Baudet en zijn ideeën..

20-05-2019 16:12 1748 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... KlchI-KQgM

WAT een mafklapper..

Heb er ff geen woorden voor..
Fizz schreef:
02-06-2019 14:21
Ik denk dat je je toch even meer moet inlezen welke Nigerianen hiernaar toe komen en waarom. Binnen niet al te lange tijd is de bevolking van Nigeria verviervoudigd en dan wordt de toestroom nog veel groter. De vluchtelingenproblematiek is een groot probleem, omdat een samenleving niet eindeloos immigranten (en dan ook nog eens uit totaal andere culturen) kan absorberen. Denken dat het in een of twee generaties allemaal wel opgelost zal zijn is wensdenken. Je gaat ook nog eens voorbij aan het feit dat mensen maar blijven toestromen, dus we blijven steeds dezelfde problemen houden.

De meeste mensen die in op Noord-Afrikaanse kusten staan te springen om hierheen te komen, vluchten niet voor oorlogen. Het zijn gelukszoekers die hopen op de gouden bergen in Europa. Kijk nog maar eens de recente documentaires over de “vluchtelingen” en hun reis naar Europa.
Fizz, ik heb al aangetoond dat het grootste deel van die Nigerianen teruggestuurd wordt. Nu kom je er weer mee.
Nog even Fizz....je hoeft niet bang te zijn dat de Nigeriaanse bevolking zich verviervoudigd. Gezien de hongersnood???
It's never too late start living!
kadanz schreef:
02-06-2019 16:15
Fizz, ik heb al aangetoond dat het grootste deel van die Nigerianen teruggestuurd wordt. Nu kom je er weer mee.
Ach, er loopt hier al 4 jaar een ‘algemeen vluchtelingentopic’ waar het einde van Nederland wordt voorspeld door die invasie van vluchtelingen die ook nog eens allemaal crimineel zijn (elk berichtje over een fout van een immigrant wordt uitgebreid besproken).

Persoonlijk heb ik nog niks zien veranderen in Nederland.

(En nu zal ik wel weer beschuldigd worden dat ik salafisten en dergelijke types een warm hart toedraag)
kadanz schreef:

Vooral Libië stuurt veel terug als ik het goed begrijp. De meesten halen Europa nog niet eens. Er wordt strenger beleid gevoerd door landen samen. Komt door de grote toestroom Syriers. van vorig jaar. Ik denk dat vergeten wordt dat Nigerianen die al in Europa zijn nogal eens van land naar land gaan. Wellicht verklaart dat de toename begin dit jaar van 405 (goh wat schokkend veel ). Of door mensensmokkel maar dat is maar mondjes maat. In ieder geval is er nu weer een afname te zien. Waar hebben we het dus over.
leen65 schreef:
02-06-2019 16:17
Nog even Fizz....je hoeft niet bang te zijn dat de Nigeriaanse bevolking zich verviervoudigd. Gezien de hongersnood???
Nigeria is een groot land en lang niet overal is Boko Haram actief. Om een idee te geven hoe hard de Nigeriaanse bevolking groeit:

https://www.volkskrant.nl/sport/nigeria ... ogle.nl%2F

De hongersnood is ook niet overal in Nigeria, maar slechts in 3 staten waar Boko Haram actief is. Die vluchtelingen zouden zich dus ook elders in het land kunnen vestigen of daar worden opgevangen, eventueel met steun van o.a. de EU.
kadanz schreef:
En vertrekken ze dan ook uit Nederland? Er vertrekt namelijk bijna niemand, want het merendeel van de afgewezen asielzoekers verdwijnt van de radar en een aanzienlijk deel daarvan in de illegaliteit.
leen65 schreef:
02-06-2019 13:24
Nee, laten we ze vooral terug sturen naar Boko Haram of ze daar dood laten gaan van de honger! Weeet je wel wat er aan de hand is in Nigeria. DaarInaast is de toestroom veranderd van 80 naar 485 begin dit jaar. Jaja, dat zijn er dus weer duizenden bij..!

Je heb je echt niet verdiept, Boko Haram zit in een klein gedeelt.
Er gaan gewoon reizen naar toe.
https://www.columbusmagazine.nl/afrika/nigeria.html

Het is een van de dichtstbevolkte landen van Afrika, rijk zijn ze niet maar dood van de honger gaan ze niet .
Nigeria is een dichtbevolkt land, met 190.632.261 (2017) inwoners, ook al verschillen de aantallen nogal per bron. Het is tevens het volkrijkste land van Afrika met een erg sterke bevolkingsgroei

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeria

Jij denkt bij Afrika vermoedelijk aan die foto's uit de jaren 70/80 ten tijde van de voedselhulp.

De economieën groeien alleen verdwijnt het geld helaas in de verkeerde zakken
https://www.trouw.nl/home/veel-afrikaan ... ~ad511951/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
kadanz schreef:
Van de uitgeprocedeerde asielzoekers gaat maar een klein gedeelte terug.

De uitzetting van asielzoekers die niet in aanmerking komen voor verblijf in Nederland verloopt stroef. Van de 20.000 asielzoekers die het afgelopen jaar ons land via de Dienst Terugkeer en Vertrek hadden moeten verlaten, zijn er nog 5.000 aanwezig.

Dit blijkt uit de jaarrapportage Vreemdelingenketen van het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Veel uitgeprocedeerde asielzoekers verdwijnen in de illegaliteit, een ander deel maakt gebruik van de bed-bad-broodvoorziening in de grote steden. Of ze kraken panden, zoals onlangs gebeurde in Amsterdam.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... or-610724/

Afbeelding

Volgens de cijfers 75% maar daar tellen ze ook eenvoudig uitzetbare migranten zoals Kosovaren en Albanezen bij.
Verder telt de dienst terugkeer & vertrek ook de mensen mee die zeggen zelf te vertrekken maar onderduiken of richting buurlanden vertrekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Deze Nigeriaan - hier te zien in Nieuwsuur - ziet het glashelder.

Afbeelding
hollebollegijs schreef:
02-06-2019 17:55
Je heb je echt niet verdiept, Boko Haram zit in een klein gedeelt.
Er gaan gewoon reizen naar toe.
https://www.columbusmagazine.nl/afrika/nigeria.html

Het is een van de dichtstbevolkte landen van Afrika, rijk zijn ze niet maar dood van de honger gaan ze niet .
Nigeria is een dichtbevolkt land, met 190.632.261 (2017) inwoners, ook al verschillen de aantallen nogal per bron. Het is tevens het volkrijkste land van Afrika met een erg sterke bevolkingsgroei

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeria

Jij denkt bij Afrika vermoedelijk aan die foto's uit de jaren 70/80 ten tijde van de voedselhulp.

De economieën groeien alleen verdwijnt het geld helaas in de verkeerde zakken
Na de verkiezingen van dit jaar is het geweld weer toegenomen. Niet alleen Boko Haram maar ook andere groeperingen, boeren etc.. Doordat vorige jaar en ook nu nog gedeeltelijk d noodtoestand is afgeroepen is er wel degelijk hongersnood omdat veel stil kwam te liggen. Daarbij is vanuit het noord oosten een groot deel vd mensen gevlucht naar het zuiden (andere staten). Die krijgen dit niet gebolwerkt.
Bagataliseer dit niet. Er wordt snel geroepen dat het land stabiel is maar de gevolgen van de migratie van 1,6 miljoen mensen alleen al in eigen land zijn niet te overzien. Daarnaast is het in Kamereoen ook onrustig en die komen ook nog een keer daar de grens over.

Maar goed, vluchtelingenwerk en artsen zonder grenzen zullen het wel verkeerd hebben. Niks aan de hand daar. Laten we ons geweten sussen met dat soort nieuws!
hollebollegijs schreef:
02-06-2019 18:12
Deze Nigeriaan - hier te zien in Nieuwsuur - ziet het glashelder.

Afbeelding

Erg goedkoop dit!!
leen65 schreef:
02-06-2019 18:38
Erg goedkoop dit!!
Vind je Nieuwsuur dan geen betrouwbaar programma? Hoezo goedkoop?
Fizz schreef:
02-06-2019 18:54
Is stemmingmakerij en daar is Nieuwsuur niet altijd even vies van.
Fizz schreef:
02-06-2019 18:54
Beste Fizz. Ik woon een paar honderd meter van het AZC. Ik zou je zonder meer een paar vrouwen uit Nigeria kunnen aanwijzen die hier wel wat op te zeggen hebben. Eentje voetbalt trouwens ontzettend goed in ons damesteam ondanks haar ervaringen.
leen65 schreef:
02-06-2019 18:37
Na de verkiezingen van dit jaar is het geweld weer toegenomen. Niet alleen Boko Haram maar ook andere groeperingen, boeren etc.. Doordat vorige jaar en ook nu nog gedeeltelijk d noodtoestand is afgeroepen is er wel degelijk hongersnood omdat veel stil kwam te liggen. Daarbij is vanuit het noord oosten een groot deel vd mensen gevlucht naar het zuiden (andere staten). Die krijgen dit niet gebolwerkt.
Bagataliseer dit niet. Er wordt snel geroepen dat het land stabiel is maar de gevolgen van de migratie van 1,6 miljoen mensen alleen al in eigen land zijn niet te overzien. Daarnaast is het in Kamereoen ook onrustig en die komen ook nog een keer daar de grens over.

Maar goed, vluchtelingenwerk en artsen zonder grenzen zullen het wel verkeerd hebben. Niks aan de hand daar. Laten we ons geweten sussen met dat soort nieuws!
Ik ken de verhalen maar Nigeria is een groot land met 200 miljoen inwoners die werken, naar school gaan etc.
Het land is twee keer het formaat van Frankrijk en heeft genoeg plekken waar het veilig is.
Ze kunnen en moeten het zelf oplossen.

Verder stijgt de bevolking explosief, tussen nu en 2050 naar 500 miljoen inwoners , let wel, alleen Nigeria de andere landen exploderen ook.
Afbeelding

Dit kan Europa niet oplossen, dat zal Afrika zelf moeten gaan doen.
leen65 schreef:
02-06-2019 18:58
Beste Fizz. Ik woon een paar honderd meter van het AZC. Ik zou je zonder meer een paar vrouwen uit Nigeria kunnen aanwijzen die hier wel wat op te zeggen hebben. Eentje voetbalt trouwens ontzettend goed in ons damesteam ondanks haar ervaringen.
Vluchtelingen zelf als BETROUWBARE bron :confused:
Die liegen - op voorspraak van hun advocaat - alles bij elkaar om maar te mogen blijven.

Je kent toch het verhaal van de Nigerianen die na afgewezen te zijn "spontaan" bedachten dat ze homo waren (zijn ) en zo opnieuw de asielprocedure ingingen (bleek van een en hetzelfde Haagse advocatenkantoor te komen)
Of Afghanen die in christen werden via een bijbelclub in Ermeloo
hollebollegijs schreef:
02-06-2019 19:07
Die liegen - op voorspraak van hun advocaat - alles bij elkaar om maar te mogen blijven.

Je kent toch het verhaal van de Nigerianen die na afgewezen te zijn "spontaan" bedachten dat ze homo waren (zijn ) en zo opnieuw de asielprocedure ingingen (bleek van een en hetzelfde Haagse advocatenkantoor te komen)
Dan is het maar goed dat die Nigerianen in jouw foto niet liegen. Die zijn echt he?
Nigerianen houden zich ook vaak bezig met mensenhandel. In Nigeria worden vrouwen o.a. geronseld voor de prostitutie in Europa.

https://www.mensenhandelweb.nl/en/syste ... erland.pdf
Ik vind de draai die het topic nu neemt (angstzaaierij voor zwart Afrika) wel heel illustratief voor de duistere, boreale kant van de ideeën van Baudet, trouwens.
Het wordt niet letterlijk zo uitgesproken, maar het is wel duidelijk.
nounou
hollebollegijs schreef:
02-06-2019 19:07

De dames uit Nigeria die ik noem zijn al wat langer hier. Ze komen van een ander centrum en daarvoor uit Duitsland. Zij hebben nog geregeld contact met hun thuisland. En ja, ik geloof ze. Ik vind ze geloofwaardiger dan jou.
leen65 schreef:
02-06-2019 19:18
De dames uit Nigeria die ik noem zijn al wat langer hier. Ze komen van een ander centrum en daarvoor uit Duitsland. Zij hebben nog geregeld contact met hun thuisland. En ja, ik geloof ze. Ik vind ze geloofwaardiger dan jou.
Het staat je vrij ze te geloven, wat belangrijker is dat de IND dat doet.
Maar wees niet naïef, als ze een migratie verhaal hebben ingestudeerd gaan ze niet tegen de links achter van hun dames 11 tal de waarheid vertellen met de kans dat het uitlekt.

Daarbij komt nog steeds dat in een land - 2 keer formaat Frankrijk - genoeg veilige plekken zijn om te vertoeven.
Fizz schreef:
02-06-2019 19:15
Nigerianen houden zich ook vaak bezig met mensenhandel. In Nigeria worden vrouwen o.a. geronseld voor de prostitutie in Europa.

https://www.mensenhandelweb.nl/en/syste ... erland.pdf
In de tweede wereldoorlog waren er Nederlanders die grof geld verdienden aan joden die naar Amerika wilde vluchten....dus??????
leen65 wijzigde dit bericht op 02-06-2019 19:26
0.21% gewijzigd
Zazamaenade schreef:
02-06-2019 19:17
Ik vind de draai die het topic nu neemt (angstzaaierij voor zwart Afrika) wel heel illustratief voor de duistere, boreale kant van de ideeën van Baudet, trouwens.
Helemaal mee eens.
Aaaahh, we hebben de eerste Godwin binnen.
Zazamaenade schreef:
02-06-2019 19:17
Waar?

Het gaat hier grote problemen waar Europa in de toekomst mee te maken krijgt .
Dan fantaseer jij er bij dat het angstzaaierij is en boreaal, dit is gewoon een scenario waar Europa rekening mee moet houden.

Zie daarvoor ook mijn artikel uit Trouw
Een explosief mengsel arme, snelgroeiende bevolking en regeringen met geld om die te bewapenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven