Zwanger worden met clomid
donderdag 14 juni 2018 om 17:05
Hey iedereen,
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
maandag 3 juni 2019 om 19:25
vrijdag 7 juni 2019 om 10:58
Hi meiden, hoe gaat het hier?!
Ik heb 17juni intake bij de verloskundige en moet nog bellen voor een echo. Wel al een echo gehad in het ziekenhuis maar daar was alleen het vruchtzakje nog op te zien, termijn was toen 5w3d en dat zag er allemaal goed uit voor die termijn dus verwacht op de echo straks een mooi kloppend hartje te zien
Ik heb 17juni intake bij de verloskundige en moet nog bellen voor een echo. Wel al een echo gehad in het ziekenhuis maar daar was alleen het vruchtzakje nog op te zien, termijn was toen 5w3d en dat zag er allemaal goed uit voor die termijn dus verwacht op de echo straks een mooi kloppend hartje te zien
Life is a party to be thrown
vrijdag 7 juni 2019 om 11:12
@kiml wat fijn om te lezen dat het goed gaat. Ik hoop op een mooie echo net een kloppend hartje binnenkort
Ik ben gisteren voor mijn tweede vroege echo geweest bij de fertiliteit. Vruchtje was mooi gegroeid in vergelijk met vorige week en weer het hartje zien kloppen. Ik ben vandaag 7+1
3 juli heb in de termijnecho nog bij de fertiliteit en een gesprek met mijn gynaecoloog. Wel mag ik mij alvast aanmelden bij de verloskundige voor een intake. Daar heb ik vanmorgen voor gebeld 21 juni heb ik daar een afspraak
Ik ben gisteren voor mijn tweede vroege echo geweest bij de fertiliteit. Vruchtje was mooi gegroeid in vergelijk met vorige week en weer het hartje zien kloppen. Ik ben vandaag 7+1
3 juli heb in de termijnecho nog bij de fertiliteit en een gesprek met mijn gynaecoloog. Wel mag ik mij alvast aanmelden bij de verloskundige voor een intake. Daar heb ik vanmorgen voor gebeld 21 juni heb ik daar een afspraak
vrijdag 7 juni 2019 om 16:18
Fijn kiml! Hopen dat je straks een mooi hartje ziet!
@arctic fijn dat je al snel terecht kan bij de verloskundige! En fijn dat het mooi gegroeid is!
Hier verder weinig nieuws. Volgende week vrijdag 10 weken echo en dan hoor ik of ik door mag naar de verloskundige. Verder nog steeds geen kwaaltjes op extreme vermoeidheid na.
@arctic fijn dat je al snel terecht kan bij de verloskundige! En fijn dat het mooi gegroeid is!
Hier verder weinig nieuws. Volgende week vrijdag 10 weken echo en dan hoor ik of ik door mag naar de verloskundige. Verder nog steeds geen kwaaltjes op extreme vermoeidheid na.
woensdag 12 juni 2019 om 10:15
Hardloopstudentje schreef: ↑12-06-2019 10:09@Mvh26, hier even niet zo best. Alweer 3 dagen mega spanning in onderbuik en af en toe echt pijn. Straks om 11 uur ziekenhuis bellen en hopelijk willen ze dan even een echo maken. Want ik heb gewoon het idee dat ik te heftig reageer.
Heel verstandig dat je aan de bel trekt. Dit klinkt niet normaal.
Is het mogelijk om andere medicatie te bespreken?
Heel veel sterkte, hopelijk mag je langs voor een echo en word je goed geholpen
woensdag 12 juni 2019 om 12:43
Fijn dat je zo snel terecht kan. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen/zeggenHardloopstudentje schreef: ↑12-06-2019 12:15@Artic, thanks. Mag gelukkig straks langs komen. Als het goed is bij de gynaecoloog zelf, dus hopelijk kan ik dan ook het een en ander bespreken. Hoe is het met jou?
Hier gaat het goed.
Bijna acht weken ondertussen en nog steeds minimale klachten. Vanmiddag langs bij mijn nieuwe werkgever. Ik hoop dan te horen wanneer ik mag beginnen
woensdag 12 juni 2019 om 14:19
Nou, net weer terug en ik heb zowel links als rechts een groot ei, dus een deze dagen eisprong.
De arts vroeg zelf hoe het ging, aangegeven van de hoofdpijn en stemmingswisselingen en pijn in me buik. Hij zei meteen dat we dan zo niet verder gingen dus nu heb ik 2 opties : fsh injecties of LEO operatie. Ik neig nu heel erg naar injecties, omdat een LEO operatie maar bij ongeveer 50% tot 60% werkt, dus als het niet werkt moet ik dan misschien alsnog injecties.
1 juli, vermoedelijk is dat ook de tussen dag 1 en 3 van mijn nieuwe cyclus, heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om mijn besluit te bespreken. Ik vind het wel echt lastig en ben ook wel verdrietig... Ik wil niet door met clomid maar dit wil ik eigenlijk ook niet. Het kan natuurlijk nog lukken deze ronde, maar ik geloof niet dat ik zoveel mazzel heb.
De arts vroeg zelf hoe het ging, aangegeven van de hoofdpijn en stemmingswisselingen en pijn in me buik. Hij zei meteen dat we dan zo niet verder gingen dus nu heb ik 2 opties : fsh injecties of LEO operatie. Ik neig nu heel erg naar injecties, omdat een LEO operatie maar bij ongeveer 50% tot 60% werkt, dus als het niet werkt moet ik dan misschien alsnog injecties.
1 juli, vermoedelijk is dat ook de tussen dag 1 en 3 van mijn nieuwe cyclus, heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om mijn besluit te bespreken. Ik vind het wel echt lastig en ben ook wel verdrietig... Ik wil niet door met clomid maar dit wil ik eigenlijk ook niet. Het kan natuurlijk nog lukken deze ronde, maar ik geloof niet dat ik zoveel mazzel heb.
woensdag 12 juni 2019 om 16:40
@hardloop ik snap heel goed dat het heel rot voelt nog dot moment. Gelukkig hoef je vandaag nog niks te beslissen. Denken er rustig over na en krast erover met je partner of iemand anders.
Mijn eigen ervaring met clomid was niet zo best. Ik had er wel een ovulatie mee, maar ook mega hoofdpijn, misselijk, duizelig, geïrriteerd noem maar op.
Ik heb daar klachten toen aangekaart en ven over gegaan op gonal f (fsh injecties)
In eerste instantie zag ik een beetje op tegen het prikken, maar dat viel reuze mee. Goede instructie gehad vanuit de fertiliteit afdeling en het wende verbazend snel.
Qua bijwerkingen was het echt een verademing en de injecties deden net zo goed hun werk.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ik hoop in ieder geval dat je snel van deze vervelende bijwerkingen af bent en je samen met je gynaecoloog een plan van aanpak kan vinden dat beter bij je past
Mijn eigen ervaring met clomid was niet zo best. Ik had er wel een ovulatie mee, maar ook mega hoofdpijn, misselijk, duizelig, geïrriteerd noem maar op.
Ik heb daar klachten toen aangekaart en ven over gegaan op gonal f (fsh injecties)
In eerste instantie zag ik een beetje op tegen het prikken, maar dat viel reuze mee. Goede instructie gehad vanuit de fertiliteit afdeling en het wende verbazend snel.
Qua bijwerkingen was het echt een verademing en de injecties deden net zo goed hun werk.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ik hoop in ieder geval dat je snel van deze vervelende bijwerkingen af bent en je samen met je gynaecoloog een plan van aanpak kan vinden dat beter bij je past
woensdag 12 juni 2019 om 19:25
@hardloop ik begrijp dat je hier even verdrietig van bent. Ik weet niet of ik je hiermee op kan beuren maar je hoort zooo vaak dat de injecties minder bijwerkingen geven.. ik had zelf ook enorm last van clomid dus ik snap hoe je je voelt! Gelukkig Kun je er inderdaad nog even over nadenken. En 2 grote eitjes zijn 2 kansen voor deze maand dus geef de hoop nog niet op! Hopelijk gaat de spanning er vanaf zodra je eisprong is geweest! Rustig aan!
woensdag 12 juni 2019 om 23:34
Hier nog wel in meeleesstand hoor. Maar helaas een sterfgeval in de familie gehad dus even minder actief.
Was overigens niet veel te melden. Ben echt pas sinds 3 dagen ongesteld
baal zo. Volgende week woensdag de 1e echo weer. Maar gezien ik weer met clomid 100 moet starten ben ik niet echt gerust. Twijfel zelf heel erg om stiekem 2 dagen 150 te nemen. Al lijkt me dat niet heel slim.
Hardloop herken je gevoel heel erg. Ik heb ook aangegeven dat mijn grens dichtbij is. Ik moet echt veel inleveren en wat is dan wijsheid he. Knuffel voor jou!
Was overigens niet veel te melden. Ben echt pas sinds 3 dagen ongesteld
Hardloop herken je gevoel heel erg. Ik heb ook aangegeven dat mijn grens dichtbij is. Ik moet echt veel inleveren en wat is dan wijsheid he. Knuffel voor jou!
donderdag 13 juni 2019 om 08:01
Dank jullie wel lieve meiden, voor de opbeurende woorden
Het was even schrikken gisteren maar we gaan ervoor. Goed gesprek gehad gisteren met vriend en we gaan voor injecties. Operatie zie ik toch echt niet zitten, zeker omdat er geen garanties zijn dat het werkt.
Met vriend afgesproken dat hij mij prikt mocht ik het echt heel eng vinden, dus we gaan samen naar de prik instructie. Hopelijk zijn de bijwerkingen echt wel minder.
Met vriend afgesproken dat hij mij prikt mocht ik het echt heel eng vinden, dus we gaan samen naar de prik instructie. Hopelijk zijn de bijwerkingen echt wel minder.
zondag 16 juni 2019 om 00:09
Hoi meiden, hier afgelopen vrijdag 10 weken echo gehad en ik mag uit het ziekenhuis en door naar de verloskunde. heel fijn!
@hardloop is je eisprong al geweest en heb je nu minder spanning in je buik?
@bacon gecondoleerd! Lastig inderdaad om te bepalen wanneer de grens bereikt is.. je vraagt telkens een beetje meer van jezelf. Hopelijk doet de clomid toch wat goeds bij je!
@hardloop is je eisprong al geweest en heb je nu minder spanning in je buik?
@bacon gecondoleerd! Lastig inderdaad om te bepalen wanneer de grens bereikt is.. je vraagt telkens een beetje meer van jezelf. Hopelijk doet de clomid toch wat goeds bij je!
donderdag 20 juni 2019 om 14:30
mvh fijn dat jullie ook naar de gewone verloskundige kunnen! Weg uit dat ziekenhuis!
Wij hebben dinsdag het hartje gezien! Klopte mooi en ben nu 8 weken en 1 dag en uitgerekend op 29 januari!
Afgelopen maandag de intake al gehad bij de verloskundige! Ook weer fijn! Uiteindelijk meer als een uur gezeten omdat het ook gewoon gezellig was! Nu 9 juli de termijn echo bij de verloskundige dus ik ben ook helemaal weg uit het ziekenhuis, heel blij mee!
Hoe gaat het verder met jullie meiden? Hou je het nog een beetje uit op de wachtbank, hardloop??
Wij hebben dinsdag het hartje gezien! Klopte mooi en ben nu 8 weken en 1 dag en uitgerekend op 29 januari!
Afgelopen maandag de intake al gehad bij de verloskundige! Ook weer fijn! Uiteindelijk meer als een uur gezeten omdat het ook gewoon gezellig was! Nu 9 juli de termijn echo bij de verloskundige dus ik ben ook helemaal weg uit het ziekenhuis, heel blij mee!
Hoe gaat het verder met jullie meiden? Hou je het nog een beetje uit op de wachtbank, hardloop??
Life is a party to be thrown
donderdag 20 juni 2019 om 15:14
@Kiml, wat super! Fijn ook dat je bij de verloskundige loopt en dat de klik goed is.
Hier weinig hoop dat het deze ronde is gelukt. Vandaag 5dpo en weer een klein beetje bruin afscheiding. Dit was vorige ronde ook, stopte na 2 dagen weer en toen op dag 15 ongesteld. Dus dat zal nu ook wel weer zo zijn.
Hier weinig hoop dat het deze ronde is gelukt. Vandaag 5dpo en weer een klein beetje bruin afscheiding. Dit was vorige ronde ook, stopte na 2 dagen weer en toen op dag 15 ongesteld. Dus dat zal nu ook wel weer zo zijn.
donderdag 20 juni 2019 om 21:53
donderdag 20 juni 2019 om 22:35
@kiml fijn dat je straks gewoon bij de verloskunde mag. Ik heb morgen een intake bij de verloskundige. Termijnecho is nog wel in het ziekenhuis over iets minder dan twee weken. Dan heb ik aansluiten (hopelijk) een afsluitend gesproken met mijn gynaecoloog van de fertiliteit afdeling
@bacon ik hoop met je mee.
Wat rust kan een mens soms goed doen. Waar gaan jullie heen met de vakantie?
@hardloop ben je nog in gesprek geweest over de hevige bijwerkingen die je hebt van de clomid?
@bacon ik hoop met je mee.
Wat rust kan een mens soms goed doen. Waar gaan jullie heen met de vakantie?
@hardloop ben je nog in gesprek geweest over de hevige bijwerkingen die je hebt van de clomid?
vrijdag 21 juni 2019 om 20:50
Oostenrijk is echt een prachtig land. Heel veel plezier, lekker van genieten.
Ik ben toevallig in maart een paar dagen in wenen geweest
Ik vond (nadat ik over de eerste drempel was) het prikken met gonal f zoveel beter qua bijwerkingen dan clomid
Ik heb vandaag de intake gehad bij de verloskundige. Hele leuke praktijk en erg aardige mensen
Weer iets om van het lijstje af te strepen.