De knusseltjes zijn jarig!
vrijdag 17 mei 2019 om 00:00
Tijd voor champagne! Wij zijn jarig!!!!!!
Schuif allemaal aan voor een stuk taart, een glaasje bubbels en vooral een dikke knussel!
Alweer een jaar voorbij, wie had dat kunnen bedenken een jaar geleden toen we per toeval samenkwamen in een topic over knuffelen onder een dekentje? En wat een jaar hebben we gehad
. Lief en leed is gedeeld, zelfs een knusselbabbie op komst (correctie, inmiddels twee!), een lach en een traan, een flinke discussie maar bovenal liefde voor elkaar en elkaars zijn.
Op naar onze volgende verjaardag
.
-----------------
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert en Bloem.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
Zie onze verjaardagsOP hieronder
.

Schuif allemaal aan voor een stuk taart, een glaasje bubbels en vooral een dikke knussel!
Alweer een jaar voorbij, wie had dat kunnen bedenken een jaar geleden toen we per toeval samenkwamen in een topic over knuffelen onder een dekentje? En wat een jaar hebben we gehad

Op naar onze volgende verjaardag

-----------------
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert en Bloem.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!

.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
Zie onze verjaardagsOP hieronder

kia・ora wijzigde dit bericht op 24-08-2019 03:54
29.40% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

donderdag 6 juni 2019 om 08:04
Je hoeft jezelf niets te verwijten. Want dit is wie jij bent en dat is 100% goed!JollyRider schreef: ↑06-06-2019 07:55Die misselijkheid delen we dan met elkaar. Ik kan niet verwoorden hoezeer het me spijt dat ik gisteren mijn normale voorzichtigheid heb laten vallen.
Ik neem aan dat je niet opzettelijk kwetst en ik neem het je niet kwalijk. De enige die ik iets verwijt ben ik zelf, ik had moeten zwijgen.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 08:06
32.18% gewijzigd

donderdag 6 juni 2019 om 08:04
Ligt meer aan hem dan aan jou. Ik ben nog steeds verbaasd en ook wel wat ontstemd dat een forummer die ik in het algemeen waardeer en interessante bijdragen vind posten - waar ik vast recentelijk ook op gereageerd heb in de veronderstelling een prettig gesprek of prettige discussie te voeren - mij geblokkeerd heeft. Kennelijk zijn die tere punten erg twee, maar dat is voor een ander niet makkelijk aan te voelen en dit is nogal eendimensionaal. Wilde eigenlijk niet meer reageren in dit topic, ook omdat ik Jolly hier de ruimte wil geven en ik het dus lastig en niet leuk vind om om hem te posten. Maar nu ik zijn reactie op jou las, die je hier ook heel kwetsbaar opstelt, werd ik een beetje pissig.Coconuts12 schreef: ↑06-06-2019 07:43Dat bedoelde ik niet. Dat ik het eens ben met die vergelijking. Ik had echt duidelijker moeten zijn. Jolly, ik ben echt niet iemand die opzettelijk de ander kwetst, echt niet. Het spijt me uit de grond van mijn hart dat ik je dat gevoel gegeven heb. Ben er letterlijk misselijk van.
donderdag 6 juni 2019 om 08:05
Je hebt volledig gelijk. Het ligt 100% aan mij, jankert die ik ben.impala schreef: ↑06-06-2019 08:03Dat gevoel zullen forummers die jij geregeld voorziet van je ongezouten mening (laatst voorbeeld: het minnaarstopic) ook wel eens hebben. Ik snap dat gejank niet. Dit is een forum, je weet toch onderhand wel hoe dat werkt. En ook hóórt te werken.
Wil je geen commentaar op je denkbeelden en keuzes, moet je niet op een forum gaan zitten. En je ook onthouden van commentaar op anderen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 6 juni 2019 om 08:10
En mocht ik in mijn laatste post aan het drammen zijn, kan me even geen f*CK schelen. Wil er ook nog wel even aan toevoegen dat dit soort reacties van Jolly - zie er net weer een verschijnen - wat mij betreft niet eens zoveel anders zijn dan sommige van Phoebe, waar ze hier overigens m.i. terecht op aangesproken is.

donderdag 6 juni 2019 om 08:11
Oh, mosterd. Nou ja. Het was goed naar je bedoeld, Coco.Coconuts12 schreef: ↑06-06-2019 08:04Je hoeft jezelf niets te verwijten. Want dit is wie jij bent en dat is 100% goed!
donderdag 6 juni 2019 om 08:13
Het ligt niet aan jou, echt niet!Coconuts12 schreef: ↑06-06-2019 07:43Dat bedoelde ik niet. Dat ik het eens ben met die vergelijking. Ik had echt duidelijker moeten zijn. Jolly, ik ben echt niet iemand die opzettelijk de ander kwetst, echt niet. Het spijt me uit de grond van mijn hart dat ik je dat gevoel gegeven heb. Ben er letterlijk misselijk van.
Ook jouw mening mag er zijn.
Zeg dit eens tegen jezelf! En een knussel erbijCoconuts12 schreef: ↑06-06-2019 08:04Je hoeft jezelf niets te verwijten. Want dit is wie jij bent en dat is 100% goed!

impala wijzigde dit bericht op 06-06-2019 08:18
23.39% gewijzigd
.
donderdag 6 juni 2019 om 08:14
Ik snap dat je die vrijheid niet voelt en dat vind ik oprecht jammer en zonde.JollyRider schreef: ↑06-06-2019 06:47Nee, dat voel ik me niet. De vergelijking met de KKK, en daar komen reacties op als “je hebt gelijk” en wat melig hihi-haha. Natuurlijk voel ik me niet meer vrij.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 6 juni 2019 om 08:18
Ik ook. Maar gelukkig zijn er genoeg mensen van harte bereid te vertellen dat ik niet moet lopen janken, danwel hier moet weg blijven. Een heel goed advies.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 6 juni 2019 om 08:21
Eigenlijk bij toeval, ik volg dit topic niet maar ik had alles in de actieve topics al gelezen

En ik volg Jolly wel een beetje, omdat ik hem soms briljant maar vaak ook totaal onbegrijpelijk vind en dat fascineert me.
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2019 08:22
5.31% gewijzigd
.

donderdag 6 juni 2019 om 08:23
Ik vind je reactie vooral jammer Jolly, omdat ik er in lees dat je denkt weg te moeten blijven. Net als richting Phoebe is dat niet de boodschap richting jou, volgens mij.
Wat betreft de veiligheid: bepaalde topics kennen heel veel meelezers. Mensen die niet altijd alles zullen lezen maar zo af en toe wel. Het voelt wellicht als een gesprek tussen 10 personen, maar in feite sta je met die 10 personen op een podium en kan de hele zaal meeluisteren. Dat heb ik vooral in het minnaar-topic geleerd, en het verbaast mij enigszins dat dat ook voor dit topic geldt. Het is voor mij de reden dat ik met enige regelmaat anonimiseer, als ik voor mijn gevoel te open ben geweest over een stuk verleden waar ik niet trots op ben.
Wat betreft de veiligheid: bepaalde topics kennen heel veel meelezers. Mensen die niet altijd alles zullen lezen maar zo af en toe wel. Het voelt wellicht als een gesprek tussen 10 personen, maar in feite sta je met die 10 personen op een podium en kan de hele zaal meeluisteren. Dat heb ik vooral in het minnaar-topic geleerd, en het verbaast mij enigszins dat dat ook voor dit topic geldt. Het is voor mij de reden dat ik met enige regelmaat anonimiseer, als ik voor mijn gevoel te open ben geweest over een stuk verleden waar ik niet trots op ben.
donderdag 6 juni 2019 om 08:23
Oeh wat heerlijk!lollypopje schreef: ↑06-06-2019 08:09En nu even over leuke dingen.... Nog één dagje en dan heb ik weer 4 dagen weekend![]()

donderdag 6 juni 2019 om 08:26
JollyRider schreef: ↑06-06-2019 08:05Je hebt volledig gelijk. Het ligt 100% aan mij, jankert die ik ben.
Ik denk wel dat je moeilijk kan omgaan met een (zeer) kritische blik op waarden waarin je je leven verankerd hebt.
En ik vraag me dan af of dat is omdat je die waarde zo hoog hebt staan dat je geen kritiek wil horen, of dat je zelf ook twijfelt aan die waarden maar daar niet mee om wil gaan omdat het nou eenmaal je ankers zijn.
donderdag 6 juni 2019 om 08:28
Ik denk dat je heel even afstand moet nemen en het moet laten bezinken. De mensen hier bedoelen het niet slecht.JollyRider schreef: ↑06-06-2019 08:18Ik ook. Maar gelukkig zijn er genoeg mensen van harte bereid te vertellen dat ik niet moet lopen janken, danwel hier moet weg blijven. Een heel goed advies.
donderdag 6 juni 2019 om 08:31
Als hierover toch al niet een soort meta-discussie was geweest, ook nav Phoebe, had ik trouwens waarschijnlijk niks gezegd. Omdat ik ook wel snap dat dit een beetje een insiders topic is, waar in de eerste plaats geknusseld moet worden.
Maar ik kan nu eenmaal ook erg slecht tegen het meten met twee maten.
Ik vermoed dat Shifty in zijn laatste post de spijker op de kop slaat. Maar ik zal er verder niet op doorgaan.
Ik vermoed dat Shifty in zijn laatste post de spijker op de kop slaat. Maar ik zal er verder niet op doorgaan.
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2019 08:34
16.27% gewijzigd
.
donderdag 6 juni 2019 om 08:33
Zo lees ik het niet. Dat een aantal mensen graag even komt vertellen dat het aan mij ligt, dat ik een jankert ben en overigens het niet te begrijpen boeit me nauwelijks. Voor het overige hoor ik niemand zeggen “je moet weg”. Ik trek wel zelf de conclusie dat ik mijn mond had moeten houden. Dus geen enkel verwijt aan wie dan ook. Het is exact wat Impala zegt, ook al begrijpt ze het niet: ik had kunnen weten dat ik mijn mond had moeten houden, ik had kunnen weten dat als ik na de opmerking van Grobbekuikrn over “meer van mezelf laten zien” reageer op mensen die interesse tonen het gewoon domheid van mij is te denken dat dat kan zonder dat er mensen zullen opduiken die komen vertellen dat je niets anders bent dan een klansman. Wat Impala ten diepste niet begrijpt, begrijp ik donders goed. Ik ken mezelf uitstekend. Maar ik ga dat verder niet uitleggen hier, in de wetenschap dat ik de reacties al volledig kan voorspellen. Dat voegt voor mij dus niets toe.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 6 juni 2019 om 08:35
Natuurlijk bedoelt niemand ooit iets slecht. Daar heb ik nog nooit aan getwijfeld.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 6 juni 2019 om 08:35
Ik snap heel goed waarom je het, zoals je zelf zegt, niet begrijptimpala schreef: ↑06-06-2019 08:31Als hierover toch al niet een soort meta-discussie was geweest, ook nav Phoebe, had ik trouwens waarschijnlijk niks gezegd. Omdat ik ook wel snap dat dit een beetje een insiders topic is, waar in de eerste plaats geknusseld moet worden.

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 6 juni 2019 om 08:54
Ter verduidelijking op mijn eerdere post:
Ik zie grote waarden in diverse geloven en dan met name als je gaat kijken naar wat er bedoeld is. Dat je je thuis voelt bij gelijkgestemden die die waarden ook zien en daar hun leven naar willen inrichten is alleen maar mooi.
Het gaat vervolgens in mijn ogen mis als er een instituut rondom dat geloof ontstaat wat het geloof gaat verstarren en gaat koppelen aan macht, politiek, hierarchie, rijkdom, etc. Er is inhoudelijk niks mis met het geloof en al helemaal niet met individuele mensen die daar een gezonde invulling aan geven. Maar 'de kerk' is een instituut wat zo onvoorstelbaar veel leed in de wereld veroorzaakt dat elke andere organisatie die wij als misdadig zien, daarbij in het niet valt.
Doordat geloof iets moois kan zijn, en verankerd is in onze cultuur, komt de kerk weg met de meest gruwelijke misdaden en de meest verschrikkelijke overtuigingen. En ik vind dat je de kerk daar wel gewoon op mag afrekenen. Juist als je de liefde uit het geloof omarmt zou je in mijn beleving afstand moeten nemen van een misdadig instituut. Dat is alleen erg lastig omdat zij het alleenrecht claimen op jouw geloof. En dat voelt dan alsof je van je geloof moet vallen om tegen de kerk te zijn. In mijn beleving is dat niet zo.
Ik val je dus niet aan als gelovige; ik koppel dat los van de misdaden van de kerk.
Ik zie grote waarden in diverse geloven en dan met name als je gaat kijken naar wat er bedoeld is. Dat je je thuis voelt bij gelijkgestemden die die waarden ook zien en daar hun leven naar willen inrichten is alleen maar mooi.
Het gaat vervolgens in mijn ogen mis als er een instituut rondom dat geloof ontstaat wat het geloof gaat verstarren en gaat koppelen aan macht, politiek, hierarchie, rijkdom, etc. Er is inhoudelijk niks mis met het geloof en al helemaal niet met individuele mensen die daar een gezonde invulling aan geven. Maar 'de kerk' is een instituut wat zo onvoorstelbaar veel leed in de wereld veroorzaakt dat elke andere organisatie die wij als misdadig zien, daarbij in het niet valt.
Doordat geloof iets moois kan zijn, en verankerd is in onze cultuur, komt de kerk weg met de meest gruwelijke misdaden en de meest verschrikkelijke overtuigingen. En ik vind dat je de kerk daar wel gewoon op mag afrekenen. Juist als je de liefde uit het geloof omarmt zou je in mijn beleving afstand moeten nemen van een misdadig instituut. Dat is alleen erg lastig omdat zij het alleenrecht claimen op jouw geloof. En dat voelt dan alsof je van je geloof moet vallen om tegen de kerk te zijn. In mijn beleving is dat niet zo.
Ik val je dus niet aan als gelovige; ik koppel dat los van de misdaden van de kerk.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 08:59
1.56% gewijzigd
donderdag 6 juni 2019 om 08:54
Ik vind helemaal niet dat je weg moet, integendeel ik zou je erg missen. Je bent het zout in de steeds laffere pap hier.JollyRider schreef: ↑06-06-2019 08:35Ik snap heel goed waarom je het, zoals je zelf zegt, niet begrijpt![]()
Masr ik vind wel dat je moet beseffen dat je op een forum niet alleen je eigen mening en die over anderen moet kunnen geven, maar ook de meningen van anderen moet kunnen incasseren zonder weg te rennen of (al dan niet passief agressief) om je heen te gaan slaan.
En ik heb in elk geval het recht om deze mening te ventileren, maar daar ben je het ongetwijfeld mee eens.
Edit : je moét natuurlijk helemaal niks. Maar ik heb ff geen zin om omslachtig te formuleren.
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2019 09:02
24.05% gewijzigd
.