Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@liedje, inderdaad vervelend dat wachten..... Veel sterkte de komende uren!
@liedje: wat spanned meis. Wel fijn dat het 's avonds kan en dat je man mee gaat.

Mijn man komt over een weekje alweer thuis. Maandag 6 april, ongeveer rond deze tijd komt hij aan op Schiphol

De verkiezingsuitslag is door hem/ons gematigd positief ontvangen. De seculier-liberale CHP is in zijn stad, zoals altijd, de grootste geworden. In Istanbul en Ankara heeft het erom gespannen. De AK partij heeft in ieder geval redelijk veel stemmen verloren (goed dus, in zijn/onze ogen). Helaas zijn ze nog steeds de grootste partij, in aantal stemmen in heel Turkije, maar ook in de twee grootste steden van Turkije (het waren lokale verkiezingen). 'Uiteraard' waren er in het oosten weer rellen met doden, maar die steden/streek vallen echt niet te vergelijken met de stad waar mijn man vandaan komt. Het is echt een wereld van verschil binnen een land (godzijdank).

Wat is het trouwens lekker weer he? Ik heb straks een etentje van mijn werk. Ik heb met 2 collega's nog iets te bespreken dus we hebben bedacht dat we dat zo direct maar eens op een terrasje gaan doen Volgens mij is dat uit de wind goed uit te houden...
if we all light up, we can scare away the dark...
@liedje, succes vanavond!!! Gelukkig gaat je vent mee!!
@tatli, ik ben jaloers, een terasje in de zon!! Ik zit zelf al een uur thuis sterk werkvermijdend gedrag te vertonen maar ik moet nog zoveel doen Ziek zijn is op zich al vervelend, maar het werk blijft ook zo liggen!

Verder ben ik sinds zaterdagavond plots van mijn 'zwangere gevoel' af. Het maakt me erg onzeker merk ik...Ik heb wel nog steeds last van kramp in mijn baarmoeder en ik ben erg moe. Ik vind het zo lastig om er niet continu mee bezig te zijn...wel zwanger / niet zwanger / voel ik al wat en ga zo maar door. Ik lees hier bij jullie ook dit soort berichten maar voor mijn gevoel ben ik er wel erg sterk mee bezig... ervaren jullie dit ook zo of toch weer anders?
@Allemaal. Bedankt voor jullie medeleven. Straks lekker makkelijk eten. Gewoon macaroni wat ik vorige week heb gemaakt. Lekker uit de vriezer.

@Bowie. Ik heb hetzelfde gevoel als jij. Ik voel ook elk krampje. Ik zit nu al te denken: Straks krijg ik te horen dat ik niet zwanger ben.... Dat zou echt balen zijn. Ik ben al bijna aan mijn 2e ongesteldheid toe. Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen ben ik morgen 3 weken te laat.

Ik hoop dat er achter jou naam snel een cheerleadertje komt te staan Bowie!!
@Bowie Wat je schrijft is echt zo herkenbaar! Ik denk dat er geen minuut van de dag voorbij gaat of er schiet wel ergens een baby/kindje/zaadje/eicel door mijn gedachten heen! Ik ben dan ook zo bang dat "stel dat het niet lukt"gedachtens... Maar goed om je vraag te beantwoorden; JA dus.

Heb je het gevoel dat je binnenkort ongesteld wordt? Ik hoop het niet en duim heel hard voor je!!

@Meis wat jammer dat je zoveel nachtdiensten draait deze week! Misschien kan je een bedje opmaken in de tuin? Aan het einde van de week wordt het 20 gr hoorde ik al, dus het tuinsetje gaat dan huppekee naar buiten!! Ben er echt zo blij mee!

@Tatli Nog maar 7 nachtjes slapen.... Hoop dat voor je dat ze snel voorbij gaan!

@Toad Nou je mijn vragen beantwoord hebt, denk ik dat het of met je buitenste kniebanden te maken heeft, wat je al aangaf, of een peesiritatie van je buitenstebovenbeen spier.

Wat je kan doen in de tussentijd dat hardlopen niet gaat, zijn uitstappassen maken op de plaats. Dus dan maak je een stap naar voren met de zere knie, en zakt een beetje door en stap weer terug met het zelfde been. 15 x met 3herhalingen.

Als het over 2 weken hetzeflde blijft of de pijn neemt toe, dan even langs een fysio gaan. Als er iets anders is, ik kan altijd proberen je vraag te beantwoorden, al is het best lastig op papier. Het liefst voel en kijk ik meteen!

Weet je ook al hoe je het je dochter gaat vertellen dat er een kindje op komst is?? Spannend nog 7 weken wachten! Ach ja, zoals het nu gaat, ga je die fluitend doorheen

@Liedje Ik denk al de hele dag aan je! hihi stom he, maar ik leef gewoon met je mee. Ik hoop zo dat deze dag heel positief is voor jullie, en ik hoop zo dat jij nummer 4 bent hier!!! Oef wat duurt 20:15h nog lang! Ik duimendraai hier heel hard voor je.
@Korrel. Wat verschrikkelijk lief dat je al de hele dag aan me denkt! Voor jou duurt het ook al lang he? Ik hoop voor jou ook dat je snel positief test! Ik hoop ook dat ik nummer vier mag zijn!
Ik heb vanavond 1 winterjas, sjalen en handschoenen in de wasmand gestopt. Die ga ik van het weekend wassen. Die heb ik niet meer nodig denk ik zo. Ook maar mijn zomerjassen te voorschijn halen. Zulk lekker weer is en wordt het deze week.
@liedje, nog een uur en een kwartier, volgens mij leeft iedereen hier helemaal met je mee!! ik hoop het ook voor je, zou super nieuws zijn!

@bowie, je bent niet de enige hoor, ik denk ook minimaal 100 x per dag aan zwanger zijn etc....soms erg vermoeiend maar hoe stop je het??

net een grastapijt op balkon neer gelegd en mn stoelen weer neer gezet, laat de zomer maar komen, heerlijk!!!!
@Meisje Heerlijk he die zon!! Maar vannochtend hier nog wel gevroren, dus handschoenen blijven nog even in de buurt!

@Peach Helemaal in zomer stemming?!!! Ik moest net zo lachen, jij had dus ook een sieraden maken vrijgezellenfeestje? Ik schreef van het weekend dat de mijne vrij suf was, maar volgens mij heb jij een andere gehad Daarna hebben wij ook geborreld en gegeten... zou toch niet dezelde bruid zijn he
Zet m op Liedje!!
@Poffer; bedankt voor het veranderen van mijn NOD! En ja jeuk is idd erg vervelend. Gelukkig gaat het vandaag stukken beter; ik heb me helemaal ingesmeerd met bodylotion voor droge huid.

@Liedje: wat spannend, we duimen voor je!

@Meiske; schimmel bedoel je vaginaal denk ik? Nee ik heb nou net daar geen jeuk ;) Gewoon over verschillende delen van mijn lijf, maar vandaag véél minder.

Fijn een positieve ovulatietest! Ik heb hem nog niet (maar pas op dag 11 zit ik, eerste dag getest nu.)

@Meis1980; ja ik hoop het ook! En voor iedereen hier dat het maar snel mag lukken! Misselijk? Nou wie weet?!

@Toa 7 weken, ja lijkt een eeuwigheid! Maar ja nog even geduld. Fijn dat je je zo goed voelt!

Later meer en loopt er 1 te gillen dat ze klaar is met douchen
Hoi meiden,

Hoe zou het met Liedje gaan.

Ben erg hard voor d’r aan het duimen.

Bowie: Heel herkenbaar, je gevoelens. Maar heb hoop! Ik voelde ook helemaal niets anders, en toch was het raak.

Nog even te gaan! We hebben 5 NOD-ders volgende week, spannend hoor!

Korrel: Dank je voor je advies. Ben net nog 30 min gaan lopen en weer last.

Met skieen, tennis of gewone dingen heb ik geen last. Ga woensdagmiddag maar naar de fysio.

Kan in iedergeval vast met die oefening aan de slag, erg aardig van je!

Ik denk dat ik voor onze dochter een boekje ga kopen dat over gezinsuitbreiding gaat.

Bloemetjes en bijtjes voor 7 jarigen

En dan willen we het haar als eerste vertellen, en dan mag zij het aan de oma’s, opa’s, oom’s, en tante’s vertellen.

Volgens mij is ze helemaal verbaasd, ze wilt het heel graag maar verwacht het volgens mij helemaal niet meer!

Nou meiden, fijne avond, en meeduimen voor Liedje hè?

Liefs, T
Stay with me, let\'s just breathe.
@korrel, haha dat is toevallig, pcies hetzelfde! ja die kettingworkshop was wel leuk. Een heel leuk winkeltje met megaa veel kralen! Iedereen ging met een mooie ketting naar huis!

hebben jullie trouwens een abonnement op viva? Ik had hem vorige keer voor een half jaar genomen, wordt automatisch verlengd. Wist ik wel maar geen erg meer in. Vandaag zag ik dat er 108 euro voor een jaar was afgeschreven, vind het best veel! Vind de viva de laatste tijd ook minder leuk, lees hem ook altijd maar half... na dit jaar zeg ik hem wel op denk ik...

liedje, ben reuze benieuwd, hoop zo op goed nieuws voor je!!!!
En Liedje, al nieuws? Je laat toch nog wel wat horen he vanavond! Wij duimen....
hey meiden

t word mooi weer!!!!!!! joepie!!!!

en en en en LIEDJE hoe is t gegaan????? wat moet dat wachten erg zijn geweest!!!!...hopelijk heb je goed nieuws..ik hoop t zo voor je!!!

@ toa ..je vergeet mij ik heb morgen mn NOD....maar hier nog helemaal niks van te merken hoor....vorige maand al 5/6 dagen van te voren (gekleurde) afscheiding, krampies en andere rare dingen...maar nu...heeleemaaal niks hoe gaat t bij jou? nog steeds lekker in je vel?

@paulita vervelend zeg die vermoeidheid...ik hoop dat dat snel verbeterd voor je!!!

@ bowie heel herkenbaar hoor er gaat geen dag voorbij dat je er niet mee bezig bent....en ben je t even vergeten dan zie je wel een dikke buik/ kinderwagen/babynieuws van bekende of al die reclames op tv over vitamine/foliumzuur/testen/luiers om gek van te worden!!!
Hallo daar ben ik dan!

Pffff nog geen nieuws. De echoman zei al direct dat ik het pas VRIJDAG van mijn huisarts te horen krijg. Hij kon zelf niks zien. Dat kan ook zijn omdat het nog heel vroeg is om een zwangerschap te kunnen zien. Er gaat nog een arts uitgebreid naar de foto's kijken. En die stuurt een brief naar mijn huisarts en daar moet ik vrijdag dan maar even heen bellen... pff dacht ik eindelijk verlost te zijn.. Valt weer hard tegen. Misschien morgen nog maar even een test. Nu is mn positiviteit wel weer ver te zoeken. Ik moet nuchter nadenken volgens liedjeman. Maar ja dat is zo moeilijk als je er de hele ganse dag mee bezig bent. Hahaha

We overleven het wel weer.

Bedankt voor jullie lieve meelevendheid!

Groetjes
het doet me toch wel goed om van jullie te horen dat je er ook zoveel mee bezig bent, het is echt zo'n rare gewaarwording voor me! Inderdaad of je denkt er zelf over na of je ziet wel een zwangere of een schattig kindje lopen.....

@ liedje, en? Hoe is de echo gegaan?
@Bowie; nee heb ik hélemaal geen last van er zoveel mee bezig zijn!! hahah, nee hoor geintje, als mijn man me aankijkt weet hij nu al waar ik aan denk (eisprong, dikke buik, baby, noem maar op).

@ Toa; goed idee boekje voor je dochter. Weet je wat grappig is, mijn dochter kiest vaak zelf boeken uit de bieb. Nu koos ze laatst zelf zo'n boek (beschuit met muisjes).

En ze zei gisteren tegen een opa; "Ik krijg misschien een broertje of zusje!" help. Dit kwam omdat ze laatst speelgoed van haarzelf weg wilde geven aan anderen of weg wilde doen. Ik zei nou misschien krijg je ooit nog wel een broertje of zusje dus doe maar niet. Dom van me.

@ Peach; nee geen abonnement op Viva en aan de prijs te zien, vind ik dat niet erg.

@ Ben benieuwd naar Liedje....
Skull; wanneer ga je testen??? Spannend hoor!
@liedje, jeetje zeg wat een gedoe, waarom heeft die huisarts je gewoon geen bloed laten prikken? nu zit je nog dagen te stressen...

Toen ik zwanger was een paar jaar geleden, was ik 5 weken (in zwangerschaps weken, eigenlijk dus pas 3) en ze konden dat op de echo zien. Raar zeg dat hij niks zei....

Lijkt me vreselijk frusterend voor je dit. Ik hoop dat je je nog een beetje rustig kan houden deze dagen...
@Liedje; wat balen zeg!!! Zit je wéér te wachten. ik hoop dat je morgen positief test!
@liedje jeetje nog tot vrijdag wachten!!!!!! verschrikkelijk denk je eindelijk antwoord te krijgen!!

@giorra als er morgen niks gebeurt ga ik woensdag testen ......
@liedje dat meen je niet, wat denken die artsen wel

Niet! Zo van owwww nou over een paar dagen ga ik er es naar kijken.... Nou nu maar de dagen tot vrijdag uitzitten. Hoop dat ze heeel snel voor je gaan, zo in onzekerheid zitten is echt niets!

@skull spannend woensdag misschien testen! Misschien juist goed dat je nu niks van krampen enzo voelt!

Ik ga volgende week de huisarts maar eens bellen, ben dan 4 weken 'overtijd' :( met wel dagelijks kramp in mijn buik.
@korrel ik hoop t......ik ben toch wel heel blij dat mn ongesteldheid gewoon gelijk en regelmatig opgang kwam zeg.....al bijna 4 weken overtijd!?!? ja daar word je toch ook moedeloos van zeg!!! jij was nog niet aan de ovu testen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven