan heb je in je hele loopbaan toch alles bij elkaar maar 25 jaren gewerkt en bijgedragen aan AOW en pensioen?
Maar iedereen wil wél een volwaardig pensioen opbouwen.
En AOW (hier of in het land waar ooit hun grootouders zijn geboren en wat 'mijn land' wordt genoemd).
Ik denk niet dat we teruggaan naar een 48-urige werkweek. Wel zullen we creatievere oplossingen moeten zoeken om het personeelstekort in bepaalde sectoren op te vangen.Gebruna schreef: ↑03-06-2019 15:16Wat is dan de oplossing?
Dat iedereen straks weer terug zal moeten naar een 48-urige werkweek. En wel tot je 75e jaar?
"Want de economie moet alsmaar blijven groeien" (en dus het aantal inwoners)?
Ik zal het niet meer meemaken hoe het over 40 jaar gaat. Maar zó gek is het toch niet om daar eens over na te denken?
anoniem_374915 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 16:11
0.98% gewijzigd

maandag 3 juni 2019 om 16:06
Prima gegoogled! Maar niet relevant voor mijn post. Daarom vermeldde ik het dus niet.Rosabella1 schreef: ↑03-06-2019 15:52Linkspopulistische partijen als GroenLinks etc. verliezen ook in die peiling t.o.v. PS
GroenLinks -4
D66 -2
Sp -1
VVD +4
PvdA +5
CDA + 1
maandag 3 juni 2019 om 16:13
Heerlijk dit moreel superieure toontje,kenmerkend voor links aanhangers.
Tenslotte is alleen wat in het linkse straatje en wensdenken past relevant.
We gaan het allemaal zien tijdens de volgende tweede kamer verkiezingen.
Voorlopig zijn de VVD en FvD volgens de peiling van Maurice de Hond nog steeds de grootste partijen.
VVD de grootste en Fvd de tweede partij.

maandag 3 juni 2019 om 16:23
Ik kan iedereen de docu Borderless aanraden. Ik denk dat weinig Europeanen moeite hebben met de opvang van mensen die op de vlucht zijn voor oorlog en geweld. Echter de meeste migranten die hier uiteindelijk terecht komen, zijn juist niet de mensen die het het hardst nodig hebben. Ook zij zijn uiteindelijk slachtoffer; eenmaal in Europa zijn ze duizenden euro’s armer en staan ze met lege handen. Juist dat creeert de disbalans. Als je mensen die zich daar zorgen over maken wegzet als xenofoben, dan heb je er niets van begrepen.Nuancee schreef: ↑03-06-2019 13:20Ook ik schrik van de negativiteit en de onderbuikgevoelens van sommige forummers t.o.v. het thema immigratie. Er worden krasse uitspraken gedaan, die ze absoluut niet met argumenten kunnen staven. Het lijkt wel alsof ze alle vluchtelingen over één kam scheren en hen beschouwen als ongewenste vreemdelingen. Mensen die met achterlating van alles hun vaderland verlaten om oorlog of geweld te ontvluchten, mag je niet zo maar in de steek laten, zeker niet als je het financieel redelijk goed hebt in een verzorgingsstaat als de onze. Stel je voor dat de geallieerden er tijdens WO2 ook zo over gedacht hadden.
Ik hoop dat steeds meer kiezers in gaan zien dat xenofobe geluiden van partijen als de PVV en FvD alleen maar lijden tot tweespalt en niet tot een constructieve oplossing van een probleem. Het lijkt er volgens de laatste peiling van Maurice de Hond wel op. De PVV is t.o.v. de huidige kamerzetelverdeling meer dan gehalveerd en FvD verliest wederom kiezers t.o.v. de verkiezingen voor PS.
maandag 3 juni 2019 om 16:49
Dat is die docu van Lauren Southern toch?forsyth schreef: ↑03-06-2019 16:23Ik kan iedereen de docu Borderless aanraden. Ik denk dat weinig Europeanen moeite hebben met de opvang van mensen die op de vlucht zijn voor oorlog en geweld. Echter de meeste migranten die hier uiteindelijk terecht komen, zijn juist niet de mensen die het het hardst nodig hebben. Ook zij zijn uiteindelijk slachtoffer; eenmaal in Europa zijn ze duizenden euro’s armer en staan ze met lege handen. Juist dat creeert de disbalans. Als je mensen die zich daar zorgen over maken wegzet als xenofoben, dan heb je er niets van begrepen.
Ik heb hem even opgezocht,ik ga kijken.
Voor de geïnteresseerden:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Q_fz9EW5Iw

maandag 3 juni 2019 om 18:28
Ja klopt.Rosabella1 schreef: ↑03-06-2019 16:49Dat is die docu van Lauren Southern toch?
Ik heb hem even opgezocht,ik ga kijken.
Voor de geïnteresseerden:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Q_fz9EW5Iw

maandag 3 juni 2019 om 18:36
forsyth schreef: ↑03-06-2019 16:23Ik kan iedereen de docu Borderless aanraden. Ik denk dat weinig Europeanen moeite hebben met de opvang van mensen die op de vlucht zijn voor oorlog en geweld. Echter de meeste migranten die hier uiteindelijk terecht komen, zijn juist niet de mensen die het het hardst nodig hebben.
Wat bedoel je met "het hardst nodig hebben?"
Als je daarmee de bootvluchtelingen bedoelt, dan kan ik alleen maar beamen dat ze slachtoffer zijn van mensenhandelaren die aan hen grof geld verdienen. Met name de kinderen hebben niet voor gekozen voor lange voettochten en overtocht in gammele bootjes.
Het hangt er helemaal vanaf hoe je dit "je zorgen maken om de (boot)vluchtelingen" definieert, hoe je deze zorgen in praktische zin uit en welke oplossingen je voor dit probleem - want dat is het absoluut - wil zien.

maandag 3 juni 2019 om 18:46
Ik moet je teleurstellen, Rosabella1. Ik ben geen lid van een politieke partij, ik stem niet altijd links, ik stem niet altijd rechts, ik stem niet altijd op een "middenpartij" en ik ben niet Rita Verdonk. Ik ben een zwevende kiezer en heb de afgelopen 3x heel bewust op een andere partij gestemd.Rosabella1 schreef: ↑03-06-2019 16:13Heerlijk dit moreel superieure toontje,kenmerkend voor links aanhangers.
Tenslotte is alleen wat in het linkse straatje en wensdenken past relevant.
We gaan het allemaal zien tijdens de volgende tweede kamer verkiezingen.
Voorlopig zijn de VVD en FvD volgens de peiling van Maurice de Hond nog steeds de grootste partijen.
VVD de grootste en Fvd de tweede partij.
Ik voel me ook niet moreel superieur en ben er niet op uit om bagger over anderen heen te gooien. Ga er stellig van uit dat
Dat laatste ook voor jou geldt!

maandag 3 juni 2019 om 22:26

dinsdag 4 juni 2019 om 22:14
Ik haalde het aan omdat hier in de draad nog werd geschreven dat uitgeprocedeerde migranten terug worden gestuurd.
Niet dus.................
De regels zijn op orde volgens een - vandaag uitgekomen - rapport
https://nos.nl/artikel/2287564-onderzoe ... beter.html
Volgens de commissie onder leiding van oud-topambtenaar Richard van Zwol is het asielbeleid en de asielpraktijk op orde. Aanpassing van de wetgeving is niet nodig; de sleutel ligt in de uitvoering.
Tijd dus voor vreemdelingendetentie dat voorkomt een hele hoop ellende.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 4 juni 2019 om 23:53
Oei ik dacht dit topic gaat over Baudet maar we zijn weer gestrand bij vluchtelingen. Kan ook bijna niet anders maar toch.
Sommigen matigen hun toon echt niet. Klinkt zo arrogant. Wordt er soms erg naar van hoe sommigen denken en schrijven.
Ik woon vlak bij een AZC en ondanks je schrijven Hollebolle hier zijn we ze echt nog niet moe en vallen de incidenten heel erg mee. De verbouwing en uitbreiding is ook zonder commentaar ontvangen en veel mensen uit het dorp hadden zoiets van goed dat het veranderd want de kamertjes waren ook wel erg klein.
Ja, er zit kaf tussen het koren en er zijn echt wel wat mensen die meeliften op de ellende van vluchtelingen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Het is belangrijk dat er maatregelen genomen worden maar ondertussen zijn er altijd nog mensen in nood.
We hebben goede initiatieven in het dorp en dat brengt mensen van het AZC en het dorp ook meer met elkaar in contact. Heel goed dat dat gebeurd want laten wee eerlijk zijn de raddraaiers hoor je altijd, de grote groep nooit. Door dit initiatief weten we nu dat er een grotere groep bestaat.
Ik denk dat het goed is om selectief te zijn maar ik ben toch meer iemand die het voordeel van de twijfel geeft.
Sommigen matigen hun toon echt niet. Klinkt zo arrogant. Wordt er soms erg naar van hoe sommigen denken en schrijven.
Ik woon vlak bij een AZC en ondanks je schrijven Hollebolle hier zijn we ze echt nog niet moe en vallen de incidenten heel erg mee. De verbouwing en uitbreiding is ook zonder commentaar ontvangen en veel mensen uit het dorp hadden zoiets van goed dat het veranderd want de kamertjes waren ook wel erg klein.
Ja, er zit kaf tussen het koren en er zijn echt wel wat mensen die meeliften op de ellende van vluchtelingen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Het is belangrijk dat er maatregelen genomen worden maar ondertussen zijn er altijd nog mensen in nood.
We hebben goede initiatieven in het dorp en dat brengt mensen van het AZC en het dorp ook meer met elkaar in contact. Heel goed dat dat gebeurd want laten wee eerlijk zijn de raddraaiers hoor je altijd, de grote groep nooit. Door dit initiatief weten we nu dat er een grotere groep bestaat.
Ik denk dat het goed is om selectief te zijn maar ik ben toch meer iemand die het voordeel van de twijfel geeft.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".

woensdag 5 juni 2019 om 10:42
Hoe denkt FvD het personeelstekort in de zorg te gaan aanpakken in combinatie met hun visie op het werken van vrouwen? In de komende vakantieperiode wordt dat personeelstekort en daarmee de vermindering van de kwaliteit van de zorg in heel wat regio's pijnlijk merkbaar. Ook in de gehandicaptenzorg en in de GGZ is er een nijpend personeelsgebrek.
Zou het een deel van de oplossing kunnen zijn om in de zorg werkende vrouwen te stimuleren om meer te gaan werken i.p.v. ze te stimuleren om thuis voor man en kinderen "te zorgen?"
Gisteravond ontbrak FvD bij het debat over de gevolgen van de aardgaswinning in Groningen. Waarom eigenlijk? Minder interessant om bij het publiek mee te scoren dan met migratie of klimaat of Europa?
Zou het een deel van de oplossing kunnen zijn om in de zorg werkende vrouwen te stimuleren om meer te gaan werken i.p.v. ze te stimuleren om thuis voor man en kinderen "te zorgen?"
Gisteravond ontbrak FvD bij het debat over de gevolgen van de aardgaswinning in Groningen. Waarom eigenlijk? Minder interessant om bij het publiek mee te scoren dan met migratie of klimaat of Europa?
woensdag 5 juni 2019 om 22:07
MacTrees schreef: ↑04-06-2019 23:53Oei ik dacht dit topic gaat over Baudet maar we zijn weer gestrand bij vluchtelingen. Kan ook bijna niet anders maar toch.
Ik woon vlak bij een AZC en ondanks je schrijven Hollebolle hier zijn we ze echt nog niet moe en vallen de incidenten heel erg mee. .
Ik heb een stuk uit Trouw van dinsdag 04-06-2019 gehaald
Dus het is niet MIJN schrijven.
De overlast begint toe te nemen door het onvermogen van onze regering uitgeprocedeerden vast te zetten.
Gewoon uitgeprocedeerd = detentie
Eenvoudiger kan het niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 5 juni 2019 om 22:11
Ach dan kan je ons vast wel het programmapunt laten zien met hun standpunt over werkende vrouwen.

donderdag 6 juni 2019 om 07:51
Baudet schreef een Engelstalig essay over de boeken van de Franse schrijver Michel Houellebecq, en vooral over diens laatste boek Sérotonine.
Over de rol van vrouwen schrijft Baudet het volgende: "Tegenwoordig worden vrouwen al vanaf jongs af aan aangemoedigd om een carrière en financiële onafhankelijkheid na te streven. Er wordt verwacht dat ze de traditionele rol afwijzen om een man te ondersteunen. Maar hoe pakt dit daadwerkelijk voor ze uit? Wat gebeurt er als ze 30 worden? Als ze fulltime blijven doorwerken dan wordt het bouwen aan een gezin extreem moeilijk, zelfs onmogelijk. Daarom krijgen vrouwen in de westerse wereld ook steeds vaker minder kinderen – als ze ze überhaupt al krijgen."
Het standpunt van “jouw leider” over lijkt me duidelijk en er is niemand binnen FvD die dit standpunt weerspreekt. Als het partijprogramma totaal andere taal spreekt, dan is er op zijn minst sprake van onduidelijkheid en op zijn ergst van kiezersbedrog: het één schrijven, maar het ander verkondigen. Heel pijnlijk.
Over de rol van vrouwen schrijft Baudet het volgende: "Tegenwoordig worden vrouwen al vanaf jongs af aan aangemoedigd om een carrière en financiële onafhankelijkheid na te streven. Er wordt verwacht dat ze de traditionele rol afwijzen om een man te ondersteunen. Maar hoe pakt dit daadwerkelijk voor ze uit? Wat gebeurt er als ze 30 worden? Als ze fulltime blijven doorwerken dan wordt het bouwen aan een gezin extreem moeilijk, zelfs onmogelijk. Daarom krijgen vrouwen in de westerse wereld ook steeds vaker minder kinderen – als ze ze überhaupt al krijgen."
Het standpunt van “jouw leider” over lijkt me duidelijk en er is niemand binnen FvD die dit standpunt weerspreekt. Als het partijprogramma totaal andere taal spreekt, dan is er op zijn minst sprake van onduidelijkheid en op zijn ergst van kiezersbedrog: het één schrijven, maar het ander verkondigen. Heel pijnlijk.

donderdag 6 juni 2019 om 08:08
Ik zie er nog steeds geen 'standpunt' in. Waar lees je dat in hemelsnaam?Nuancee schreef: ↑06-06-2019 07:51Baudet schreef een Engelstalig essay over de boeken van de Franse schrijver Michel Houellebecq, en vooral over diens laatste boek Sérotonine.
En dat zgn standpunt staat al helemaal niet in een programma.
donderdag 6 juni 2019 om 08:56
En criminele immigranten mogen hier ook gewoon blijven. Maar niet erover klagen hoor, want dan ben je een racist of xenofoob.hollebollegijs schreef: ↑04-06-2019 22:14Ik haalde het aan omdat hier in de draad nog werd geschreven dat uitgeprocedeerde migranten terug worden gestuurd.
Niet dus.................
De regels zijn op orde volgens een - vandaag uitgekomen - rapport
https://nos.nl/artikel/2287564-onderzoe ... beter.html
Volgens de commissie onder leiding van oud-topambtenaar Richard van Zwol is het asielbeleid en de asielpraktijk op orde. Aanpassing van de wetgeving is niet nodig; de sleutel ligt in de uitvoering.
Tijd dus voor vreemdelingendetentie dat voorkomt een hele hoop ellende.
https://www.ad.nl/binnenland/immigratie ... ~a42e1fdd/