De knusseltjes zijn jarig!
vrijdag 17 mei 2019 om 00:00
Tijd voor champagne! Wij zijn jarig!!!!!!
Schuif allemaal aan voor een stuk taart, een glaasje bubbels en vooral een dikke knussel!
Alweer een jaar voorbij, wie had dat kunnen bedenken een jaar geleden toen we per toeval samenkwamen in een topic over knuffelen onder een dekentje? En wat een jaar hebben we gehad
. Lief en leed is gedeeld, zelfs een knusselbabbie op komst (correctie, inmiddels twee!), een lach en een traan, een flinke discussie maar bovenal liefde voor elkaar en elkaars zijn.
Op naar onze volgende verjaardag
.
-----------------
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert en Bloem.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
Zie onze verjaardagsOP hieronder
.

Schuif allemaal aan voor een stuk taart, een glaasje bubbels en vooral een dikke knussel!
Alweer een jaar voorbij, wie had dat kunnen bedenken een jaar geleden toen we per toeval samenkwamen in een topic over knuffelen onder een dekentje? En wat een jaar hebben we gehad

Op naar onze volgende verjaardag

-----------------
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert en Bloem.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!

.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
Zie onze verjaardagsOP hieronder

kia・ora wijzigde dit bericht op 24-08-2019 03:54
29.40% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

woensdag 5 juni 2019 om 16:00
Coco het spijt me echt, ik had dat niet helemaal meegekregen dat je in een rotperiode zit.Coconuts12 schreef: ↑05-06-2019 13:38Weet je, dit is geen samenspannen. Jij hebt mij uitgemaakt voor jaloers terwijl mijn vader net was overleden en ik in een zware depressie zit. Niet zozeer jouw woorden, maar meer het ontbreken van inzicht maakte mij boos.
Ik begrijp je reactie volkomen en ik hoop echt dat je me wil vergeven.
woensdag 5 juni 2019 om 16:01
Lees de post van Marana een paar keer heel rustig door. En probeer haar boodschap binnen te laten zonder dat je als een duiveltje in een doosje stennis schopt.Phoebemeaculpa schreef: ↑05-06-2019 15:52M.a.w iedereen mag zn gal over mij spuwen (zo voelt het wel een beetje) nadat ik onbedoeld mensen gekwetst heb, maar als ik probeer te uiten hoe ik me voel dan loop ik te sneren.
Dat is (van beiden kanten) het nadeel van een openbaar forum, dat je de mens erachter wat lastiger kan zien.
Blijkbaar uit ik me niet handig, ik weet het ook niet meer. Ik probeer dingen recht te zetten maar dat is duidelijk mission imposible.
Jammer, maar ik zal jullie niet meer lastig vallen.
Liefs voor iedereen, jammer dat ik als boeman bestempeld wordt na een menselijke misser.
Nogmaals dat is nooit mijn bedoeling geweest.
Niemand spuwt zijn gal over je. Hier adviseren we elkaar. En dat is precies wat ik ook naar jou toe deed. Ik stelde aanvullende vragen en gaf je mee hoe ik het aan zou pakken.
En je excuses zullen inderdaad welgemeend zijn. Maar ze zijn loos omdat je in dezelfde post hetzelfde gedrag herhaalt. Je kan niet verwachten dat o.a. ik na die post maar meteen denk: 'Ach ze bedoelt het goed en waarschijnlijk sneerde ze eerder ook niet naar me en bedoelde ze het ook goed'. Nee, zo werkt dat niet. Ik voel me niet aangesproken door jou maar dat ligt aan mij want je deed het wel. En dan nog zo onnadenkend en onhandig dat je jouw schreeuwende sneer naar mij onder een quoot van Coco plaatste. Heel slordig, niet gepast en niet zomaar weg te gummen uit het geheugen. Dat zou je toch duidelijk moeten zijn, dat je eerst ander gedrag moet laten zien want natuurlijk is er nu enige 'reserve' naar jou toe.
Het ga je goed.
oudblond wijzigde dit bericht op 05-06-2019 16:04
0.99% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

woensdag 5 juni 2019 om 16:02
Natuurlijk kun je een misser maken, gebeurt iedereen. Maar we kunnen niks tegen je zeggen of je loopt boos weg. Jij staat ook niet stil bij onze gevoelens. Ik lees een excuus, maar meteen begin je weer over jezelf. En als we iets zeggen dan word je boos en ga je weer. Dat stoort me.Phoebemeaculpa schreef: ↑05-06-2019 15:52M.a.w iedereen mag zn gal over mij spuwen nadat ik onbedoeld mensen gekwetst heb, maar als ik probeer te uiten hoe ik me voel dan loop ik te sneren.
Dat is (van beiden kanten) het nadeel van een openbaar forum, dat je de mens erachter wat lastiger kan zien.
Blijkbaar uit ik me niet handig, ik weet het ook niet meer. Ik probeer dingen recht te zetten maar dat is duidelijk mission imposible.
Jammer, maar ik zal jullie niet meer lastig vallen.
Liefs voor iedereen, jammer dat ik als boeman bestempeld wordt na een menselijke misser, echt jammer.
(Maar goed ik snap de misverstanden wel)
Zeg dan hoe jij je voelt. Ga het gesprek aan en durf eerlijk naar jezelf te kijken. Kritiek is nooit leuk om te krijgen, dat snap ik. Maar we zeggen het niet om jou te kwetsen.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 16:04
1.18% gewijzigd

woensdag 5 juni 2019 om 16:03
Dat wil ik wel. Bij deze.Phoebemeaculpa schreef: ↑05-06-2019 16:00Coco het spijt me echt, ik had dat niet helemaal meegekregen dat je in een rotperiode zit.

woensdag 5 juni 2019 om 16:08
Pheebs, ik houd me vaak afzijdig van discussies omdat er vaak al is gezegd wat ik wil zeggen en ik, vooral als ik weet dat een ander het niet wil horen, niet in herhaling wil vallen. Maar nu ga ik dat toch doen. Jij noemt het gal spuwen, het zij zo.
Ik heb er geen problemen mee dat je hier vooral met vragen, twijfels en problemen komt. Er zijn wel vaker mensen hier die in een periode zitten waarin ze meer vragen dan geven (al duren die periodes minder lang heb ik het idee). Wat ik wel vervelend vind, is dat je, als mensen je proberen te helpen (een spiegel voorhouden is dat ook), je snel in de slachtofferrol kruipt en vertrekt om dan vervolgens weer terug te komen. En als je niet met open armen wordt ontvangen (maar ik lees dat je zeker wel welkom bent) dan ga je weer zwaaien. Hak ook hier een knoop door. Blijf (en accepteer die spiegel) of ga en blijf weg. Dat geeft je vast meer rust.
Ik heb er geen problemen mee dat je hier vooral met vragen, twijfels en problemen komt. Er zijn wel vaker mensen hier die in een periode zitten waarin ze meer vragen dan geven (al duren die periodes minder lang heb ik het idee). Wat ik wel vervelend vind, is dat je, als mensen je proberen te helpen (een spiegel voorhouden is dat ook), je snel in de slachtofferrol kruipt en vertrekt om dan vervolgens weer terug te komen. En als je niet met open armen wordt ontvangen (maar ik lees dat je zeker wel welkom bent) dan ga je weer zwaaien. Hak ook hier een knoop door. Blijf (en accepteer die spiegel) of ga en blijf weg. Dat geeft je vast meer rust.
woensdag 5 juni 2019 om 16:10
hoe kun je dit in hemelsnaam gemist hebben? Heb je uberhaupt wel meegelezen hier?Phoebemeaculpa schreef: ↑05-06-2019 16:00Coco het spijt me echt, ik had dat niet helemaal meegekregen dat je in een rotperiode zit.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

woensdag 5 juni 2019 om 17:06
Dank Katje en anderen die me alert houden om te waken over mezelf. Dat is fijn, dat voelt veilig en zorgzaam. Dank daarvoor schattepetatjes!
Ik had vandaag een fijne werkdag. (Lullo is vanaf vandaag met vakantie) Studenten die vorderingen maken, een stagiair die aan kwam kloppen met een klein hartje omdat hij tegen dingen aanloopt en onderschat heeft hoe 'serieus' ons werk is en die ik verder op weg heb kunnen helpen waardoor hij weer met rechte rug mijn kantoor uitliep, fijne samenwerking met mijn assistente... Gewoon echt een werkdag waar ik van genoten heb.
Ik had vandaag een fijne werkdag. (Lullo is vanaf vandaag met vakantie) Studenten die vorderingen maken, een stagiair die aan kwam kloppen met een klein hartje omdat hij tegen dingen aanloopt en onderschat heeft hoe 'serieus' ons werk is en die ik verder op weg heb kunnen helpen waardoor hij weer met rechte rug mijn kantoor uitliep, fijne samenwerking met mijn assistente... Gewoon echt een werkdag waar ik van genoten heb.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 5 juni 2019 om 17:21
Oei....ik heb sowieso een hoop gemist merk ik, maar ik schrijf ook nog niet zo lang mee, dus ik heb een alibi. Weet ook echt lang niet alles van wat er bij iedereen speelt.
Phoebe, ik hoop dat je de kritiek opvat zoals die bedoeld is, namelijk als eye opener, zonder 'ja maar jij/jullie/hullie'. Denk er nog eens over na. Je zit nu in de verdedigingsmodus volgens mij.
Blond, wat vreselijk dat Maman het zo moeilijk heeft nu. Geef haar een dikke knuffel van een totaal onbekende
Kia, collega's kunnen je tot tranen toe verrassen, en idd, totaal onverwacht omdat je het nou eenmaal niet per definitie normaal vindt dat een ander zoiets voor je doet omdat ze jou gewoon leuk vinden. Wat je zei over 'ik doe dat wel, maar terugverwachten? nope' herken ik als geen ander.
En voor iedereen die ik weer 's vergeet:
Phoebe, ik hoop dat je de kritiek opvat zoals die bedoeld is, namelijk als eye opener, zonder 'ja maar jij/jullie/hullie'. Denk er nog eens over na. Je zit nu in de verdedigingsmodus volgens mij.
Blond, wat vreselijk dat Maman het zo moeilijk heeft nu. Geef haar een dikke knuffel van een totaal onbekende

Kia, collega's kunnen je tot tranen toe verrassen, en idd, totaal onverwacht omdat je het nou eenmaal niet per definitie normaal vindt dat een ander zoiets voor je doet omdat ze jou gewoon leuk vinden. Wat je zei over 'ik doe dat wel, maar terugverwachten? nope' herken ik als geen ander.
En voor iedereen die ik weer 's vergeet:

There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 5 juni 2019 om 17:40

Veel te laat maar wat verschrikkelijk van je vader! Echt geen idee idd hoe ik dat niet mee gekregen heb. Alsnog gecondoleerd, sterkte en

Rosanna: nogmaals, geen idee hoe ik dat gemist had. Geen excuus maar ik heb ook veel aan mn hoofd en de laatste tijd had ik niet veel puf om uitgebreid mee te lezen. (En niet bedoeld als kritiek maar als je een paar dagen niet checkt kan er heel veel bijgeschreven zijn,dat is soms moeilijk bij te houden)
Allen: nogmaals geen excuus maar ik voel me inderdaad soms erg snel aangevallen en vat soms dingen verkeerd op.
Dat heeft zijn redenen maar daar wil ik me niet al te veel achter verschuilen.
Ik vind het eigenlijk wel een uitdaging om adviezen te leren zien als een spiegel ipv me meteen aangevallen te voelen.
Ik kan er overigens niet zo goed tegen als men mij neigt te vertellen hoe ik mijn leven moet leiden, ik ben soms bang daarvoor maar dat is begin ik te begrijpen helemaal de bedoeling niet hier van jullie en van dit topic.
Ik heb dingen echt een beetje verkeerd begrepen geloof ik, ook eerder vandaag.
Nogmaals ik wil de uitdaging graag aan gaan, eigenlijk vind ik dat wel een leuke uitdaging en ook redelijk veilig hier bedenk ik net.

anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 17:44
9.51% gewijzigd

woensdag 5 juni 2019 om 17:43
Dat kúnnen wij toch ook helemaal niet? Gekkie!Phoebemeaculpa schreef: ↑05-06-2019 17:40Dank je wel, erg fijn en lief van je
![]()
![]()
Veel te laat maar wat zijn er heftige dingen gebeurd bij jou, hou je taai en![]()
Rosanna: geen idee hoe ik dat gemist had. Ik heb ook veel aan mn hoofd en de laatste tijd had ik niet veel puf om uitgebreid mee te lezen. (En niet bedoeld als kritiek maar als je een paar dagen niet checkt kan er heel veel bijgeschreven zijn.
Allen: nogmaals geen excuus maar ik voel me inderdaad soms erg snel aangevallen en vat soms dingen verkeerd op.
Ik vind het eigenlijk wel een uitdaging om adviezen te leren zien als een spiegel ipv me meteen aangevallen te voelen.
Ik kan er overigens niet zo goed tegen als men mij neigt te vertellen hoe ik mijn leven moet leiden, ik ben soms bang daarvoor maar dat is begin ik te begrijpen helemaal de bedoeling niet hier van jullie.
Ik heb dingen echt een beetje verkeerd begrepen geloof ik, ook vandaag.
Nogmaals ik wil de uitdaging graag aan gaan, eigenlijk vind ik dat wel een leuke uitdaging en ook redelijk veilig want iedereen is hier anoniem.

woensdag 5 juni 2019 om 17:55

Dat is overigens iets wat ik pas de laatste dagen in ben gaan zien, ik hoop dat ik het duidelijk uit kan leggen.
Ik ben tot nu toe erg bang geweest voor meningen van anderen, ik ben tot nu toe in RL een enorme pleaser geweest die, hoe moet ik het zeggen, probeerde om zo te leven dat ik zo min mogelijk commentaar en kritiek en meningen kreeg van anderen zeg maar, constant bezig met het op alle fronten goed willen doen en falen en op mn b*k gaan zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Echter
Ik heb mezelf daardoor nooit echt geleerd om wat meer te doen wat ik wil in plaats van 'hoe het hoort'.
Ik ben mezelf daar tekort in gekomen en dat resulteert in het tegenovergestelde van wat ik bereiken wilde.
Ik begin langzaam in te zien dat het mijn leven is en dat ik daarvoor verantwoordelijk ben, geluk zit in jezelf, niet in anderen.
Bedankt allen voor jullie lieve en/of terecht kritische reacties.
Ik begin in te zien dat het leerzaam en dat ik er van leer als ik het wat meer als advies en wat minder als kritiek zie.
Gracias por todos

anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 18:25
7.31% gewijzigd
woensdag 5 juni 2019 om 17:58
allemaal leuk en aardig, maar ik ga niet jouw therapeut spelen. Je bent vrij om hier mee te schrijven, met de nadruk op MEE, maar ik ben er een beetje klaar mee dat je dit topic gebruikt als je persoonlijke dagboek zonder verder ook maar enige aandacht voor de rest. Je bent namelijk niet de enige met issues, die hebben er meer hier wat je zou weten als je eens uit die bubbel komt waar je in lijkt te zitten. De wereld draait niet om jou alleen.Phoebemeaculpa schreef: ↑05-06-2019 17:40Dank je wel, erg fijn en lief van je
![]()
![]()
Veel te laat maar wat verschrikkelijk van je vader! Echt geen idee idd hoe ik dat niet mee gekregen heb. Alsnog gecondoleerd, sterkte en![]()
Rosanna: nogmaals, geen idee hoe ik dat gemist had. Geen excuus maar ik heb ook veel aan mn hoofd en de laatste tijd had ik niet veel puf om uitgebreid mee te lezen. (En niet bedoeld als kritiek maar als je een paar dagen niet checkt kan er heel veel bijgeschreven zijn,dat is soms moeilijk bij te houden)
Ik kan er overigens niet zo goed tegen als men mij neigt te vertellen hoe ik mijn leven moet leiden, ik ben soms bang daarvoor maar dat is begin ik te begrijpen helemaal de bedoeling niet hier van jullie en van dit topic.
Ik heb dingen echt een beetje verkeerd begrepen geloof ik, ook eerder vandaag.
Nogmaals ik wil de uitdaging graag aan gaan, eigenlijk vind ik dat wel een leuke uitdaging en ook redelijk veilig hier bedenk ik net.
![]()
Ik heb er geen probleem mee om iemand te steunen, naar iemand te luisteren en om knussels of schopjes uit te delen, maar dan verwacht ik ook dat er iets terugkomt. Het is hier niet u vraagt, wij draaien.
ik realiseer me dat ik nu heel hard over zal komen, maar ik ben er echt klaar mee. Of je doet mee, of je zoekt een ander topic waar je wel je draai kunt vinden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 5 juni 2019 om 17:59
Phoebe, ik wil een klein voorbeeldje geven over wat forummers (Kia, Roos, Twighlight volgens mij en ik denk ook Κιττεηs en wie weet nog meer hier) voor me hebben betekend.
4 jaar geleden bleek ik borstkanker te hebben, dezelfde dag kreeg ik te horen dat mijn beste vriendin haar man dood in huis had gevonden, en 5 dagen daarna overleed mijn overbuuf/goede kennis aan borstkanker. Ik heb daar toen een topic over geopend waar ik echt heel veel steun kreeg, maar ook door ervaringsdeskundigen terug op m'n plek werd gezet zeg maar.
Net voor het einde van mijn behandelingen zat ik heel diep. Man en ik hadden net besloten even afstand te nemen (stond trouwens los van de bk en we hebben het overleefd). In die periode dreigde ik te verzuipen (en geloof me, dat is niks voor mij). Ik heb toen met name in de nacht als we weer eens niet konden slapen, veel appcontact met Kia gehad. En dat was echt niet alleen koetsjiekoetsjie want ook Kia stelde vragen waarvan ik soms dacht 'huh?' maar die me wel aan het denken zetten en waar ik dus een antwoord op moest formuleren, een eerlijk antwoord, m.n. naar mezelf.
Ik had toen kunnen zeggen dat ze het maar moest bekijken, waar bemoei je je mee! en meer van dat, maar juist dat soort vragen en antwoorden zijn eye-openers. Daardoor leer je ook weer e.e.a. over jezelf en dat kan nooit kwaad denk ik.
Nou ja, ik schrijf dit in de hoop dat je er wat mee kan hoewel jouw situatie anders is.
4 jaar geleden bleek ik borstkanker te hebben, dezelfde dag kreeg ik te horen dat mijn beste vriendin haar man dood in huis had gevonden, en 5 dagen daarna overleed mijn overbuuf/goede kennis aan borstkanker. Ik heb daar toen een topic over geopend waar ik echt heel veel steun kreeg, maar ook door ervaringsdeskundigen terug op m'n plek werd gezet zeg maar.
Net voor het einde van mijn behandelingen zat ik heel diep. Man en ik hadden net besloten even afstand te nemen (stond trouwens los van de bk en we hebben het overleefd). In die periode dreigde ik te verzuipen (en geloof me, dat is niks voor mij). Ik heb toen met name in de nacht als we weer eens niet konden slapen, veel appcontact met Kia gehad. En dat was echt niet alleen koetsjiekoetsjie want ook Kia stelde vragen waarvan ik soms dacht 'huh?' maar die me wel aan het denken zetten en waar ik dus een antwoord op moest formuleren, een eerlijk antwoord, m.n. naar mezelf.
Ik had toen kunnen zeggen dat ze het maar moest bekijken, waar bemoei je je mee! en meer van dat, maar juist dat soort vragen en antwoorden zijn eye-openers. Daardoor leer je ook weer e.e.a. over jezelf en dat kan nooit kwaad denk ik.
Nou ja, ik schrijf dit in de hoop dat je er wat mee kan hoewel jouw situatie anders is.