Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Ah dank je wel. Afgelopen twee dagen gaat het ‘s ochtends iets beter. Ik eet denk ik meer voor ik naar bed ga. Maar rond 10.00 uur ben ik ineens heel beroerd. Ik denk dat het ook gewoon een beetje wisselt.

Nog een paar weken volhouden! :yes:
Thanks Tinkeltje en Gordijn. Toch fijn om even je ei kwijt te kunnen.
Heftig Tinkeltje, dat je naast je verdriet om je moeder ook nog verdriet er bij krijgt om je vader. Respect dat je toch zijn mantelzorger blijft, kan me voorstellen dat zoiets veel energie kost.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Zijn hier nog meer dames die last hebben van hun darmen?
Die van mij spelen nu behoorlijk op. Zeker aan et einde van de dag staat mijn buik helemaal bol.
Ja ik heb ook bolle buik in de avond.
Ranma: hoe was jou echo?

Hier net echo gehad met kloppend hartje, 7 weken!
Ik verdraag geen koolhydraten meer... :cry: Grr overdag gaat nog wel, maar ‘s avonds pfff

Heb ook een goede echo gehad! Kloppend hartje :heart:

Wel paar dagen terug gezet, morgen 7 weken.
Ik denk steeds dat het allemaal wel meevalt en de buik niet heel aanwezig is maar merk dat mn kleren soms niet heel lekker meer zitten en hij misschien toch wat boller is dan normaal mn rolletjes zijn. Willen het toch eigenlijk nog wel weekje of 5 voor ons houden maar wordt denk toch wat creatiever met kleren omgaan.
Fijn dat jullie ook een goede echo hadden! :heart: Ik moet nog een weekje wachten. Ben zo benieuwd!

Mijn broeken zitten halverwege de dag ook al vrij strak en niet meer fijn. Dus zodra ik thuis ben, gaat hij uit. :P Draag nu ook vaker jurkjes en rokjes, dus laat die zon maar komen zodat de panty's in de kast kunnen blijven!
Yess wat fijn, nog meer goede echo's

Prettig ook om wat herkenning te lezen wat betreft darmen/buik.
Hier willen we ook nog ven wachten tot we het nieuws wereldkundig maken.
Morgen ga ik langs mijn nieuwe werkgever. Waarschijnlijk volgende week beginnen. Daar hoop ik wel op, want dan kan ik het nieuws delen als ik uit mijn proeftijd ben
Gister hebben wij onze termijn echo gehad! Echt zoooooo bijzonder! Via de buik konden we helaas geen heel goed beeld krijgen daarom een inwendige echo gedaan. Daar liet de spruit zich prachtig zien.
Ik ben twee dagen terug gezet vandaag ben ik 11 weken en 4 dagen in verwachting. Mijn uitgerekende datum is nu 29-12-2019.
Tabel aangepast op volgorde van UD, voor het overzicht.
Wat fijn, Zorro! Herken je op de echo dan al echt een mensje? Bij de vitaliteitsecho was het echt nog een vlek. Bij 10.5wk hebben we al de termijnecho. Benieuwd of we dan meer vorm zien, haha.

Hebben jullie al ideeën wat betreft het wel/niet uitvoeren van de Nipt? Wij willen de test sowieso doen, maar we twijfelen over de nevenbevindingen. Er is zo weinig over bekend en je kan zo weinig met een slechte uitslag. Wat doen jullie?
Oh wat leuk Zorro!! Lijkt me heel bijzonder om bij de termijnecho echt een "mensje" te zien. Ik heb wel al de vitaliteitsecho gehad (bij 6w+4), maar daar zag je alleen een kloppend vlekje dat het hartje moest voorstellen ;)

Wat dikkere / opgezette buik herken ik ook wel. Broeken die al wat aan de krappe kant waren, zitten nu echt niet lekker meer. Gelukkig ook nog een aantal broeken die wel prima gaan, net als jurkjes / rokjes (elastisch). In juli / augustus gaan wij vier weken naar Zuid-Afrika. Afgelopen weekend hebben we daarvoor wat inkopen gedaan, ik heb toch maar wat broeken "op de groei" gekocht. Geen idee hoe snel het gaat, maar ik kan me voorstellen dat ik over twee maanden toch echt al wel wat meer ruimte in mijn broeken nodig heb dan nu.

Verder alles z'n gangetje hier. Geen zwangerschapskwaaltjes, misschien iets meer vermoeid dan normaal, maar dat kan ook komen doordat het gewoon een heel drukke tijd is op werk.
Wat fijn dat iemand het wat meer overzichtelijker heeft gemaakt! Thnx!
Zou iemand mij iets naar beneden kunnen zetten, mijn ud is nu 29 januari zeiden ze gisteren. Anders probeer ik het zelf vanavond eventjes.

@blauwbosbesje: ja met 10 weken zie je echt veel meer! Ik had vorige zwangerschap pas mijn eerste echo met 10 weken en toen zag je serieus een piepklein mini mensje met armpjes enzo. Gisteren zag ik dus een vlekje met een kloppend hartje (7 weken).
ik twijfel ook over de nevenbevindingen, ik ga hier maar eventjes over googlen en met jullie bespreken haha.

Gefeliciteerd Zorro, wat fijn zeg!

@kwaaltjes: Nog steeds wel misselijk maar dat gaat de ene dag beter dan de andere, korter lontje ook. Nergens trek in behalve soms slechte dingen. Ik probeer avondeten met groente maar dat is echt lastig. Qua vermoeidheid valt het nog mee maar dat kwam bij mijn dochter volgens mij rond de 8/9 weken en dat was zooo intens, ik kon zowat mijn ogen niet open houden op werk dus hopelijk blijft mij dat bespaard. Want uitslapen met een 3jarige zit er hier niet onwijs in helaas. 3 nachten op rij was het hier bal maar vannacht voor het eerst weer doorgeslapen.
Wat fijn al die kloppende hartjes! En Zorro echt al een mensje. Snel gaat dat he?

Blauwbosbes: wij doen de nipt zonder nevenbevindingen. Onze vk adviseerde dat ook. Vorige keer hebben we een combinatietest gedaan en dat vonden we samen met de 20 weken echo voldoende. Dit is dan al beter.

Neliba: dat is echt niet te zeggen, de een gaat sneller dan de ander. Ik vond bij mijn 1e zwangerschap mijn broeken na 14 weken niet meer lekker zitten. Leuk naar Zuid-Afrika! Veel plezier!
Lijkt mij echt heel bijzonder zo'n termijnecho. Ik moet nog even wachten. Bij mijn termijnecho verwacht ik met geen elf weken te zijn
Hopelijk ook mijn laatste echo op de fertiliteit afdeling

@nipt wij willen de nipt wel laten doen, maar zonder nevenbevindingen
Volgende week vrijdag heb ik een intake bij de verloskundige dan gaan we het bespreken
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 10:18
0.57% gewijzigd
Ik voel trouwens nog steeds heel weinig, maakt mij wel een beetje onzeker soms
O kijk aan zorro! Gaat super snel. En inderdaad het is dan opeens echt een mensje, zo grappig. Moet je indenken bij de 20 weken is het serieus echt al helemaal compleet. Weliswaar niet volgroeid maar dan zit echt alles erop en eraan. En kater in de termijn bij een eventuele liggingsecho zijn haartjes en nageltjes al te zien bizar toch!

Wij gaan wel de NIPT doen maar denk de nevenbevindingen niet. Ik zou namelijk de stress niet aankunnen en ook niet weten wat te doen met die bevindingen. Lijkt me zn moeilijke en soms onmogelijke keuze en met de NIPT zien ze al vest wek veel. Meer dan bij onze 2 oudste waarbij we de nekplooimeting hadden.
Bedankt voor al jullie leuke reacties!
Ja echt zo bijzonder om te zien! Ik bekeek vandaag een van de echo’s nog eens extra goed en daarop kon ik zelfs de vingers aan een handje al tellen!
Gister zijn we al bij allemaal familie op bezoek geweest om het te vertellen. Iedereen reageerde natuurlijk super enthousiast! Onze planning is dat we maandag ochtend iedereen het super leuke nieuws persoonlijk hebben verteld. De rest gaan we FaceTime’en of een appje sturen.

Qua kwaaltjes mag ik echt niet klagen. De misselijkheid is eigenlijk helemaal over. Ik merk wel dat als ik een nacht niet lekker slaap ik daar overdag wel meer last van heb dan gewoonlijk.

De nipt test slaan we over. Het komt zoals het komt is ons idee.
Ik heb een beetje roze/bruine afscheiding....
Oh je bent al bijna 12 weken snorro, wat fijn! Veel plezier met vertellen dit weekend. Hebben jullie nog iets speciaals bedacht om t te vertellen?

Artic ik snap dat weinig symptomen je onzeker maken. Je hebt al een kloppend hartje gezien, dus dan zit het vaak wel goed :) trouwens symptomen zeggen ook niet altijd wat.
Bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik ook echt pijnlijke borsten maar toch zat het niet goed.

En veel symptomen is ook niets hoor, ik ben de hele dag door misselijk en medicatie doet helaas vrij weinig meer. Overgeven stopt ook niet.

En bij mij blijft de onzekerheid ook. Ik denk er zelfs over een pretecho tussendoor te plannen
Arcticfox1 schreef:
13-06-2019 15:49
Ik heb een beetje roze/bruine afscheiding....

Oh ik lees nu je berichtje..

Bah wat een onzekerheid, je kan eventjes afwachten om te kijken of het toeneemt. En anders gewoon je verloskundige/fertiliteitsafdeling bellen hoor voor een extra echo.
Ik mag morgenochtend langs voor een controle
Wat fijn dat ze laten komen, die onzekerheid is niks natuurlijk. Ik duim en ga er stiekem vanuit dat het niks is. Ik lees dat het wel vaker voorkomt.
deb84 schreef:
13-06-2019 16:35
Wat fijn dat ze laten komen, die onzekerheid is niks natuurlijk. Ik duim en ga er stiekem vanuit dat het niks is. Ik lees dat het wel vaker voorkomt.
Daar probeer ik ook vanuit te gaan, omdat ik weet dat het kan voorkomen zonder dat het iets betekend
Maar dat is toch verdomd lastig. Ben erg geschrokken. Ik hoop dat het niet doorzet, ik geen kramp krijg en de echo morgen goed is

Had juist zo'n leuke dag moeten zijn vandaag. Contract getekend bij min nieuwe werkgever, maandag beginnen. En vanavond vieren we een jubileum
Overigens heb ik ook een beetje bruinige afscheiding gehad een aantal weken geleden, en dit was eenmalig en er was niets aan de hand gelukkig.
Dus zolang het niet doorzet is het vast goed. :hug:

Probeer toch van het jubileum te genieten vanavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven