Vuurwerk arme plek
maandag 10 juni 2019 om 17:43
Dag iedereen,
Wij zijn op zoek naar een gebied waar we een huisje kunnen huren waar weinig tot geen vuurwerk afgestoken wordt.
Dit vanwege een hond met vuurwerk angst.
Bekende parken zoals landal etc zitten vaak al vol en we huren liever een huisje via bv. een airbnb dan dat we op een park zitten, maar zijn niet bekend in welke gebieden er dus weinig tot geen vuurwerk afgestoken wordt.
Wie heeft er goede tips?
Gebied mag in Nederland, belgie, Duitsland en waddeneilanden zijn!
Wij zijn op zoek naar een gebied waar we een huisje kunnen huren waar weinig tot geen vuurwerk afgestoken wordt.
Dit vanwege een hond met vuurwerk angst.
Bekende parken zoals landal etc zitten vaak al vol en we huren liever een huisje via bv. een airbnb dan dat we op een park zitten, maar zijn niet bekend in welke gebieden er dus weinig tot geen vuurwerk afgestoken wordt.
Wie heeft er goede tips?
Gebied mag in Nederland, belgie, Duitsland en waddeneilanden zijn!
maandag 10 juni 2019 om 17:48
Nu ben je al te laat.
Heb je al gekeken bij droomparken ?
Kijk eens onder topparken
maandag 10 juni 2019 om 17:53
Snap ik heel Goed.
Wij hebben ook een hond die panisch is voor alles wat knalt in december.
Wij hebben dus in februari al een huisje geboekt voor december in een stiltegebied in de Ardennen
TO, ik zou gewoon wat eigenaars van huisjes benaderen. Zo hebben wij het ook gedaan, vraag voorgelegd en waarom het zo belangrijk is dat er geen vuurwerk wordt afgestoken.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 10 juni 2019 om 17:57
maandag 10 juni 2019 om 17:59
Een park kan wel vuurwerk vrij zijn maar als je op korte afstand zit van een dorp of stad heb je daar evengoed weinig aan. Ik weet een parkje hier in de buurt wat ook adverteerd met vuurwerkvrij park, maar op geen 500 meter is de plaatselijke chinees waar enorm veel wordt afgestoken.. wij gaan vaak bij vrienden oud en nieuw vieren, die wonen zeer landelijk maar met oud en nieuw verandert hun erf in een carbid walhalla voor de liefhebbers. Naast hun zitten 2 vakantiewoningen...die zitten echt midden in de herrie...Dus ookal denk je rustig te zitten, je moet het ook afwachten wat de omgeving doet.
maandag 10 juni 2019 om 18:03
Die staat ook inderdaad bij die link van mij.Tinkeltje33 schreef: ↑10-06-2019 18:02Wij hebben een keer in de buurt van Egmond aan den Hoef in een huisje gezeten. Was wel op een park en was vuurwerkvrij. We hebben dit toen in het najaar geboekt.
maandag 10 juni 2019 om 18:08
O ik ken het zelf niet maar klinkt wel goed zo als je honden hebt!Tinkeltje33 schreef: ↑10-06-2019 18:06Nog even gezocht. Volgens mij was het De Woudhoeve. Er was een strandje, en vanaf daar kon je het vuurwerk in een plaats verderop zien (maar niet horen).
maandag 10 juni 2019 om 18:17
Ik gok in Friesland in ieder vakantiepark wat een beetje vanaf het dorp ligt. Gaasterland, Earnewoude of in de buurt van de kust of ofzo. Bij mijn broer op de boerderij hoor je in ieder geval niets vanuit de weide omgeving. In dorpen zoeken mensen elkaar sowieso op in de dorpskern, dus in het buitengebied is het dan rustig. Je zou wel wat carbidbussen kunnen horen, maar het vakantiepark kan je vast wel vertellen of dat dichtbij is of niet. Jeugd zit over het algemeen altijd op dezelfde plek. Ergens op de afsluitdijk is ook altijd een grote meeting van hondenbezitters tijdens oudejaarsnacht weet ik.
maandag 10 juni 2019 om 18:56
Onze oude buren met getraumatiseerde hond gingen vaak naar een huisje in de Eiffel of Ardennen (via Bellevilla en soortgelijke aanbieders, dat was volgens de buurman goedkoper dan op een park). De buurhond is ook een jaartje een weekend gaan logeren bij een hondenopvang in Eijsden (minidorpje in Limburg).
Een van onze vorige honden kreeg een soort Xanax voor honden, dan sliep hij bijna de klok rond (was wel heel extreem, hij sprong van angst gewoon tegen deuren en muren op in blinde paniek).
Een van onze vorige honden kreeg een soort Xanax voor honden, dan sliep hij bijna de klok rond (was wel heel extreem, hij sprong van angst gewoon tegen deuren en muren op in blinde paniek).
maandag 10 juni 2019 om 21:11